nii tiiviku nurk ja kalle ja tiivikulabad on eraldi juhitavad, nagu ikka helikopteril.Erureamees kirjutas: ↑04 Okt, 2025 16:28 Muide sedasama kallutusmehhanismi aka cyclicut seletab Wiki valesti lahti, väites et see kallutab tiivikut, mitte tiivikulabasid nagu tegelikult. Õigemini tekstis on õigesti, aga illustratsioonil valesti.
Lennuõnnetused
Re: Lennuõnnetused
-
- Liige
- Postitusi: 962
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 944
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
Tavalise kopteri piloodil mingit rootori võlli kallutamist reeglina ei ole. On järgmised asjad:
- kollektiivne labanurk (collective pitch): tõstad või langetad kaldeautomaati, säilitades selle nurka
- tsükliline labanurk (cyclic pitch): tõstad (vastaspoolel langetad) labanurka tsükli ees või taga, paremal või vasakul küljel, kallutades kaldeautomaati
- sabarootori kollektiivne labanurk: saba kaldeautomaat on lihtsustatud, seal tsüklikat pole
- ja muidugi mootorid ja sidurid ja ülekanded, niipalju kui neid on (olen ainult elektriga käivaid kopteri mudeleid õhus hoidnud, ma ei tea)
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10263
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.lennumudelist kirjutas: ↑05 Okt, 2025 20:52Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
...
Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
Re: Lennuõnnetused
panin natuke mööda jah, vabandust.
Re: Lennuõnnetused
Mõeldi tiiviku võlli kaldenurka, mitte tiiviku labade nurkaKilo Tango kirjutas: ↑05 Okt, 2025 21:25Sellest jutust ei saanud täpselt aru. Helikopter on kontsantsete rootori pööretega sõiduvahend, mille tõstejõudu reguleeritakse tiiviku labade kohtumisnurga muutmisega. Mida mõeldakse siinkohal tiiviku nurga all jääb segaseks. Tiivikut ei kallutata mitte ühelgi tootmises oleval lennuvahendil (gürokopterit on raske lennuvahendiks nimetada - see on pigem tapariist). Ospreyl kallutatakse tegelikult tervet jõuseadet. Bell V-280 Valor hakkab teatud mööndustega kallutama tiivikut.lennumudelist kirjutas: ↑05 Okt, 2025 20:52Tiiviku nurk on juhitav üli harvadel õhusõidukitel (näiteks vertikaalstardiga lennuk Osprey, aga mõnedel gürokopteritel tõesti on).
...
Usun, et räägime samast asjast lihtsalt erineva terminoloogiaga.
Re: Lennuõnnetused
ruger kirjutas: ↑02 Okt, 2025 20:19 USA-s põrkasid ruleerimisel kokku 2 Delta Airlines'i Bombardier CRJ reisilennukit. Ühel sai tiib viga ja teisel esiosa.
EDIT 06.10.2025
Video kahttps://x.com/Osint613/status/1975210365714870465Footage captures last week’s collision involving two Delta planes at New York’s LaGuardia Airport
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
USAs tuli kiirabi kopter natuke järsult alla
https://x.com/nexta_tv/status/19754646959989064
Bell 222 kaotab sabarootori ja kukub alla
https://x.com/nexta_tv/status/1977254395248038093
https://x.com/nexta_tv/status/19754646959989064
Bell 222 kaotab sabarootori ja kukub alla
https://x.com/nexta_tv/status/1977254395248038093
Re: Lennuõnnetused
LA-s tuli kopter alla-eelnevas postituses ka olemas
https://x.com/TheInsiderPaper/status/19 ... 9560513932
https://x.com/rawsalerts/status/1977131810535411841Watch wild moment a helicopter spirals out of control and crashes on a beach near homes and buildings
https://x.com/rawsalerts/status/1977139677598826543Officials now report that five people have been taken to the hospital following a helicopter crash in Huntington Beach. Emergency crews rescued two individuals trapped in the wreckage, while three others were injured on the street. The cause of the crash is under investigation
https://x.com/TheInsiderPaper/status/19 ... 9560513932
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
737 sai lennu ajal millegiga pihta
https://x.com/aviationbrk/status/1979660229072609428
https://x.com/aviationbrk/status/1979660229072609428
Viimati muutis pwn13, 19 Okt, 2025 14:13, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Kõrgusel 36000 jalga, see on ca 11 kilomeetrit tabas lennuk miskit väga kõva, kahtlustatakse kosmilist objekti. Parem tuuleklaas on katki aga objekt ise lendas minema. Löök on purustanud kolmekordse tuuleklaasi, mis kaalub ca 40 kg ja on 7 cm paks. Tõsine tükk ühesõnaga. Hani suudab ainult välimise kihi praguliseks teha. Kapteni käel olevad vigastused tunduvad huvitavad, justkui põletused.pwn13 kirjutas: ↑19 Okt, 2025 13:01 737 sai lennu ajal millegiga pihta
https://x.com/aviationbrk/status/1979660229072609428
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Lennuõnnetused
Tundub et meeskonnal vedas, laksu suurem osa on aknaraami läinud. Kui keset akent oleks sattunud, oleks vist läbi klaasi tulnud ja see oleks meeskonna päeva kindlasti ära rikkunud, akf ilmselt suudab seletada, mida tähendab järsk dehermetiseerumine 36000 jala kõrgusel.davidsoniharald kirjutas: ↑19 Okt, 2025 13:51Kõrgusel 36000 jalga, see on ca 11 kilomeetrit tabas lennuk miskit väga kõva, kahtlustatakse kosmilist objekti. Parem tuuleklaas on katki aga objekt ise lendas minema. Löök on purustanud kolmekordse tuuleklaasi, mis kaalub ca 40 kg ja on 7 cm paks. Tõsine tükk ühesõnaga. Hani suudab ainult välimise kihi praguliseks teha. Kapteni käel olevad vigastused tunduvad huvitavad, justkui põletused.pwn13 kirjutas: ↑19 Okt, 2025 13:01 737 sai lennu ajal millegiga pihta
https://x.com/aviationbrk/status/1979660229072609428

Kosmilised objektid ja kosmoseprügi hävinevad atmosfääri sisenedes aga reeglina oluliselt kõrgemal, 50+ kilomeetrit. Alt üles lendavaid objekte on sellisel kõrgusel aga ülivähe. Mõni õhupalli otsas tilpnev raadiosond äkki?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Lennuõnnetused
Pakun, et haavad tekkisid klaasikildudest, põletust ei kujuta ette selles olukorras.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: parkija ja 1 külaline