94 aasta Golfil sai juba Instrument Clusterit testida kas kõik asjad ikka töötavad (seda küll vag-sobiva kaabliga).Zwyx kirjutas: ↑08 Juul, 2025 12:29 Teemas püsides - kas tänapäeval on sõiduautodel võimalik panna kõik signaallambid kontrolliks korraga põlema, et nende olemuse ja töövõimega tutvuda? Muude valdkondade masinatel on sageli olemas eraldi nupp indikaatorite kontrolliks, aga sõiduautodel on vist raamatupidajad selle ära kärpinud. Pärast sõidu ajal ilmub senitundmatu indikatsioon nähtavale ning tekitab segaduse.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Ma mõtlen, mis küll ajendab seda inimest sellist joga kirjutama. Isegi kahel ametlikul margiesindusel on vahe sees, rääkimata lihtsalt edasimüüjatest. Kõikseaeg on võrdsete keskel olnud võrdsematest võrdsemad. Ja nagu igal muul (äri)alal, nii on ka automüügis ja automargi esindamises niimoodi. Erinevatel tasemetel on erinevad õigused, volitused, kohustused, juurdepääsud, tehasetoed. Ja nende pärast/eest on pingutatud ja võideldud. Alati. On Eestis turuosasid käest võetud ja tõenäoliselt võetakse ka tulevikus. Põhjused on erinevad. Kas siis (nagu juba ütlesin) keegi kuskil on võrdsemast võrdsem või mõjukam, või siis pole automark ise rahul senise esindaja tegevusega. Mõlemaid näiteid turu ümbermängimisest on meil ka Eestis olemas. Ja nii kaua (oma sõnul) autonduses olnud isik peaks väga hästi teadma, et ka margi esindamises (ja siin ei ole ammugi veel jutt lihtsalt edasimüüjatest) on oma hierarhia koos omade õiguste ja volitustega. Toon ainult ühe näite: mõned-mitmed ajad tagasi ühe väga prestiižse aga siin "nimetamata" margi ametlik Eesti esindus peale mingeid järjekordseid atesteerimisi ja/või tarifitseerimist ja/või eksameid ja/või igatsugu muid benjihüppeid, sai omale "ametikõrgenduse" ja ühes sellega saabus ka õigus juurdepääsule "kõrgema taseme softile", millist õigust seni Eestis veel polnud ja millele juurdepääsu ei oldud vähemalt Eesti esindajale siiamaani ei vajalikuks ega võimalikuks peetud. Eestis tähendas see ühe näitena seda, et margiesindus sai oma tarkvaraga hakata süütevõtmest lugema auto tegelikku läbisõitu. Asja, taset, mida senini Eestis ja/või Eestile tarkvaraliselt ei võimaldatud. Tagajärg oli see, et karjakaupa robinal hakkas esinduses välja tulema "Saksast toodud ja siin või seal ülekeritud" näiduga masinaid. Kui senini väitsid kerijad, et nende tööd keegi ei avasta, kasutatud automüüjad itsitasid habemesse ja kõik oli broo, siis nüüd järsku selgus, et karjakaupa tuleb välja kuni viie aasta vanuseid kasutatud autosid, millede näite oli sinnani süsteemselt sadade tuhandete kaupa maha keritud ja sinnamaani pole keegi midagi ei leidnud ega avastanud kuigi need autod korduvalt esindustest läbi olid käinud. Lihtsalt varasem meile lubatud tarkvara ei omanud juurdepääsuõigusi kõikidele tarkvara kihtidele, mis auto pardasüsteemidesse oli salvestatud. Peale seda läks pull lahti, et "enam ei tea kuhu veel on kirjutatud ja mis veel edasi saada võib". Lõpuks jõudis see pull tookord isegi "Pealtnägijasse".
Aga sellist autotootja poolt "õigetele ja tegijatele" esindustele tarnitud "isegi kaasaskantavat süütevõtme kaudu andmekandjat andmevahetajat (kaasa arvatud tegelik läbisõit)" ja sellega toimetamist elik tegelike andmete lugemist nägin mina aga Saksas-Belgias margiesindustes juba aastaid varem. Meil polnud sellest tasemest veel siis haisugi... ja kui üks margiesindaja lõpuks selle õiguse ka siia meie maale sai, siis ei tähendanud see ammugi veel mitte seda, et ülejäänud "kontorid" Eestis võiksid nüüd kah sellise juurdepääsu omale "tellida". Niipalju siis võrdsetest ja võrdsematest võrdsematest.
Ja siis tuleb keegi siin seletama, kuidas tema teab kõigest kõike, nii õigustest kui volitustest kui kohustustest kui tehasetoest. Milleks sihukest joga on vaja ajada.
Re: Autotehnikateema
Nojah, umbes sellist vastust ma just sult ootasingi.
Alguses täitsa triviaalse küsimuse esitaja maha tegemist, siis A4 täis teksti, milles on null informatsiooni.
Mingi ümmargune jutt ilma konkreetseid nimesid ja automarke välja toomata. Aga sisulist vastust ei ole.
Kas see on see Heade mõtete linna stiil, niimoodi vastata? Mõnes mõttes olete Olaviga väga sarnased.
Alguses täitsa triviaalse küsimuse esitaja maha tegemist, siis A4 täis teksti, milles on null informatsiooni.
Mingi ümmargune jutt ilma konkreetseid nimesid ja automarke välja toomata. Aga sisulist vastust ei ole.
Kas see on see Heade mõtete linna stiil, niimoodi vastata? Mõnes mõttes olete Olaviga väga sarnased.
Re: Autotehnikateema
Oluline on, juba ennem auto ostmist, endale selgeks teha, kes on "ametlik maaletooja" ja kes on "seaduslik edasimüüja".
Edasimüüjad vahendavad uusi sõidukeid, millede ametlik maaletooja asub hoopis mõnes naaberriigis ja nende tütarfirma toob sealt sõiduki Eestisse - näiteks soomlastele kuuluvad müüjad. Probleemid võivad tekkida, kui on vaja teha garantiiremonti või on kuulutatud mingi defekti tõttu tagasikutse (detailide vahetuseks) esindusse.
Seda võib kontrollida suurte firmade kodulehtedel, kus on sageli näidatud "autoriseeritud diilerid".
Vaidlema ei hakka, kui kellegi mu jutt ei meeldi.
Edasimüüjad vahendavad uusi sõidukeid, millede ametlik maaletooja asub hoopis mõnes naaberriigis ja nende tütarfirma toob sealt sõiduki Eestisse - näiteks soomlastele kuuluvad müüjad. Probleemid võivad tekkida, kui on vaja teha garantiiremonti või on kuulutatud mingi defekti tõttu tagasikutse (detailide vahetuseks) esindusse.
Seda võib kontrollida suurte firmade kodulehtedel, kus on sageli näidatud "autoriseeritud diilerid".
Vaidlema ei hakka, kui kellegi mu jutt ei meeldi.

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Mul on "püsisuhe" ühe kohaliku edasimüüja käest uuena ostetud autoga, mille VIN koodi ei ole leidnud margipõhistest andmebaasidest.mart2 kirjutas: ↑13 Juul, 2025 9:21 Oluline on, juba ennem auto ostmist, endale selgeks teha, kes on "ametlik maaletooja" ja kes on "seaduslik edasimüüja".
Edasimüüjad vahendavad uusi sõidukeid, millede ametlik maaletooja asub hoopis mõnes naaberriigis ja nende tütarfirma toob sealt sõiduki Eestisse - näiteks soomlastele kuuluvad müüjad. Probleemid võivad tekkida, kui on vaja teha garantiiremonti või on kuulutatud mingi defekti tõttu tagasikutse (detailide vahetuseks) esindusse.
Seda võib kontrollida suurte firmade kodulehtedel, kus on sageli näidatud "autoriseeritud diilerid". ...
Autotootja andmebaas, kus saab leida autoraadio turvakoodi, ütleb ka VIN koodi valeks olema.
Üldisi, ilma VIN koodi nõudeta OBD andmeid ja mootori veakoode, näitab see auto suvalise testriga.
Aga kui margipõhise testriga lugeda selle auto VIN koodi (dokumentides oleva koodi loeb tester autost välja), siis see ütleb, et "tundmatu toode" ja hooldustoimingute (õlivahetuse nullimine, jne.) ning muude (kere)moodulite testide tegemine on võimatu.
Kui võtan müügiportaalist mõne samasuguse auto (sama aasta, sama kere, sama mootor) VIN koodi ja sisestan selle margipõhisesse testrisse käsitsi, siis on kõik vajalikud toimingud ka muude moodulitega võimalikud.
Viimati muutis OLAVI, 13 Juul, 2025 22:07, muudetud 1 kord kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kuidas selline olukord võimalik on?
Koostetehas tegi pisut "plaanivälist" toodangut?
Koostetehas tegi pisut "plaanivälist" toodangut?
Re: Autotehnikateema
Ilmselt kohalik edasimüüja hankis auto Leedu "vahelaost". 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Pakuks, et pigem vahetati mingi aju ning selle korralikuks seadistamiseks tuli kurjam teab mida ringi/ümber jne kodeerida. Ning siis selle käigus läks VIN kood valeks või üldse kaotsi. Auto enda VIN kood loomulikult on ikka õige, lihtsalt mida ajusse on kirjutatud ei sobi esindusele.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui see "andmebaas" on mõni netis leiduv tasuta "VIN decoder", siis seal leiduvat infot (ka "VIN not found" teemal) tuleks võtta törtsu soolaga.
Olen ka enda auto puhul leidnud seal featuure, mida tegelikkuses ei eksisteeri.
Olen ka enda auto puhul leidnud seal featuure, mida tegelikkuses ei eksisteeri.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mind täitsa huvitab, mis imetabane riistapuu see selline on, millel vaja õlivahetushoolduse välba nullimmiseks vin koodiga ristvaraliselt ühtsesse astuda 

Re: Autotehnikateema
Eks sa proovi endale ametliku maaletooja käest näiteks Toyota või Hyundai või Peugeot osta. Anna mulle ka siis tulemustest teada.mart2 kirjutas: ↑13 Juul, 2025 9:21 Oluline on, juba ennem auto ostmist, endale selgeks teha, kes on "ametlik maaletooja" ja kes on "seaduslik edasimüüja".
Edasimüüjad vahendavad uusi sõidukeid, millede ametlik maaletooja asub hoopis mõnes naaberriigis ja nende tütarfirma toob sealt sõiduki Eestisse - näiteks soomlastele kuuluvad müüjad. Probleemid võivad tekkida, kui on vaja teha garantiiremonti või on kuulutatud mingi defekti tõttu tagasikutse (detailide vahetuseks) esindusse.
Seda võib kontrollida suurte firmade kodulehtedel, kus on sageli näidatud "autoriseeritud diilerid".
Vaidlema ei hakka, kui kellegi mu jutt ei meeldi.![]()
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Minuarust maaletoojad ise autosid tavaliselt ei müü - ja tihtipeale (nt Soome maaletoojate puhul) ei asu nad üldse Eestiski.
Näiteks Toyota maaletooja peaks olema Toyota Baltics, kuid ostmiseks pöördud Amservi või Elke poole. Maaletooja kaudu võivad käia küll suurhanked, nt KV autoostud, rendifirmade suurostud. Mõne eriti tähtsa kliendiga pidi äri lausa tehase tasemel toimuma (nt ülemaailmsed rendifirmad).
Näiteks Toyota maaletooja peaks olema Toyota Baltics, kuid ostmiseks pöördud Amservi või Elke poole. Maaletooja kaudu võivad käia küll suurhanked, nt KV autoostud, rendifirmade suurostud. Mõne eriti tähtsa kliendiga pidi äri lausa tehase tasemel toimuma (nt ülemaailmsed rendifirmad).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Viimas (09.07) Autolehes on pikem lugu transpordiameti autoeksamineerijate kommetest.
Peale lugemist kirjutaks alla küll, ühes "konksukohas" (Laagri Selveri parkla) sai ka üks minu laps edukalt ära konksutatud.
Ameti vastava osakonna juhataja aga hämab ja esitleb eduraporteid. Kui usutav tunduks teile statistika, et üle 70% olid eksamiga rahul, kuid eksami läbimise % on tegelikult 50? Jutt oli ümberreastumisest kaherajalisel ringristmikul, taibates, et tal pole õigus, algab udujutt ohutusest ("kas olime ikka kindlad, et teisel rajal autosid pole - probleemiks on ka ohutus").
Ma ise arvaks, et selle küsitluse vastamine on vabatahtlik ja vastavad peamiselt need, kes läbi said. See on meelega sedasi tehtud, et % tuleks kõrgem.
Peale lugemist kirjutaks alla küll, ühes "konksukohas" (Laagri Selveri parkla) sai ka üks minu laps edukalt ära konksutatud.
Ameti vastava osakonna juhataja aga hämab ja esitleb eduraporteid. Kui usutav tunduks teile statistika, et üle 70% olid eksamiga rahul, kuid eksami läbimise % on tegelikult 50? Jutt oli ümberreastumisest kaherajalisel ringristmikul, taibates, et tal pole õigus, algab udujutt ohutusest ("kas olime ikka kindlad, et teisel rajal autosid pole - probleemiks on ka ohutus").
Ma ise arvaks, et selle küsitluse vastamine on vabatahtlik ja vastavad peamiselt need, kes läbi said. See on meelega sedasi tehtud, et % tuleks kõrgem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Netis olev risttõlkega autosõnastik (osaliselt illustreeritud) Eesti, Soome, Inglis, Saksa, venekeeles.
https://www.autosonastik.ee/search/words
https://www.autosonastik.ee/search/words
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kust seda netist lugeda saab?Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Juul, 2025 11:20 Viimas (09.07) Autolehes on pikem lugu transpordiameti autoeksamineerijate kommetest.
Peale lugemist kirjutaks alla küll, ühes "konksukohas" (Laagri Selveri parkla) sai ka üks minu laps edukalt ära konksutatud.
Ameti vastava osakonna juhataja aga hämab ja esitleb eduraporteid. Kui usutav tunduks teile statistika, et üle 70% olid eksamiga rahul, kuid eksami läbimise % on tegelikult 50? Jutt oli ümberreastumisest kaherajalisel ringristmikul, taibates, et tal pole õigus, algab udujutt ohutusest ("kas olime ikka kindlad, et teisel rajal autosid pole - probleemiks on ka ohutus").
Ma ise arvaks, et selle küsitluse vastamine on vabatahtlik ja vastavad peamiselt need, kes läbi said. See on meelega sedasi tehtud, et % tuleks kõrgem.
Laagri Selveri parkla asub hoone all, mis lollitamisega seal hakkama saadi?
Su jutust tsitaat:
Antud kohas pole mingit kaherajalist ringristmikku. Tühja mulina vältimiseks Google tävavavaade antud kohast. Keeruta seda arvutis ja anna tagasi pilt jutuksolnud ringristmikust. https://www.google.com/maps/@59.3529837 ... FQAw%3D%3DJutt oli ümberreastumisest kaherajalisel ringristmikul
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline