Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seespoolt avatav luuk peaks olema ainult nendel autodel, millel on lasteistmed pagasnikus. Sellega peaks saama luugi lahti teha ka siis, kui luuk lukus on. Umbes nagu seespoolt saab lingist avada lukustatud ukse (ohutuse teema). Viimane muidugi hetkeni, kuni superlukustus pole peale läinud.

Kummalisel kombel minu autol seda käepidet tagaluugi siseküljel polnud, kuigi lasteistmed mul on. :dont_know:

Uksekäepideme aga lõhkusin ära oma rumalusest, õigemini kuulasin liigselt netis olevaid "tarkusi", kus soovitati seda vastassuuna suruda. Pärast, kui luuk juba lahti oli (ja polster lõhutud), siis sain küll aru, et jamajutt. Ukse käepide aga on seal üks tükk koos numbrituledega ja sellepärast maksab kah. Umbes 40 eurot enamvähem viisakas peetud tükk. Kõik see värk on plastikust ja ega seal väga jõuvõtteid teha ei tasu.

Olen tolle autoga sõitnud 14 aastat ja umbes 90 000 km, arvasin, et tean kõiki üllatusi, aga võta näpust. Ma muidugi aiman ka juurpõhjust, selles lukukobakas on mitme Volvo sildiga tüki all üks made in china kirjaga 5-eurone elektrimootor. Veel ootab vahetamist katalüsaator koos downpipega, sukk ja katt on liigselt mädanenud ja lasevad läbi. Tehase oma vastupidavus oli täpselt 25 aastat, mis on üllatav, sest muu sumps pidas vastu 14 aastat.
Walkeri b-osa peab vastu 5-6 aastat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

See lukk on tavaliselt peenikest plastmassi- ja metallimanti täis, ja pakun puusalt, et vähemalt esimene kord ja ilma "doonorvaruta" sa seda küll korda ei saa. Ise olen Volvo erinevaid ukse- ja pagassiluugi lukke korduvalt "käima ajanud", alates 1. põlvkonna lukkudest kuni 3. põlvkonnani välja. Olen neid "lootusetuid" laiali kah võtnud ja siis vaatamise järel leidnud, et "raudne töötav soovitus igatsugu "kinnikülmunud lukkudele" on viia auto sooja, lasta üles sulada, ja siis loota, et avaneb. Kui oled näinud, mis seal sees toimub, siis saad väga hästi aru, et jõuga (ükskõik milises doosis) pole küll midagi teha.
Btw: mul endal kolmandal põlvel on juba tagaluugil siseküljel auk sees, et perses luku korral lihtsamalt lahti saada. Lihtsalt läks kinnises asendis persse ja siis peale polstri eemaldamist, et kuskile ligi saada, sai üks auk plasti sisse juurde tehtud. Peale seda on juurdepääs luugilukule lihtsam.
Btw: millalgi oli meil siin vestlus, kus kirjeldasin, et "järjest rohkem rõhku pannakse tootmisele, ja selle tagajärg ongi, et remontda midagi on järjest keerulisem ja võimatum" Ja siis sain tänitada, ja nõuti näiteid. Näitena siis kohe Volvo uksekooste areng 850-st, esimesest kolmanda põlveni V70-l jne näitab ära, kuidas kooste tehases uute juppidega võib järjest lihtsamaks minna, aga selle võrra keerulisemaks läheb ukse remontimine juhul, kui selleks vajadus peab ilmnema. Juba ainuüksi kinnise ukse korral võimalus uksepolstri eemaldamiseks ära kaotada on oluline, rääkimata kooste-eripäradest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma selle loogika järgi (tegu on kulumisvigade poolest kuulsa asjaga) ostsin siis sellise, mis nägi üsna värske välja ja oli ka kõige kallim - ehk on kõlbulik.
Kujutan ette, et selle hind uuena on sootuks teises skaalas.
Antud luku viga aga kulumine ei paistnud, lihtsalt ühte pidi luku mootor ei teinud katsetki end liigutada.
Lukk on juba laual, ootan kullerit käepidemega, ehk õhtul saab selgeks, töötab või mitte.

Taolisi asju on seal veel, nt bensupaagi lukk (olen juba vahetanud), esitulede kojamehed. Pole midagi remontida. Kojamehi olen proovinud, ei hakka tööle. 2005 alates Volvo neist kojameestest ka loobus, plastmassklaaside kasutuselvõtt tingis survepesurid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Leidsin just selle kurja juure üles, lihtsalt juppide vahetus ei aidanud.
Uue lukuga oli samamoodi, lukku läks, lukust lahti ei lähe. Võtsin lukumootorid mõlemad ette, otse voolu peale lastes käivad kenasti.
Lammutan selle siis luku laiali, testriga selgus, et ühte pidi mootorile vool tuleb, teistpidi mitte. :shock: Kuna juhtmed on samad (muudetakse polaarsust) siis õnneks jäi katkise juhtme otsimise horror ära.
Kurja juureks osutus üks järjekordne pisirelee, nimega tailgate locking relay. Kummalisel kombel unlocking relay vahetamisel midagi ei muutunud (relee nr 19), kuid miskipärast nr 20 (locking relay) vahetamise järel hakkas kõik kenasti tööle.

Jäi vaid rõõm korralikust "uuest" lukust ja käepidemest (mille ma youtube "spetside" nõuandeid järgides mõttetult lõhkusin). Aga noh, seal tuleb isegi testriga ligipääsuks kõik pulkadeks võtta, näiteks lukumootori pistik ei tule muudmoodi ära kui lukumootor eemaldada luku küljest ja sellega lõhkuda ka lammutuse garantiiplomm.

Õnneks neid pisireleesid (Boschi toodang) sai eelmine kord veits varuks ostetud, neid peabki vist paar tükki kapis omama, puhuks kui järgmine saba annab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
avrnbr
Liige
Postitusi: 201
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

On need nö. pisireleed siis kõik ühesugused?
Miskipärast ei usu. A mul põle muidugi Volvut ka. :oops:
Muidu releemaailmas on see pilt päris mitmekesine, alates kontaktide asetusest, konfiguratsioonist, pinge- ja voolutaluvusest lõpetades mähiste ja mehaanika omadustega.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enamik neid pisireleesid on ühesugused ja omavahel vahetatavad. Kuid selles tagumises releekarbis on ka teistsuguseid.
Üllatusena, kõige odavam oli neid osta Info Auto varuosaletist nagu kogesin. Vist 12 eurot tükk või nii.
Kuna mul nüüd varud lõppesid, siis peab endale paar tükki varuks kappi ostma, elu näitab, et nendel canbus-iga autodel on see just elektrisüsteemi nõrgim lüli, teatud vanuses hakkavad järgi andma.

Kõigepealt piduritulede oma, siis tagurdustulede oma, siis ukselukkude omad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Sa võiksid panna selle relee Bosch tootekoodi siia, siis kõik teaks, milline see relee välja näeb.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 24 Aug, 2025 12:31 Üllatusena, kõige odavam oli neid osta Info Auto varuosaletist nagu kogesin. Vist 12 eurot tükk või nii.
Kuna mul nüüd varud lõppesid, siis peab endale paar tükki varuks kappi ostma, elu näitab, et nendel canbus-iga autodel on see just elektrisüsteemi nõrgim lüli, teatud vanuses hakkavad järgi andma.
Kõigepealt piduritulede oma, siis tagurdustulede oma, siis ukselukkude omad.
Kõiki asju ei pea alati OE letist ostma, näiteks võib ka siit proovida:
https://alvadi.ee/original
või
https://originaalosad.ee/
võib saada teinekord päris hea hinna.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

kaupo51 kirjutas: 24 Aug, 2025 18:29 Sa võiksid panna selle relee Bosch tootekoodi siia, siis kõik teaks, milline see relee välja näeb.
Igasugu autoreleede pilte saab netist lõpmatuseni vahtida.
https://www.google.com/search?q=autorel ... 99&dpr=1.5

Aga "välimisest ilust" on paljudel juhtudel tähtsam sisu, sest paljudel releedel on tänapäeval sees takisti või diood või veel peenem elektroonika, tagamaks koostööd relee elektroonilise juhtimisega ning kuigi uus relee võib ise töötada jäävad vead nimekirja alles (elektrikule nuputamiseks).
Pilt

Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kaupo51 kirjutas: 24 Aug, 2025 18:29 Sa võiksid panna selle relee Bosch tootekoodi siia, siis kõik teaks, milline see relee välja näeb.

Volvo originaalkood jupi pealt on 9441161, uus originaalkood 30765042
Viimati muutis Kapten Trumm, 25 Aug, 2025 12:03, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas: 25 Aug, 2025 7:29 https://alvadi.ee/original
või
https://originaalosad.ee/
võib saada teinekord päris hea hinna.
Ei ole odavam, Info-Auto hind oli 12 eurot koos KM-ga.
Ebayst õnnestus Boschi omad osta umbes 24ga.
Sama Alvadi pakub Volvo originaali 28 euroga
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga "välimisest ilust" on paljudel juhtudel tähtsam sisu, sest paljudel releedel on tänapäeval sees takisti või diood või veel peenem elektroonika, tagamaks koostööd relee elektroonilise juhtimisega ning kuigi uus relee võib ise töötada jäävad vead nimekirja alles (elektrikule nuputamiseks).
Antud pisireleedes pole mingit elektroonikat, kõige tavalisem kokku-lahti tüüpi relee, millle tõmbemähis on väike ja mis töötab üsna pisikese vooluga, mida seal releekarbis leiduv elektroonikaplokk mööda canbusi tuleva signaali peale annab. Kuna aga ka selle relee kontaktid (mis juhivad juba vähe suuremat voolu) on ka kirbukaka suurused, siis arusaadavalt mingis vanuses hakkab see ühendus jukerdama, mis toob kaasa suvaliselt vilkuvad tuled jne.

Minu kogemus on, et neid releesid peab paar tükki alati kapis olema, et kui rikke leiad, oleks kohe võimalik ära vahetada, sest nt pagassis asuv releede karp vajab korrektseks kätte saamiseks omajagu lammutamist ja pooled releed pole sealt teenindusluugist üldse ligi pääsetavad.

Leivanumber ehk põhipiduritulede kadumine (seejuures lisapidurituli jääb tööle) lahendatakse ka taoliste releedega, originaalse suurema relee asemel ulatatakse IA varuosaletist sulle kaks pisemat. Eks siis ühele piduritulele üks, teisele teine relee - ja kui nüüd ühekaupa ära kaovad ja pirnid terved, on süüdlast lihtne otsida.

Tundub, et asi on lihtsalt vanuses, taolised vidinad lihtsalt ei tööta üle 20-25a ja taolit tüüpi elektriga autol on neid releesid tohutult, sest praktiliset iga funktsioon käib läbi relee. Ja mul on karbis pooled releekohad tühjad, kuna auto pole täisvarustuses. Peaks uurima, järsku on mind vaevanud juhiistme soojenduse kadumine ka taolise põhjusega, pole viitsinud seni kaevata ja juhiistet lahti võtma niisama ei tiku.

Aga oma tagaluugi sain toimima, täitsa rahule võis jääda, pea kulumata lukk ja käepide toimivad täitsa püssiluku täpsusega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 25 Aug, 2025 12:02 Ei ole odavam, Info-Auto hind oli 12 eurot koos KM-ga.
Ebayst õnnestus Boschi omad osta umbes 24ga.
Sama Alvadi pakub Volvo originaali 28 euroga
Kohalikust riiulist võib leida seal 10 aastat seisnud varuosa "naljaka hinnaga", mis laoseisus on tolleaegse hulgisoetushinnaga aga netipoed suudavad väga kiirelt üksikmüügi hindu inflatsiooni tempoga kaasajastada.
(Alvadi on juba aastaid väga kallis pood ja soodus võib see olla ainult suuremahulistele püsikientidele.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See 12 eurot tuli Rootsist Volvo kesklaost tellida, polnud see kuskil riiulis. Kes selle tootja oli, täpselt aru ei saanudki. Tehasest pandud releed on muidu Hella toodang, aga nende kujundus oli vähe teistsugune. Selle hinnaga kannatab originaali küll tellida. Info Auto on üldjuhul kuulus oma varuosade juurdehindluse poolest, sestap üllatusingi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Kapten Trumm kirjutas: 25 Aug, 2025 12:00
kaupo51 kirjutas: 24 Aug, 2025 18:29 Sa võiksid panna selle relee Bosch tootekoodi siia, siis kõik teaks, milline see relee välja näeb.

Volvo originaalkood jupi pealt on 9441161, uus originaalkood 30765042
https://www.autovaruosadonline.ee/oenumber/9441161.html
VS
https://srotas.ee/oem/9441161/
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: maxi, rax ja 3 külalist