olevtoom kirjutas: ↑19 Mär, 2025 0:35
Ma üldiselt ususõdadesse eriti ei sekku, aga naastrehvide jumaldamise kohalt tahaksin küll öelda, et see on linlastele midagi säärast nagu linnas kõndides ehitajakiivri kandmine. Sest võib ju juhtuda, et katuselt kukub kivi.
Muidugi ma ei hakka end võrdlema suurte autospetsidega, kuid 51 aasta jooksul olen kuidagi hakkama saanud nii, et ühtki naela all ei ole...
Suudad sa tagada, et lamellidega ainult linnas püsid? Või vahepeal tuleb olude sunnil mingi liuväljalaadne "tugimaantee" ka ette?
Kui natuke rohkem lund tuleb ja see suudetakse kinni sõita, siis on fooride esised nagu liuväli. Nende libisevate lamellidega poleeritakse ära nagu poleerimiskäsnaga.
Seal pole mingit jumaldamist, kes sõidab juba päevas 100 km erinevates tingimustes, sel ei ole probleeme vaja. Natuke erinev olukord mööda Sõpakat 5 km tööle-koju sõidust, mida võib tõesti edukalt lamellidega teha. Näiteks Tallinna ja lõunapoolsete valdade temperatuurivahe kipub olema paar kraadi juba. Kui linnas on sula, siis Saue vallas võib veel libe olla.
Mine oma tugimaantee jutuga... tugimaanteele. Sõitsin kogu viimase talve 50/50 mingi antiikne naast RWD ja 4nda talve lamell FWD. Ka kõige hullemaid metsateid mida Põhja-Eestis leidsin. Null probleemi. Jah keskpolügooni lähedal kõige paksema lumesupiga metsateel tundus üle 70 natuke palju, kippus otse minema kurvides.Samas seal kohati olid nagunii 30 märgid üleval vist ka suvise aja tarbeks
Jätkuvalt proovitakse lahtisest aiaaugust sisse murda. Mitte kuidagi ei ole kahtluse alla seatud naastrehvide suurepäraseid pidamisomadusi. Millele soomlaste uuringud viitavad on, et naastrehvide kõrgest klassist jäärajaajad, imelised pidurdus- ja kiirendusomadused ei konventeeru väiksemateks vigastatute ja hukkunute arvuks tänavatel, vaid suisa vastupidi.
Veelkord. Kas on vähemalt teoreetiliseltki olemas võimalus ümber lükata väide: "Lamellrehvide suurendavad vigastatute ja hukkunute arvu," või on tegemist väitega, mis on igal juhul tõene, sõltumata uuringutulemsutest?
Palun mitte tuua siia rehvitestide tulemusi, nendes ei ole keegi kahelnud ega ole seda küsitud.
Naelkummide jumaldamine või lamellide ainuõigeks pidamine tuletab meelde üht meest, kes raius kui hull, et ainuke õige puder hommikusöögiks on mannapuder.
Kui küsisin -Miks?- siis vastas, et tema ema nii õpetas ning ta on eluaeg ainult nii söönud ning kõik on korras!
Kaerahelbeputru ei olnud isegi proovinud.
Igale asjale oma aeg ja koht - mulle mannapuder meeldib, kuid ennem suuremat võistlemist tahan ikka kaerahelvestest putru...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
mart2 kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:21
Naelkummide jumaldamine või lamellide ainuõigeks pidamine tuletab meelde üht meest, kes raius kui hull, et ainuke õige puder hommikusöögiks on mannapuder.
Kui küsisin -Miks?- siis vastas, et tema ema nii õpetas ning ta on eluaeg ainult nii söönud ning kõik on korras!
Kaerahelbeputru ei olnud isegi proovinud.
Igale asjale oma aeg ja koht - mulle mannapuder meeldib, kuid ennem suuremat võistlemist tahan ikka kaerahelvestest putru...
Teemaväline küll, aga ei tohi unustada ka teisi ortodoksseid seisukohti - vastlakukli sees ja Napoleoni koogi kihtide vahel ei käi moos! Moos Napoleoni koogis on pühaduseteotus, sest minu vanaema retseptis seda ei olnud ja seega on vaieldamatu tõde nüüd ja igavesti määratud.
Praktilisest vaatenurgast on need ühe rehvitüübi külge klammerdumisega samaväärsed. Mul on majapidamises mõlema rehvitüübiga autod ning mõlemad on omaks otstarbeks head. Lihtsalt otstarbed on erinevad.
Generalissimus kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:17
Jätkuvalt proovitakse lahtisest aiaaugust sisse murda. Mitte kuidagi ei ole kahtluse alla seatud naastrehvide suurepäraseid pidamisomadusi. Millele soomlaste uuringud viitavad on, et naastrehvide kõrgest klassist jäärajaajad, imelised pidurdus- ja kiirendusomadused ei konventeeru väiksemateks vigastatute ja hukkunute arvuks tänavatel, vaid suisa vastupidi.
Veelkord. Kas on vähemalt teoreetiliseltki olemas võimalus ümber lükata väide: "Lamellrehvide suurendavad vigastatute ja hukkunute arvu," või on tegemist väitega, mis on igal juhul tõene, sõltumata uuringutulemsutest?
Palun mitte tuua siia rehvitestide tulemusi, nendes ei ole keegi kahelnud ega ole seda küsitud.
Selline väide ei päde. Linnakiirustel on autos surma saamine ikka väga väikese tõenäosusega. Kui eeldada, et rehvikasutaja on arukas ja peamiselt linnas sõitev ostab valdavalt lamelle ja väljaspool linna (ja suuri teid ostev) naaste, samal ajal on maanteekiirusel surma saaminse võimalus tunduvalt suurem, on ehk ka arusaadav, et lamellikasutaja ei saa surma valdavalt seepärast, et nende liikumiskiirus on väike ja auto turvalisus päästab.
Selleks, et edasi midagi arvata, on vaja ka statistikat surmasaamise asjaolude kohta, mitte ainult seda palju naelte ja palju lamellidega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Marvin kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:31
Praktilisest vaatenurgast on need ühe rehvitüübi külge klammerdumisega samaväärsed. Mul on majapidamises mõlema rehvitüübiga autod ning mõlemad on omaks otstarbeks head. Lihtsalt otstarbed on erinevad.
Ei mingit klammerdumist. Naastrehv on tänapäeval universaalsem kui lamell. Kes sõidab palju ja kel juhtub igasugu olulisid, vaevalt lamelli eelistab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2 kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:21
Naelkummide jumaldamine või lamellide ainuõigeks pidamine tuletab meelde üht meest, kes raius kui hull, et ainuke õige puder hommikusöögiks on mannapuder.
Kui küsisin -Miks?- siis vastas, et tema ema nii õpetas ning ta on eluaeg ainult nii söönud ning kõik on korras!
Kaerahelbeputru ei olnud isegi proovinud.
Igale asjale oma aeg ja koht - mulle mannapuder meeldib, kuid ennem suuremat võistlemist tahan ikka kaerahelvestest putru...
Ma eespool kirjutasin, üks lumine nädalavahetus tõmbasime naise pisiautot täistuisanud teelt välja. Kaks kõrget universaali, paari aasta vanune Subaru Outback supper-pupper neliveo ja lamellidega ja 25a vanune Volvo XC70 naastude (Hakkapelitta ja kulunud visko-neliveoga. Sündmuskohal oli põlvini tuisklumi ja selle all tükati jäine kruusatee.
Mis sa arvad, kes hädalise välja tõmbas?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kui juba tõesti on vaja kraavist või tuisuvallist välja tõmmata eelistaksin iga kell traktorit või korraliku maasturit su XC70le, Trumm. Ära nüüd solvu, aga see Volvo on täiesti tavaline pereauto. Põlvini tuisanud teed muidugi tundub ka nagu räme üledramatiseerimine viimasel talvel. Oled ikka kindel, et see ikka Eestis just juhtus?
Generalissimus kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:17
Jätkuvalt proovitakse lahtisest aiaaugust sisse murda. Mitte kuidagi ei ole kahtluse alla seatud naastrehvide suurepäraseid pidamisomadusi. Millele soomlaste uuringud viitavad on, et naastrehvide kõrgest klassist jäärajaajad, imelised pidurdus- ja kiirendusomadused ei konventeeru väiksemateks vigastatute ja hukkunute arvuks tänavatel, vaid suisa vastupidi.
Veelkord. Kas on vähemalt teoreetiliseltki olemas võimalus ümber lükata väide: "Lamellrehvide suurendavad vigastatute ja hukkunute arvu," või on tegemist väitega, mis on igal juhul tõene, sõltumata uuringutulemsutest?
Palun mitte tuua siia rehvitestide tulemusi, nendes ei ole keegi kahelnud ega ole seda küsitud.
See Soomlast uuring kas ise on kallutatud lamellide poole või on selle kajastused meedias filtreeritud.
Järeldusi võiks teha alles siis, kui on olemas ka info üldise rehvikasutuse kohta, õnnetuste üldarvu jagunemise kohta rehviliigiti, asulas või asulaväliselt ning raskete õnnetuste toimumise asjaolud
Sa võid eelistada ise mida tahes. Reaalses elus võib traktor tulla õhtuks.
Sündmus lõppes niimoodi, et katsed antud 1200 kg pisiautot kätte saada lõppesid Subaru abitu rataste keerutamisega ja peale veerandtunnist pusimist kõndisin 500 m kaugusele koju, kraapisin antud Volvo jää alt välja ning Subaru lamellidega kiilasjääks kaabitud teel tõmbasin hädalise esimesel katsel välja, minimaalse rataste kraapimisega. Kindlasti on oma osa ka Volvo palju võimsamal mootoril, aga mina ei tundnud hetkekski, et ei saa hakkama või liiga libe on. Öö läbi tuiskas, koht asus lagedal põllul, kus pisiauto jäi põhja peale kandma.
Pidamise vahe. Kui on vähegi jääd on lamelli pidamine nulli lähedane. Ja kui siis toimub lamellidega pidurdamine või kaapimine (mille tagajärjel kontaktjälg sulab), siis muudetakse tee lisaks liuväljaks, sest lamell teeb teed ainult libedamaks ega oma taolist karestavat omadust nagu naastud.
Muide antud Volvol olid ostes tutikad lamellid all. Mäetippude ja lumehevestega. Peale esimest talvist sõidukogemust tõstsin nad garaazis riiulile ja sinna on nad ka jäänud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Mär, 2025 10:15, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA kirjutas: ↑19 Mär, 2025 10:05
See Soomlast uuring kas ise on kallutatud lamellide poole või on selle kajastused meedias filtreeritud.
Järeldusi võiks teha alles siis, kui on olemas ka info üldise rehvikasutuse kohta, õnnetuste üldarvu jagunemise kohta rehviliigiti, asulas või asulaväliselt ning raskete õnnetuste toimumise asjaolud
Need naastuvastased on enamasti vähem või rohkem rohelised.
Rohelised ja valetamine (või mingi sobiva info esitamine) käivad koos nagu sukk ja saabas.
Seepärast, taolisi propagandahõngulisi "uuringuid" ei maksa hinge võtta.
Tavaline rohepropa on see kevadine tolmuprobleem, mis veereb puhtalt naastude kaela. Naastude osa on seal muidugi olemas, aga päris kaalukas osa on ka kvartalisisestelt teedelt autoratastega sõiduteele kantud libedusetõrje liiv ja sõelmed pluss muidu pori, mida kannavad sinna sulaga muru peale parkivad autod (Mustamäel on enamik muruääri praeguseks ajaks poriväljaks sõidetud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ma saan täiesti aru inimiestest, kes liiguvad palju madalama kategooria teedel ja kes elavad kuskil mõnevõrra eemal tsivilisatsioonist - korraliku kliirensiga nelik ja korralik naast on igati põhjendatud.
Küll aga ei mahu mulle hinge, miks peab praeguse ilmaga (ja ma mõtlen nii tänavust olematut talve pealinnas kui konkreetselt tänast ilma) linnas naastuga krabistama oma (esiveolise) liisingupanni all mustamäel lasnamäele sõites või vastupidi (ringteel igapäevased liikujad kaasa arvatud). Linnaelanikuna ei soovi ma seda tolmu, müra ja perssekeeratuid teid ülejäänud aasta "nautida" kellegi naastuusu tõttu, mistõttu olen tugevalt poolt kas naastude keelustamisele linnas või suuremale maksustamisele.
Ja endiselt, liiklusvoos piirkiirusest 10 või isegi 20 üle sõitmine ei ole ikka veel inimõigus - rääkigu need isehakanud "proffid" midaiganes
Eks see on harituse tasemes kinni. Ja sa ei tea ju, kus see liisingupanni juht veel sõidab, järsku elab Anija vallas Pillapalus ja sealsed kohalikud teed ei ole just tasemel "kuiv asfalt".
Mina sõidan päris tihti Saue ja Paldiski vahet ja talvel olen sellel, paberite järgi põhimaanteel, näinud nii mõndagi. Tavaline probleem on see, et kui tuleb kõvem lumesadu peale, siis jokutab tee hooldaja oma lepingus lubatud 2 tundi täis ja selleks ajaks enam teed sahaga puhtaks ei saagi, sest autod on selle tee külge kinni sõitnud. Ja kui on juba rohkem kui 5 kraadi külma, siis on soola efekt ka pigem väike. Ja hommikul näed, kuidas sõidujäljed tulede valguses läigivad reetlikult (loe jää).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ghostship kirjutas: ↑19 Mär, 2025 9:52
Kui juba tõesti on vaja kraavist või tuisuvallist välja tõmmata eelistaksin iga kell traktorit või korraliku maasturit su XC70le, Trumm. Ära nüüd solvu, aga see Volvo on täiesti tavaline pereauto. Põlvini tuisanud teed muidugi tundub ka nagu räme üledramatiseerimine viimasel talvel. Oled ikka kindel, et see ikka Eestis just juhtus?
Ära nüid head lugu faktidega ära tapa..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Mär, 2025 10:07
Sa võid eelistada ise mida tahes. Reaalses elus võib traktor tulla õhtuks.
Sündmus lõppes niimoodi, et katsed antud 1200 kg pisiautot kätte saada lõppesid Subaru abitu rataste keerutamisega ja peale veerandtunnist pusimist kõndisin 500 m kaugusele koju, kraapisin antud Volvo jää alt välja ning Subaru lamellidega kiilasjääks kaabitud teel tõmbasin hädalise esimesel katsel välja, minimaalse rataste kraapimisega. Kindlasti on oma osa ka Volvo palju võimsamal mootoril, aga mina ei tundnud hetkekski, et ei saa hakkama või liiga libe on. Öö läbi tuiskas, koht asus lagedal põllul, kus pisiauto jäi põhja peale kandma.
Pidamise vahe. Kui on vähegi jääd on lamelli pidamine nulli lähedane. Ja kui siis toimub lamellidega pidurdamine või kaapimine (mille tagajärjel kontaktjälg sulab), siis muudetakse tee lisaks liuväljaks, sest lamell teeb teed ainult libedamaks ega oma taolist karestavat omadust nagu naastud.
Muide antud Volvol olid ostes tutikad lamellid all. Mäetippude ja lumehevestega. Peale esimest talvist sõidukogemust tõstsin nad garaazis riiulile ja sinna on nad ka jäänud.
Sa oled mingi 30+ aastat juba autojuht ja ei tea kuidas kontaktjälge talvel käepäraste vahenditega enda kasuks muuta saab?