Oi, kui ekslik see kirjutis on.Kalakala kirjutas: ↑11 Apr, 2025 16:04 ...
Pigem on suitsidaalne Hiinat ignoreerida. Hiina ei ole ammu enam mingi kolgas, kus tegeletakse ainult intellektuaalomandi vargusega. Hiina elektriautod on turgu valitsevad. Akude tootmine on valdavalt Hiina teema. Euroopa suurponnistus selles vallas, Northvolt, läks pankrotti. (See vist siputab veel ja pole päris surnud). Hiinas said esimesed õhutaksod lennuloa. Saksa vastav startup lõpetas just pankrotiga ja peetakse läbirääkimisi jäänuste hiinlastele maha müümise osas. 50% uutest töösturobotitest maailmas paigaldatakse Hiinas. USAs 7% ja Saksamaal 4%. Teadusartiklite avaldamiste arvu poolest läks Hiina USAst mööda juba mitu aastat tagasi. Tehisaru osas on küsitav, kas siin juhib USA või Hiina. Uuriti 200 Hiina teadlase tagapõhja kes olid seotud DeepSeek tehisaru arendamisega. Rohkem kui pooled neist polnud kunagi USAs õppinud, põlvkond teadlasi, kes on kodus kasvatatud. Shanghai Peking kiirrong sõidab üle soiste madalike 164 km pikkuse silla peal. See on pikem sild kui kogu meie Rail Baltika. Hiinal on orbiidil oma kosmoselaboratoorium. Hiinal on arendusel ainuke tõsiselt võetav Tooriumi reaktor. Kui nad selle käima saavad, siis moodustavad kõik sinna pika järjekorra. Hiina ehitab oma sünteesi reaktorit. Väga suure tõenäosusega järgmine suurem osakeste põrguti ehitatakse Hiinas. Kerjus Pekingi tänaval võtab QR koodiga vastu e-annetusi. Kui ma oleks noorem, siis asuks kibekiiresti Hiina keelt õppima.
Isegi kui Hiina Rahvavabariigi lõpp sellisel kujul on lähedal ei muuda see suurt midagi. ...
Jah, muidugi Hiinas luuakse täitsa kenasti intellektuaalomandit. See ei tähenda, et nad ei varastaks endiselt.
Akude tootmine on Hiinas samamoodi, kui päikesepatareide. See ei tähenda, et EU ei saaks ilma hiinlasteta hakkama.
Euroopas on u. 12 akutehast töös, planeerimisel või ehitamisel. Osa neist hiinlaste omad. Kogumahuga~400 GWh aastas.
Northvoltiga (120GWh) ei juhtu muud, kui et see vahetab omanikku. Tehakse vajalikud muudatused, kusagil kantakse mitusada miljonit raha korstnasse ja elu läheb edasi.
Need sinu õhutaksod on fanboide märg unenägu. Kes vähegi lennundusest midagi teab, mõistab, et sellest ei saa mitte iial mingit asja.
DeepSeek vastab tihti päringutele "mina, ChatGPT" mis tuleneb sellest, et selle kinnitustreeningud tehti vastuolus kasutuslepinguga ChatGPT peal. Deepseek on vilets LLM ja ei suuda mitte millegagi reaalselt võistelda muus, kui ressursikasutuses. USA on Hiinast tehisaru poolest kindalsti praegu ees. Mitte väga palju, aga on ees. Ainus, millega hiinlased on ees, on Kling videogeneraator. Sedagi selle pärast, et USA sarnased tööriistad on privaatsusreeglite pärast kinni.
Sa ei tea Hiina probleemidest mitte midagi. Loed ainult säravaid pealkirju ja arvad, et elu ongi lill. Soovitan otsida sellised väljendeid nagu "tofu dregs construction". Hiinlaste ehitatud reaktoreid ei ole miskipärast Läänes eriti ostetud. Arva ära, miks? Ja Rail Baltic on pikem, kui 164km.
Hiina probleem on selles, et riik on üritanud infra arendadmisega majanduskasvu üleval hoida. Sellest ka sellised "ehitame raudtee sohu" megaprojektid. Aga Hiina raudtee on praegu juba riigile tohutuks koormaks, millega võrreldes mistahes raha, mida Eesti hakkab peale maksma RB opereerimise eest on köömes. Sama kehtib nende muude megaprojektide puhul. Nende üleval pidamine on meeletult kallis ja nende ehituskvaliteet on reeglina madal. Ei maksa unustada, et Hiinas on endiselt lokkav korruptsioon.