https://lentopaikat.fi/en/eura-efeu/

Paremal paistab ka noorendik, kuhu ilmselt kopterid kukkusid

https://www.err.ee/1609697211/valismini ... anuid-polePriit Jaaganti ja tema abikaasa Lilit Jaaganti hukkumist kopteriõnnetusest kinnitas ehitusdfirma Mapri, mille juht Jaagant oli.
https://elu24.postimees.ee/8250972/lahe ... g-sonajalgOleg Grossiga rääkis umbes kella 15.45 paiku Elu24 peatoimetaja Katrin Lust, kes vahendas Grossi sõnu: «Helistasin Oleg Grossile, ta võttis toru vastu ja ütles, et on sellest uudisest täiesti šokis. Ta teab, et teda peetakse õnnetuses osaliseks, kuid tegelikult sattusid õnnetusse Oleg Sõnajalg ja Priit Jaagant. Nad lendasid kolmekesi grupis koos ja olid helikopteriga 300 meetrit maapinnast. Ta ütles, et sellisel kõrguselt kukkudes on väga raske ellu jääda. Ta ei tea täpset infot, kas mehed on elus, kuid arvas, et ilmselt on mehed surnud. Kuna nad lendasid kolmekesi grupis, siis see on väga ohtlik.»
Ühtlasi mainis Oleg Gross, et Priit Jaagant sai alles kuu aega tagasi kopteripiloodi loa. «See on kopterilubadeks väga lühike aeg.»
Flightradari järgi startis Gross oma Belliga 11:30 ehk 13 minutit hiljem ja jõudis EURA lennuväljast ca 3km idas kell 09:40 UTC (6 minutit hiljem) samale joonele/kaugusele, kui alla kukkunud kopterid, lendas edasi Vinnari suunas ca 9-10km kuni Rausenkulmani, tegi tagasipöörde ja lendas Tallinna tagasi.Ma nüüd täpselt ei saa aru, kes kolmekesi grupis koos lendasid. Gross ka, aga läks ees ära ja oli juba maandunud, kui teada sai...?
Kahjuks ei näe jah seda videot.lootsik kirjutas: ↑18 Mai, 2025 11:00 Postimees (ilmsel tasuline) on teinud küll teistsuguse animatsiooni, kus keeravad pisut vasakule, esimene (vasak) aeglustub ja teine põrutab otsa.
Mis andmetel ja kui tõepärane - ei tea.
https://www.postimees.ee/8251118/animat ... is-inimelu
Ma igal juhul võtan tõsisemalt Flyghtradari graafikat, kui sellist Postimehe meelevaldset kujunduslikku animatsiooni.lootsik kirjutas: ↑18 Mai, 2025 11:00 Postimees (ilmsel tasuline) on teinud küll teistsuguse animatsiooni, kus keeravad pisut vasakule, esimene (vasak) aeglustub ja teine põrutab otsa.
Mis andmetel ja kui tõepärane - ei tea.
https://www.postimees.ee/8251118/animat ... is-inimelu
Pane kiiruseks *2 ja vaata alates 9.10 UTC-st. Vasakpoolne ES-ETR oli pikemalt tagapool ja OE-XOS eespool paremal. 9.19-ks jõuab vasakpoolne tehes väikese kaare suuremaks lahknevuseks vasakule samale joonele eespool paremal lendajaga ja seejärel liigub ise eespoole- on vasakul ja eespool. Ca 9.21 asetseb ES-ETR ca enam kui 200 meetrit eespool ja ca 100 meetrit vasemal OE-XOS-i suhtes. 9.22 on näha, eeespool olev ES-ETR alustab sujuvat kursimuutust paremale (sinna oletatava sihtkoha poole). Ja ca 30 sekundit hiljem korrigeerib parempoolne kah kurssi paremale. Vahemaa (nii otse, kui ka külg) hakkab vähenema. 9.24 on helikopterid jälle kõrvuti, külgvahemaa ca maks 100 meetrit. 9.25 hakkab vasakpoolne jälle ettepoole liikuma, 9.26-ks on vahemaa sada ette ja sada küljele. 9.28- vahemaa ette suureneb isegi ca 150 meetrini 9.29 sõidavad jällegi peaaegu kõrvuti, vasak siiski tiba eespool. 9.30 lendavad järve kohal kõrvuti. 9.31.30-ks on nad lahknenud, vasak ees, parem taga, vahe nii ette, kui küljele enam kui 200 meetrit. 9.33 on veel vahe 200*200, aga 9.34.00 ollakse juba kõrvuti, külgvahe sada meetrit. Sel hetkel on näha vasaku kursimuutus paremale, parempoolne jätkab otsesuunas. 9.34.15-9.34.20 on nad juba ohtlikult lähedal ja seejärel koos.pwn13 kirjutas: ↑18 Mai, 2025 8:45 Kriku, äkki see kopter oli kolmas?
https://www.flightradar24.com/2025-05-1 ... B/3a5faed9
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist