https://www.delfi.ee/artikkel/120389200 ... nud-draamaKaks aastat tagasi võtsid Euroopa Liidu liikmesriigid vastu otsuse lõpetada sõltuvus Venemaa fossiilkütustest (REPowerEU). Sellekohase ettepaneku teinud Euroopa Komisjon leidis mooduse, kuidas võtta see otsus vastu nii, et ühelgi liikmesriigil ei oleks vetoõigust. Selleks mooduseks on kvalifitseeritud häälteenamus, mis Euroopa Liidu Nõukogus tähendab seda, et ettepanekut peavad toetama 27-st liikmesriigist vähemalt 15, kes peavad üheskoos esindama vähemalt 65% EL-i elanikkonnast. Kuna selline enamus oli olemas, polnud oluline, kas Slovakkia ja Ungari, mis on odavast Vene gaasist suures sõltuvuses, on ettepanekule vastu või mitte.
Euroliidu masinavärgis aga juhtub mõnikord, et mõnele riigile meelepaha põhjustav vetovaba hääletustulemus läheb läbi, ent seejärel hakkab see riik mõnes teises, vetostamist võimaldavas otsuses oma vetorusikat viibutama. Just seda Slovakkia nüüd teebki, ohvriks 18. sanktsioonipakett. See tüli samas pikka ümberjutustamist ei vaja, sest Brüsseli meediamulli, aga ka Eesti meedia välistoimetused on selle riiu juba nädalaid tagasi pulkadeks lahti võtnud.
Poliitikas, teinekord ka rahvusvahelises poliitikas on vahel nii, et mõni käredam opositsionäär on suurepäraseks katteks teistele, kes eelistavad oma vastuseisuga varju jääda. Seekordne lugu räägibki hoopis neist. Nimelt peidavad end Fico ja Orbáni lammutustöö taga hoopis lõunamaad Kreeka, Küpros ja Malta – eriti viimane neist. Nende riikide majanduses on merenduse ja sellega seotud majandustegevuste osakaal sisemajanduse koguproduktist (SKP) väga suur olenemata sellest, mismoodi arvutusi teha – Kreeka ja Küprose puhul on ka madalaim näitaja 7% (allikad vastavalt Kreeka keskpank ja Küprose laevandusministeerium).
Malta transpordiministeeriumi andmetel moodustab sealne merendussektor lausa 14% SKP-st. Seejuures on Malta Euroopa Liidus rahvaarvult väikseim, kuid kaubalaevastiku mõttes suurim riik. Malta on ühtlasi ka suurim kaadritagune vastuseisja 18. sanktsioonipaketile. EL-i riikide lippude all seilavad laevad, sealhulgas Malta lipuga laevad ei tohiks hinnalaega võrreldes kallimalt müüdud naftat vedada, sest selle vastu on juba varem sanktsioonid kehtestatud. Lihtsustatult tähendab see, et mida odavam on Vene nafta, seda vähem kasumlik on selle vedamine. Ent sanktsioonirežiimi vettpidavus sõltub igast liikmesriigist eraldi, sest tsentraliseeritud valvet EL selle üle ei tee. Ning Malta pole Vene naftavedude patrullimises just kõige agaram olnud.
Sanktsioonidest kõrvalehiilimiseks on ka igasuguseid viise. Nafta hinnalae langetamine 60 dollarilt 45 dollarile koos sanktsioonirežiimi paikapidamise kontrollimist tõhustavate meetmetega tähendab siiski, et pitsitama hakkaks kõigil, kes Vene nafta vedamisest võidavad. Seda nii otseselt kui ka kaudselt. Nende kolme Vahemere riigi puhul võib see eelkõige tähendada kaubalaevade lahkumist nende lippude alt. Lisaks otsestele majanduskahjudele võib see tähendada ka kaudset rahakadu, sest neis riikides pakutakse Vene varilaevastikule erinevaid teenuseid, näiteks laevade mehitamist või kindlustust. Samuti kardetakse üldist tagasilööki regiooni ja maailma merendusmajandusele – need ülisuure merendussektoriga riigid ei jääks sellest kindlasti puutumata. Selle teemaga seoses võib sanktsioonipaketi mõju nende riikide rahaseisule kirjeldama jäädagi, aga peamine on, et hinnalae alanemisest saaksid nad igal juhul suure löögi.
Meenutagem kõneka kõrvalepõikena, et üsna hiljuti olid Eesti ja Malta seotud veel ühe Venemaa kemplusega. Nimelt pidi Eesti olema 2024. aastal Euroopa Julgeoleku- ja Koostööorganisatsiooni (OSCE) eesistuja, ent Venemaa seisis sellele vastu. Eesti Päevaleht kirjutas 2023. aasta lõpus, et Eesti pandi enneolematu surve alla. Seejuures oli riik, mis venelastele Eesti asemel sobis, justnimelt Malta.
Euroopa Ülemkogu laua taga istuvad Eesti ja Malta õlg õla kõrval, aga nafta hinnalae küsimuses on kaks väikeriiki kokkupõrkekursil. Laussurve plaaniga olevat üldiselt pardal kõik Eesti täidesaatva või seadusandliku võimu juures tegutsevad inimesed, kellel on välis- ja julgeolekuasjades sõnaõigus. Üks Eesti välispoliitika põhitegijatest rääkis Delfile, et arutluse all on isegi võimalus, et hinnalae alandamiseta paneb hoopis Eesti 18. sanktsioonipaketile veto.
Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Prantsusmaa välisminister: EL valmistab koos Amidega, venemaa vastu super-sanktsioone mis jätaksid Putini ilma sõja jätkamiseks vajalikest ressurssidest.
https://www.tf1info.fr/international/vi ... 81496.html
Täna on siiski juba teada, et supersanktsioone tõenäoliselt ei rakendata.
Alates sõja algusest on EL kinnitanud orkidele 17 sanktsioonide paketti.
https://www.tf1info.fr/international/vi ... 81496.html
Täna on siiski juba teada, et supersanktsioone tõenäoliselt ei rakendata.
Alates sõja algusest on EL kinnitanud orkidele 17 sanktsioonide paketti.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
https://www.delfi.ee/artikkel/120389516 ... akse-edasiUSA vabariiklasest senaator Lindsey Graham teatas eile, et senat liigub varsti edasi Venemaa-vastaste karmide sanktsioonide eelnõuga, millel on nüüd ka president Donald Trumpi toetus, vahendab The Hill. „President Donald Trump ütles väga täpselt mängude kohta, mida [Venemaa president Vladimir] Putin mängib,“ kirjutas Graham X-is. „Senat liigub varsti edasi karmi sanktsioonide eelnõuga mitte ainult Venemaa vastu, vaid ka selliste riikide vastu nagu Hiina ja India, mis ostavad Vene energiatooteid, mis finantseerivad Putini sõjamasinat. Senati eelnõul on presidendi erivolitused, et anda president Trumpile maksimaalne mõjujõud.“ „Mis puutub Putinisse ja neisse, kes tema sõjamasinat toetavad, siis on aeg mängu muuta,“ lisas Graham.
Väljaanne Politico kirjutab samuti, et Trump on nüüd „pardal“, mis puutub selle eelnõuga edasi liikumisse. „Me liigume,“ tsiteerib Politico Grahamit. „[Trump] ütles mulle, et on aeg liikuda, seega kavatseme me liikuda.“ „Ma olen kindel, et president on meie tegutsemiseks valmis,“ ütles Graham veel. Grahami eelnõul on senatis üle 80 toetaja.
Trump on viimasel ajal väljendanud iga päev oma pahameelt Putini vastu. „Seda sõda poleks pidanud kunagi juhtuma. Palju inimesi sureb ja see peaks lõppema. Putin loobib meie suunas palju p****, kui te tahate tõtt teada. Ta on kogu aeg väga viisakas, aga see osutub mõttetuks,“ kurtis Trump eile ajakirjanikele. Trump kinnitas ajakirjaniku küsimusele vastates, et „vaatab“ Grahami sanktsioonide eelnõu.
Eelnõu kehtestaks 500-protsendise tollitariifi kõigi riikide impordile, mis ostavad Vene uraani, gaasi ja naftat. Graham pakub erandit riikidele, mis impordivad Vene gaasi, aga on toetanud sõjas Ukrainat. Senati vabariiklaste juht John Thune ütles eile ajakirjanikele, et eelnõu kohta on rohkem rääkida hiljem sel nädalal, ja lisas, et eelnõuga edasi liikumise vastu on suur huvi.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
kui need sankstioonid peaksid tegelikult ka käiku minema, ei jaksa ungari ja slovakkia ära seletada, kuidas nad Ukrainat ikka toetada tahaksid ja seda minevikus on teinudEelnõu kehtestaks 500-protsendise tollitariifi kõigi riikide impordile, mis ostavad Vene uraani, gaasi ja naftat.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ei ole viitsinud täpsemalt toda 500% tariifi seadust uurida. Paistab ebarealistlik nii või teisiti. Mis määrast piisaks, et riikidevaheline kaubandus seiskuks? On see 25%? või 50%? Pole vist suurt vahet, põntsu panevad juba sellel tasemel määrad. YT kommentaatorite sfääris kõneldakse, et see "annab õiguse" Trumpile määrasid tõsta 500%-ni. Kas te näete võimalust, et Trump tõstab sellisele närukaelale ja Vene sõjamasina toetajale Modile tolli 500%-ni? Küll Modi oskab kurvad rahusilmad esile manada ja põhjendada Vene sõbralikku poliitikat nii kodu- kui ka välispublikule vaesusega. Vaesuse põhjendus on sobinud hästi ka keskkonnareostuspoliitika ajamine.
Hiina vastu ei ole tal kaarte, kui tema sõnavara kasutada ja jälgida, kuidas ta seni Hiinaga tollisõjas hakkama on saanud. BRICSi ähvardas nn baastariifi 10%-ga
. Lihtsam on oma liitlasi kottida, olgu selleks Taivani kiibitoodang, ELi, mis olevat loodud USA-le tünni tegemiseks, japse rasketööstuse tõrjumiseks jne.
Hiina vastu ei ole tal kaarte, kui tema sõnavara kasutada ja jälgida, kuidas ta seni Hiinaga tollisõjas hakkama on saanud. BRICSi ähvardas nn baastariifi 10%-ga

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Läti kaitsepolitsei andis kohtusse materjalid firma osas, kes on sanktsioonide all olevat riidevarustust ja materjale tarninud orkistani armee mundrite tootmiseks
https://x.com/balticjam/status/1942895410630341019”the VDD[Latvian Security Police] requested the prosecutor's office to initiate criminal prosecution against the board of a company registered in Latvia for supplying clothing accessories or various raw materials for the production of Russian army uniforms, valued at over 6m E”
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Venemaa suusaliidu president Jelena Välbe poseeris mai lõpus uhkelt uhiuue Volvo veoki ees, mis peaks hakkama kohalikel võistlustel agressorriigi suusatajaid teenindama. Probleem on aga selles, et Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu ei oleks see masin tohtinud kuidagi sinna riiki jõuda.
Kust aga nimetatud firma masina sai, pole teada. Huvitava kokkusattumusena tegutseb muuseas ka Narvas sama nimega Eesti firma, mis tegeleb „kaubaveoga maanteel.
https://www.ohtuleht.ee/sport/1134866/j ... -sattudagi
Kust aga nimetatud firma masina sai, pole teada. Huvitava kokkusattumusena tegutseb muuseas ka Narvas sama nimega Eesti firma, mis tegeleb „kaubaveoga maanteel.
https://www.ohtuleht.ee/sport/1134866/j ... -sattudagi
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4373
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: www
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Kas nad mitte oma kamaziga ei peaks sõitma
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
orkid võtsid Valgevenest õppust ja tahavad nüüd 1 miljon töötajat Indiast sisse vedada(ja seda juba aasta lõpuks). Osa jõuab kindlasti läänepiirile ja proovib edasi saada. Ehk piiril läheb tuliseks.
https://x.com/nexta_tv/status/1942915386581676050Population Replacement, Russian Style: While Russians die on the frontlines, “specialists” from India will save the economy
The head of the Ural Chamber of Commerce announced that Russia will import one million (!) Indian workers by the end of the year, primarily to the Sverdlovsk region. The reason is simple: there’s no one left to work — they’ve all gone to war.
Officials openly admit there's a severe labor shortage. But their solution isn't to end mobilization — it's to replace Russian men with migrant workers. And on a massive scale: next in line are laborers from North Korea and Sri Lanka.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4373
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: www
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Võibolla tuleks meile kasuks kui vankad hakkaks massiliselt immigrante üle Eesti piiri suruma. Saame ka ehk Poola stiilis piiritara viimaks.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Meile tuleks kasuks kui nad oma väljarännanud tagasi võtaks.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
https://tass.ru/politika/24475487Putin vallandas Mihhail Bogdanovi välisministeeriumi asejuhi kohalt
MOSKVA, 9. juuli. /TASS/.
Mihhail Bogdanov on vabastatud Venemaa välisministri asetäitja ametikohalt ja Venemaa presidendi eriesindaja kohustustest Lähis-Idas ja Aafrikas.
![]()
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Huvitav, mis saab tollest Volvost siis kui esimene tehnohooldeVÄLBE kätte jõuab? Panevad VOLvo õlifiltri asemele VOLga filtri - vahe on ainult 2 tähte... OK, tegelikult Starck Logistics'st stardib Kasahstani poole rekka suurema laadungi Volvo filtritega

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Volvos ollakse päris kurjad:wk2 kirjutas: ↑09 Juul, 2025 18:14 Venemaa suusaliidu president Jelena Välbe poseeris mai lõpus uhkelt uhiuue Volvo veoki ees, mis peaks hakkama kohalikel võistlustel agressorriigi suusatajaid teenindama. Probleem on aga selles, et Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu ei oleks see masin tohtinud kuidagi sinna riiki jõuda.
Kust aga nimetatud firma masina sai, pole teada. Huvitava kokkusattumusena tegutseb muuseas ka Narvas sama nimega Eesti firma, mis tegeleb „kaubaveoga maanteel.
https://www.ohtuleht.ee/sport/1134866/j ... -sattudagi
https://elu24.postimees.ee/8283565/kes- ... usaliidule
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Ei ole miskit probleemi selle filtriga - loen sealseid õli/autofoorumeid ning tegelikult kõik lääne õlid ja filtrid saadaval, ainult kallimaks on need muutunud ning Hiina vms tundmatu päritolu õlid ja filtrid viimastel aastatel massidesse läinud.EnnR kirjutas: ↑10 Juul, 2025 10:20Huvitav, mis saab tollest Volvost siis kui esimene tehnohooldeVÄLBE kätte jõuab? Panevad VOLvo õlifiltri asemele VOLga filtri - vahe on ainult 2 tähte... OK, tegelikult Starck Logistics'st stardib Kasahstani poole rekka suurema laadungi Volvo filtritegaMina küsiks seepeale hoopis, et mis firma suuskadega see vene koondis sõidab? Ega ometi Sõktõvkari Suusavabriku suuskadega?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Kulgeja ja 9 külalist