Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

mongol kirjutas: 11 Juun, 2025 21:48
Kui õiguskantsler on pöördunud rahanduskomisjoni poole, et mootorsõidukimaks põhiseadusega kooskõlla viia, siis kas see tähendab, et tegelikult on tegu siis ebaseadusliku maksuga?
...
Keeruline on ka riigi pealikule ette kanda, et mingi kahtlane käsk (maks) on - kes meil see pealik on, President oma esindusfunktsiooniga?
Minumeelest ei ole tingimata ebaseaduslik , see on lihtsalt õiguskantsleri arvamus. Kui õiguskantsler asja juba tõsisemalt võtab peaks ta algatama põhiseaduslikkuse järelevalve kohtumenetluse ehk Riigikohtusse põõrduma. Kohus ütleb et kas maks on ebaseaduslik või mitte. Selliseid aasju on ka algatatud ja vahel on õiguskantsleril õigus olnud, vahel on ta kohtus pähe saanud.

Üksikisik peaks samuti kohtusse pöörduma ja taotlema kohtult sedasama.
https://www.riigikohus.ee/et/menetlus-r ... arelevalve
Ma ei mäleta nüüd et kas sai ka ennetavalt taotluse esitada või tuli kõigepealt see kohustus täita ja siis kohtusse pöörduda.
(segastel aegadel õppisin minagi õigusteadust nagu kõik teisedki kuid ei praktiseeri ja mälu pole ka enam see :) )
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 11 Juun, 2025 21:48 Segan siis niidukimeeste jutte (mul on mugava inimesena võetud oma 600 ruutmeetri jaoks Makita 38cm tiivikuga 2*18V akuniiduk ja rahul).

Kui õiguskantsler on pöördunud rahanduskomisjoni poole, et mootorsõidukimaks põhiseadusega kooskõlla viia, siis kas see tähendab, et tegelikult on tegu siis ebaseadusliku maksuga? Noh, teiseks makseks lubatakse läbi vägistada, et oleks PS-iga kooskõlas, aga seni?
Mulle on väga pikki aastaid tagasi juba selgeks tehtud, et seadusevastast käsku täitma ei pea ja peaks käsuandja pealikule ette kandma. Noh, maks pole otseselt kuritegelik (ainult oma riigi kodanike elatustaseme ja riigi suhtes seisukoha mudimise kontekstis), aga järeldan, et kui õiguskantsler sedasi räägib, on miskit seadusevastane. Väike vihje muidugi on ka sõnastuses, et "põhiseadusega kooskõlla viimine".. Keeruline on ka riigi pealikule ette kanda, et mingi kahtlane käsk (maks) on - kes meil see pealik on, President oma esindusfunktsiooniga?
Õiguskantsler peab põhiseadusevastaseks vaid ühte automaksu nüanssi, mitte seadust kui sellist. Ilmselt on see piisavalt vähetähtis osa, et tervet seadust see PS vastaseks ei muuda.
Õiguskantsler tegi Riigikogule ettepaneku viia mootorsõidukimaksu seadus ja liiklusseadus põhiseadusega kooskõlla, sest neis puuduvad sätted, mis arvestaks vara hävimise või muid kasutusest väljalangemise juhtumeid. Ühtlasi palub õiguskantsler kaaluda lasterikastele peredele ja puuetega inimestele erandite kehtestamist, et nad ei peaks hädavajalikust autost loobuma.
https://www.oiguskantsler.ee/seisukohad ... iseadusega

Jutt lasterikastest ja puuetest ei ole PS-ga seotud, see on poliitilise valiku küsimus (kas eelistame lapsega peresid või vallalisi vändagängstereid stiilis).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Inimesed, ärge ostke endale ülejõukäivaid autosid
https://www.youtube.com/watch?v=XPm1E-hZJ1A

Volvo V50 sellises vanuses pole kindlasti mitte odavalt ja lihtsalt remonditav auto, kui just endal võtmed peos ei püsi.
Mul töötab üks tuttav BMW esinduses, ütles, et eelmise masu ajal jäeti isegi milliste X5-te õlivahetused vahele.
Selline rott on keskmine autoliisija - võetakse maksimaalselt panga antav (ikka naabrist parem!) ja edasi jääb raha vaid allahinnatud tatrapudrust toitumiseks ja kommunaalarvete ülelaskmiseks. Nagu ma ise kogenud olen, siis Volvo ja Hyundai pisiauto varuosade hindadel juba võib mitmekordne vahe olla. Pisiautol võivad B-osade hinnad olla täiesti Lada tasemel (ehk sümboolsed).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Juun, 2025 9:14 Inimesed, ärge ostke endale ülejõukäivaid autosid
https://www.youtube.com/watch?v=XPm1E-hZJ1A

Volvo V50 sellises vanuses pole kindlasti mitte odavalt ja lihtsalt remonditav auto, kui just endal võtmed peos ei püsi.
Mul töötab üks tuttav BMW esinduses, ütles, et eelmise masu ajal jäeti isegi milliste X5-te õlivahetused vahele.
Selline rott on keskmine autoliisija - võetakse maksimaalselt panga antav (ikka naabrist parem!) ja edasi jääb raha vaid allahinnatud tatrapudrust toitumiseks ja kommunaalarvete ülelaskmiseks. Nagu ma ise kogenud olen, siis Volvo ja Hyundai pisiauto varuosade hindadel juba võib mitmekordne vahe olla. Pisiautol võivad B-osade hinnad olla täiesti Lada tasemel (ehk sümboolsed).
Mis seal kallist või keerulist on? Selle konkreetse Volvo puhul on tegelikult tegemist Ford Focusega. Ja jupid on Fordi hinnaklassis ja remontimine sama lihtne
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Juun, 2025 9:14 Inimesed, ärge ostke endale ülejõukäivaid autosid
https://www.youtube.com/watch?v=XPm1E-hZJ1A

Volvo V50 sellises vanuses pole kindlasti mitte odavalt ja lihtsalt remonditav auto, kui just endal võtmed peos ei püsi.
Mul töötab üks tuttav BMW esinduses, ütles, et eelmise masu ajal jäeti isegi milliste X5-te õlivahetused vahele.
Selline rott on keskmine autoliisija - võetakse maksimaalselt panga antav (ikka naabrist parem!) ja edasi jääb raha vaid allahinnatud tatrapudrust toitumiseks ja kommunaalarvete ülelaskmiseks. Nagu ma ise kogenud olen, siis Volvo ja Hyundai pisiauto varuosade hindadel juba võib mitmekordne vahe olla. Pisiautol võivad B-osade hinnad olla täiesti Lada tasemel (ehk sümboolsed).
Kõiki neid lastesaateid (vabandust, noortesaateid) ei maksa kah eriti tõsiselt võtta. Kõigepealt (visuaali järgi, kui asju pole muudetud): tegemist on V50-ga esimesest otsast 2004-2006, mootoriks väike 1,6-ne või 2-ne, see mitte-Volvo-diisel, kast on manuaal. Selline masin maksab sõltuvalt situatsioonist, st seisukord visuaalis ja vead, ja sõltuvalt kui pilvedes on küsija, 500 kuni 3000. Ja siis peab see olema ikka väga heas seisukorras. Ise ostsin suure Volvo diisliga (V50 2,4 D5 132 kw) ja automaadiga napa-nahksisu jmt summumi-paketiga masina sõitvana 800-ga. Ülevaatus kehtetu ja ABS armatuuris veana püsti (arvuti kaasas ja vaatasin kohe enne ostu kogu sisu üle). Piduritel abs-i parandasin ära, nipet näpet veel (ühelt doonorilt hästi odavalt saaduna) kokku 100-150 eest komplekteerimiseks. Uue ülevaatuse jaoks oli vaja ainult see abs-i andur koos kaabeldusega üle käia ja läks puhtalt läbi, ülejäänud kõik oli lihtsalt niisama-parendamiseks-jubinaid. Ostsin selle auto kabriole käigukasti aga ka vajadusel kogu nina-kapotialuse doonoriks arvestusega, et enne aastamaksu jõuab kere juba Kuusakoskisse. Aga auto jooksis juba üle Eesti uude koju sõites nii hästi ja edasi jookseb ka nii hästi (ka arvutis kontrollides) (kolmanda-neljanda autona majas), et patt on summumpaketiga sellist versiooni lihsalt ribadeks teha. Ahjaa, kaks eelsüüte küünalt vahetasin kah ära ca~12 eurikut tükk. Mida seal videos autos praegu just juba tuhande(te) eest tegelikult remonditud on, seda tahaks teada. Sellise masina teekond selliste remondiarvete juures on lihtsalt kas 600-1000-ga müüki, või 400-ga doonoriks, kui ise midagi tehtud ei saa ja ainult raha oskad lugeda. Praegugi Eestis mitmeid selliseid Marketplaces saadaval. Aastamaks on 2,4-sel 2007 V50-l & C70-l 87, ja kindlustus sõltuvalt käest 35-45 poole aasta eest. Ise just eile maksin sundkindlustusi oma kolme 2,4-se Volvo eest- kõik vahemikus 35-45.
Sellise auto puhul rääkida "liisingust-järelmaksust", siis on ainult üks jutt: "Kas toidupoes käid kah kõigepealt pakkumisi küsimas ja seejärel soovid liisingut?"

Täienduseks veel see, et eespool kirjutanud AMvA räägib õiget juttu. Paljud asjad sobivad Focuse omad.
Toon ühe näite remondikalkullidest:
Kui tagasild vajub lääpa (kah tüüpiline lugu), siis ei ole mõtet kohe uskuda töömehe juttu, et "kõik perses ja lisaks kõigile varrastele tuleb nüüd ka käänud ringi lüüa, ja siis juba rattalaagrid ja noh pane uued kettad klotsid kah juba jne, et mõtle-kas-on-mõtet". Ehk siis jutt läheb tagasilla kapremondiks. Et kõik on nii kõver ja vajunud ja/või kulunud, et ei kannata kokkujooksu enam paika regullida ja nüüd jääbki nii. Ei ole nii. Enamuse selliseid masinaid saab jonksu kui kasutada nn "tuuning-vardaid". Taga on ühel poolel rattal kolme-punkti kinnitus sillatala külge, ja ainult üks, see alumine, on reguleeritav. Ja siis ei annagi enam näitu paika keerata. Kui kasutada reguleeritavaid vardaid, siis on võimalik ratas keerata sinna kuhu vaja ja sellisesse asendisse kuidas vaja. Mitte ainult külgkallet ja kokkujooksu, vaid ka tagasiastet. Omal läbi käidud teema. Ja see ei ole mingi "mega-kallis-jutt", ja eriti veel siis, kui nagunii vardaid jälle teha on vaja. Siin on seda komplekti ositi või tervikuna ürgkallina Euroopa-tuuninglehtedel (2 või 4 tk 300-500), meie varuosamüüjad ei tea küsimuse peale sellest "sittagi" (nagu ka õlimüüjad ei tea Aisin-Warneri kasti koostemäär(et)dest) aga kui kellelgi on huvi ja vaja, siis olen nõus infot jagama. Hetkel omal C70-l see siinses mõistes hüpertuuning all, ja V70-e jaoks remkomplekt riiulis, läheb koos ketaste-klotsidega suuremaks tööks vahetuses. Esialgse hinnangu andmiseks piisab tagasilla külgkalde nurga mõõtmisest (kasvõi ainult lood ja mõõdulint) ja põhja alt sillatala küljes oleva reguleerpoldi asendi nägemisest, et kas/mis vardaid vaja on, et kas ratta saab joonde esimese väikse ja odava (28 euri tk) vardaga, või vahetada hoopis suur ülemine (oli vist 50?) või vahetada mõlemad (juhtumil, kui kõik muu on jonksus, aga tagasiastet päris kätte ei saa aga ikkagi väga tahaks) Eraldi umbusklikele: kui näiteks need esimesed (väiksemad ja odavamad) vardadki kõrvuti panna, siis "tuuningu-ja reguleeritavana" olev varras tundub olema meil siin pakutava "tehaseoma-OEM" plekkvarda kõrval ikka oluliselt tummisem tükk... Ja siit edasi justkui alam-NB! Samas on meil siin eraldi saada pukse kõigile neile varrastele eraldi välja vahetamiseks-pressimiseks, jälle erinevaid versioone pukse OEM-ist tuuningpuksideni (vajadusel vahetamiseks, alates 3-5 euri tk), ja need puksid on neil kõigil varrastel ühesuguste mõõtudega. On olemas samasse kohta ka (ekstsentrik)pukse, seal on siis sissepressimisel teema, et kas ja kuidas asetada ja kas ka siis ikkagi üldse ainult ühe reguleeritava punktiga hakkama saad, aga ka neid ei paku meil keegi.
NB! Nagu eelpool öeldud, tegemist on mitmele margile sobivate juppidega (probleemile lähenemisega) samade murede lahendamiseks. Eestis ei ole veel varuosapoodi trehvanud, kes neid vardaid pakkuda oskaks/suudaks.
Ja see on meil justkui "Wheeler Dealer"-i teema, mille peale töökojad meil kulmugi ei kergita.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kui kaasaegse autotehniku õppe põhieesmärk on õpetada inimest täpselt tootja juhendeid täitma, siis oma peaga mõtlemine ja mujalt täiendava info hankimine autotehniku poolt, loetakse autotootja huve kahjustavaks tegevuseks.

Tänapäeva tehnika eluiga ei määra mitte niivõrd rooste ja mehaaniline kulumine vaid tehnilise toe (ka netis oleva tarkuse) lõppemine ja see ei kehti mitte ainult autode kohta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 12 Juun, 2025 12:00 Kui kaasaegse autotehniku õppe põhieesmärk on õpetada inimest täpselt tootja juhendeid täitma, siis oma peaga mõtlemine ja mujalt täiendava info hankimine autotehniku poolt, loetakse autotootja huve kahjustavaks tegevuseks.

Tänapäeva tehnika eluiga ei määra mitte niivõrd rooste ja mehaaniline kulumine vaid tehnilise toe (ka netis oleva tarkuse) lõppemine ja see ei kehti mitte ainult autode kohta.
MIlle kohta see jutt täpsemalt käis? Või oli lihtsalt järjekordne üldien targutamine. Mitte keegi ei keela autotehnikul ka mujalt infot hankida.

Ma olen leidnud netist ka 70-datel toodetud seadmete remondimanuaale.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 12 Juun, 2025 12:04
OLAVI kirjutas: 12 Juun, 2025 12:00 Kui kaasaegse autotehniku õppe põhieesmärk on õpetada inimest täpselt tootja juhendeid täitma, siis oma peaga mõtlemine ja mujalt täiendava info hankimine autotehniku poolt, loetakse autotootja huve kahjustavaks tegevuseks.

Tänapäeva tehnika eluiga ei määra mitte niivõrd rooste ja mehaaniline kulumine vaid tehnilise toe (ka netis oleva tarkuse) lõppemine ja see ei kehti mitte ainult autode kohta.
MIlle kohta see jutt täpsemalt käis? Või oli lihtsalt järjekordne üldien targutamine. Mitte keegi ei keela autotehnikul ka mujalt infot hankida.

Ma olen leidnud netist ka 70-datel toodetud seadmete remondimanuaale.
Ju se käis ikka selle kohta, kuidas ma kirjutasin probleemi olemusest, millesse aga siinsed remontijad ja/või jupimüüjad ei viitsigi süvenda ja lihtsalt tuimalt ütlevad, et "ei ole, ei saa, pole ette nähtud, pole võimalik"
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 12 Juun, 2025 12:11
AMvA kirjutas: 12 Juun, 2025 12:04
OLAVI kirjutas: 12 Juun, 2025 12:00 Kui kaasaegse autotehniku õppe põhieesmärk on õpetada inimest täpselt tootja juhendeid täitma, siis oma peaga mõtlemine ja mujalt täiendava info hankimine autotehniku poolt, loetakse autotootja huve kahjustavaks tegevuseks.

Tänapäeva tehnika eluiga ei määra mitte niivõrd rooste ja mehaaniline kulumine vaid tehnilise toe (ka netis oleva tarkuse) lõppemine ja see ei kehti mitte ainult autode kohta.
MIlle kohta see jutt täpsemalt käis? Või oli lihtsalt järjekordne üldien targutamine. Mitte keegi ei keela autotehnikul ka mujalt infot hankida.

Ma olen leidnud netist ka 70-datel toodetud seadmete remondimanuaale.
Ju se käis ikka selle kohta, kuidas ma kirjutasin probleemi olemusest, millesse aga siinsed remontijad ja/või jupimüüjad ei viitsigi süvenda ja lihtsalt tuimalt ütlevad, et "ei ole, ei saa, pole ette nähtud, pole võimalik"
Neist ma saan täitsa aru, sest kui su tunnihind kliendile on ca 90-100 EUR, siis ükski klient ei maksa seda kinni, kui sa ennast netis harid.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kõiki neid lastesaateid (vabandust, noortesaateid) ei maksa kah eriti tõsiselt võtta. Kõigepealt (visuaali järgi, kui asju pole muudetud): tegemist on V50-ga esimesest otsast 2004-2006, mootoriks väike 1,6-ne või 2-ne, see mitte-Volvo-diisel, kast on manuaal. Selline masin maksab sõltuvalt situatsioonist, st seisukord visuaalis ja vead, ja sõltuvalt kui pilvedes on küsija, 500 kuni 3000. Ja siis peab see olema ikka väga heas seisukorras. Ise ostsin suure Volvo
Kui inimene ei suuda esimesi piduriklotsegi vahetada, siis tuleb otsida odavamaid võimalusi (jalgratas ja buss kaasa arvatud). Isegi esikettad pole nii hädalised, piisab kui uute klotside servasid natuke käia abil töödelda, et klots sinna kulunud ketastega kokku sobiks. Või siis lasta kettad treida.

Kindlasti on taoliste olukordade üks põhjuseid ka töökodade komme "panna kirves selga", on ka ökonoomsemaid toimivaid lahendusi, mis pole aga töökojale tulusad.

PS: mitte, et see teemasse puutuks, aga 2000 XC70 summuti turbost summutiotsani läks umbes 1000 eurot. Sel aastal ostsin. Kõik B-osad. Juba ainuüksi turbo taga olev viie juhtmega lambda (Boschi oma) on umbes 100 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 12 Juun, 2025 12:29
Kõiki neid lastesaateid (vabandust, noortesaateid) ei maksa kah eriti tõsiselt võtta. Kõigepealt (visuaali järgi, kui asju pole muudetud): tegemist on V50-ga esimesest otsast 2004-2006, mootoriks väike 1,6-ne või 2-ne, see mitte-Volvo-diisel, kast on manuaal. Selline masin maksab sõltuvalt situatsioonist, st seisukord visuaalis ja vead, ja sõltuvalt kui pilvedes on küsija, 500 kuni 3000. Ja siis peab see olema ikka väga heas seisukorras. Ise ostsin suure Volvo
Kui inimene ei suuda esimesi piduriklotsegi vahetada, siis tuleb otsida odavamaid võimalusi (jalgratas ja buss kaasa arvatud). Isegi esikettad pole nii hädalised, piisab kui uute klotside servasid natuke käia abil töödelda, et klots sinna kulunud ketastega kokku sobiks. Või siis lasta kettad treida.

Kindlasti on taoliste olukordade üks põhjuseid ka töökodade komme "panna kirves selga", on ka ökonoomsemaid toimivaid lahendusi, mis pole aga töökojale tulusad.

PS: mitte, et see teemasse puutuks, aga 2000 XC70 summuti turbost summutiotsani läks umbes 1000 eurot. Sel aastal ostsin. Kõik B-osad. Juba ainuüksi turbo taga olev viie juhtmega lambda (Boschi oma) on umbes 100 eurot.
B-osa kettad on nii odavad, et vaid idioot hakkab seal midagi viilima või treima (kardan, et korralik treial küsib rohkem, kui kettad maksavad)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu Volvol maksid normaalsed B-osa esikettad 75 eurot ketas, minu treial treib muidu 25 eurot paari eest. On ikka vahe küll - eriti kui ketta paksust on veel alles küllalt, lihtsalt on sooniline ja äärtes on kulumisrandid. Tagumised on odavamad, seal paneks uued.

Siin treitakse mittetreiali poolt, on selline spets tööpink, 16 eurot ketas
https://abcauto.ee/hinnakiri-ja-tingimu ... hinnakiri/

See jutt, et uus on odavam, ilmselt pädeb mingite odavjuustude puhul, kus on väiksed ja jahutuseta kettad (mu naise autol on sellised, 16 eurot ketas).
Vähegi korralikumal autol on ketas ikkagi tunduvalt kallim. Enamike ketaste metalli paksus lubab siiski üle elada kahed klotsid, tingimusel, et vahetuse ajal teed ketta sirgeks. Lihtsalt kõik on nii mugavaks läinud, et viskame kohe uued.

Kui kasutada neid punast velgi saastavat tolmu ajavaid tahmaklotse, siis need kulutavad ketast suht vähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

No sellelesamale V50 Vollile saab esikettaid hinnaga 32,50 tükk
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaevalt sa enda autole taolisi ise paneks. Tehtud tootja Dong Meng Hui poolt?
Antud Volli normaalsed kettad algavad ikka 50-st eurost tükk (aga hinnad e-poes lähevad ka üle 100), ega ma ilmaasjata räägi, et kui raha pole, sõitke nende autodega, kus ketas 15 eurot on või nähke ise vaeva.

Jutt on siis esiketastest, "premium" kvaliteediga B-osa, 2 liitrine mootor. Ja jutt on siis Volvo nime alt saadavatest, mitte Fordi juppe kombineerides.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Ära nüüd liialda Trumm. Sa räägid siin alates 50-st tükk V-50 esiketas. Kui natuke lehitseda, siis juba leiab suurele mootorile suure suportiga ka variante nimega tootja ketastes 40 euri tk. Ja kui oled veel "kunde", siis ei räägi me enam tavaletihinnast. Nii, et kui just eilane ei ole, siis võlud välja küll. 50-ga kinnisilmi ilma hinda küsimata saab ATE või Bosch vmt ketta kätte lõdvalt. Ja neid on veel, ka 40-ga saab ja terve rida tuleb välja neid, 32-ga ei viitsinud praegu otsima hakata (vb km-ita hinna jutt). Ja sa pead ikka tõsiselt mõtlema praegu, milliste sõnadega julged tulla neid erinevaid tuntud kabamärkide kettaid "hui-vam-dai"-deks nimetama. Need on täiesti korralikud kettad, vastavuses tehniliste nõuetega jne, ei ole mõtet igatsugu jura aretama hakata
Ja nüüd "ainult Volvo kaudu" küll ei soovita kõike otsida ja arvestada....
Ja ei ole mõtet hakata aretama siin teemat, et "pane meeter, neeger!", et "kui ketas on alla sota tükist, siis nii odavat ei osta!"

Ja üleüldse... V50-e kaheliitrine väike võrr ja ise otsib tippkettaid....?
Viimati muutis Peeter, 12 Juun, 2025 13:58, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline