Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
parkija
Liige
Postitusi: 1553
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Auto esiklaasi läbipaistvuse / puhtuse teemasse tagasi tulles : "valvolineclasscleaner" oli just see , mis toimis , lõhn polnud tappev , pigem talutav . W5 toodet ei proovinud .
krossipart
Liige
Postitusi: 335
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

parkija kirjutas: 22 Okt, 2025 14:48 Auto esiklaasi läbipaistvuse / puhtuse teemasse tagasi tulles : "valvolineclasscleaner" oli just see , mis toimis , lõhn polnud tappev , pigem talutav . W5 toodet ei proovinud .
Tänud ja meeldiv lugeda, et toimis. :)
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23413
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ruger »

Ne imejušii analogov....
News from the Russian car industry

For the first time, the Lada Niva will feature an airbag, but not for the driver.

The single airbag is designed for one rear-seat passenger and will only be available in the "Sport" trim.

The new Lada Niva Sport is set to hit the market in December, priced at around $21,000.

Meanwhile, AvtoVAZ, the company behind Lada, announced that amid the ongoing crisis, many factory workers are being reassigned as janitors to avoid layoffs.

Thousands of skilled technicians are now cleaning floors, collecting metal shavings, and repainting equipment instead of working on the production line.
https://x.com/visegrad24/status/1981017197045584256
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
ahto42
Liige
Postitusi: 742
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Õlide teemasse.
Saksmannid on ikka pedandid.. isegi oma õlide-lisandite foorum. Paljud teevad ka laborianalüüse seal.
WWW.oil-club.de
Peeter
Liige
Postitusi: 3711
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Pöördun siis veelkord tagasi selle õliteema juurde:
Kõigepealt esiteks: vahepeal oli kiire periood, polnud mahti lugedagi ja nii jäigi AMvA teoreetiline vahelehõige justkui kahe silma vahele. Juba lõingi käega- ah mis sest enam, kelle see asi siin teoreetikute vahel midagi praktilisest kogemusest öelda.
Teiseks: ma juba kord kirjutasin, et jagan ainult oma isiklikke kogemusi. Rõhutan juurde, et isiklikud minu töökoja kogemused. Teooriaid ma siia aretada ei viitsi ja teoreetikutega ma ei viitsi ka vaielda. Vaielge omavahel. Aga see teoretiseerimine ei lükka ümber praktikat.
AMvA kirjutas: 20 Okt, 2025 11:17
Peeter kirjutas: 20 Okt, 2025 10:29 Üks näide siia: Mobilil on küllalt erinevaid 10W-40-neid. Aga ainult mõnele neist on eraldi peale kantud märgistus mootorratta näol. Õlimüüja väitel/andmeil on tegemist justnimelt õliga, mille flashpoint on kõrgem, tehtud justnimelt kõrgemal temperatuuril töötavate mootorsõidukite (mootorrataste) jaoks.
Sa oleks võinud enne kirjutamist teha veidi kodutööd.
Selle mootorrattaõli Mobil 1 Racing 10W-40 leekpunkt on 204 kraadi C, sama viskoossusega autoõli Mobil 1 10W-40 leekpunkt on 241 kraadi. :D

Mootorrattaõlid erinevad automootrite õlidest just Trummi poolt ära toodud omaduse tõttu - mootorratstel on valdavas enamuses märgsidurid, mis jagavad mootoriga sama õli, siis on õlis vähem hõõrdumist vähendavaid lisandeid.
Meil oli vaja luua oma ettevõttes meie poolt maale toodavate väikemootorite/mootorsõidukite/jne kompleksne hoolde/remondi süsteem-juhend, mille järgi nii ise töötada, kui ka edasimüüjate hooldajatele/remontijatele anda. Olen varem kah loonud sellist üle-Eestilist süsteemi Tarbijakaitseseaduse nägemuses nn tehniliselt keerulistele ja spetsiifiliselt käsitletavatele kaupadele. Ehk siis kogemus selles vallas juba olemas. Süsteem ei pea olema mitte ainult tehniline lahendus, vaid ka tagama äri edukuse kaasates sinna kõigi osapoolte jaoks kõige vähem kõikvõimalikke pretensioone jne võimaldava/tagava toimiva süsteemi. Süsteem siis tervik alates heast hinnast üle paindlike maksetingimuste ja logistika kuni edasimüüja jaoks kõiki tarbijapoolseid võimalikke probleeme ja pretensioone võimalikult hästi lahendav süsteem.
Üks selle osa oli ka õlivalik. Siin omakorda olid järgmised põhipunktid. Kvaliteet, hind, (pidev) kättesaadavus, (paindlik) logistika, ja loomulikult ka bränd jne. Et see tervikuna töötaks. Kollektiivne otsus läbi sidemete: Mobil. Kasutasime ja soovitasime mootoritesse kahte erinevat õli, pluss lisaks veel ülekandeõlid. Üks neist oli see eelpoolmainitud tsikliõli. Õlimüüja (koolitatud pädev isik) ütles, et "võtad selle tsikli oma ja ma garanteerin, et sul ei ole, või on kõige vähem neid kompleksseid muresid, mida sa mulle kirjeldad." jne. Mul pole mõtet pikemalt sellel peatuda rohkem, kui mees väitis, et "On mõeldud töötama kõrgemal temperatuuril, kui autode jaoks ette nähtud õli, nagu kirjas on sobib tsiklitele nii vesi- kui õhkjahutusega, ja sobib ka märgsidurile, võta, sa ei kahetse- minu sõna selle peale".
No vat ja nüüd siis töökojas kasutasime. Hooaja no nii "Harju-keskmiseks" oli töökojas minimaalselt kaks õlivahetust päevas. Ja siia juurde siis erinevate töökohtade pealt muud erinevad remondikomplektidetööd.
Kirjutan uuesti praktilistest aja jooksul paika loksunud situatsioonidest ja nende likvideerimistest: kui tsikkel/roller/atv tuli "sinise suitsuga tõmpsu peal", siis väga tihti päästis olukorra pelgalt õlivahetus sellesama Mobili tsikliõli vastu. Lihtsalt see õli enam ei põlenud samasuguse kasutuse korral. Kogemusele tuginedes üritasime alati kohe juba eos enne töödega pihta hakkamist selgitada sees oleva õli kohta mingit infot. Ja sellistel juhtudel see kliendi jutt oli tihti paras lammas. Alates sellest, et "väga hea, sama mis mul autoski" üle jutu, et "kas sellel on vahet" lõpetades jutuga, et "spetsiaal-tuuning-õli!"
Veel kord rõhutan, et väga tihti päästis pelgalt õlivahetus selle Mobili tsikliõli vastu. Siia veel üks aspekt. Oli juhuseid, kus kas siis hetke õlipuudusest tingituna vmt või lihtsalt inimlikust eksitusest, sai mootorisse samasugune autoõli, mida ka töökojas kasutasime. Kui vesijahutusele veel oli nagu lootust panna ja ehk pääseda, et ehk selle ATV omanik pole suurem "gaasitõmpsumees", siis õhkjahutusega variandi korral peale mootori/õli kenasti soojaks saamist oli meie poiste jaoks suht kohe näha selle "mittetsikliõli" spetsiifilist kerget õlisuitsuvinet, mida klient algul ei pane tähelegi. Sellest tegime järeldused ja loobusime üldse väikemootoril teistest õlidest- no mida sa ikka lolli mängid. See info läks ka edasimüüjatele edasi, et "kasutage ainult seda õli, mida teile näitasime. Muude õlide korral ärge hakake meile mingit klemmi-juttu suitsemisest ajama". Ja see kõik tuli loomulikult peale seda, kui mingit isepäised ja meie juttu mitte nii tõsiselt võtvad müüjad hakkasid garantiisse tagasi saatma rollereid, mis "suitsevat". Tuli meile, kontrollisime, tegime õlivahetuse, kontrollisime jälle, ja läks tagasi. Lihtsalt ei viitsinud enam neid "tuuningõlide-jutte" kuulata. Eks alguses võtsime ikka tõsisemalt ja läks silindreid pealt maha kah, aga selliste kogemuste pidevalt lisandudes täiustus meil ka sisekord selliste probleemide lahendamiseks ilma silindrit maha võtmata. Nüüd nendest pillidest, mis läksidki peale sellist esmast kontrolli laiali. Lamamootori puhul on neil mootoril esimene koht, mis ebapiisava või vähese õlitusega ära läheb õlirõgas, st komplekt 2tk õhukest õlirõngast koos nende vahel oleva separaatoriga. Seal on kohe pilu esimese asjana näha. Kõige karmimat pilu sõitva mootoriga olen näinud 52-mm-se kolvi korral pea 2mm. Aga sõitis, külmkäivitus oli kehva, aga kui käima sai, siis sõitis. Surverõngad võivad samas olla veel täitsa 5+. "Tiba kohvi on, aga käib kah...". Edasi loomulikult peale õlirõngaid kohe surverõngad, seejärel kolvi ülespoole jääv pind. See on läinud- tehase treipind on kas äralihvitud, või isegi juba suured krassid sees. Samas alumine pool võib veel "täitsavint" olla. Edasi järgmine teema on kolvisõrm. Võin suht kõva ja kindla häälega öelda, et teatavat tüüpi mootoritel on õlita sõidu hindamisel otsuse tegemisel põhiosa kolvisõrmel. Sealt näed kohe ära, mis pilliga tehtud on. Ja ülejäänud asjad seejärel inspekteerimisel pigem toetavad kolvisõrme baasil tehtud otsust. On see siis nii, või on see siis naa. Püstimootoril on kolvi üldkulumine natuke teistsugune, aga sõrmejutt on ikka sama. Aga see on juba aastatepikkune spetsiifiline praktikal põhinev know-how... ja ma ei viitsi seda rohkem käsitleda.
Nüüd sidurist: Mul oli erinevate mootoritüüpide jaoks mitmeid erinevaid sidureid riiulis võtta, aga neid ei kulunud. Kinnitan, et siduritel erinevalt "mootorite suitsemisest" mingeid vale õli kasutamisest tulenevaid kärssamisi ja libisemisi ja muid tõrkeid me aastate pikkuse praktika jooksul ei tuvastanud. Selliseid, millede kohta edasimüüjadele mingi "kohustuslikke rekommendeišeneid" edasi jagada.
Oli nii märg-kettapaki-sidureid, oli märgi tsentrifugaalsidureid, oli ka kuivi tsentrifugaalsidureid. No ei põlenud neid valest õlist tingituna. No ei põlenud. Ja ka ei libisenud. Ei nii, ei naa. Aga samas kuiva tsentrifugaalsiduriga õhkjahutusega mootori korral oli "autoõli" vmt suvalise olluse korral õliving sumpsist väljas. Ehk siis vale õli põles.
Jah sidureid küll läks, aga siis oli ikkagi muu ebanormaalne kasutamine mitte õliviga. Ja näiteks kohe ühel mehel aus jutt, kui kettad siledad olid: (200-se-2wd-ga) tõmbasime/rapsisime sõiduauto hangest välja, kätte saime! ... aga jah, sidurist sain lahti.
Ma kokkuvõtteks veelkord ütlen: aastatepikkuse praktika jooksul ei täheldanud meie meeskond vale õli (st tsikliõli asemel suvalise automootoriõli) kasutamisel olulisi häireid ja kõrvalekaldeid erinevate sidurite töös, ei kärssamist ei libisemist, ei ebanormaalseid kasutusjälgi kulumisi detailidel. Aga see-eest korduvalt tuvastasime, et sellisel vale õli kasutamisel (st tsikliõli asemel suvalise automootoriõli) ilmnesid õli põlemise tunnused, mis tihti kergematel juhtudel olid kõrvaldatavad pelgalt õlivahetusega.

Ja see on ainult väike osa, üks aspekt, neist kogemustest.
Kui kellelgi teoreetikul on soovi saada oma teadmistele lisaks ka praktilisi väike- ja õhk- ja/või vesijahutusega mootorite alaseid kogemusi, siis võin neid jagada küll, aga iga teooriameistrite-kriisatuste peale siia ma enam küll ei viitsi kirjutada.
Viimati muutis Peeter, 23 Okt, 2025 14:09, muudetud 2 korda kokku.
AMvA
Liige
Postitusi: 5225
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter, sa hoiata ette, et hakkad kirjutama, ma teen enne kohvi valmis :D

Aga ma olen eluaeg ja nagu päris mootorratstega tegelenud - kas siis võistlus krossirattad ( mitte need krossiratta moodi välja nägevad) või siis korralikud tänavasõidurattad (600+).
Ja nende puhul on 100% garanteeritud, et kui autoõli sisse panna, siis sidur libiseb.
Viimati muutis AMvA, 23 Okt, 2025 12:23, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3711
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 23 Okt, 2025 12:05 Peeter, sa hoiata ette, et hakkad kirjutama, ma teen enne kohvi valmis :D
Tee võileib kah juurde siis juba, parem kohe kaks! :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44045
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tootja andmetes olev leekpunkt on ju fakt, kas üritatakse väita, et töökoja kogemus suudab selle ümber lükata?
Praktilisel kasutusel sellest kasutaja aru ei saagi, enne kui rõngad kinni on kärsanud.
Siduri libisemisest õnneks saab üsna pea aru, selleks peab vana õli enne siduriketaste vahelt lahkunud olema (võtab tibake aega).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1701
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Tänan Peetrit sisuka ja pika postituse eest. Väga hea ja hariv lugemine. Tähtis on siinkohal ära märkida, et jutt põhineb väikeste mootorite kogemusel. Suurematel mootorratastel on auto õli märgsiduriga kasutades libisemine granteeritud. Rohkem kui üks on proovinud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Peeter
Liige
Postitusi: 3711
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Okt, 2025 12:59 Tootja andmetes olev leekpunkt on ju fakt, kas üritatakse väita, et töökoja kogemus suudab selle ümber lükata?
Praktilisel kasutusel sellest kasutaja aru ei saagi, enne kui rõngad kinni on kärsanud.
Siduri libisemisest õnneks saab üsna pea aru, selleks peab vana õli enne siduriketaste vahelt lahkunud olema (võtab tibake aega).
Sina (või mina) võid rääkida igasuguseid teooriaid ja aretada seisukohti, aga probleemi pead lahendama. Muidu lüüakse sulle lihtsalt see perses asi pähe kinni. Lüüakse niimoodi kinni, et sa rohkem enam ei kögise (oma teooriatest). Nüüd mõtle järele, kas sul on äriliselt olulisem kellegagi vaielda erinevatest teooriatest, või seadme puudused välja selgitada ja kõrvaldada (mida nagunii teha tuleb kui sa oma mainet tahad hoida). Ma olen sellega (just nn tuletõrjujana probleemide lahendamisega, mitte targutamisega) aastaid tegelenud ja nagu juba varem olen kirjeldanud siis ka kaks korda tollajal Tarbijakaitse Ameti vahekohtusse välja jõudnud oma õiguste, kohustuste ja seisukohtade jne kaitsel. Siis kui eriti räigelt üritati pähe istuda ja rikastuda. Tarbijakaitse Amet kaasas tookord isegi Autoettevõtete liidu ekspertidena. Mul olid isegi videod kaasas mootori defekteerimisest koos põhjuste selgitamisega. Sirge seljaga tulin välja. Ei pidanud saba jalgevahele tõmbama ja toote tagasi ostma koos kõikide kaasnevate ette kokku kirjutatud kahjunõuetega jne. Kui sa seal pelgalt oma teooriatest kavatsed rääkida, siis soovitan kohe parem suu kinni hoida. (Aga see kõik on jällegi eraldi teema)
Millalgi ammu ammu (enne 2000-t vist isegi) Pärnus olin ühes selle ameti kabinetis anonüümselt vestlusel ja seal siis ametnik vestluse ajal ütles a´la, et ega igaüks peab oma õiguste eest seisma jne ja ka müüjad ise peavad oma õiguste eest seisma, aga meie kaitseme siin ainult ostjate huve. Ja siis ütles, et aga vaat selle firma poolt müüdavaid seadmeid ma küll ei soovitaks osta, et neil on väga vint kasutusjuhend ja garantiitalong ja süsteem, et nendega vaidlemine eeldab tõsist ettevõtmist, et on olemas palju laadnamaid garantiitingimusi, et millede puhul on väga kerge vaiet esitada (noh Kreisiraadio stiilis "mängisin klaverit ja kell läks katki"). Ma ütlesin, aga vaat just see firma ma olengi. Siis ütles "ahah", jäi vait, ja siis vaatas otsa ja ütles "aga teil on väga hea garantiitingimuste talong".
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44045
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 23 Okt, 2025 13:25 Tänan Peetrit sisuka ja pika postituse eest. Väga hea ja hariv lugemine. Tähtis on siinkohal ära märkida, et jutt põhineb väikeste mootorite kogemusel. Suurematel mootorratastel on auto õli märgsiduriga kasutades libisemine granteeritud. Rohkem kui üks on proovinud.
Siis nii tulekski juttu alustada, mitte kirjutada, et jutud märgsidurite libisemisest ja kolvirõngaste kärssamisest (vastupidiselt tehase andmetele) ei pela. Ei ole sisukas, eriti kui pool mahust moodustab dotseerimine teemal "mis teie teoreetikud siin kah teate".

Seda tõestust mina pole ikka näinud, kuidas madalama leekpunktiga õliga kärssavad kolvikad vähem kui kõrgema leekpunktiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5225
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 23 Okt, 2025 13:58
Kapten Trumm kirjutas: 23 Okt, 2025 12:59 Tootja andmetes olev leekpunkt on ju fakt, kas üritatakse väita, et töökoja kogemus suudab selle ümber lükata?
Praktilisel kasutusel sellest kasutaja aru ei saagi, enne kui rõngad kinni on kärsanud.
Siduri libisemisest õnneks saab üsna pea aru, selleks peab vana õli enne siduriketaste vahelt lahkunud olema (võtab tibake aega).
Sina (või mina) võid rääkida igasuguseid teooriaid ja aretada seisukohti, aga probleemi pead lahendama. Muidu lüüakse sulle lihtsalt see perses asi pähe kinni. Lüüakse niimoodi kinni, et sa rohkem enam ei kögise (oma teooriatest). Nüüd mõtle järele, kas sul on äriliselt olulisem kellegagi vaielda erinevatest teooriatest, või seadme puudused välja selgitada ja kõrvaldada (mida nagunii teha tuleb kui sa oma mainet tahad hoida). Ma olen sellega (just nn tuletõrjujana probleemide lahendamisega, mitte targutamisega) aastaid tegelenud ja nagu juba varem olen kirjeldanud siis ka kaks korda tollajal Tarbijakaitse Ameti vahekohtusse välja jõudnud oma õiguste, kohustuste ja seisukohtade jne kaitsel. Siis kui eriti räigelt üritati pähe istuda ja rikastuda. Tarbijakaitse Amet kaasas tookord isegi Autoettevõtete liidu ekspertidena. Mul olid isegi videod kaasas mootori defekteerimisest koos põhjuste selgitamisega. Sirge seljaga tulin välja. Ei pidanud saba jalgevahele tõmbama ja toote tagasi ostma koos kõikide kaasnevate ette kokku kirjutatud kahjunõuetega jne. Kui sa seal pelgalt oma teooriatest kavatsed rääkida, siis soovitan kohe parem suu kinni hoida. (Aga see kõik on jällegi eraldi teema)
Millalgi ammu ammu (enne 2000-t vist isegi) Pärnus olin ühes selle ameti kabinetis anonüümselt vestlusel ja seal siis ametnik vestluse ajal ütles a´la, et ega igaüks peab oma õiguste eest seisma jne ja ka müüjad ise peavad oma õiguste eest seisma, aga meie kaitseme siin ainult ostjate huve. Ja siis ütles, et aga vaat selle firma poolt müüdavaid seadmeid ma küll ei soovitaks osta, et neil on väga vint kasutusjuhend ja garantiitalong ja süsteem, et nendega vaidlemine eeldab tõsist ettevõtmist, et on olemas palju laadnamaid garantiitingimusi, et millede puhul on väga kerge vaiet esitada (noh Kreisiraadio stiilis "mängisin klaverit ja kell läks katki"). Ma ütlesin, aga vaat just see firma ma olengi. Siis ütles "ahah", jäi vait, ja siis vaatas otsa ja ütles "aga teil on väga hea garantiitingimuste talong".
Ja mis me nüüd teada pidime saama? Et laboratoorselt määratud leekpunkt on vale?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44045
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mõne asjaga võibki sedasi täitsa olla, et kirjade järgi vähem sobivam asi sobib paremini kui kirjade järgi sobiv - ka tehased eksivad.
Aga üldiselt on ju erand, mis kinnitab reeglit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44045
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahepeal ka midagi lõbusamat, Birgitte-Susanne Hunt on rolleriga käna käinud
https://kroonika.delfi.ee/artikkel/1204 ... HVldWYwJye
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
isonts
Liige
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Okt, 2025 15:10 Vahepeal ka midagi lõbusamat, Birgitte-Susanne Hunt on rolleriga käna käinud
https://kroonika.delfi.ee/artikkel/1204 ... HVldWYwJye
Mis seal loos lõbusat on?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline