Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
LupusII
Liige
Postitusi: 775
Liitunud: 03 Veebr, 2015 22:06
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas LupusII »

Arvatavasti tuleb see kallim kui auto ise Riiga sõidaks?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Sobib, see lahendus peaks vist ühe öörongi näol tulema ka. Aga selle idee on vist pigem sõiduautode vedamine. Siin on küll see küsimus, et rongi platvormile võibolla haagis mahub ära aga veok ise enam mitte. Ja teine küsimus, et kui kallis see teenus olema saab.

Edit: Kusjuures ma pole kindel kas rekka haagis ikka mahub vagunile ära... Sest mul kuidagi visuaalselt meeles, et vagun on ainult pisut pikem kui suur merekonteiner aga sama konteiner mahub rekka järelhaagisele vabalt ära.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Sellele rongile mahub, aga see rong on spetsiaalsel otstarbel valmistatud ja liigub enamasti allpool veepinda. Küllalt raske on kedagi veenda, et Tallinna ja Riia vahel on suur veetakistus. Ja nende rongide kasutamise teeb suht efektiivseks see, et nad lastitakse- lossitakse lõpp- punktides sajaprotsendiliselt. Autod sõidavad ühest otsast sisse ja teisest välja. Kui nüüd peab hakkama erinevates jaamades maha- peale laadima siis muutub see küllaltki kaootiliseks.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Lihtsam oleks siis juba Tallinn- Pärnu-Riia-Kaunas parvlaev liikuma panna ;)
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Üks aurik väljub Viljandist...
Aga, kes ütles, et logistika peab lihtne olema.
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Vetu »

Erureamees kirjutas: 01 Mai, 2025 13:50 Sellele rongile mahub, aga see rong on spetsiaalsel otstarbel valmistatud ja liigub enamasti allpool veepinda. Küllalt raske on kedagi veenda, et Tallinna ja Riia vahel on suur veetakistus. Ja nende rongide kasutamise teeb suht efektiivseks see, et nad lastitakse- lossitakse lõpp- punktides sajaprotsendiliselt. Autod sõidavad ühest otsast sisse ja teisest välja. Kui nüüd peab hakkama erinevates jaamades maha- peale laadima siis muutub see küllaltki kaootiliseks.
Nii Skandinaavias kui Euroopas veetakse ikka massiliselt haagiseid rongidega. Oslos ntx olen ise viinud haagise õhtul õigeks ajaks kaubajaama kus see haagise peale tõstetakse ja hommikul siis Bergenis saab selle kohalik auto kätte. Ja ma olen sõitnud ka ööliini mööda maanteed Oslo-Bergen. Sõidab vabalt ära ööga midagi lõhki sõitmata. Logistika teed ja arvestused on ikka siga keerulised vahel. Seega ma ei välistaks midagi.
Uute autode vedu veremaale on vist nulli kukkunud, muidu oleks kasvõi see olnud üks artikkel - saksast veetakse ikka päris pikkade koosseisudega Rotterdami ja mujale sadamaisse uusi sõiduautosid mis siis laevadega üle maailma laiali veetakse.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

Nüüd küsimus Andresele - mis kaup praegusest maanteetranspordist Lätti ja Leetu Rail Baltuca peale üle koliks? Teine küsimus, kui sa oled Saku Õlletehase logistikajuht, mis teed pidi sa 12 alust Saku Originaali Riia Hulgilattu saadaksid?
Transiit-transiit-transiit, mis läbib Eestit ilma peale-mahalaadimiseta on see, mida pean - ja olen siin alati silmas pidanud - mina. Pole kunagi olnud seisukohal, et kaup, mis siin peale või maha (või mõlemat) laaditakse peaks minema rööbastele (muidugi võib olla ka erandeid kui Läti ja Leedu on ilmselgelt sellise kauba rööbastele panemiseks liiga lähedal, siis kaugemaid otsi võib juba kaaluda). Proovime rääkida ikka mõlemad aiast, olen pidevalt rääkinud transiidi veost RB-l, aga ikka kukutakse seletama :wall: nagu tahaks ma Tallinnast Raplasse kaupa rongiga vedada.

Transiidi puhul läbi Eesti näiteks Soomest-Lätti või Soomest-Leetu on mõtlemise koht.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

Umbes 20 lk. tagasi on see transiidi RB peale sundimine umbes samas vaimus juba maha peetud. Ega seda kaubavedu väga tõsiselt ei võeta, Pärnu kaubaterminal kärbiti igatahes ära. :)
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

Eelmisel aastal tahtis Võrklaev RB-d börsile panna aga ärimehed (fondihaldurid?) panid aru pähe - keegi ei osta selle aktsiaid.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Nii Skandinaavias kui Euroopas veetakse ikka massiliselt haagiseid rongidega
Veetaksegi. Rootsi ja Norra vahemaad ja veel mõned spetsiifilised tingimused soodustavad seda. Põhjas laetakse näiteks haagis saematerjaliga platvormile ja Trelleborgis pole sadulautotki vaja, sadamamasinad lükkavad laeva ja vedukauto läheb alles Rostockis või Traves ette. Üles põhja lähevad need kärud küll tihti tühjalt. Aga need veod kuuluvadki sellesse ooperisse, kus on palju ühetaolist kraami vähestest algpunktidest. Üle Austria ja Alpide kärutatakse massipiirangute tõttu ja muudel põhjustel päris mitmest kohast Saksamaalt Itaaliasse jne. Aga ma ei tea seda nippi, millega saaks Tallinna sadamas autod laeva ja viia nad kuskile Poolasse näiteks. Äkki selleks ajaks mõeldakse välja kui RB valmis saab.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Vetu kirjutas: 01 Mai, 2025 14:24
Erureamees kirjutas: 01 Mai, 2025 13:50 Sellele rongile mahub, aga see rong on spetsiaalsel otstarbel valmistatud ja liigub enamasti allpool veepinda. Küllalt raske on kedagi veenda, et Tallinna ja Riia vahel on suur veetakistus. Ja nende rongide kasutamise teeb suht efektiivseks see, et nad lastitakse- lossitakse lõpp- punktides sajaprotsendiliselt. Autod sõidavad ühest otsast sisse ja teisest välja. Kui nüüd peab hakkama erinevates jaamades maha- peale laadima siis muutub see küllaltki kaootiliseks.
Nii Skandinaavias kui Euroopas veetakse ikka massiliselt haagiseid rongidega. Oslos ntx olen ise viinud haagise õhtul õigeks ajaks kaubajaama kus see haagise peale tõstetakse ja hommikul siis Bergenis saab selle kohalik auto kätte. Ja ma olen sõitnud ka ööliini mööda maanteed Oslo-Bergen. Sõidab vabalt ära ööga midagi lõhki sõitmata. Logistika teed ja arvestused on ikka siga keerulised vahel. Seega ma ei välistaks midagi.
Uute autode vedu veremaale on vist nulli kukkunud, muidu oleks kasvõi see olnud üks artikkel - saksast veetakse ikka päris pikkade koosseisudega Rotterdami ja mujale sadamaisse uusi sõiduautosid mis siis laevadega üle maailma laiali veetakse.
See Norras autode rongiga vedamine pigem sellepärast, et teed on neil ikka väga nadid sellise liikluse jaoks - suured tõusud ja langused, kitsad teed, väga kurvilised.
Meil on siiski kogu aeg tasase maaga tegemist.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Tõsi, sõita Norras veokaga on fännidele. Kui kiirteel ei sõida on keskmine kiirus masendav. Vaated on küll vinged aga... Boonuseks ketirõõmud ja ähvardav oht gravitatsiooni muutumist vabalanguses omal nahal kogeda. Samas on sealsamas palju külmatööd, kus rongist mingit kasu pole. Kõik see kalakorje mööda fjordikaldaid.
Tugitoolituristidele soovitan Rootsi ja Norra rongivideosi, samuti Kristo Boginski rekkasõidu omi. Väga ilusad ja rahustavad.
Viimati muutis Erureamees, 02 Mai, 2025 20:01, muudetud 1 kord kokku.
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Vetu »

Ma ei saa sellest Norra müstifitseerimisest aru. Sõitsin 4a seal ja no eestlasele seal küll midagi hullu pole. Aga rongi kasutatakse vist selleks palju,et autod lihtsalt ei mahu kõik neile teedele.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Soome transiit

Saare sõnul võiks Rail Baltical valmimise järel vedada 10 miljonit tonni kaupa, millest kolm miljonit oleks Eestist, ülejäänud esmajoones Soome transiit. Päevas tähendaks see kuut kaubarongi. Saare lootis, et kaubarong liigub Kaunasesse üheksa ja Varssavisse 15 tunniga. Tema sõnul tunnevad Soome kaubavedajad raudteeliini järele selget vajadust. „Nad tahavad rööpaid näha, neile pole vaja pikalt projekti müüa,“ arvas Saare. Rail Baltica on ehitatud ka sõjaliste vedude vajadust silmas pidades. Üks 40 vaguniga rong suudab peale võtta sõjatehnika, mis maanteel moodustaks seitsme kilomeetri pikkuse konvoi.

Andres Uusoja HHLAst ütles, et igas kuus liigub Eesti ja Soome vahet mõlemas suunas 36 000 veoautot. Neist üksnes 10 000 on seotud Eesti ja Soome omavahelise kaubavahetusega, ülejäänu on Soome transiit lõunasse. Osaliselt Lätti ja Leetu, aga päris suures mahus Poola ja veel edasi. Sellest osa võiks liikuda rongi peale ja veoautodest ummistunud Pärnu maantee liiklusolud paraneksid kohe.

Välja näeks see nii. Veoauto toob Soomes kaubaga treileri sadamasse ja haagib treileri auto küljest lahti. Sadamatöölised viivad treileri laeva peale ja Muuga sadamas tõstetakse treiler rongile. Lõppsihtkoha lähedal tõstetakse treiler rongilt maha, tuleb kohalik autojuht ja viib treileri sinna, kuhu tarvis. Viimase jupi peab niikuinii tegema veoautoga.

Maanteetranspordiga on ka see mure, et veokijuhid Eestis vananevad ja noori tuleb vähe peale. Üks sõit kaugemale Euroopasse võib tähendada rohkem kui nädalapikkust viibimist autokabiinis ja selliseks eluks valmis noori pole Eestist kerge leida. Autotranspordifirmad on aastaid soovinud riiki lubada rohkem välismaalasi, et rekad seisma ei jääks. Rongis on sama kauba äraviimiseks vaja vähem töötajaid ja vajadus välistööjõu järele võib väheneda

Kauge Vahemereni

Kuigi Rail Balticat reklaamitakse raudteena, mis viib Varssavisse, ei lõpe raudtee Poola pealinnas ära. Vajadusel saab koorma ümber laadida järgmistele rongidele, mis viivad selle näiteks Aadria mere äärsetesse sadamatesse. Vahemerel käib tihe liiklus Türgi ja Põhja-Aafrikaga, kuhu treilereid juba ülalmainitud moel veetakse.
Vihman rõhutas, et infrastruktuuri tasub investeerida. Ta tõi näiteks Poola, mis on investeerinud palju infrastruktuuri, praegu võtavad Poola sadamad juba Saksa omadelt kaupa ära. Poola maanteed on tema sõnul praegu juba paremad kui Saksamaal.

Tallinna Sadamat läbiv kaubamaht möödunud aastal natuke kasvas. Vihmani sõnul loodab sadam kasvu tänu sellele, et ettevõttel on veel maad arendajatele rentimiseks. Paljudes Euroopa sadamates on mure, et kui keegi tahaks sadamasse ehitada näiteks tehast, pole enam ruumi, sest sadam asub keset linna. Eestis ja Lätis on veel sadamates ruumi, Leedus näiteks enam pole. Sadam loodab teenida ka meretuuleparkide teenindamiselt, selleks rajatakse Paldiskisse eraldi kaid. Meretuulikute labad on praegusel ajal üle saja meetri pikad ehk nende hoidmiseks enne paigaldamist on vaja palju ruumi.




https://www.ohtuleht.ee/1130309/rail-ba ... wouUuCPGMw
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas davidsoniharald »

LupusII kirjutas: 01 Mai, 2025 13:36 Arvatavasti tuleb see kallim kui auto ise Riiga sõidaks?
Hind sõltub maksudest ja nende jäme ots on riigi käes. Paned kõva maanteemaksu peale ja on Riia ots rongis odavam kui maanteel. Nii lihtne see ongi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline