Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Juun, 2025 9:14
Inimesed, ärge ostke endale ülejõukäivaid autosid
https://www.youtube.com/watch?v=XPm1E-hZJ1A
Volvo V50 sellises vanuses pole kindlasti mitte odavalt ja lihtsalt remonditav auto, kui just endal võtmed peos ei püsi.
Mul töötab üks tuttav BMW esinduses, ütles, et eelmise masu ajal jäeti isegi milliste X5-te õlivahetused vahele.
Selline rott on keskmine autoliisija - võetakse maksimaalselt panga antav (ikka naabrist parem!) ja edasi jääb raha vaid allahinnatud tatrapudrust toitumiseks ja kommunaalarvete ülelaskmiseks. Nagu ma ise kogenud olen, siis Volvo ja Hyundai pisiauto varuosade hindadel juba võib mitmekordne vahe olla. Pisiautol võivad B-osade hinnad olla täiesti Lada tasemel (ehk sümboolsed).
Kõiki neid lastesaateid (vabandust, noortesaateid) ei maksa kah eriti tõsiselt võtta. Kõigepealt (visuaali järgi, kui asju pole muudetud): tegemist on V50-ga esimesest otsast 2004-2006, mootoriks väike 1,6-ne või 2-ne, see
mitte-Volvo-diisel, kast on manuaal. Selline masin maksab sõltuvalt situatsioonist, st seisukord visuaalis ja vead, ja sõltuvalt kui pilvedes on küsija, 500 kuni 3000. Ja siis peab see olema ikka väga heas seisukorras. Ise ostsin suure Volvo diisliga (V50 2,4 D5 132 kw) ja automaadiga napa-nahksisu jmt summumi-paketiga masina sõitvana 800-ga. Ülevaatus kehtetu ja ABS armatuuris veana püsti (arvuti kaasas ja vaatasin kohe enne ostu kogu sisu üle). Piduritel abs-i parandasin ära, nipet näpet veel (ühelt doonorilt hästi odavalt saaduna) kokku 100-150 eest komplekteerimiseks. Uue ülevaatuse jaoks oli vaja ainult see abs-i andur koos kaabeldusega üle käia ja läks puhtalt läbi, ülejäänud kõik oli lihtsalt niisama-parendamiseks-jubinaid. Ostsin selle auto kabriole käigukasti aga ka vajadusel kogu nina-kapotialuse doonoriks arvestusega, et enne aastamaksu jõuab kere juba Kuusakoskisse. Aga auto jooksis juba üle Eesti uude koju sõites nii hästi ja edasi jookseb ka nii hästi (ka arvutis kontrollides) (kolmanda-neljanda autona majas), et patt on summumpaketiga sellist versiooni lihsalt ribadeks teha. Ahjaa, kaks eelsüüte küünalt vahetasin kah ära ca~12 eurikut tükk. Mida seal videos autos praegu just juba tuhande(te) eest tegelikult remonditud on, seda tahaks teada. Sellise masina teekond selliste remondiarvete juures on lihtsalt kas 600-1000-ga müüki, või 400-ga doonoriks, kui ise midagi tehtud ei saa ja ainult raha oskad lugeda. Praegugi Eestis mitmeid selliseid Marketplaces saadaval. Aastamaks on 2,4-sel 2007 V50-l & C70-l 87, ja kindlustus sõltuvalt käest 35-45 poole aasta eest. Ise just eile maksin sundkindlustusi oma kolme 2,4-se Volvo eest- kõik vahemikus 35-45.
Sellise auto puhul rääkida
"liisingust-järelmaksust", siis on ainult üks jutt:
"Kas toidupoes käid kah kõigepealt pakkumisi küsimas ja seejärel soovid liisingut?"
Täienduseks veel see, et eespool kirjutanud AMvA räägib õiget juttu. Paljud asjad sobivad Focuse omad.
Toon ühe näite remondikalkullidest:
Kui tagasild vajub lääpa (kah tüüpiline lugu), siis ei ole mõtet kohe uskuda töömehe juttu, et
"kõik perses ja lisaks kõigile varrastele tuleb nüüd ka käänud ringi lüüa, ja siis juba rattalaagrid ja noh pane uued kettad klotsid kah juba jne, et mõtle-kas-on-mõtet". Ehk siis jutt läheb tagasilla kapremondiks. Et kõik on nii kõver ja vajunud ja/või kulunud, et ei kannata kokkujooksu enam paika regullida ja nüüd jääbki nii. Ei ole nii. Enamuse selliseid masinaid saab jonksu kui kasutada nn "tuuning-vardaid". Taga on ühel poolel rattal kolme-punkti kinnitus sillatala külge, ja ainult üks, see alumine, on reguleeritav. Ja siis ei annagi enam näitu paika keerata. Kui kasutada reguleeritavaid vardaid, siis on võimalik ratas keerata sinna kuhu vaja ja sellisesse asendisse kuidas vaja. Mitte ainult külgkallet ja kokkujooksu, vaid ka tagasiastet. Omal läbi käidud teema. Ja see ei ole mingi
"mega-kallis-jutt", ja eriti veel siis, kui nagunii vardaid jälle teha on vaja. Siin on seda komplekti ositi või tervikuna ürgkallina Euroopa-tuuninglehtedel (2 või 4 tk 300-500), meie varuosamüüjad ei tea küsimuse peale sellest
"sittagi" (nagu ka õlimüüjad ei tea Aisin-Warneri kasti koostemäär(et)dest) aga kui kellelgi on huvi ja vaja, siis olen nõus infot jagama. Hetkel omal C70-l see siinses mõistes
hüpertuuning all, ja V70-e jaoks remkomplekt riiulis, läheb koos ketaste-klotsidega suuremaks tööks vahetuses. Esialgse hinnangu andmiseks piisab tagasilla külgkalde nurga mõõtmisest (kasvõi ainult lood ja mõõdulint) ja põhja alt sillatala küljes oleva reguleerpoldi asendi nägemisest, et kas/mis vardaid vaja on, et kas ratta saab joonde esimese väikse ja odava (28 euri tk) vardaga, või vahetada hoopis suur ülemine (oli vist 50?) või vahetada mõlemad (juhtumil, kui kõik muu on jonksus, aga tagasiastet päris kätte ei saa aga ikkagi väga tahaks) Eraldi umbusklikele: kui näiteks need esimesed (väiksemad ja odavamad) vardadki kõrvuti panna, siis
"tuuningu-ja reguleeritavana" olev varras tundub olema meil siin pakutava
"tehaseoma-OEM" plekkvarda kõrval ikka oluliselt tummisem tükk... Ja siit edasi justkui alam-NB! Samas on meil siin eraldi saada pukse kõigile neile varrastele eraldi välja vahetamiseks-pressimiseks, jälle erinevaid versioone pukse OEM-ist tuuningpuksideni (vajadusel vahetamiseks, alates 3-5 euri tk), ja need puksid on neil kõigil varrastel ühesuguste mõõtudega. On olemas samasse kohta ka (ekstsentrik)pukse, seal on siis sissepressimisel teema, et kas ja kuidas asetada ja kas ka siis ikkagi üldse ainult ühe reguleeritava punktiga hakkama saad, aga ka neid ei paku meil keegi.
NB! Nagu eelpool öeldud, tegemist on mitmele margile sobivate juppidega (probleemile lähenemisega) samade murede lahendamiseks. Eestis ei ole veel varuosapoodi trehvanud, kes neid vardaid pakkuda oskaks/suudaks.
Ja see on meil justkui
"Wheeler Dealer"-i teema, mille peale töökojad meil kulmugi ei kergita.