Kui loeksid minu kirjutatut, siis vast saaksid aru, et "autoärikas" ei ole mitte kogu mu postitust tsiteerinud ja on sellega tahtlikult mõtet moonutanud.davidsoniharald kirjutas: ↑12 Sept, 2025 14:03... Suvaliste infokildude asemel võiks akf OLAVI teha ka mingi sisuka postituse, mis annaks "kogu tõe korraga".AMvA kirjutas: ↑12 Sept, 2025 11:04Kas auto kiirendus 3 sek sajani on keelatud? Milline automüüja väidab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaani seadusi täita või lausa propageerib seda?Kui automüüja ise tunnistab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaanigi seadusi täita ja isegi propageerib seaduste rikkumisi, kas siis ei karda, et selliste autode müük laiatarbesse keelatakse ka meil hoopis ära?
Millistes riikides KONKREETSELT liisingfirmad nõuavad tarkvaraliselt auto max kiirust ja kiirendusvõimet?Nagu mitmetes riikides juba on, kus liisingfirma nõudel automüüja peab tarkvaraliselt piirama müüdava auto max kiirust ja kiirendusvõimet.
Täpselt sammuti nagu praegu on meil mootorratastel võimalik võimsust piirata.
Ja mis on siin pistmist mootorrataste võimsuse piiramisega? Mootorratta võimsus tuleneb juhtimisõiguse kategooriatest, mis on seotud juhiga ja on seotud tema staazhiga. Kui saad täis A kategooria kätte sõida millise rattaga tahes.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43802
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui tahhograaf loeb kiirust sama käigukastis olema kiiruseanduri järgi, siis kuidas su kiirus sinna tahhograafi peale jõuab? Kui sõidad ütleme 105 kmh.Lemet kirjutas: ↑12 Sept, 2025 19:43Politseil on õigus sinu kaardi olevat 56 päeva ulatuses tahapoole lapata ja siis tuleb kõrvad lontis kiiiruseületamise eest karistus vastu võtta. Või kella lõhkisõitmise eest. Ning kiiruseületus üle 45 sekundi (näiteks mäest allasõidul saab tõepoolest päris viisaka vungi üles) hüppab hoobilt salvestusse ja sealt silma. Miska ma seda suurte massilist kiiruseületamiae juttu väga tõsiselt ei võtagi. Muidugi, lollakaid ja pohhuiste on kõikjal, aga üldiselt on rekkajuhid oma valdavas osas siiski vaid poollollakad- targad selle töö peale teatavasti ei lähe ja päris lollakatele jälle autot ja haaget kätte ei anta.Aga need trikid on tähelepanelikumal kaarti uurimisel tuvastatavad ja kõrgelt premeeritud.
Spido anduri viga pole kuskil selline asi, et auto/mootori avariireziimi lööks. Kinnipidamisel ja kontrollil laiutad käsi - jukerdab raibe.
Ei väida, et enamik või kõik sigatsevad, aga mõnda olen siiski näinud liikumas kiirusega, mis lubab öelda, et nende 85 kmh piiraja ei tööta. Misiganes põhjusel. Arvestades meie osavnäppude pikki kogemusi lambavabaduse/DPF vabaduse jne teemadel, ei imestaks, kui eksisteerib ka tehniline lahendus piirajast mööda minekuks. Saksamaal pidi sõiduautodel, millel on tehase 250 kmh piirang, olema võimalik panna peale selle nupust välja lülitamine.
Ürgsematel autodel, mil mootori pöörded/kiirus oli piiratud pedaali ja mootori vahelise gaasihoova pikkusega (mis on reguleeritav), "regulliti" neid käsitsi, nt KVs kasutusel olev 1970ndate 1017 mersu on võimalik "tuunida" sõitma natuke üle 100 kmh, tõsi mootori pöörded võivad punasesse minna. Ise näppinud pole, aga kui tüübikoolitajalt kuulsin, siis kabiini alt uurides tundus täitsa tehtav (vaja kahte mutrivõtit).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Silma järgi ütled, et on ülekaalus?Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Sept, 2025 16:17 Ma tahtsin öelda seda, et minu praeguse auto (VW) spido ei näita miskipärast pluss 10 protsenti, vaid eksimus maanteekiirusel (näit vs tegelik kiirus)
erineb kõigerohkem 4 kmh. Sestap minu ees 100 kmh sõitev rekka ei sõida tegelikult 90ga, vaid juba üle 95.
See, et politsei poolset kontrolli napib, on näha päise päeva ajal Paldiskisse sõitvatest metsaveokidest, mis on nähtavalt ülekaalus. Ju siis vahele jäämise võimalus on väike.
Re: Autotehnikateema
Leedu oma parem oma lootusetult aukus teedega ja hullude kihutajatega???MeelisV kirjutas: ↑12 Sept, 2025 17:50Igal oma arvamus. Minu arvamus üle 10 aasta Läti Leedu Poola, et asi on läinud ikka palju paremaks.AMvA kirjutas: ↑12 Sept, 2025 6:52Leedus kah. See suvi värskelt mõlemast riigist läbi sõitnuna võin kinnitada, et liikluskultur pole seal karvavõrdki paranenud. Keskmise kiiruse mõõtmise ala lõppedes hakkab hullumeelne möödasõitmine pihta. Nullefektiga asi.sass2401 kirjutas: ↑12 Sept, 2025 0:50
Lätlastel on juba olemas keskmise kiiruse kaamerad.
https://maailm.postimees.ee/7700534/lat ... e-kaamerad
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12033 ... uppeliselt
https://www.err.ee/1609388099/lati-kolm ... erate-arvu
https://lounaeestlane.ee/kiiruskaamerad ... pool-teed/
Sõites euroopast koju siis märgatav vahe on kui jõuad Iklast üle. Enne seda on muutused väikesed.
Ehk Läti/Leedu viabaltika on parem kui Eesti lõik sellest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43802
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Metsaveok saab kaalupiires toorest palki täis olla siis, kui nende "harude" vahe on palki täis 2/3 kuni 3/4 kõrgusest. Kui on ääreni või juba "kuhjas", on ülekaalus. Need palgiveokid on muidu mõeldud sõitmiseks riikides, kus veokide kaalud on suuremad. Andmed pärinevad kunagisest JuPo veokate peedistamise grupist - visuaalselt on 90% kindlusega võimalik silma järgi juba hinnata, keda kaaluma hakata ja keda mitte.
Sellepärast puidufirmad nutavadki nende lubatud kaalude teemal, kuna nad omavad tehnikat, mis veab rohkem kui transpordiamet lubaks. Samas muidugi kui lubada neil sõita nt 70 tonniga, siis meie kultuurituse juures algab kohe kompamine, et kas 80 tonniga õnnestub ka
Lihtsalt vaadake ringi - need metsaveoautod on ehe indikaator politsei järelevalve tugevusest - kui päise päeva ajal küntakse Tallinna ringteel kuhjas koormatega, siis pole vahelejäämise võimalus kuigi suur.
Sellepärast puidufirmad nutavadki nende lubatud kaalude teemal, kuna nad omavad tehnikat, mis veab rohkem kui transpordiamet lubaks. Samas muidugi kui lubada neil sõita nt 70 tonniga, siis meie kultuurituse juures algab kohe kompamine, et kas 80 tonniga õnnestub ka

Lihtsalt vaadake ringi - need metsaveoautod on ehe indikaator politsei järelevalve tugevusest - kui päise päeva ajal küntakse Tallinna ringteel kuhjas koormatega, siis pole vahelejäämise võimalus kuigi suur.
Viimati muutis Kapten Trumm, 13 Sept, 2025 9:38, muudetud 3 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Täpsemalt millist mõtet (ma küll ei suutnud su postitusest ühtegi mõtet tuvastada)OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2025 22:09Kui loeksid minu kirjutatut, siis vast saaksid aru, et "autoärikas" ei ole mitte kogu mu postitust tsiteerinud ja on sellega tahtlikult mõtet moonutanud.davidsoniharald kirjutas: ↑12 Sept, 2025 14:03... Suvaliste infokildude asemel võiks akf OLAVI teha ka mingi sisuka postituse, mis annaks "kogu tõe korraga".AMvA kirjutas: ↑12 Sept, 2025 11:04
Kas auto kiirendus 3 sek sajani on keelatud? Milline automüüja väidab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaani seadusi täita või lausa propageerib seda?
Millistes riikides KONKREETSELT liisingfirmad nõuavad tarkvaraliselt auto max kiirust ja kiirendusvõimet?
Ja mis on siin pistmist mootorrataste võimsuse piiramisega? Mootorratta võimsus tuleneb juhtimisõiguse kategooriatest, mis on seotud juhiga ja on seotud tema staazhiga. Kui saad täis A kategooria kätte sõida millise rattaga tahes.
-
- Liige
- Postitusi: 1677
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2025 22:09
Kui loeksid minu kirjutatut, siis vast saaksid aru, et "autoärikas" ei ole mitte kogu mu postitust tsiteerinud ja on sellega tahtlikult mõtet moonutanud.
Sinu postitus on segane koosneb oma vahel lõdvalt seotud infokildudest, moodustamata ühtset tervikut. Me siin pidevalt küsime täpsustavaid küsimusi sinu postituste kohta, mida sa muidugi kunagi ei anna. Neid küsimusi ei oleks vaja küsida, kui sa algses postituse teeksid põhjaliku ja tooksid välja kõik detailid. No näiteks " mägipidur läheb maha/ootab turbo ja õli rõhku". Millisel autol? Millisel mootoril?
Või siis see "kindlustus nõuab" jutt. Too konkreetne näide, kus kes ja millal nõuab? Mina tõin oma teadmiste põhjal.
Ühesõnaga pead vaeva nägema oma postituste sisukamaks muutmisel ja ära häbene vastata tekkinud täiendavatele küsimustele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43802
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tegin just meie kontori tööautodele kindlustusi. Kaskokindlustuse "lisa", et kindlustuskate laieneb ka tehnilisele rikkele, nõuab lisaraha maksmist kindlustusele (vaikimisi hinnas ei sisaldu), seega garantiiajalistele autodele seda "lisa" ei teinud. "Lisa" küsitakse ka asendussõiduki eest õnnetuse parandustööde ajaks - üldreeglina seda teenust me ka ei võta.
Keegi ehk täna 750 kW autot kindlustamast ei keeldu, lihtsalt küsimus on selle maksumuses (eriti kui auto pole enam uus).
Keegi ehk täna 750 kW autot kindlustamast ei keeldu, lihtsalt küsimus on selle maksumuses (eriti kui auto pole enam uus).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1677
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ja mida me nüüd hakkame selle infoga, kuidas teie oma ettevõttes autosid kindlustate, peale?Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:20 Tegin just meie kontori tööautodele kindlustusi. Kaskokindlustuse "lisa", et kindlustuskate laieneb ka tehnilisele rikkele, nõuab lisaraha maksmist kindlustusele (vaikimisi hinnas ei sisaldu), seega garantiiajalistele autodele seda "lisa" ei teinud. "Lisa" küsitakse ka asendussõiduki eest õnnetuse parandustööde ajaks - üldreeglina seda teenust me ka ei võta.
Keegi ehk täna 750 kW autot kindlustamast ei keeldu, lihtsalt küsimus on selle maksumuses (eriti kui auto pole enam uus).
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
-
- Liige
- Postitusi: 904
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui tahhograaf loeb kiirust sama käigukastis olema kiiruseanduri järgi, siis kuidas su kiirus sinna tahhograafi peale jõuab? Kui sõidad ütleme 105 kmh.
Spido anduri viga pole kuskil selline asi, et auto/mootori avariireziimi lööks. Kinnipidamisel ja kontrollil laiutad käsi - jukerdab raibe.
See kõlab politseile sama veenvalt kui sind oleks verise noaga laiba kõrvalt kinni peetud. Selleks on oma protseduur kui tahho rike tekib ja mingi jabur jutt tagantjärgi ei oma mingit kaalu. Ja tundub, et sul ei ole trahvide suurusest, mida võidakse kohaldada aimugi. Sõiduautoga on selliseid aastaringse hullumeelse kihutamisegagi raske saavutada. Ja miks sa arvad, et see piirangu number on just 85 km/h, see on hoopis 89 või 90 km/h. Eestis ja Belgias on see legaalne piir, enamikus Euroopst on piirang küll 80 km/h, aga selline vaikiv kokkulepe on vähemalt Lääne- Euroopas 90 km/h. Rootsi veoautodega tegeleva üksuse liikme ütlus oli vastusena otsesele küsimusele, et nemad ei pane pahaks, kuid ei välista, et keegi võib "tähte närida". Muide Rootsi ja Saksa politseinikud on kõige "inimlikumad"- st. nendega võib maast ja ilmast rääkida.
Viimati muutis Erureamees, 13 Sept, 2025 10:46, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43802
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui ma vaatan seda metsaveo anarhiat Paldiski sadama suunal, siis on juba päris mitu aastat näha vähese politseikontrolli tulemusi (ülekoormatud autod). Sellest võib järeldada, et see tahhograafi kontroll ülearu tihe praegu pole. 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43802
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Lülitama sisse juustealuse mõtteagregaadi ja taipama, et kindlustatakse kõike, peamine et piisavalt raha makstakse.davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:22 Ja mida me nüüd hakkame selle infoga, kuidas teie oma ettevõttes autosid kindlustate, peale?
Ei ole probleemi ka 750kW Tesla kindlustamisega, iseasi, kas igaüks seda maksta jõutab. Eriti arvestades antud autode mahapõlemise kalduvust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1677
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See, et raha eest kõike saab, on nüüd küll suur uudis.Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:43Lülitama sisse juustealuse mõtteagregaadi ja taipama, et kindlustatakse kõike, peamine et piisavalt raha makstakse.davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:22 Ja mida me nüüd hakkame selle infoga, kuidas teie oma ettevõttes autosid kindlustate, peale?
Ei ole probleemi ka 750kW Tesla kindlustamisega, iseasi, kas igaüks seda maksta jõutab. Eriti arvestades antud autode mahapõlemise kalduvust.

Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma pole nüüd ekspert aga kui Paldiskis see metsaveokate probleem juba aastaid on, siis oleks mõistlik mingi teesisene kaal paigaldada, mõõdaks "hoo pealt ära" ja kui kahtlane, siis tõmbaks kõrvale sadamasse sissesõidul.
Üldiselt peaks olema ka tehtav kaamera ja pildianalüüsiga.
Aga eks politsei peab tegelema sellega kuidas Tallinnas ummikud mahlasemaks muuta, pole aega linnast välja ronida.
Üldiselt peaks olema ka tehtav kaamera ja pildianalüüsiga.
Aga eks politsei peab tegelema sellega kuidas Tallinnas ummikud mahlasemaks muuta, pole aega linnast välja ronida.
Re: Autotehnikateema
Paaril tuttaval on Tesla S. Pole kuulnud, et kindlustusega oleks probleeme või et kindlustusmaksed oleks liiga kõrged.Kapten Trumm kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:43Lülitama sisse juustealuse mõtteagregaadi ja taipama, et kindlustatakse kõike, peamine et piisavalt raha makstakse.davidsoniharald kirjutas: ↑13 Sept, 2025 10:22 Ja mida me nüüd hakkame selle infoga, kuidas teie oma ettevõttes autosid kindlustate, peale?
Ei ole probleemi ka 750kW Tesla kindlustamisega, iseasi, kas igaüks seda maksta jõutab. Eriti arvestades antud autode mahapõlemise kalduvust.
Lõpeta kindlustusmakse arvutus oma kõhutunde järgi ja silmaga palgikoorma kaalu arvutamine.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: rockrapdude ja 4 külalist