Täiskasvanu, kel on B-kati luba olemas, ei pea mingit õpet ega eksamit tegema. Ainult mopi enda kulud. Ometi sõidetakse hajaasustuses ikka autodega.Odav oli mopeedi klassi sõiduk seni kuni seda ei pidanud registreerima ega kindlustama. Pärast nende nõuete tekkimist olid riigilõivud ja kindlustused mootorratta ja autoga samast klassist. Hiljem vist riigilõivusid küll alandati. AM kategooria õpe on 400-1000 euri.
Mopeed on igati aus transpordivahend eriti kui kuskil hajaasustuses elad ja lähima poeni on 3-4-5 kilomeetrit. Kütuse kulu 1-2 liitrit sajale. Igati sobiv noortele või pensionäridele. Politsei oleks võinud jõustada tol ajal kehtinud reegleid, nagu piirajate eemaldamine ja liiklushuligaansused oleks olukord kontrolli all olnud aga valiti teine, surnuks maksustamise tee.
Miks küll pole seda headust taibatud? Minul on see juhtimisõigus automaatselt olemas, aga sellise sõiduki järele vajadust ei jää. Maal see mõni km saab sõita jalgrattaga ja suurema poekraami vedamiseks on vaja autot - ühesõnaga ebavajalik.
Tegelt seltskond, kes nendega liikluses sigatses, neil polnud mingit transpordi hädavajadust, tavalised linna kraaded, kel polnud kodus midagi tarka teha ja neile oli "illegaalne" mopeed ajaveetmisvorm. Samad debiilikud, kes nüüd nende elektriliikuritega sigatsevad.
Täna liigub neid bensumootoriga mopeede ikka väga üksikuid, mis näitab vaid seda, et sisuline nõudlus puudub, kui väga vaja, küll see natuke riigilõiivuks ja kindlustuseks leitase.