vanahalb kirjutas: ↑09 Mai, 2025 23:35
maksipoiss kirjutas: ↑09 Mai, 2025 19:50
AMvA kirjutas: ↑09 Mai, 2025 9:13
Üldiselt ongi kõigis autoteenindustes (normaalsetes) õlivahetuse ajaks 1 tund pandud. Aga ma tean, et on ka mehi, kes sul selle Prisma maa-aluses parklas 15 minutiga ära teevad.
Ma sain täna oma traktoril 30 min. hakkama, koos vajalike asjade välja otsimisega
Laske ikka õlil nõrguda. Muidu jääb osa sisse ja õlivahetaja teeb liitri omale.
Iga
tõstuki töötund maksab ja mida kiiremalt "korgi alla tagasi" saab, siis see on töövõtjale puhas "säästetud raha", eriti tükitööd tegevale remondimehele.
Tavaline õlivahetus on töökojale üks kõige suuremat kasumit toov operatsioon, sest selle teostamise saab usaldada isegi ilma igasuguse kogemuseta õpipoisile.
Sellel põhjusel saab aeglaselt "vaakumiga ülevalt välja imedes" mootorist kätte suurema õlikoguse, kui alt välja lödistades.
Tundide juurdekirjutamisest ei oska midagi arvata. Nagunii ju lepitakse töö hind juba varem kokku. Niimoodi et too siia ja vaatame kaua läheb ma ei hakkakski tellima.
Kui on mingi tunnitabel või varasem kogemus teeb remondimees selle põhjal. Mõnikord läheb kauem , mõnikord saab kiiremini ehk kord on Piibeleht peal ja Vestmann all ja siis jälle vastupidi.
Töökoda mis oma prognoosidega pidevalt mööda paneb läheb lõpuks pankrotti.
Töökojad lähtuvad AutoData andmebaasist, mis annab iga tööoperatsiooni jaoks kuluva aja, kui seda teostatakse tootja nõuete kohaselt (koos kõigi ettenähtud detailide vahetamisega) planeeritud ekspluatatsioonieaga autol.
Kui remonditakse autot, mille planeeritud ekspluatatsiooni iga on ületatud (rooste), siis remondi aeg korrutatakse meistri äranägemisel Tambovi konstandiga.
Kui näiteks hammasrihma vahetusel on tootja juhendi järgi vaja osandada pool esisilda, siis tootja juhendi järgi vahetatakse sama töö käigus ka kõik esisilla kuluosad (kuna nagunii on juba pool silda lahti võetud), mis sisalduvad andmebaasi kohases rihmavahetuse töö ajas ning selle töö varuosade hinnas.
Kui klient raha kokkuhoiuks ei soovi rihma vahetusel
oma vana auto sillajuppide vahetamist, siis töömaht on ikka sama ja tööaeg korrutatakse koefitsendiga aga kokku pannakse vanade juppidega.
Osadel autodel tuleb generaatori kättesaamiseks eemaldada ninadetailid (bamper, tuled, radiaatorid, jne.).
Ägedamatel autodel on näiteks starter paigutatud sidurikoja sisse, et kui juba starter vajab remonti, siis eraldatakse käigukast mootorist ja vahetataks samal ajal kõik kuluda võivad osad komplektis.
Näiteks Moskvitsi kapremont oli ette nähtud 100 000km läbimisel ja selle käigus oli ette nähtud vahetada generaatori ja starteri kuluosad (laagerdus, harjad).
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.