Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tehnikakauge tavakasutaja ja statistika jaoks on selline mitmeid kümneid kordi remonti vajav auto "lõpmata hädaorg" ning utiil, sest kui odavamalt hangitud osade peale läks 3300, siis remonditeenuse ametlikul sisseostmisel oleks kulud arvatavasti üle 15 000eur olnud ning auto enda turuväärtust see kulutus vaevalt tõstab.

Kui veel lisada kohustuslikud rehvi- ja õlivahetused, siis kui suur tuleb sellise auto "omamise kulu kilomeetri kohta" (eur/km) ilma kütusekuluta?
Kas küünib e-auto omamisekuluni? :write:
("Omamise kulu km kohta", on selline näitaja, millest tavaliselt ei räägita ja kas ei taheta või ei julgeta välja arvutada.)
Ma võiks siia lisada suurusjärgus 14 mootori õlivahetust a' 70 eurot ja muud hooldusmaterjid ehk veel paarsada, kokku ehk 1200
Rehvidele ehk 1500, 10 tuhat liitrit bensiini (12 liitrit 100 km peale) keskmiselt 13000. Kokku 3300+1200+1500+13000=19 000.
Aastas 1357 eurot, 23 senti km kohta. Minu aasta vanal diisel (6 l/100 km) tööautol on liising+kasko+kütus umbes 35 senti km kohta.

Muu kõik õige, kui mutrivõti peos ei seisa, tuleb liisida uus tojootahübriidjaaris. Kui seda ei jõua, siis mängida ruletti nende liisingust tagasi tulnud autodega. Kulude kohta juhin tähelepanu, et P2 näol pole tegu mitte eriti töökindla ega eriti ökonoomse autoga. VW Passat B5 1,9TDI, kus muud kulud võivad olla analoogsed kütusekulu sama läbisõidu kohta on umbes 5000, kukutab aasta kulu alla 800 euro ja 1 km kulu alla 14 sendi. :dont_know:
Viimati muutis Kapten Trumm, 02 Sept, 2025 10:53, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Sept, 2025 10:47 Ma võiks siia lisada suurusjärgus 14 mootori õlivahetust a' 70 eurot ja muud hooldusmaterjid ehk veel paarsada, kokku ehk 1200
Rehvidele ehk 1500, 10 tuhat liitrit bensiini (12 liitrit 100 km peale) keskmiselt 13000. Kokku 3300+1200+1500+13000=19 000.
Aastas 1357 eurot, 23 senti km kohta. Minu aasta vanal diisel (6 l/100 km) tööautol on liising+kasko+kütus umbes 35 senti km kohta.
Auto soetushinna oled sujuvalt tehtest välja jätnud ju :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See on marginaalne. Samuti ka kindlustus. Auto ostuhind oli 5400 eurot, täna võib selle auto hind olla ca 2000 eurot. Km hinnas umbes 4 senti ja aasta kuludes umbes 250 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

Kindel et see teine bemm juba teist korda 400 000 le lähenema ei hakka? :? :lol:
Japsi, eriti Toyota point ongi vastupidavus, mitte sõidunauding. Inimene sõidab oma liiklusvahendiga korralisest hooldusest hoolduseni, kuni siis mingi hetk ülevaatusel selgub et auto roostes ja tuleks midagi järgmist vaadata :rip:
[/quote]

Japside töökindlus vaieldamatu eelis. Miks ka mitte sõidunauding? Mu kodust ja sõprade käest vähemalt xx korda japsi autodega sõita saanud ja elamused positiivsed. Milles seisneb japsi autoga ebameeldiv sõidunauding? (tsiteerin:Toyota point ongi vastupidavus, mitte sõidunauding). Eks ole ka erinevaid netiarvustusi jms. Milline auto on parim ja probleemivaba..Kuid see selleks.. Seda võiks lõputuni lahata.. :wink:
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

AMvA kirjutas: 02 Sept, 2025 15:34 Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Kuidas see teisiti olla saaks?
Mul on ka mersut goodwilli korras värvitud. Läks rooste, raip :).
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

AMvA kirjutas: 02 Sept, 2025 15:34 Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Milles see töökindluse legend siis seisneb? Ok sain aru, et vist roostetavad ja värvivead? Kas roostetäpp kerele vähendab töökindlust? Vaatasin kiirelt üle ühe MP autonduslehe, kus esireas tehnilise töökindlusega on Jaapani autod.. :dont_know:
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Marvin kirjutas: 02 Sept, 2025 15:46
AMvA kirjutas: 02 Sept, 2025 15:34 Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Kuidas see teisiti olla saaks?
Mul on ka mersut goodwilli korras värvitud. Läks rooste, raip :).
EU nõue kohustab tegelikult klienti teavitama KÕIGIST töödest, ka garantiitöödest, mis su autoga on läbi viidud.

Goodwill on vist veidi teine asi.
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
[/quote]
Kuidas see teisiti olla saaks?
Mul on ka mersut goodwilli korras värvitud. Läks rooste, raip :).
[/quote]

EU nõue kohustab tegelikult klienti teavitama KÕIGIST töödest, ka garantiitöödest, mis su autoga on läbi viidud.

Goodwill on vist veidi teine asi.
[/quote]

Ja milles seisneb siis Teie arvamus, et Japside töökindlus on ka paljuski legend?
Kas väidate, et Jaapani autodega on teostatud värvi + muud garantiitööd klienti teavitamata? Ehk on mõned näited juhtumitest? :(
Hetkel paneb Teie jutt kukalt kratsima.. :dont_know: Või kuhu oma kirjutamisega jõuda soovite? :scratch:
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas: 02 Sept, 2025 15:34 Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Et ma nagu ise enne hooldust ei saa arugi et autol midagi viga on? :) Eelmisel Hiluxil vahetati garantii korras 4 aasta (ls perioodi lõpuks 107000 km) jooksul salongi ventika mootor ja üks tagumine rattalaager täiesti minu teadmisel.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

maksipoiss kirjutas: 02 Sept, 2025 19:28
AMvA kirjutas: 02 Sept, 2025 15:34 Japside töökindlus on ka paljuski legend.

Näiteks Toyota kohalikud esindused harrastasid varen ja vist ka nüüd poliitikat, et garantii alla käivad defektid kõrvaldatakse korralistes hooldustes ära ilma klienti sellest informeerimata.
Et ma nagu ise enne hooldust ei saa arugi et autol midagi viga on? :) Eelmisel Hiluxil vahetati garantii korras 4 aasta (ls perioodi lõpuks 107000 km) jooksul salongi ventika mootor ja üks tagumine rattalaager täiesti minu teadmisel.
Väikest lõtku kuskil sharniiris või puksis ei pruugi auto omanik tähele panna. Üldjuhul märkab omanik seda alles siis, kui asi on juba päris kehva.
Ventika mootorile juhtisid ilmselt sa ise tähelepanu?
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Mõlemale juhtisin ise tähelepanu. 99 a. Grand Cherokee omamine kunagi kasvatas mu hästi tähelepnelikuks auto kasutajaks :)
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

maksipoiss kirjutas: 02 Sept, 2025 19:51 Mõlemale juhtisin ise tähelepanu. 99 a. Grand Cherokee omamine kunagi kasvatas mu hästi tähelepnelikuks auto kasutajaks :)
No kui sa ise tähelepanu juhtisid, siis ilmselgelt sa teadsid, et nad need asjad korda tegid
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

OLAVI kirjutas: 02 Sept, 2025 10:35
Kui veel lisada kohustuslikud rehvi- ja õlivahetused, siis kui suur tuleb sellise auto "omamise kulu kilomeetri kohta" (eur/km) ilma kütusekuluta?
Kas küünib e-auto omamisekuluni? :write:
("Omamise kulu km kohta", on selline näitaja, millest tavaliselt ei räägita ja kas ei taheta või ei julgeta välja arvutada.)
Aitäh, sõnastasid sittakanti keeruliselt ära, et tegelikult on tegu õnnetu raibertiga. Sellise läbisõiduga selline hooldusnimekiri nõuaks mingit erilisemat autot. Tavalise käki peale raisata selline raha on rikkuse märk. Kah positiivne.

EDIT: Mul on ka hobiauto. Sain vahetuse läbi, andsin vastu peagi kokkujooksva e46 (LPG paigaldatud, noh). V6 mersu mootor. Hea on. Aga sellel oli ka mingi värd LPG kuskil paigaldanud. Lendas kohe kaugele ära. Ei päästnud, pidi ikka mootorit vahetama. Senini olen lillekesele peale maksnud, aga mitte palju, kui nii võtta - emotsioon on jätkuvalt hea, ka uue, korras mootoriga. Maksnud olen vähem kui siin eelloetletud pillide puhul ja ka kõigest sellepärast, et ise tahan pluss väidetavalt päris haruldane käkk on Eestis. Ja minekut on neist ka rohkem, tipi ring ilma abilisteta on ka suvel päris talvise tundega.
professional retard
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

mongol kirjutas: 02 Sept, 2025 22:47
OLAVI kirjutas: 02 Sept, 2025 10:35
Kui veel lisada kohustuslikud rehvi- ja õlivahetused, siis kui suur tuleb sellise auto "omamise kulu kilomeetri kohta" (eur/km) ilma kütusekuluta?
Kas küünib e-auto omamisekuluni? :write:
("Omamise kulu km kohta", on selline näitaja, millest tavaliselt ei räägita ja kas ei taheta või ei julgeta välja arvutada.)
Aitäh, sõnastasid sittakanti keeruliselt ära, et tegelikult on tegu õnnetu raibertiga. Sellise läbisõiduga selline hooldusnimekiri nõuaks mingit erilisemat autot. Tavalise käki peale raisata selline raha on rikkuse märk. Kah positiivne.

EDIT: Mul on ka hobiauto. Sain vahetuse läbi, andsin vastu peagi kokkujooksva e46 (LPG paigaldatud, noh). V6 mersu mootor. Hea on. Aga sellel oli ka mingi värd LPG kuskil paigaldanud. Lendas kohe kaugele ära. Ei päästnud, pidi ikka mootorit vahetama. Senini olen lillekesele peale maksnud, aga mitte palju, kui nii võtta - emotsioon on jätkuvalt hea, ka uue, korras mootoriga. Maksnud olen vähem kui siin eelloetletud pillide puhul ja ka kõigest sellepärast, et ise tahan pluss väidetavalt päris haruldane käkk on Eestis. Ja minekut on neist ka rohkem, tipi ring ilma abilisteta on ka suvel päris talvise tundega.
See on suht raibert jah. ma sõitsin oma eelmise Volvoga topelt nii palju ehk siis ca 160 000, selle ajaga sai lisaks korralistele hooldustele iga 20 000 km tagant vahetatud üks esiratta laager, üks stabika kont, piduriklotsid igas nurgas ja tagumised amordid.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist