Lennuõnnetused
Re: Lennuõnnetused
https://www.flightradar24.com/2025-05-1 ... 4,22.39/10
Lisaks kummagi kopteri kiiruse ja kõrguse graafikud.
https://www.flightaware.com/live/flight/OEXOS
https://www.flightaware.com/live/flight ... /EECL/EFEU
Mõlemad kopterid lendasid viimased 12 minutit enamvähem ühtlase kõrguse (300m) ja pea sama kiirusega. ES-ETR ees vasakul ja OE-XOS taga paremal.
9:22 teeb ES-ETR sujuva kursimuutuse paremale, OE-XOS korrigeerib end samale kursile.
9.27-9-.28 jääb OE-XOS maha ja seejärel käib 330 meetri kõrgusel (lahknevus 9.27-9.28)
ES-ETR lendas edasi, ühtlase kiirusega 120mp/h ja kõrgusega (300m).
OE-XOS tuleb tagasi alla 300m peale justkui langedes ülalt ja kiirusega korrigeerides ennast samale kõrgusele ja paremale kõrvale poole kopteri jagu tahapoole.
9.29 on OE-XOS tagant jõudnud samal kõrgusel peaaegu kõrvale.
Lennatakse kõrvuti samal kõrgusel.
9.31 alustab OE-XOS uut tõusu, seekord 450 meetri peale.
Graafiku järgi tõus toimus kerge kursimuutusega paremale (see tekkinud lahknevus ca 9.31-9.32) justkui eeldatavalt pöörates sihtkoha suunas, aga alla 300 peale tagasi on tulnud kursikorrigeerimisega vasakule tagasi ES-ETR-i taha ja seejärel jõudis kõrvale.
9.32 on OE-XOS juba tagasi 300m peal ja asub ca 200 meetrit tagapool paremal. Kiirus on ülalt tulekuga suurem ja vaatamata kiiruse pidevale vähenemisele jõuab peaaegu kõrvale. Pool minutit enne kokkupõrget vähendas OE-XOS veel kiirust. Samal hetkel on vasakpoolne ES-ETR muutnud ka kurssi ja suundub paremale.
Justkui ES-ETR ei teaks, et OE-XOS on peale kõrgusmanöövrit jõudnud juba tagasi samale kõrgusele, tema taha ja sealt edasi ka tema kõrvale. Ja tegi pöörde ette.
See ainult fly24 graafika, mis võib samamoodi sisaldada ebatäpsusi. Uurimine toob tulemuse.
Lisaks kummagi kopteri kiiruse ja kõrguse graafikud.
https://www.flightaware.com/live/flight/OEXOS
https://www.flightaware.com/live/flight ... /EECL/EFEU
Mõlemad kopterid lendasid viimased 12 minutit enamvähem ühtlase kõrguse (300m) ja pea sama kiirusega. ES-ETR ees vasakul ja OE-XOS taga paremal.
9:22 teeb ES-ETR sujuva kursimuutuse paremale, OE-XOS korrigeerib end samale kursile.
9.27-9-.28 jääb OE-XOS maha ja seejärel käib 330 meetri kõrgusel (lahknevus 9.27-9.28)
ES-ETR lendas edasi, ühtlase kiirusega 120mp/h ja kõrgusega (300m).
OE-XOS tuleb tagasi alla 300m peale justkui langedes ülalt ja kiirusega korrigeerides ennast samale kõrgusele ja paremale kõrvale poole kopteri jagu tahapoole.
9.29 on OE-XOS tagant jõudnud samal kõrgusel peaaegu kõrvale.
Lennatakse kõrvuti samal kõrgusel.
9.31 alustab OE-XOS uut tõusu, seekord 450 meetri peale.
Graafiku järgi tõus toimus kerge kursimuutusega paremale (see tekkinud lahknevus ca 9.31-9.32) justkui eeldatavalt pöörates sihtkoha suunas, aga alla 300 peale tagasi on tulnud kursikorrigeerimisega vasakule tagasi ES-ETR-i taha ja seejärel jõudis kõrvale.
9.32 on OE-XOS juba tagasi 300m peal ja asub ca 200 meetrit tagapool paremal. Kiirus on ülalt tulekuga suurem ja vaatamata kiiruse pidevale vähenemisele jõuab peaaegu kõrvale. Pool minutit enne kokkupõrget vähendas OE-XOS veel kiirust. Samal hetkel on vasakpoolne ES-ETR muutnud ka kurssi ja suundub paremale.
Justkui ES-ETR ei teaks, et OE-XOS on peale kõrgusmanöövrit jõudnud juba tagasi samale kõrgusele, tema taha ja sealt edasi ka tema kõrvale. Ja tegi pöörde ette.
See ainult fly24 graafika, mis võib samamoodi sisaldada ebatäpsusi. Uurimine toob tulemuse.
Re: Lennuõnnetused
Poliitik-kopteripilootide koolitaja Toomas Uibo kommentaar -
https://www.ohtuleht.ee/1131230/toomas- ... utulekule-
Lennundus on üks kallimaid hobisid ning selle harrastajad peaks olema suutelised kõik oma harrastusega ka kaudselt kaasnevad kulud kinni maksta.
PS! Üldse ei mõista, miks on vaja nii varajases õnnetuse uurimise faasis hakata avalikkuse ees spekuleerima.
https://www.ohtuleht.ee/1131230/toomas- ... utulekule-
Muidu mõistlikud mõtted, kuid minus peituval ühiskondliku sidususe ministril on seda ideed küll raske alla neelata. Eesti maksumaksja ei peaks hakkama küll mõne üksiku hobipiloodi pärast kallist järelvalvesüsteemi üles ehitama. Kui nad ei suuda ennast turvaliselt ise reguleerida/organiseeruda, siis tuleks tõsiselt kaaluda, kas sellisele hobile EV kitsa ressursi tingimustes kohta on Midagi hullu ei juhtuks, kui need hobipiloodid oma lennuki/lenduripaberid nt Soome või Sveitsi registrisse viiks.Mõttetu on hakata spekuleerima teemal, et mis täna seal Soomes täpselt juhtus ja miks kaks kopterit õhus kokku põrkasid. Eks uurimine annab vastused. Kui vaadata aga suuremat pilti, siis peame rääkima täna lennunduse järelevalvest, sest Eestil on sellega suuri probleeme. Juba rohkem kui 10 aastat on lennunduse järelevalve alati viimane, millele valitsused tähelepanu on pööranud. Euroopa Lennuohutusamet EASA on teinud meile ettekirjutusi, ülemaailmne Tsiviillennunduse Organisatsioon ICAO, on liigitanud Eesti juba mudaliigasse, sest meie järelvalve ei vasta nõuetele. Need on kahjuks faktid. Krooniline alamehitatus on reaalne ja pikaaegne probleem, sellele mõeldakse riigieelarves viimasena ja tihtipeale on vastuseks taas, et raha ei saa. Proovige kuidagi hakkama saada. Me oleme liikumas olukorda, kus ka suured lennufirmad, kes siia lendavad, võivad Eestit varsti välistama hakata, kui konkureerime mõne teise riigi liiniga võrdsetel alustel.
Sel korral sai valitsuse koalitsioonileppesse lõpuks punkt, et lennunduse järelvalvet hakatakse tõhustama ja järgneva kahe aasta jooksul peab see muutus olema tehtud. Peaga vastu seina jooksmine hakkab ära tasuma. Kogu maailma lennuturvalisus on aga kirjutatud kahjuks verega. Ma tean, et Priit ei pahanda, et selle mure siia kirja panin.
Me ei saa väita, et tänane katastroof on otseselt seotud puuduliku järelvalvega, küll aga võib see olla kaude nii. Ainult riiki süüdistada siinkohal ei oleks ka õiglane. Eesti lennunduse kogukond saab ka ise rohkem ära teha. Paljudes riikides pööratakse siiski tähelepanu ka erapilootide pidevale teadlikkuse tõstmisele läbi riiklike programmide. Ja ega lõpeks ei peata hooletut ju miski. See ei ole kindlasti vihje tänase õnnetuse võimalike põhjustele, absoluutselt mitte! Olen usaldanud varasemalt Priidu lennukisse oma pereliikme koos sõpradega. Me ei tea mis täna juhtus ja ei tea veel mõnda aega. Hetkel ei ole selles kurvas loos mitte ühtegi süüdlast ja see võib ka nii jääda. Me ei tea.
Lennundus on üks kallimaid hobisid ning selle harrastajad peaks olema suutelised kõik oma harrastusega ka kaudselt kaasnevad kulud kinni maksta.
PS! Üldse ei mõista, miks on vaja nii varajases õnnetuse uurimise faasis hakata avalikkuse ees spekuleerima.
-
- Liige
- Postitusi: 905
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Esiteks ma ei näe mingeid erilisi spekulatsioone ja teiseks lennunduse turvalisust tagavad organisatsioonid ei tegele ainult hobilenduritega. Ja lõpuks on ka nullist suurem võimalus, et hobilendur oma vahendiga sulle pähe kukub. Kuna mul palju raha pangas pole ei ole vaja finantsinspektsiooni ja kuna ma autoga ei sõida pole ka liikluspatrulle vaja....
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Eralennundus lendab samas õhuruumis, mis kommertslennundus. Neid ei saa lihtsalt ignoreerida.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Lennuõnnetused
Nende "spekuleerimiste" asjus:
Soovitan lugeda Mati Iila "Aviaatorit", mõlemat osa. Olles ise neid lugenud, siis Toomas Uibo kirjatöö ei sisalda mitte midagi uut ega üllatavat. Pigem on teemaks, et kas siis tõesti peale butafooria pole siiamaani ikkagi veel midagi tehtud, et seda temaatikat korda saada? Järjekordne asjaga kursis olema peav isik räägib samu sõnu:
Ja kui-mitu-kümmend aastat juba möödas on?
Soovitan lugeda Mati Iila "Aviaatorit", mõlemat osa. Olles ise neid lugenud, siis Toomas Uibo kirjatöö ei sisalda mitte midagi uut ega üllatavat. Pigem on teemaks, et kas siis tõesti peale butafooria pole siiamaani ikkagi veel midagi tehtud, et seda temaatikat korda saada? Järjekordne asjaga kursis olema peav isik räägib samu sõnu:
*EASA,
*ICAO,
*ettekirjutused,
*Eesti järelvalve ei vasta nõuetele,
*mudaliiga.
*Need on kahjuks faktid.
Ja kui-mitu-kümmend aastat juba möödas on?
Re: Lennuõnnetused
minu kommentaar oli ajendatud sellest, et kuna meil suuremalt jaolt kommertslennundus de-facto puudub, siis ei ole mõistlik pelgalt mõne hobilenduri pärast tohutut järelvalvesüsteemi mõistlik üles ehitada. Professionaalne kompetents eeldab teatud mahtusid/mastaape, mida meie mõni kaubalennuk ja hobilennukid pakkuda ei suuda. Rääkima kuludest per järelvalve.
PS! Jah arvan samamoodi, et lenduri elukutse omandamine Eesti maksumaksja kulul on puhas anakronism. Meie maksumaksja ei pea tootma lendureid läänemaa lennundusettevõtetele. Kel soov piloodiks saada võib seda rahus oma taskust finantseerida, samamoodi nagu enamikes riikides see välja kujunenud on.
Kui meie lennuväel vms on spetsiifilisi vajadusi, siis ostetakse vajalik koolitus sisse
PS! Jah arvan samamoodi, et lenduri elukutse omandamine Eesti maksumaksja kulul on puhas anakronism. Meie maksumaksja ei pea tootma lendureid läänemaa lennundusettevõtetele. Kel soov piloodiks saada võib seda rahus oma taskust finantseerida, samamoodi nagu enamikes riikides see välja kujunenud on.
Kui meie lennuväel vms on spetsiifilisi vajadusi, siis ostetakse vajalik koolitus sisse
Re: Lennuõnnetused
Ma olen huvi tundnud, kui palju hobilennundus maksaks, kui sellise hobi käsile võtaks. Väga tõsist plaani seda teha ei ole, aga mõte on peast läbi käinud, möönan.
Jah, lennundus on kallim kui näiteks purjetamine, millega ma juba tegelen. Aga - täiesti lennuvõimelise kasutatud lennuki hinnad on kusagil keskklassi pereauto hinnaklassis. Seda saab enesele lubada täiesti keskmine inimene, kui vähegi soovib. Kopter on kallim pidada kui lennuk, aga siiski samuti vajadusel jõukohane. See tähendab seda, et lennundusse ei ole kohane suhtuda kui millessegi, mis on ainult pururikaste pärusmaa. Selleks, et kõik need keskmised inimesed saaksid turvaliselt lennata, peabki riik oma asjad korras hoidma.
Suures plaanis on hea, kui hobilendajaid on rohkem, sest rohkemate lendajate varal tekib kultuur. Seega on tegelikult oluline, et riik saaks oma asjad korda, mille tulemusena saaks siis tekkida see valdkonna sisene väärtusruum ja hoiakud, mis omakorda säästavad elusid. Ainult valdkonna siseseks asjaks ei saa lennuohutust mitte kuidagi pidada.
Jah, lennundus on kallim kui näiteks purjetamine, millega ma juba tegelen. Aga - täiesti lennuvõimelise kasutatud lennuki hinnad on kusagil keskklassi pereauto hinnaklassis. Seda saab enesele lubada täiesti keskmine inimene, kui vähegi soovib. Kopter on kallim pidada kui lennuk, aga siiski samuti vajadusel jõukohane. See tähendab seda, et lennundusse ei ole kohane suhtuda kui millessegi, mis on ainult pururikaste pärusmaa. Selleks, et kõik need keskmised inimesed saaksid turvaliselt lennata, peabki riik oma asjad korras hoidma.
Suures plaanis on hea, kui hobilendajaid on rohkem, sest rohkemate lendajate varal tekib kultuur. Seega on tegelikult oluline, et riik saaks oma asjad korda, mille tulemusena saaks siis tekkida see valdkonna sisene väärtusruum ja hoiakud, mis omakorda säästavad elusid. Ainult valdkonna siseseks asjaks ei saa lennuohutust mitte kuidagi pidada.
Re: Lennuõnnetused
https://www.err.ee/1609698270/ekspert-5 ... v-pikivaheSilberauto juhatuse esimehe Väino Kaldoja sõnul on Soomest läinud liikvele ebamäärane info, et kolmas kopter pöördus Eestisse tagasi. "See Soome ekspert jättis täpsustamata, et kopter vahepealse aja peale maandumist viibis koos teistega seal kohapeal," lausus Kaldoja. "Kopter maandus seal. Õhtul, kui kõik protseduurid olid seal läbitud, kõik olid väga nukrad, kõik olid täiesti meeleolust ära, kõik ootasid kohapeal nii kaua kuni anti luba tagasilennuks. Ka need lennukid ja üks kopter, kõik hakkasid kuskil 17 ajal tagasi tulema. Nii, et ei olnud seal mingit tagasipööret. See kopter jõudis sinna hiljem kui see õnnetus oli juba juhtunud. Piloodile öeldi, et see piirkond on seal kinni, et mingisugused protsessid käivad. Miks käivad, ei tea. Kui nad maandusid, siis nad kuulsid, et mingi õnnetus juhtus," rääkis Kaldoja.
Tegemist oli Silberauto välja renditud kopteriga, millega klient lendas Soome Tõutsi lennundusklubi lennupäevadele. "Kõik, kes vähegi lennundusega seotud on, käivad sel üritusel. See on nagu lennuinimeste suvepäevad või kokkutulek, loomulikult kõik käivad seal," lausus ta.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Lennuõnnetused
Selgemad pildid mõlemast kopterist
https://www.delfi.ee/artikkel/120378453 ... igbqNlVclA
vrakkide eemaldamisest ka pilte
https://eestinen.fi/2025/05/soome-avald ... 3tdsyoly1g
https://www.delfi.ee/artikkel/120378453 ... igbqNlVclA
vrakkide eemaldamisest ka pilte
https://eestinen.fi/2025/05/soome-avald ... 3tdsyoly1g
Viimati muutis pwn13, 19 Mai, 2025 17:15, muudetud 1 kord kokku.
Re: Lennuõnnetused
Videograafikasse süvenemata küsiks, et kumb siis valesti käitus? Priit Jaagant või Oleg Sõnajalg? Üks oli kogenud piloot aga teine lennuentusiast, mida see iganes tähendaks, ja alles kuu aega tagasi helikopteri piloodi paberid saanud.
Re: Lennuõnnetused
Sõnajala kopter oli Austria registris, Jaaganti oma Eesti. Seega on olemasoleva info põhjal teada, kes lendas paremal, kes vasakul.
Piire mis on mõõgaga tõmmatud - pliiatsiga ei paranda [M.Jakobson]
Re: Lennuõnnetused
Egiptuses kukkus alla õhuväe treeninglennuk.
https://x.com/Jerusalem_Post/status/1924487027744981082The Egyptian armed forces said a training jet crashed on Monday due to a technical issue, killing its crew.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
On kellelgi meeles kes Eestis esimesena kopteriga puusse pani? Peedu Ventsel Antslast, aasta oli 2004. Käisin ise ka oma valdused läbi, sest algul teda ei leitud.
https://www.ohtuleht.ee/157069/vosa-rai ... ud-kopteri
https://www.ohtuleht.ee/157069/vosa-rai ... ud-kopteri
-
- Liige
- Postitusi: 905
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
On meeles küll.
Mulle jäi üks asi uudistest silma. "Salvestisi ei säilinud". Sellised seadmed peaksid ju palju tõsisema paugu üle elama. Muidugi pole üldse selge millistest seadmetest jutt ja kui palju meediainimesed jälle aru said.
Mulle jäi üks asi uudistest silma. "Salvestisi ei säilinud". Sellised seadmed peaksid ju palju tõsisema paugu üle elama. Muidugi pole üldse selge millistest seadmetest jutt ja kui palju meediainimesed jälle aru said.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist