Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit
Mainimata jäi pisiasi, et kumma kasuks... :roll:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 18 Mär, 2025 17:06
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit
Mainimata jäi pisiasi, et kumma kasuks... :roll:
Ilmselgelt naelrehvi.
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4624
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Miski nädal-paar tagasi Viimsis oli kõrvalteedel umbjää maas.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
see aasta mitu korda must jää üllatanud
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Tund aega tagasi. Käisin Viitnal Arturi pubis söömas ja metsa vahel asfaldil võttis neljandaga rõõmsalt pastla all ringi, kui gaasi jõulisemalt tallasin.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
olavsu1
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 26 Veebr, 2022 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olavsu1 »

[ot]
Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Iga talv saab kulgeda kõvakstrambitud lumel, olenevalt juhusest on selle peal veel pruun lobjakas ja see kokku on libedam kui angerja kõht.

Soome okassead on selles olukorras parimad. läheb üles ka selt kus lamellimehed nagu kelguga alla tulevad.
[/ot]
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Lemet kirjutas: 15 Mär, 2025 19:58
Teisisõnu - kaamera efektiivsus peaks väljenduma selles kohas avariide mittetoimumises või vähenemises võrreldes kaameraeelse ajaga. Nii et kui need nüüd siis pärast läbikulumist uuendmata jäetakse, hakkab nendes kohtades taas avariide arv kasvama
Igivana teema, mis meil on siiani selgeks vaidlemata- kas politsei eesmärgiks on õnnetuste vältimine ja rahva kaitsmine või siis riigieelarvesse lisavahendite hankimine. Vastavalt on erinevad ka vahendid ja mis peamine- rahva suhtumine politseiametnikesse.
Võtame kiiruse mõõtmise ilusa ilmaga sirgel maanteel. Politseikolonelleitnant (milline naljakas auaste kas pole) Sirle Loigo räägib ausa näoga õnnetuste vältimisest, aga mõistusega inimene saab aru, et politseil on käsk riigikassat täita.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Kirs kirjutas: 18 Mär, 2025 18:00 Millal te viimati jääl sõita saite? Ütlen ausalt, minul pole aastaid see õnnestunud. Olen igapäevane sõitja kusjuures.
Näiteks Tartu maanteel uuel lõigul kahel nädalavahetusel. Lamellidega "ässad" üritasid füüsikaseadusi eirates oma üleolekut tõestada ja lõpetasid kes teeservas jalga väristades, kes kraavis puksiiri ootamas. Aga sellest olen ma siin juba ka rääkinud, küll teehoolde võtmes.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 18 Mär, 2025 15:34
Generalissimus kirjutas: 18 Mär, 2025 14:53 Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada.
Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba.
Mis siis kõlbab?
Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa jääl erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.
Kas TM talverehvide testis kajastub ka tavaliikluses hukkunute arv ja liiklusõnnetuste statistika?
Enamuse tavaliiklejate jaoks ei ole sõidutee mitte võidusõidurada kus uute rehvidega sõidetakse ja paljud sõidavad teedel isegi 10 aasta vanuste naelrehvidega, sest "naelad on ju sees".

(Vist järjekordne näide funktsionaalse lugemisoskuse puudumisest, kus küsimuse sisu mõistmata vastatakse midagi muud?)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Kremli troll.
olavsu1
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 26 Veebr, 2022 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olavsu1 »

[ot]
olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 ... Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi. ....
On nii juhtunudki, kivi asemel kukkus kopsakam haamer. Tänu saksa tuletõrjekiivrile olen elus. Ca pool tundi nägemise fokuseerimie ei töötanud.
kes tollel haamril kukkuda aitas, ei teagi.... aga keegi aitas.
[/ot]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Suudad sa tagada, et lamellidega ainult linnas püsid? Või vahepeal tuleb olude sunnil mingi liuväljalaadne "tugimaantee" ka ette?
Kui natuke rohkem lund tuleb ja see suudetakse kinni sõita, siis on fooride esised nagu liuväli. Nende libisevate lamellidega poleeritakse ära nagu poleerimiskäsnaga.

Seal pole mingit jumaldamist, kes sõidab juba päevas 100 km erinevates tingimustes, sel ei ole probleeme vaja. Natuke erinev olukord mööda Sõpakat 5 km tööle-koju sõidust, mida võib tõesti edukalt lamellidega teha. Näiteks Tallinna ja lõunapoolsete valdade temperatuurivahe kipub olema paar kraadi juba. Kui linnas on sula, siis Saue vallas võib veel libe olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

olevtoom kirjutas: 19 Mär, 2025 0:35 Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Või siis kõik need Hiluxid ja LandCruiserid ning RAMid ja Cherokeed jne jne.
Milledel all "madalad" "maantee" mustiga rehvid mitte maastiku võimelised mustrid ega profiilid. Värv läigib iga päev ja oksa kriipsu ka pole külje peal. Pargib magala maja ees. Lähim vaste maastikust mida on pidanud sõitma on haljasala parkla kõrval, et mahuks parkima.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

AMvA kirjutas: 18 Mär, 2025 15:34
Generalissimus kirjutas: 18 Mär, 2025 14:53 Väide oli, et lamellrehvide kasutamine suurendab vigastatute ja hukkunute arvu.
Ma ei küsinud, mis seda väidet tõestavad, vaid kas on mingisugunegi võimalus seda väidet kummutada. Nagu ma aru saan, siis uuringud selleks ei kõlba. Mis siis kõlbab? Ehk oskab väite esitaja ise öelda mis see peaks olema?
Milline rehvitest mõõdab vigastatute ja hukkunute arvu?
Vaatasin viimast TM talverehvide testi.
Parima nalerehvi ja parima lamellrehvi pidurdusmaa jääl erinevus linnakiirusel (50 kmh) on 12 meetrit, seega kui sulle astub järsku jalakäija teele ette siis edasi võid ise mõelda.
Linnakiirus Tallinna kesklinnas on aina vähem 50 km/h, ning võiks ka väljatuua kuidas ntks ühistranspordi buss 50 pealt pidama saab.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: rockrapdude ja 2 külalist