Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tehniliseks tarbeks minevat etanooli vaevalt hakatakse puskariõli jääkidest, etanoolist ja muust toksilisest puhastama, paljal kujul realiseerimiseks kallatakse sinna törts atsetooni sisse, mis muudab selle maitse väga ropuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ennistades nõuka autot ja soovimata sinna musti numbreid, tegelen ma häbenemata nende iselagunevatele juppidele kvaliteetsete alternatiivide otsimisega, sest keegi ei taha, et tema ilusti värvitud piduriplekid ja värgid mingi pidurivedeliku leke koledaks muudab. Ilmselt otsin sinna sobiva mõõduga tagumised töösilindrid ja piduri peasilindri mingilt kvaliteetselt tootjalt, ma tõesti enam ei viitsi mingeid mansetivahetusi ja vedelikuga lödistamisi üle kuu teha. Ja "uue venemaa" kvaliteeti on usku veel vähem - need osad, mida sealt tuuakse, on kvaliteedilt sarnased koperativnikute toodanguga. Suur ja põhjatu turg neelab kõike.isakene kirjutas: ↑20 Okt, 2025 23:41 Vene ЭСК ja БСК põhinesid kastoorõlil ja vastavalt etüül- või butüülpiiritusel (Этиловый/Бутиловый Cпирт Kасторовое масло). ЭСК oli see legendaarne vedelik, mida alla miinuskahekümnese temperatuuriga sai õues mööda vinkelrauast renni niristades edukalt kastoorõliks ja joodavaks piirituseks separeerida.ЭСК siis 60% kastoorõli ja 40% etüülpiiritust ja punane, БСК butüülpiiritus ja kastoorõli 50:50, oranži värvi.
See oli vist tõsi küll, et Neva veesisaldus pani silindripindadele põntsu ja osad tihendid paistetasid üles, tuleb meelde. Sapikal ju pidurivedeliku anum suht vaba hingamisega. Ei tea, kust venelased selle koostise leiutasid, nad ise tähistasid seda ka vahepeal DOT3 nimega ja mõlemad põhinesid ka etüleenglükoolil, a mumeelest DOT3 oli tunduvalt leebem ja autosõbralikum vedelik, nii palju kui ma sellega kunagi kokku olen puutunud.
Nii näiteks on mul juba soetatud Monroe amortikad, LuK-i sidurikomplekt, NGK küünlajuhtmed jne - nende kvaliteedis pole kahtlus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tahaks ühe asja eest kaasvõitlejaid hoiatada, kel on õnn uute ja roheliste sisepõlemisautodega sõita. Nendega, mille ülekanded on häälestatud madalatel pööretel sõitmiseks. Minu omal näiteks on 90 kmh 6 käiguga mootori pöörded 1400.
Avastasin selle, kui ilmad läksid külmaks. Juhuslikult mootori õlivarrast välja tõmmates (äkki on õli lisada vaja) märkasin, et see lausa nõretas veest. Sama ka õlikorgi alusega. Paar päeva tagasi märkasin esimest korda, siis veel "majoneesi" polnud, täna oli majonees juba varda ja korgi küljes.
Minu teooria (lülitasin armatuuri displei näitama õlitemperatuuri) on selline. Sõites normaalse tempoga, 90-100 kmh (st 1400-1600 pööret) ei soojene mootori õli piisavalt, et karterist kondentsvesi välja auraks ja see satub õlisse. Täna tööle tulles, peale 40 km maanteesõitu 100 kmh oli kohale jõudes õli temp 90. Sellise temperatuuriga ei aura vesi ära. Ja inimesed, kes ise kapoti alla ei vaata, ei saa sellest aru. Kui seda majoneesi palju saab, hakkab see sattuma igale poole, külmuma ja muud jama tegema.
Suvel, kui õlitemp peale taolist maanteesõitu oli ca 105-110 kraadi, taolist probleemi polnud. Et külma ilmaga tuleb sõita suuremate pööretega (ja mitte-roheliselt), 2000 pöördega 5 käiguga tõusis õli temp hoobilt üle 100.
Muidugi üks käkk võib siin veel olla - viimati on puhtamate heitgaaside nimel vähendatud karterigaaside kasutamist ja see tingib karteri ebapiisava tuulutuse ning koos sellega ka kehvavõitu liigse niiskuse eemaldamise (tehase konstruktsiooniviga). Antud auto saab regulaarset maanteesõitu ja mingis linna töristamises poolsooja mootoriga asi olla ei saa. Igal juhul taolist asja igapäevast maanteel küpsetamist saaval autol näen elus esmakordselt.
Avastasin selle, kui ilmad läksid külmaks. Juhuslikult mootori õlivarrast välja tõmmates (äkki on õli lisada vaja) märkasin, et see lausa nõretas veest. Sama ka õlikorgi alusega. Paar päeva tagasi märkasin esimest korda, siis veel "majoneesi" polnud, täna oli majonees juba varda ja korgi küljes.
Minu teooria (lülitasin armatuuri displei näitama õlitemperatuuri) on selline. Sõites normaalse tempoga, 90-100 kmh (st 1400-1600 pööret) ei soojene mootori õli piisavalt, et karterist kondentsvesi välja auraks ja see satub õlisse. Täna tööle tulles, peale 40 km maanteesõitu 100 kmh oli kohale jõudes õli temp 90. Sellise temperatuuriga ei aura vesi ära. Ja inimesed, kes ise kapoti alla ei vaata, ei saa sellest aru. Kui seda majoneesi palju saab, hakkab see sattuma igale poole, külmuma ja muud jama tegema.
Suvel, kui õlitemp peale taolist maanteesõitu oli ca 105-110 kraadi, taolist probleemi polnud. Et külma ilmaga tuleb sõita suuremate pööretega (ja mitte-roheliselt), 2000 pöördega 5 käiguga tõusis õli temp hoobilt üle 100.
Muidugi üks käkk võib siin veel olla - viimati on puhtamate heitgaaside nimel vähendatud karterigaaside kasutamist ja see tingib karteri ebapiisava tuulutuse ning koos sellega ka kehvavõitu liigse niiskuse eemaldamise (tehase konstruktsiooniviga). Antud auto saab regulaarset maanteesõitu ja mingis linna töristamises poolsooja mootoriga asi olla ei saa. Igal juhul taolist asja igapäevast maanteel küpsetamist saaval autol näen elus esmakordselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kuna nõukaajal olid kõik autojupid defitsiit, siis jagati (suure rahva keeles) kirjanduses erinevaid õpetusi, et kuidas koduste vahenditega, kuumtöötlusega erinevates lahustes taastada pundunud kummidetailide algsed omadused, nendesse imendunud olluse "välja imemisega".
Retsepte oli erinevaid aga sooda ja äädikas olid ühed tegijatest.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Nevas endas mingit vett küll ei sisaldu, vaid see vesi tekib sinna ekspluatatsiooni käigus, kui vedelik puutub kokku õhuniiskuse või veega, kuna antud koostisega (st mitte õli ja alko segu) on hügroskoopne ehk üsna vett imava toimega. Täpselt sama jutt käib suvalise DOT-4 kohta. Isegi poolikuid pudeleid ei maksa liiga kaua kapis hoida.See oli vist tõsi küll, et Neva veesisaldus pani silindripindadele põntsu
1980ndate alguses loodud BMW hooldusjuhendis on kirjas, et pidurivedelikku tuleb vahetada kord aastas. Kui seda nii teha, siis eriti ei roosteta miskit. Tol ajal polnud ka läänes asjad nii sirged midagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 331
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Reaalselt kehtib ka kõikide mootoriõlide osas sama loogika. Tsiteerin KT kirjutist: "Isegi poolikuid pudeleid ei maksa liiga kaua kapis hoida.". Kena "majoneesi" võite avastada ka garageriiulisse pikalt vedelema jäänud poolikust õlipotsikust..Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:10Nevas endas mingit vett küll ei sisaldu, vaid see vesi tekib sinna ekspluatatsiooni käigus, kui vedelik puutub kokku õhuniiskuse või veega, kuna antud koostisega (st mitte õli ja alko segu) on hügroskoopne ehk üsna vett imava toimega. Täpselt sama jutt käib suvalise DOT-4 kohta. Isegi poolikuid pudeleid ei maksa liiga kaua kapis hoida.See oli vist tõsi küll, et Neva veesisaldus pani silindripindadele põntsu
1980ndate alguses loodud BMW hooldusjuhendis on kirjas, et pidurivedelikku tuleb vahetada kord aastas. Kui seda nii teha, siis eriti ei roosteta miskit. Tol ajal polnud ka läänes asjad nii sirged midagi.
-
- Liige
- Postitusi: 1699
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Päris hea vesi sul, mis 90 kraadi juures veel ei aura.Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 12:36 Täna tööle tulles, peale 40 km maanteesõitu 100 kmh oli kohale jõudes õli temp 90. Sellise temperatuuriga ei aura vesi ära.
Mul on olnud umbes samad õlitemperatuuri näidud, mis sa siin kirja oled pannud. Sinu poolt kirjeldatud probleemi ei ole täheldanud. Ju seal mingi konstrueerimisviga on.
Üks tähelepanek õlitemperatuuri kohta: kui mootorist oli liiter õli puudu, (varras näitas miinimumi) oli õli temperatuur ca 5-10 kraadi kõrgem kui täisnormiga.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Ka poeriiulilt ei maksa tolmust õlipudelit võtta, kui ei ole teada, et mitu aastat see anum on juba riiulitel ostjat ootanud.krossipart kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:31 ....
Reaalselt kehtib ka kõikide mootoriõlide osas sama loogika. Tsiteerin KT kirjutist: "Isegi poolikuid pudeleid ei maksa liiga kaua kapis hoida.". Kena "majoneesi" võite avastada ka garageriiulisse pikalt vedelema jäänud poolikust õlipotsikust..
Bosch oma ENV4 ja ENV6 piduriõlidele eraldi kirjutab, et nende õlide realiseerimise aeg on pikem kui teistel õlidel ja kuni 5 aastat, kuna need on plekkpudelis.
https://www.boschaftermarket.com/xrm/me ... ids_en.pdf
Tegelikult on kahtlane üldse mingit üleaja seisnud keemiat osta. Näiteks viina realiseerimise aeg USA's on 1 aasta, sest jook võtvat klaasi maitse külge ja see tõusis probleemiks kui Eesti viina taheti laevaga USA'sse eksportida.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 331
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mu mõte oli avatud õlipudelitest... Kuidas viin võtab klaasi maitse?OLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:55Ka poeriiulilt ei maksa tolmust õlipudelit võtta, kui ei ole teada, et mitu aastat see anum on juba riiulitel ostjat ootanud.krossipart kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:31 ....
Reaalselt kehtib ka kõikide mootoriõlide osas sama loogika. Tsiteerin KT kirjutist: "Isegi poolikuid pudeleid ei maksa liiga kaua kapis hoida.". Kena "majoneesi" võite avastada ka garageriiulisse pikalt vedelema jäänud poolikust õlipotsikust..
Tegelikult on kahtlane üldse mingit üleaja seisnud keemiat osta. Näiteks viina realiseerimise aeg USA's on 1 aasta, sest jook võtvat klaasi maitse külge ja see tõusis probleemiks kui Eesti viina taheti laevaga USA'sse eksportida.

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eks teatud mootoriosad ei ole nii kuumad. PS. mul on silmaarsti kinnitusel nägemine, mis võimaldaks hävituslenduriks hakata. Neid hulgalisi veetilkasid õlivardal ma näen ikka päris selgelt.davidsoniharald kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:46 Päris hea vesi sul, mis 90 kraadi juures veel ei aura.
Mul on olnud umbes samad õlitemperatuuri näidud, mis sa siin kirja oled pannud. Sinu poolt kirjeldatud probleemi ei ole täheldanud. Ju seal mingi konstrueerimisviga on.
Üks tähelepanek õlitemperatuuri kohta: kui mootorist oli liiter õli puudu, (varras näitas miinimumi) oli õli temperatuur ca 5-10 kraadi kõrgem kui täisnormiga.

Esindus muide vastas, et antud autol majonees õlikorgil ja vardal pidi olema normaalne, sest "mootor on meeletult efektiivne". Kehitasin seepeale õlgu, taolise kütusekuluga oli mul universaal-auto aastal 1999 (keskmine 6 koma liitrit 100 km peale). Ei mingit meeletut efektiivsust, tavapärane kokkuhoid ressursi ja mootoriga riskimise arvelt, et saada 2% kütusesäästu.
Eks ma hakkan maanteel sõitma edaspidi 1400 pöörde asemel 2000ga ja vaatan siis, mis tulemust see annab. Päris naljakas on "meeletult efektiivsele" mootorile mingi kütusega lisasoojendi ka panna, et mootor pekki ei läheks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul kunagi oli selline Boschi vedelik, plekknõu oli 5-liitrine, andis seda ikka tühjaks kulutadaOLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:55 Bosch oma ENV4 ja ENV6 piduriõlidele eraldi kirjutab, et nende õlide realiseerimise aeg on pikem kui teistel õlidel ja kuni 5 aastat, kuna need on plekkpudelis.
https://www.boschaftermarket.com/xrm/me ... ids_en.pdf
Tegelikult on kahtlane üldse mingit üleaja seisnud keemiat osta. Näiteks viina realiseerimise aeg USA's on 1 aasta, sest jook võtvat klaasi maitse külge ja see tõusis probleemiks kui Eesti viina taheti laevaga USA'sse eksportida.

Edaspidi olen ostnud Castroli oma liitristes plastpudelites ja keeranud need peale kasutamist kõvasti kinni. Aastaga kulub ehk ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
OT algab.
Kummagi joogi puhul mingit maitseerisust ei täheldanud ning ei olnud ka silti "Parem enne ..." või "Kõlblik kuni..."
Ajad muutuvad?
OT lõpeb.
Eks akf teab muidugi paremini, kuid olen mina Viru valget (klaastaaras) ja Saku õlut (plekkpurgis) ostnud Põhja Ameerika "mõlemal poolel" - nii USA-s kui Kanadas.
Kummagi joogi puhul mingit maitseerisust ei täheldanud ning ei olnud ka silti "Parem enne ..." või "Kõlblik kuni..."
Ajad muutuvad?

OT lõpeb.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
-
- Liige
- Postitusi: 331
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Õlivahetus vastavalt läbisõidule või korda aastas..Mõte paigas..Miks? Tekitas küsimuse, kuidas võiks olla seotud õli säilivusaeg ja pakend?Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Okt, 2025 15:34Mul kunagi oli selline Boschi vedelik, plekknõu oli 5-liitrine, andis seda ikka tühjaks kulutadaOLAVI kirjutas: ↑21 Okt, 2025 14:55 Bosch oma ENV4 ja ENV6 piduriõlidele eraldi kirjutab, et nende õlide realiseerimise aeg on pikem kui teistel õlidel ja kuni 5 aastat, kuna need on plekkpudelis.
https://www.boschaftermarket.com/xrm/me ... ids_en.pdf
Tegelikult on kahtlane üldse mingit üleaja seisnud keemiat osta. Näiteks viina realiseerimise aeg USA's on 1 aasta, sest jook võtvat klaasi maitse külge ja see tõusis probleemiks kui Eesti viina taheti laevaga USA'sse eksportida.![]()
Edaspidi olen ostnud Castroli oma liitristes plastpudelites ja keeranud need peale kasutamist kõvasti kinni. Aastaga kulub ehk ära.


-
- Liige
- Postitusi: 331
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tänud mart2 ja mainin, et meie suguvõsas on traditsioon, et lapse sünnil pistetakse isa-ema poolt kappi hoiule jook , mis üle antakse 18 aastaseks saamisel.. Minu ema pani mulle 18 aastaks laagerduma kohvilikööri ja 22 aastane olin, kui maitsesin.. Oma lastele panin tütrele ootele 19 aastaks Kiiu Pohlalikööri.. Poisile Vana Tallinn. Klaasi maitset keegi ei meie peres ei märganud pääle neid aastaid. Aga jah autotehnikast on need jutud kaugel ja OT.mart2 kirjutas: ↑21 Okt, 2025 15:51 OT algab.Eks akf teab muidugi paremini, kuid olen mina Viru valget (klaastaaras) ja Saku õlut (plekkpurgis) ostnud Põhja Ameerika "mõlemal poolel" - nii USA-s kui Kanadas.
Kummagi joogi puhul mingit maitseerisust ei täheldanud ning ei olnud ka silti "Parem enne ..." või "Kõlblik kuni..."
Ajad muutuvad?![]()
OT lõpeb.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vesi õlis vol 2
Tegin katse teoks, sõitsin koju 45 km mootori pööretel 2000 ja rohkem. Õli temperatuur 100-102 kraadi. Ja mida oligi vaja tõestada - koju jõudes polnud õlivardal ega õlikorgil ei mingeid veetilkasid ega majoneesi. Ainult must õli - ei midagi muud, see oli ära aurustunud.
Ehk siis erinevalt esinduse PR mullist on probleem külma ilma jaoks liiga intensiivses õlijahutuses. Tundub, et seal on tavaline õli-vesi jahuti ja kuna jahutusvedeliku temperatuur on endiselt 90 kraadi, siis probleem tundub olevat selles, et auto ninas tuleb jahutusõhk mitte läbi iluvõre, vaid läbi stange, sealt lähtuv külm õhuvool jahutab mootori karterit liigselt, mistõttu külmade ilmadega jääb õli poolsoojaks. Panen selle mingi platakaga nädalavahetusel kinni ja siis proovime uuesti.
Taoliste vigade põhjus on autode ebapiisav katsetamine. Kliendile on aga esinduse töötajad koolitatud ajama päheõpitud mulli "ekstreemsest efektiivsusest", mis õigustab emulsiooniks minevat õli
Tegin katse teoks, sõitsin koju 45 km mootori pööretel 2000 ja rohkem. Õli temperatuur 100-102 kraadi. Ja mida oligi vaja tõestada - koju jõudes polnud õlivardal ega õlikorgil ei mingeid veetilkasid ega majoneesi. Ainult must õli - ei midagi muud, see oli ära aurustunud.
Ehk siis erinevalt esinduse PR mullist on probleem külma ilma jaoks liiga intensiivses õlijahutuses. Tundub, et seal on tavaline õli-vesi jahuti ja kuna jahutusvedeliku temperatuur on endiselt 90 kraadi, siis probleem tundub olevat selles, et auto ninas tuleb jahutusõhk mitte läbi iluvõre, vaid läbi stange, sealt lähtuv külm õhuvool jahutab mootori karterit liigselt, mistõttu külmade ilmadega jääb õli poolsoojaks. Panen selle mingi platakaga nädalavahetusel kinni ja siis proovime uuesti.
Taoliste vigade põhjus on autode ebapiisav katsetamine. Kliendile on aga esinduse töötajad koolitatud ajama päheõpitud mulli "ekstreemsest efektiivsusest", mis õigustab emulsiooniks minevat õli

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Marvin ja 2 külalist