Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 01 Juul, 2025 19:04 Naise pisiauto pooltelgede otsamutrid nõudsid 28 mm padrunit. Igas padrunikomplektis on 27 ja järgmine 30. Õnneks Keila Stokkeris oli, kuigi pidin seepärast ostma löökpadrunid, tavaline 28 mm padrun oli neil vaid kesklaos olemas. Kui juba siis juba, ostsin igaks juhuks ka 29 mm. Tööriistamarketis paistis, et seda mõõtu polnudki.
Ehituspoodides lõppes valik 27ga ära.
Mis kuradi pärast peab kasutama selliseid eksootilisi mõõte? :shock: ....
Autoremondiks peabki otsima tarvikuid autotööriistade poodide valikust.
(Kalapoest ei maksa ju ka kapsapirukat nõuda.)

Selles seerias on olemas 28mm, 29mm, 30mm, 32mm ja 36mm pikad tavapadrunid (riiulis):
https://www.motonet.ee/toode/mtx-tools- ... nt=76-6128

Ja eriterasest kõvad padrunid rattalaagrile 30mm, 32mm ja 36mm + sisekuuskandid 14,17, 19mm on jõuülekande eritööriistade valikus saadaval (riiulis).
https://www.motonet.ee/toode/mtx-automo ... ct=76-2101
Pilt
Motoneti valik on lihtsalt näidiseks toodud, sest nende leht näitab ka kohe poes (avatud õhtul 21'ni ja ka pühapäeval) reaalajas riiulil olevaid kaupu.

Kes lasnamäele sõita ei saa, leiab hästi autoeritööriistu näiteks Kadaka tee 1 riiulist: https://www.voti24.ee/et/c/autotooriistad
Pilt

Valdeku 120 "väike" pood https://avsk.ee/est/tooted/tooriistad_110 on ka pühapäeviti avatud aga kuigi nende lehe netiotsing ei näita kohe poes olevaid kaupu, olen neid kohapealt (tagatoa)riiulist saanud nädalavahetusel osta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja eriterasest kõvad padrunid rattalaagrile 30mm, 32mm ja 36mm + sisekuuskandid 14,17, 19mm on jõuülekande eritööriistade valikus saadaval (riiulis).
https://www.motonet.ee/toode/mtx-automo ... ct=76-2101
Selleks, et pooltelje mutter lahti keerata, ei ole vaja mingeid "eriterasest" asju, selle töö teevad ära tavalised laiatarbe padrunid ja kui seda igapäevaselt mitte teha, siis ei vajata isegi löökpadruneid selleks. Igapäevasel keeramisel veniks käsitsi keeramiseks mõeldud padrunid lihtsalt ruttu välja. Kui seda teha mõnikord, siis mina ei ole löökpadrunite komplekti ostmist vajalikuks pidanud, olen Dewalti akumutrikeeraja otsa pannud lihtsalt tavalise padruni. Ja ei juhti midagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Juul, 2025 8:46 Selleks, et pooltelje mutter lahti keerata, ei ole vaja mingeid "eriterasest" asju,
No sul on vedanud. Ma kunagi väänasin E30 BMW-l pooltelje mutrit 2 meetrise pikendusega lahti. Ma arvan, et tööriistad (nii padrun kui saba) olid üsna katkemise piiri lähedal. Minu käsutuses olnud löökmutrikeerajaga (vist 800 Nm) polnud seal midagi teha. Ja kes sellel autol on seda tööd teinud, teab, et sinna ei mahu suvaline paksu seinaga padrun sisse, siis tulebki kvaliteetset padrunit kasutada. Elu teeb keerukamaks ka suhteliselt õhuke mutter, mis tähendab, et padrun peab väga korralikult peal olema, muidu rikub mutri kandid ära ja siis tuleb juba palju radikaalsemalt probleemile läheneda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võimalik. Mul on üks E30 ka garaazis. Sellel sai küll lahti erilise jamata. E28-l pole proovinud.
Ma olen muidugi selliseid asju lahendanud "aega küll" põhimõttel ehk mõnda kahtlast kohta olen paar õhtut enne otsustavat keeramist leotanud MoS2-ga, niiet teiselt poolt see välja tuleb. Vähemalt selle korea pisiauto omad tulid DeWalti akukeerajata lahti nagu lörtsti, võibolla asi ka selles, et nii sitast terasest tehtud asju ei saagi eriti kõvasti kinni keerata (antud probleemi BMW-l vähemalt E30 ajal polnud, terase kvaliteet oli väljaspool kriitikat).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Fuchs kirjutas: 02 Juul, 2025 9:37
Kapten Trumm kirjutas: 02 Juul, 2025 8:46 Selleks, et pooltelje mutter lahti keerata, ei ole vaja mingeid "eriterasest" asju,
No sul on vedanud. Ma kunagi väänasin E30 BMW-l pooltelje mutrit 2 meetrise pikendusega lahti. Ma arvan, et tööriistad (nii padrun kui saba) olid üsna katkemise piiri lähedal. Minu käsutuses olnud löökmutrikeerajaga (vist 800 Nm) polnud seal midagi teha. Ja kes sellel autol on seda tööd teinud, teab, et sinna ei mahu suvaline paksu seinaga padrun sisse, siis tulebki kvaliteetset padrunit kasutada. Elu teeb keerukamaks ka suhteliselt õhuke mutter, mis tähendab, et padrun peab väga korralikult peal olema, muidu rikub mutri kandid ära ja siis tuleb juba palju radikaalsemalt probleemile läheneda.
Kui võlli ots on pikk, siis ei saa ka lühikest padrunit kasutada vaid on vaja pikka padrunit.

Ise kasutan tehniliste andmete järgi 6,3bar juures 1220Nm pöörajat: https://www.motonet.ee/toode/mutrikeera ... ct=75-1269
Aga sellel on mul 1/2" voolik (jäme voolik hakkab ise lisareservuaarina tööle, mis võimaldab äkilist impulssi) ja kui ressiiveri rõhk seada 10bar peale, siis ei ole mingit pikka täristamist vaid kõik asjad on seni ühe korraliku pauguga lahti tulnud.
(10bar kompressor on muidugi haruldus ja siin üks näide mida ise kasutan: https://www.motonet.ee/toode/stanley-dn ... t=70-13852 )
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Juul, 2025 9:57 ... Vähemalt selle korea pisiauto omad tulid DeWalti akukeerajata lahti nagu lörtsti, võibolla asi ka selles, et nii sitast terasest tehtud asju ei saagi eriti kõvasti kinni keerata ....
Kui võll oli nuutidesse liimitud, siis ei peagi seda koostu fikseeriv mutter metalli voolamispiirini kinni keeratud olema.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 02 Juul, 2025 10:05
Fuchs kirjutas: 02 Juul, 2025 9:37
Kapten Trumm kirjutas: 02 Juul, 2025 8:46 Selleks, et pooltelje mutter lahti keerata, ei ole vaja mingeid "eriterasest" asju,
No sul on vedanud. Ma kunagi väänasin E30 BMW-l pooltelje mutrit 2 meetrise pikendusega lahti. Ma arvan, et tööriistad (nii padrun kui saba) olid üsna katkemise piiri lähedal. Minu käsutuses olnud löökmutrikeerajaga (vist 800 Nm) polnud seal midagi teha. Ja kes sellel autol on seda tööd teinud, teab, et sinna ei mahu suvaline paksu seinaga padrun sisse, siis tulebki kvaliteetset padrunit kasutada. Elu teeb keerukamaks ka suhteliselt õhuke mutter, mis tähendab, et padrun peab väga korralikult peal olema, muidu rikub mutri kandid ära ja siis tuleb juba palju radikaalsemalt probleemile läheneda.
Kui võlli ots on pikk, siis ei saa ka lühikest padrunit kasutada vaid on vaja pikka padrunit.

Ise kasutan tehniliste andmete järgi 6,3bar juures 1220Nm pöörajat: https://www.motonet.ee/toode/mutrikeera ... ct=75-1269
Aga sellel on mul 1/2" voolik (jäme voolik hakkab ise lisareservuaarina tööle, mis võimaldab äkilist impulssi) ja kui ressiiveri rõhk seada 10bar peale, siis ei ole mingit pikka täristamist vaid kõik asjad on seni ühe korraliku pauguga lahti tulnud.
(10bar kompressor on muidugi haruldus ja siin üks näide mida ise kasutan: https://www.motonet.ee/toode/stanley-dn ... t=70-13852 )
See on mingi no-name mutrikeeraja, mille max pöördemoment on küllaltki küsitav, see on ehk mingi sekundi murdosa jooksul lüügi hetkel.
Mul on selline kasutuses
https://www.stokker.ee/suruohu-mutrikee ... 2836001-ir
Seal on hästi näha, mis on max ja nominaalse pöördemomendi erinevus

See su kompressor on muidgi naljakoht, 5 liitrine paak ja olematu tootlikkus ei suuda ühegi mutripüssi nominaalset pöördemomenti tagada.
Tundub, et OLAVI on enda jaoks Motoneti veebisaidi avastanud :lol:
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 02 Juul, 2025 10:25
OLAVI kirjutas: 02 Juul, 2025 10:05 ... Ise kasutan tehniliste andmete järgi 6,3bar juures 1220Nm pöörajat: https://www.motonet.ee/toode/mutrikeera ... ct=75-1269
Aga sellel on mul 1/2" voolik (jäme voolik hakkab ise lisareservuaarina tööle, mis võimaldab äkilist impulssi) ja kui ressiiveri rõhk seada 10bar peale, siis ei ole mingit pikka täristamist vaid kõik asjad on seni ühe korraliku pauguga lahti tulnud. ...
See on mingi no-name mutrikeeraja, mille max pöördemoment on küllaltki küsitav, see on ehk mingi sekundi murdosa jooksul lüügi hetkel.
Mul on selline kasutuses
https://www.stokker.ee/suruohu-mutrikee ... 2836001-ir
Seal on hästi näha, mis on max ja nominaalse pöördemomendi erinevus
Õhukeeraja max väändemomendi määrab füüsikaliselt ära õhu rõhk seadme sisendis (õhu koguse energia impulsis).
Ja kui teeb ühe korraliku löögi pika täristamise asemel on ka sisemine kulumine väiksem.
Tööriist puruneb kas ülemäärase jõu või kulumise tagajärjel või riiulil seistes roostetamise tagajärjel.
Kodus harva kasutatav odav (vilets?) riist kas kohe puruneb või roostetab seistes kõlbmatuks ja kui teda garantii ajal mehaaniliselt lõhkuda ei õnnestu, siis ei ole mingit tarvidust 4 korda kallimat asja osta.
Rehvitöökojas, kus pidevalt tööriista kasutatakse on muidugi teine teema ja põhiline on kulumine.

Kuna odavad (koledad?) tööriistad ei ole piisava tulususega realiseeritavad, siis ei paku nad ka suuremat huvi varastele ja väiksema tõenäosusega hakkab keegi tundmatu tootja (aku)riista varastamiseks autoaknaid lõhkuma.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 02 Juul, 2025 10:49
AMvA kirjutas: 02 Juul, 2025 10:25
OLAVI kirjutas: 02 Juul, 2025 10:05 ... Ise kasutan tehniliste andmete järgi 6,3bar juures 1220Nm pöörajat: https://www.motonet.ee/toode/mutrikeera ... ct=75-1269
Aga sellel on mul 1/2" voolik (jäme voolik hakkab ise lisareservuaarina tööle, mis võimaldab äkilist impulssi) ja kui ressiiveri rõhk seada 10bar peale, siis ei ole mingit pikka täristamist vaid kõik asjad on seni ühe korraliku pauguga lahti tulnud. ...
See on mingi no-name mutrikeeraja, mille max pöördemoment on küllaltki küsitav, see on ehk mingi sekundi murdosa jooksul lüügi hetkel.
Mul on selline kasutuses
https://www.stokker.ee/suruohu-mutrikee ... 2836001-ir
Seal on hästi näha, mis on max ja nominaalse pöördemomendi erinevus
Õhukeeraja max väändemomendi määrab füüsikaliselt ära õhu rõhk seadme sisendis (õhu koguse energia impulsis).
Ja kui teeb ühe korraliku löögi pika täristamise asemel on ka sisemine kulumine väiksem.
Tööriist puruneb kas ülemäärase jõu või kulumise tagajärjel või riiulil seistes roostetamise tagajärjel.
Kodus harva kasutatav odav (vilets?) riist kas kohe puruneb või roostetab seistes kõlbmatuks ja kui teda garantii ajal mehaaniliselt lõhkuda ei õnnestu, siis ei ole mingit tarvidust 4 korda kallimat asja osta.
Rehvitöökojas, kus pidevalt tööriista kasutatakse on muidugi teine teema ja põhiline on kulumine.

Kuna odavad (koledad?) tööriistad ei ole piisava tulususega realiseeritavad, siis ei paku nad ka suuremat huvi varastele ja väiksema tõenäosusega hakkab keegi tundmatu tootja (aku)riista varastamiseks autoaknaid lõhkuma.
Kogu minu jutu point on see, et kas su oma üldse suudabki selle ühe löögi teha? ma väga kahtlen. Mingit muud udu pole sul mõtet ajada.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 02 Juul, 2025 10:25 ... See su kompressor on muidgi naljakoht, 5 liitrine paak ja olematu tootlikkus ei suuda ühegi mutripüssi nominaalset pöördemomenti tagada.
Tundub, et OLAVI on enda jaoks Motoneti veebisaidi avastanud :lol:
Kas jälle puudulik füüsikatundmine paistab välja?
Kompressori tootlikus ei sõltu mitte ressiiveri suurusest vaid mootori võimsusest ja silindrimahust.
Kui keeraja sisendisse on vaja 0,2sek jooksul 10bar rõhku, siis ei oma mitte mingit tähtsust ressiiveri suurus.
Suurt mahutit on vaja, kui kasutatakse peenikest voolikut (väike rõhk tööriista sisendis) ja pikka toksimist.
Oli ka varem tavaline (6-8bar) suure mahutiga kompressor aga see jäi kasutuseta seisma, kuna ei olnud sama mugav kiiruse mõttes, kodus kasutada.

Kuuglit oskab vast igaüks ise kasutada ja ei ole mõtet lisada linki (reklaame täis) välismaa veebipoodi, kus peale pildi ei ole toodete tehnilisi andmeid.
Kuna antud toodet motonetis ei ole, siis ei saaks sellist linki vist ka reklaamiks nimetada.
(Näiteks Automaailma veebipoe linki ei ole kunagi mõtet jagada, sest nemad kasutavad omi koode ja lisaks viletsale otsingusüsteemile puudub tavaliselt igasugune tootekirjeldus.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Minumeelest pole 10 baarine kompressor mitte sellepärast haruldus et keegi ei oska niisugust teha vaid sellist pole tavaolukorras vaja. Enamasti on nad 8 baarile reguleeritud aga võib ka 10 keerata. Sertifikaat lubab.
8 sellepärast et samamoodi, enamik suruõhu tööriistu on max. 6,3 baari. Keegi ei pane ju mutrivõtit otse kompressori külge. Enne seda on liinis rõhuregulaator, õlitus, võib-olla ka veeeraldaja. Regulaator seatakse 6,3 ja kui mutrivõti ei jaksa keerata võetakse võimsam võti.

Niimoodi 6,3 baarisele võtmele 10 baari sisse lastes lõhub Olavi oma tööriista ära. Kuigi ega sellises hinnaklassis eriti vahet pole :)
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 02 Juul, 2025 11:01 ... Kogu minu jutu point on see, et kas su oma üldse suudabki selle ühe löögi teha? ma väga kahtlen. Mingit muud udu pole sul mõtet ajada.
Kellegi "USK" on minu jaoks samasugune udu ja mul puudub vajadus kellegi reklaamijutu usku pöörata või midagi tõestada.
Kes saab füüsikast aru, saab aru ja katsugu uskumatud ka õnnelikult edasi elada. :lol:
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
isonts
Liige
Postitusi: 1282
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

Fuchs kirjutas: 01 Juul, 2025 15:29
isakene kirjutas: 01 Juul, 2025 15:06 Jaa-ah. Vanakooliautodest meenub seepeale kohe 80-ndate Renault 9, millel olid kõik kruvid torxid ja kõik üle 8 mm poldid 16, 18, 20 ja veel miskite muude jaburate mõõtudega peadega. Ning esipiduriklotside vahetuseks oli vaja viiskantvõtit... :dont_know:
Eks erandeid oli. Saksa autodel samas kapoti all toimetades sai enamus töid tehtud kui võtsid auto juurde minnes kaasa 10,13, 17 ja 19 võtmed ja kruvikeerajad (lapik ja philips otsaga.) Üldiselt kui autot natuke tundma olid õppinud, siis teadsid peast, mis võtmeid vaja oli.
Täna enam nii ei saa. Kõik padruni numbrid on esindatud, kuuskandid-torxid otsa. Siis veel sisetorxid mõnes kohas. Mõne koha peal on erivõtmed õigustatud (kui ruumi vähe) aga enamasti on lihtsalt tüütu selline tööriistadega kabetamine.
Kunagi ammusel ajal oli vaja vanal 2005 aasta viiesel BMW mingi relee ära vahetada. BMW esinduse kõrval on õnneks K-Rauta. Sõitsin siis ühest parklast teise ja sai päris mitu korda poest erinevaid võtmeid ja otsikuid ostmas käia. Iga jupp, mis eest ära tuli võtta oli erineva mutri või kruviga kinni keeratud. See oli ikka ulme masin. Kunagi hiljem lolli peaga otsustasin ise õhufiltri ära vahetada. Hullumaja lego..
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 02 Juul, 2025 11:10 ... Niimoodi 6,3 baarisele võtmele 10 baari sisse lastes lõhub Olavi oma tööriista ära. Kuigi ega sellises hinnaklassis eriti vahet pole :)
Ega see mul ainuke ei ole, aga see komplekt on kõige võimsama löögiga.
Kunagi võtsin oma odavkeerajad kaasa sõbra lammutusse ja võrdlesime jõudlust profikeerajatega erinevatel rontidel võrdsete roostes poltide lahti keeramisel ning selgesti oli näha, et lahtikeeramise võime ei ole otseselt seotud seadme hinnaga.
Ja kui odav lähebki katki, siis "Võtan Tiugu ja kandle" ning lähen järgmise riiuli juurde.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Poldid ei ole kunagi "võrdselt kinni roostetanud" Nende võtmete hindamiseks pead neid dünamomeetri peal võrdlema.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline