Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

avrnbr kirjutas: 04 Aug, 2025 16:15 Kehv ühendus kipub soojenema. Te termokaamerast pole midagi kuulnud?
Moodsate asjadega saab kindlasti paremini, aga sellist H4-ga rikkeotsingut, nt mootori juhtmekimp töölaua kohale riputatud, olen näinud enam kui korra, aastad olid siis 2000ndate alguses, toona oli termokaamera veel haruldus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kaupo51 kirjutas: 05 Aug, 2025 11:19 See ei ole vihje kapten trummile. Mina isiklikult ei tunne kapten trummi, aga ma arvan, et tema ei tööta Truumu Diagnostikas. Truumu Diagnostika on täiesti olemas ja leitav googeldades. Mina olen saanud sealt abi ja nad oskavad remontida ka vanemaid hobiautosid. Näiteks Bosch KE-Jetronicu süsteemi. Viimati oli mul probleem MB W124 elektriakendega ja Truumu leidis vea üles ning asi päädis ühe 10 eurose relee vahetamisega, mida oli imekombel isegi veel saada. Lihtsalt üks näide.
Kui ma nii pisikeste asjadega peaksin töökodasid pidi käima, siis minu hobiautode arvu arvestades kuluks vist kogu kuupalk ära. :D
Truumu on kindlasti tegija, olen kokku puutunud (tõsi, sellest on varsti 20a möödas, kui näete, tervitage).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Peeter kirjutas: 05 Aug, 2025 8:20 See et konnasööjate masinapark on viisakalt öeldes... isikupärane on teada-tuntud aga raske uskuda, et neil puuduvad ka el.ahelatest kaitsmed? :shock:
Kes asjaga kursis on, need teavad milliseid mursid nende autodega oli, nt et "selliseid marki" sõidukeid keelduti just sellelsamal põhjusel Skandinaavias laeva(de) peale laskmast. Kui ei olnud märget ja kinnitust, et juhtmežgutid on vahetatud uute (mittepõlemaminevate) vastu, siis laeva ei saanud. (Keskpäevane praam)
Teatud õudukaid suutsid ka sakslased teha. Näiteks osad W202 ja W140 mudelitele suudeti panna mineid "biolagunevaid" juhtmeid, mis eriti kapotialuses kuumuses (näiteks W140 S600) lagunesid (isolatsioon pudenes) juba garantiiajal. Ja neid lappida pole erilist lootust, juhtmeid on lihtsalt väga palju ja enamasti, kui probleemid hakkavad, on juhtmete vasksooned juba rohelised.

Mina nt suutsin sellise auto endale osta, ostes töötas väga ilusti. Vahetasin küünlaid ja hakkan proovima, mootor vedu ei võta. Lõpuks jõudsin süütepoolide madalpingejuhtmeteni, isolatsioon meenutas makarone, ime et ma autot põlema ei pannud.

Õnneks õnnestus e-bayst osta vähekasutatud mootori juhtmepunt, hilisem, tavaliselt materjalist isolatsiooniga, mis maksis hingematvad 1000 eurot. Uus juhtekimp esinduses oli 2200 ja Eesti lammutustes neid enam pole. Kuna tegu oli ameerika mudeliga, siis tuli ka veitsa nokitseda, et auto sellega tööle saada. Aga noh, sain hakkama ja igasugu kõrvalise abita. Autodata skeemid abiks.

Õnneks rida-6 mootoriga on see juhtmete vahetus enamvähem tehtav, kui vaatate auto24-s S600 kuulutusi, siis paljudel paistab kapotialusel pildil mingi pusitud juhtmekimp või palju isoleerpaela. Vat seal võib karta, et seda saab kenasti meha, mootorit maha võttes, sest seal ei mahu isegi sõrmed mootori ja poritiiva vahele.

Kel isutab näiteks algusaegade W202 C280 või W140 S600 järele, tasub huvi tunda, kas juhtmestik on vahetatud. Mõlemad on täna juba väärikad noorklassikdu.
Viimati muutis Kapten Trumm, 05 Aug, 2025 12:11, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 04 Aug, 2025 18:53 Halb lugu on see, et rumalad inimesed võivad seda kõike sulatõeks pidada, sest nii on ju internetis kirjas!
Soovitus: lase juhtmed suitsema!
Järelsoovitus: võta vähemalt 4 kilone co2 kustuti kõrvale!
Mõni lammas teebki nii ja pärast nutab maha põlenud vraki kõrval.
Sinusugustele vist tõesti poleks pidanud rääkima, äkki levitabki kuskil.
Aga ma ju kirjutasin - teatud eeltingimused on. Parem muidugi on, kui õnnestub kahtlane juhtmekimbu osa autolt maha võtta ja seda siis laua peal katsetada. Ja katsetatav lõik peab olema nähtav, sest kui põletad juhtme pooleks kuskil varjatud kohas, siis see sind edasi ei aita. Põlema nad pigem ei lähe, kuna sedasi ei otsita mitte lühiseid, vaid "mädajuhtmeid", kus sooned on kahjustatud. Suure vooluga põleb selline koht sutsti pooleks, tekib väike suitsupilv ja kui ei teki, siis tead vähemalt, mis karv enam ühendust ei anna.

Auto, eriti vana auto juures on mitmeid töid, kus tasub kustuti käepärast hoida, nt kui on midagi keevitada vaja ja kõike lahti võtta pole võimalik. Kõik omal vastutusel. Autot remonditakse ikka suuresti mõistusega ja alles siis tööriistadega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Aug, 2025 12:08
Aga ma ju kirjutasin - teatud eeltingimused on.
Ei kirjutanud.
Kapten Trumm kirjutas: 04 Aug, 2025 8:38 ...
2. mäda juhtme saab teada nii, kui tekitada ajutine vooluring suure tarbijaga. Kui 55W põhjustab seda mingi aja jooksul, siis tavalist nippi H4-ga kasutada ei saa, vaja on see 100W H4 (või muud halogeeni). Või ühendad neid 2tk paralleelselt. Mäda koht hakkab suure vooluga tossama.


Kirjutad segaselt ja pillud suvalisi infokilde. Mis mõte sel on? Kirjuta üks korralik postitus, kus on kõik info ühe korraga kirjas. Mida teha, miks teha, kuidas teha, millised ohud seal juures kaasnevad jne. Siis on see midagi väärt ka.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Post oli mõeldud neile, kel käed tagumikust ei kasva.
Sa kuskil lubasid minu postidele "ignore" panna, miks sa seda ei tee?

Kui minu postid ei sobi, siis ootaks sinult väikest ülevaadet, kuidas leida mäda soonega juhet üles. Näita oma kõrgemat kvaliteeti siis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Aug, 2025 12:08
davidsoniharald kirjutas: 04 Aug, 2025 18:53 Halb lugu on see, et rumalad inimesed võivad seda kõike sulatõeks pidada, sest nii on ju internetis kirjas!
Soovitus: lase juhtmed suitsema!
Järelsoovitus: võta vähemalt 4 kilone co2 kustuti kõrvale!
Mõni lammas teebki nii ja pärast nutab maha põlenud vraki kõrval.
Sinusugustele vist tõesti poleks pidanud rääkima, äkki levitabki kuskil.
Aga ma ju kirjutasin - teatud eeltingimused on. Parem muidugi on, kui õnnestub kahtlane juhtmekimbu osa autolt maha võtta ja seda siis laua peal katsetada. Ja katsetatav lõik peab olema nähtav, sest kui põletad juhtme pooleks kuskil varjatud kohas, siis see sind edasi ei aita. Põlema nad pigem ei lähe, kuna sedasi ei otsita mitte lühiseid, vaid "mädajuhtmeid", kus sooned on kahjustatud. Suure vooluga põleb selline koht sutsti pooleks, tekib väike suitsupilv ja kui ei teki, siis tead vähemalt, mis karv enam ühendust ei anna.

Auto, eriti vana auto juures on mitmeid töid, kus tasub kustuti käepärast hoida, nt kui on midagi keevitada vaja ja kõike lahti võtta pole võimalik. Kõik omal vastutusel. Autot remonditakse ikka suuresti mõistusega ja alles siis tööriistadega.
Ja siiski jään KT huumori osas kindlaks. :wink: .Kuldsed sõnad.. Autot remonditakse ikka suuresti "mõistusega" (loe tulekustutiga) ja alles siis tööriistadega. Ärge solvuge, kuid KT-l on tõsine huumori naljasoon..Mina isiklikult olen KT "huumori" siiras austaja ja ootan järgmiseid KT postitusi.. :scratch:
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Autode remontimisest. Kaheksakümnendatel oli jah kombeks ise koduhoovis Mossel piduriklotse vahetada. Autod olid lihtsamad, mehed olid osavamad ja paljud remonditööd tehti kodustes tingimustes ära. Kui täna tahaks näiteks hakata Golf 8 tagumisi käsipiduriklotse vahetama, siis see nii lihtne pole. Vaja läheb diagnostikatestrit, lisaks selgub, et auto on "lukus" (SGW, SDA), mingi kaheastmeline autentimine, tõmba telefoni selleks mingi äpp. Nii et jah lihtsam on töökotta pöörduda :)
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Me sõbraga tõmbasime selle kaheksanda põlvkonna Golfil pidurite sadula tagant pistiku ära ja kerisime aku laadija klemmide otsa pistetud kruvidega voolu andes kolvi sisse tagasi. Paigaldasime uued klotsid ja jälle aku laadijaga lasime kuni klotsid olid vastas ja siis pistik külge ja tehtud.

Lihtsam kui Mosse trummelpiduri klotside vahetus ja reguleerimine.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Aug, 2025 13:59 Post oli mõeldud neile, kel käed tagumikust ei kasva.
Sa kuskil lubasid minu postidele "ignore" panna, miks sa seda ei tee?

Kui minu postid ei sobi, siis ootaks sinult väikest ülevaadet, kuidas leida mäda soonega juhet üles. Näita oma kõrgemat kvaliteeti siis.
Mina ei pane "ignore", sest kohati toodad sa peale müra lihtsalt sitta - võtame sellesama "suitsuga lühise leidmise". Päriselt jagad midagi autodest ja nende juhtmestikust? Oled autoaku miinuse ja plussi päriselt kokku lasknud, noh, läbi kere näiteks?

Mäda soonega leidmiseks on kõige minu kogemuse pealt lihtsam (ja töömahukas ka) kõigest "doonorjuhtmega" üle käia, mis kuradi juhe see "nussib", st pistikust-pistikusse korraliku juhtmega iga krdi ühenduse asemel kontakt tekitada, et näha, kas viga püsib või kaob. Olen ses osas jah kiviajast, aga see on töötanud. Ja võtnud rämedalt aega. Aga vea leiab üles. Kõik muu on tore teooria.
Viimasel ajal olen lihtsalt viinud töökotta ja kurtnud muret endast kõvasti targemale. Jube kalliks võib minna.

Selle praeguse "tüli" ehk kompleksides isehakanud spetsialisti kisamise lennukimehaaniku(?) suunas asemel võiks kraadi tasem võtta - härra kapten ei ole seni näidanud oma saavutusi, samal ajal pole ka harald miskit näidanud. Aga harald pole pidevalt kõvatanud ka.
professional retard
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kas sellist mäda soonega või kehva kontaktiga juhet takistuse mõõtmisega ei saa üles leida? Kui kapten Trummil kehva ühendusega koht suitsema hakkab siis oommeetriga mõõtes peaks see koht normaalsest juhtmest palju suuremat takistust näitama.
Või pole laiatarberiistad selliseks tööks piisavalt täpsed ?

Mina olen praktikas silmaga vaadanud , näpuga mudinud ja pistikuid lahti - kokku tõmmanud. Praktikast veel niipalju et tavaliselt kuskil isolatsiooni all see juhe niisama lihtsalt pooleks ei mädane. Ühenduskohad hallitavad, liikuvad või kuskile vastu hõõruvad kohad on kahtlased. Lisaks armastavad italianod vahel selliseid juhtmeid teha mille isolatsioon talve, suve või õliga kokku puutudes pealt maha pudeneb.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Aug, 2025 11:58 Kui ma nii pisikeste asjadega peaksin töökodasid pidi käima, siis minu hobiautode arvu arvestades kuluks vist kogu kuupalk ära. :D
Truumu on kindlasti tegija, olen kokku puutunud (tõsi, sellest on varsti 20a möödas, kui näete, tervitage).
Toomas Truumure on ammu juba teises ilmas. https://www.facebook.com/truumudiagnost ... 2664/?_rdr
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 05 Aug, 2025 22:53 Kas sellist mäda soonega või kehva kontaktiga juhet takistuse mõõtmisega ei saa üles leida?
Kui kapten Trummil kehva ühendusega koht suitsema hakkab siis oommeetriga mõõtes peaks see koht normaalsest juhtmest palju suuremat takistust näitama.
Või pole laiatarberiistad selliseks tööks piisavalt täpsed ? ...
Kuna "mäda" elektriahel sisaldab endas mittemetalseid komponente (oksiidid, soolad, jne.) mis moodustavad pooljuhte ja sütt, siis ainult ühe tavatestriga nende ahelate koormatuna toimimist on hinnata väga raske.

Ühe testriga saab küll mõõta pingelange ja vähemalt kahe tavatestriga saab mõõta väikseid takistusi volt-/ampermeetr meetodil aga selleks peab oskama kasutada Ohmi seaduste rakendusvalemeid. (Mida enamus vist enam ei mäleta.)
Ohmi seadus.png
(Imelikul kombel ei tea Guugel praktilisest volt-/ampermeetodil takistuse mõõtmisest mitte midagi, kuigi see teadmine kuulub elektrotehnika algõppesse ja illustreerib Ohmi seaduse rakendamist.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ma mõtlesin selliseid lihtsaid tehteid et kui võtta samasugune terve kaabel (müüakse rullis) etaloniks ja võrrelda.
Näiteks 1,5 meetri 1 mm2 juhtme takistus on x ja kui auto küljes olevad kimbus on takistus oluliselt suurem on midagi ära mädanenud. Kui lõputult suur siis on juhe katki.

Kapten Trummi moodi juhtmete kärsatamine seda viimast nagunii ei näitaks ja kimbus olevate juhtmete põletamise tagajärjel tuleb pärast terve kimp uus panna sest isolatsioonid said kuuma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 05 Aug, 2025 22:53 Kas sellist mäda soonega või kehva kontaktiga juhet takistuse mõõtmisega ei saa üles leida? Kui kapten Trummil kehva ühendusega koht suitsema hakkab siis oommeetriga mõõtes peaks see koht normaalsest juhtmest palju suuremat takistust näitama.
Või pole laiatarberiistad selliseks tööks piisavalt täpsed ?
Võin kinnitada, ei näita. Õigemini sellest pidevalt muutuvast nullilähedase takistuse näidust displeil sai ei saa mõmmigi aru.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Aug, 2025 8:40, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline