Absoluutne enamus mustadest tihenditest on tehtud õlikindlast nitriilkummist (NBR) Neid eksisteerib laiatarbeliselt kaks jäikusastet, NBR70 ja NBR90, viimane siis jäigem. Rohelised, needsamad külmaseadmete tihendid on HNBR, ehk hüdrogeenitud nitriilkummi, see materjal on agressiivsele keskkonnale vastupidavam. Punased rõngad, mida vahel automootorites leidub, on silikoonist. Ja siis on veel EPDM, Viton, FKM jpm erinevad materjalid. Kes tahab, see uurib lähemalt, nett on materjali täis, ma ise enam kõike ei mäleta, tudeerisin seda ala miski paarkümmend aastat tagasi.
Kas tihendit määrida või mitte - üldiselt akf vanahalb ütles õieti et liikumatu asja puhul on suht poogen, aga keeratava detaili puhul üldjuhul soovitatav. Muidugi, näiteks suruhapnikul töötava gaasilõikuri liitmike tihendite õlitamine ei ole hea mõte...
