Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Selliste 27 euriste "Boschidega" on paras loterii. Võivad täitsa rahuldavalt kesta aga on olnud juhuseid kui kettad on juba uuena kergelt kõverad. Tasub omada indikaatorkella ja magnetstatiivi, saab ketaste seisukorra kohe uuena auto küljes ära kontrollida.
Re: Autotehnikateema
Mul on küsimus : Kas ja millist effektki annab kui vahetada 15" plekkvelgedega rattad rehvimõõduga 195/65 x15 kuueteisttolliste valuvelgedel rehvide 205/55x16 vastu , mõlemad on autol lubatud .
Re: Autotehnikateema
Suht samaväärne mõõt ju. Kui täpselt sama rehvi kasutad mõlemal jooksul siis 16" võibolla trambib kehval teel pisut rohkem (rehvi külgsein pisut madalam) aga praktikas igapäevasõidukil pole erinevus ilmselt märkimisväärne.
Re: Autotehnikateema
Suurema velje mõte on ennekõike suuremate pidurite nende sisse ära mahutamine. Kui velg pidureid ei sega, siis ei ole mitte mingit realistlikku põhjust suuremate velgede peale minna. Rehvid on odavamad ja mugavamad sõita. Praktikas on väikese veljega rehvi/velje kombo ka kergem kui suurema veljega sama komplekt ning vedrustus töötab paremini.
Võidusõitmine on teine maailm, aga seda me ju praegu ei käsitle, ega ju?
Võidusõitmine on teine maailm, aga seda me ju praegu ei käsitle, ega ju?
Re: Autotehnikateema
mis tähendab autol lubatud ?
kui mõtled juriidiliselt siis on KÕIK lubatud mis koopasse ära mahuvad.
need lubatud rehvimõõdud mis olid registris kirjas ja mõnel juhul isegi reg.tunnistusel
lasti mõnda aega tagasi vabaks ja kui mahub pane 13" kui mahub pane 23" tahad pane 165 või 265 laius
põhiline reegel on, et ei tohi koopast välja ulatuda. ja loomulikult koormuse ja kiiruse indeksid peavad olema sobilikud.
Re: Autotehnikateema
Just racingust sa siin räägidki, kui võrrelda samalaia 15 vs 16 velge siis kaaluerinevus on seal marginaalne ning igapäeva sõiduki all ei mõjuta see veidi raskem ratas küll märkmimistväärselt vedrustuse tööd halvemuse poole. Kui kaalust rääkida siis ei tohiks ära unustada ka rehvi kaalu, täpselt samades mõõtudes erineva tootja rehvidel võib kaaluerinevus päris suur olla.
Antud näite puhul on 16 rehv laiem ja võib pidurdusteekonda näiteks vähendada (ehk siis hoopis turvalisem valik?) See on muidugi jälle teoreetiline võimalus, kõik sõltub lõpuks ikka konreetsest rehvist mis valitakse.
Viimati muutis Fuchs, 13 Juun, 2025 9:32, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Justnagu lasti vabaks jah aga eelmise aasta lõpus kui omale üks hobisõiduk sai toodud, siis arvele võtmisel käis ikka mingi trall nende rehvide ümber. Mul olid tehasesoovitusest teises mõõdus rattad auto all, siis käis ülevaataja mitu tiiru ümber auto ja uuris mis mõõdu me siis ikka passi kirjutame. Ma ei tea milleks see jant vajalik on.

Re: Autotehnikateema
Rehvide lubatud mõõdud võtsin auto registritunnistuselt , olgu , ma saan aru , et suurem ja just valuvelg on tähtis autoga sõitva isiku egole , tavakasutuses pole vahet .
Re: Autotehnikateema
Ei, mina võidusõitmisest ei rääkinud. Ma rääkisin sellest, et suuremal veljel ei ole eeliseid lihtsalt selle pärast, et see suurem on. 205 vs 195 - maitse asi, pidurdamisel pole tõenäoliselt tuntavat vahet, vesilius võib olla. Reaalses maailmas otsustab kõik konkreetne rehv - sellega saab nõus olla.Fuchs kirjutas: ↑13 Juun, 2025 9:27 Just racingust sa siin räägidki, kui võrrelda samalaia 15 vs 16 velge siis kaaluerinevus on seal marginaalne ning igapäeva sõiduki all ei mõjuta see veidi raskem ratas küll märkmimistväärselt vedrustuse tööd halvemuse poole. Kui kaalust rääkida siis ei tohiks ära unustada ka rehvi kaalu, täpselt samades mõõtudes erineva tootja rehvidel võib kaaluerinevus päris suur olla.
Antud näite puhul on 16 rehv laiem ja võib pidurdusteekonda näiteks vähendada (ehk siis hoopis turvalisem valik?) See on muidugi jälle teoreetiline võimalus, kõik sõltub lõpuks ikka konreetsest rehvist mis valitakse.
Mul on kodus üks Baieri mootorivabriku auto kolmede velgedega - 17, 18 ja 19 tolli. Auto all on suvel 18 ja talvel 17 tolli. 19 on minu maitse jaoks ebamugav sõita.
Re: Autotehnikateema
see rehvimõõt juba vist 2019 on vabaks lastudFuchs kirjutas: ↑13 Juun, 2025 9:32Justnagu lasti vabaks jah aga eelmise aasta lõpus kui omale üks hobisõiduk sai toodud, siis arvele võtmisel käis ikka mingi trall nende rehvide ümber. Mul olid tehasesoovitusest teises mõõdus rattad auto all, siis käis ülevaataja mitu tiiru ümber auto ja uuris mis mõõdu me siis ikka passi kirjutame. Ma ei tea milleks see jant vajalik on.![]()
ei tea mis jant oli, äkki mõni vana ülevaataja pensilt tagasi kutsutud ja ei teadnud asja või noor kes polnud veel määrustega tutvuda jõudnud vms.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul on tööauto all mõlemad ära proovitud, 205/55 on järskudel pööretel külgsuunas märgatavalt pidavam. Ja sõites on 195/65 märgatavalt mugavam-pehmem, kuid juhitavus on laialivalguvam ja järskudel pööretel on lausa tunda, kuidas rehv veljel läbi paindub.
Kui vaja on lihtsalt kulgeda, siis mina soovitaks 195/55. Rehvid ka odavamad, auto otsib vähem teed ja pehmem-mugavam.
Mul on XC70 all sünnipärased 215/65 R16 st suht kõrged rehvid ja ütleks, et niisama kulgemiseks väga head. Kui tahad mugavust ja Tallinn auke mitte tagumikuga üle lugeda, siis kõrgust ei maksakski 60%-st allapoole lasta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks soovist püüda idikate raha, on enamik firmasid endale loonud mingi "el cheapo" tooteliini, kuna autosid kasutatakse üha vähem aastaid ja asja mittejagav klient ostab odavat hinda ning odav hind koos kõva brändiga oleks ju winning combination.
Bosch on viimastel aastatel väga jõuliselt trüginud odavjuppide turule ja mõistetavalt karbi sees ei saa selle hinna eest harjumuspärane premium kvaliteet olla.
Eriti suur pettumus on mulle olnud nende piduriklotsid, mida müüaksegi odavbrändidega samas hinnaklassis, tahmavad kui hullud ja määrivad velgi. Kahtlustan, et varasemad vaselaastud, mida "semi metallic" premium kvaliteegiga klotside sisse pandi, on odavuse pärast asendatud tavalise rauapuruga, see teebki veljed selliseks pruunikas-punaseks. Ja selleks, et odavast sodist klotsid näiliselt hästi peaksid ega kulutaks liigselt odavaid kettaid, on klotsi katte materjal pigem pehmepoolne ja kulub ruttu. Ilmselt valmistatakse taolisi "Bosche" kuskil arengumaal ja odavatest materjalidest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sellised järeldused ikka tekivad, kui asjatundmatu davidson üritab kõva sõna sekka öelda.davidsoniharald kirjutas: ↑12 Juun, 2025 16:22 Ühes kohas soovitad piduriklotsilt servasid maha käiata aga teises kohas ajad fafa "odavad pidurikettad ei kõlba kuhugi" juttu. Päris skisofreeniline.
Selle peale ei tule, et erinevatel rahalistel levelitel ongi erinevad valikud, antud juhul on kõige odavam võimalus klotside servi käiata.
Järgmine level on teha tervenisti odavjuppidega. Alginvesteering väiksem, eluiga teadmata.
Kõige kõrgem level on tehka premium juppidega ja teema aastateks unustada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Koopast väljaulatumise korral (jutt on mustriosast, mitte rehvi kogulaiusest) saab selle legaliseerida koopalaienditega, neid on ka selliseid kiirpaigaldatavaid, 1-2 cm laiusi. Aga siis tuleb tehnilist passi muuta.MeelisV kirjutas: ↑13 Juun, 2025 9:23 mis tähendab autol lubatud ?
kui mõtled juriidiliselt siis on KÕIK lubatud mis koopasse ära mahuvad.
need lubatud rehvimõõdud mis olid registris kirjas ja mõnel juhul isegi reg.tunnistusel
lasti mõnda aega tagasi vabaks ja kui mahub pane 13" kui mahub pane 23" tahad pane 165 või 265 laius
põhiline reegel on, et ei tohi koopast välja ulatuda. ja loomulikult koormuse ja kiiruse indeksid peavad olema sobilikud.
Ma kord tegin kampaania korras naise autole sünnipärase 165/60 R14 asemel teised rattad, 195/50 R15 velgedega. Mõõt ülevaatajat ei huvitanud eriti, kuid väljaulatumise tõttu sain kordusülevaatuse nagu naksti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kapten kukub nüüd minestunult maha ja muidu läheb ka ilgeks näkkupeksuks aga - kui mu autol on muidu veel kobedal pidurikettal rant, siis klotside vahetamise käigus võetakse alumiiniumoksiidist mahalihvimise kettaga relakas kätte ja kulu ühele kettale on paar minutit. Kui on õrnalt sooniline, sõidad mõne kilomeetri kergelt pidur peal, et klots ennast sisse töötaks. Kõvemate soontega ketas läheb niiehknii vahetusse. Mis krdi treial? Vaba ajaga pole miskit peale hakata?Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Juun, 2025 12:50 Minu Volvol maksid normaalsed B-osa esikettad 75 eurot ketas, minu treial treib muidu 25 eurot paari eest. On ikka vahe küll - eriti kui ketta paksust on veel alles küllalt, lihtsalt on sooniline ja äärtes on kulumisrandid.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist