Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44063
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eespool jookseb läbi, et teooria on kuidagi halb toon ja kõvad praktikud sellise asjaga oma pead ei vaeva.
Eestis õlininade hulgas kahjuks üsna levinud väärarusaam. Kel seda arusaama pole, neid ma ka õlininaks ei nimeta.
Eduka praktika aluseks ongi tugev teooria, kuskile maale asendab seda mõistagi praktiline kogemus, aga üsna piiratud ulatuses ja seda praktilist kogemust hangitakse tavaliselt läbi rämedate koolirahade (rikutud mootorite antud juhul).

Kui auto mootor on konstrueeritud 0W-20 õli silmas pidades, siis on 2 varianti, kas uskuda teooriat (vedela õliga mootor koostatakse väiksemate tolerantsidega) ja sinna ei pruugi paksem õli pääseda - või teha praktikat ja kallata 10W-40 sisse, p**** need teoreetikud, küll mina tean paremini.
Kumma valite :dont_know:

Mina näiteks ei laseks taolist mehhaanikut oma auto ligidalegi, kes hakkab selle peal eksperimenteerima (loe kogemusi omandama), vajalikke algteadmisi omandamata. Seepärast ei maksta teooriasse ülbelt ja üleolevalt suhtuda nagu siin paar tegelast harrastab. Ja veelvähem uskuda AI-d, kes korjab oma "teadmised" kokku ka neti lollustest.

Lisanditest: kes on oma elus lapanud õige õliga sõitnud LSD difrit, see ilmselt saab aru, kuipalju üks tilk lisandit muudab sama 80W-90 õli niipalju libedamaks, et jupid ei püsi enam peos.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
stennadi
Liige
Postitusi: 37
Liitunud: 15 Okt, 2005 21:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas stennadi »

von manstein kirjutas: 23 Okt, 2025 18:48 Aga ma olen eluaeg ja nagu päris mootorratstega tegelenud - kas siis võistlus krossirattad ( mitte need krossiratta moodi välja nägevad) või siis korralikud tänavasõidurattad (600+).
Ja nende puhul on 100% garanteeritud, et kui autoõli sisse panna, siis sidur libiseb.


Väga hea, et on eluaegsed kogemused.
Huvitav oleks teada, millal mootoriõlid lahknesid auto ja tsikliõlideks?
Japsidel olid pauertsiklid olemas juba kuuekümnendatel. Ja sidurid ei libisenudki..

Kasutati ikka mootoriõli või mis?..
Määrdeainete valik ei ole mingi tunnetuslik küsimus vaid tuleb lähtuda tootja spetsifikatsioonist. Lisaks viskoossusele on õlidel ka muud standardid.
Märja siduriga tsikli õli on kas JASO MA , MA1 või MA2.
Nendel õlidel puuduvad teatud määrimist parendavad lisandid, et mitte sidurit ära "õlitada. Ehk siis siuliselt see õli ei tohi liiga hästi määrida. 60ndatel polnud see teema. Standard juurutati 90ndate lõpus.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Kui auto mootor on konstrueeritud 0W-20 õli silmas pidades, siis on 2 varianti, kas uskuda teooriat (vedela õliga mootor koostatakse väiksemate tolerantsidega) ja sinna ei pruugi paksem õli pääseda - või teha praktikat ja kallata 10W-40 sisse, p**** need teoreetikud, küll mina tean paremini.
Ja kui tootjalt tuleb ühel pöeval karm õlivagetused edaspidi teha nimelt "jämmema" õliga, siis mida sest koostamimisjutust siis arvata?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
avrnbr
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Kulunu om?
mongol
Liige
Postitusi: 1824
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

AMvA kirjutas: 23 Okt, 2025 19:47 Peaksid Busat proovima, muudaksid oma arvamust 😀
Proovitud. Otse sõidab tõesti kähku, aga muus osas suur ja raske kobakas, ei ole nauditav. See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema.
professional retard
krossipart
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

mongol kirjutas: 24 Okt, 2025 18:23
AMvA kirjutas: 23 Okt, 2025 19:47 Peaksid Busat proovima, muudaksid oma arvamust 😀
Proovitud. Otse sõidab tõesti kähku, aga muus osas suur ja raske kobakas, ei ole nauditav. See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema.
Eks iki tuleb tarkust lisaks.. :dont_know: "See ridamootori kiunumine ajab diskid seljas sügelema" võiks lisada aegumatute tsitaatide hulka.. :wall:
Sten1111
Liige
Postitusi: 239
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

stennadi kirjutas: 24 Okt, 2025 10:17
von manstein kirjutas: 23 Okt, 2025 18:48 Aga ma olen eluaeg ja nagu päris mootorratstega tegelenud - kas siis võistlus krossirattad ( mitte need krossiratta moodi välja nägevad) või siis korralikud tänavasõidurattad (600+).
Ja nende puhul on 100% garanteeritud, et kui autoõli sisse panna, siis sidur libiseb.


Väga hea, et on eluaegsed kogemused.
Huvitav oleks teada, millal mootoriõlid lahknesid auto ja tsikliõlideks?
Japsidel olid pauertsiklid olemas juba kuuekümnendatel. Ja sidurid ei libisenudki..

Kasutati ikka mootoriõli või mis?..
Määrdeainete valik ei ole mingi tunnetuslik küsimus vaid tuleb lähtuda tootja spetsifikatsioonist. Lisaks viskoossusele on õlidel ka muud standardid.
Märja siduriga tsikli õli on kas JASO MA , MA1 või MA2.
Nendel õlidel puuduvad teatud määrimist parendavad lisandid, et mitte sidurit ära "õlitada. Ehk siis siuliselt see õli ei tohi liiga hästi määrida. 60ndatel polnud see teema. Standard juurutati 90ndate lõpus.
On ikka tunnetuslik. Tootja ütleb mis õli sobib tava oludesse. Kui kasutad oma sõidukit tavapäratult võib mõni muu õli paremini sobida
AMvA
Liige
Postitusi: 5230
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 24 Okt, 2025 17:39
Kui auto mootor on konstrueeritud 0W-20 õli silmas pidades, siis on 2 varianti, kas uskuda teooriat (vedela õliga mootor koostatakse väiksemate tolerantsidega) ja sinna ei pruugi paksem õli pääseda - või teha praktikat ja kallata 10W-40 sisse, p**** need teoreetikud, küll mina tean paremini.
Ja kui tootjalt tuleb ühel pöeval karm õlivagetused edaspidi teha nimelt "jämmema" õliga, siis mida sest koostamimisjutust siis arvata?
0W-30 ja 5W-30 on tegelikult reaalsete mootori töö temperatuuride juures sama viskoosusega. Erinevus on pumbatavuses -36 kraadi juures
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44063
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kusagil 100+ tuhande juures on mootor ka omajagu kulunud, et üleminek üks aste paksemale õlile (20 asemel 30) võiks täitsa OK olla.
Vaevalt see tehas nüüd kaks astet ülespoole nõudis (20 asemel 40). Seda tehes muuhulgas avastatakse, et õlikulu kaob ära ning mootor käib vaiksemalt.

Mulle ütles tootja esindaja ka seda (viidates tehasele), et "superefektiivsetel" mootoritel on ok, kui karter on emulsiooni täis. Mina ei uskunud, ainus õli, mis säilitab määrimisomadused, kui selle sees on märkimisväärne vee kogus, on paadimootorite veojala õli (marine gear oil).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 886
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas: 25 Okt, 2025 11:52 Kusagil 100+ tuhande juures on mootor ka omajagu kulunud, et üleminek üks aste paksemale õlile (20 asemel 30) võiks täitsa OK olla.
Vaevalt see tehas nüüd kaks astet ülespoole nõudis (20 asemel 40). Seda tehes muuhulgas avastatakse, et õlikulu kaob ära ning mootor käib vaiksemalt.

Mulle ütles tootja esindaja ka seda (viidates tehasele), et "superefektiivsetel" mootoritel on ok, kui karter on emulsiooni täis. Mina ei uskunud, ainus õli, mis säilitab määrimisomadused, kui selle sees on märkimisväärne vee kogus, on paadimootorite veojala õli (marine gear oil).
On üldse mingi auto mootor millele muidu nõuetele vastav 0W40 või 5W40 on kahjulik :?: Sest külmalt on 0W20 õli ikka paksem kui töösoe 5W40?
Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad. Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
retti
Liige
Postitusi: 1437
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas retti »

Mis on Webasto Thermo Top C (kuni 2004) analoog ?
OLAVI
Liige
Postitusi: 2822
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Tegelane5 kirjutas: 26 Okt, 2025 13:31 ...
Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad.
Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.
Ühe liitri vedelkütuse põlemisel tekkib ca 1 liiter vett ja eks see vesi silindrist ka õlisse jõuab.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
isonts
Liige
Postitusi: 1333
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

OLAVI kirjutas: 26 Okt, 2025 23:29
Tegelane5 kirjutas: 26 Okt, 2025 13:31 ...
Auto mootoris on teatav osa kondents vett nagunii, ju siis ka õlis-kuna mis muud moodi teinekord külmaga karterituulutused jäässe lähevad.
Kusagilt karterist peab see veeaur ju tulema.
Ühe liitri vedelkütuse põlemisel tekkib ca 1 liiter vett ja eks see vesi silindrist ka õlisse jõuab.
Paagitäie kütuse põletamisel saab siis ca 40 liitrit vett?
Illike
Liige
Postitusi: 818
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Illike »

retti kirjutas: 26 Okt, 2025 21:29 Mis on Webasto Thermo Top C (kuni 2004) analoog ?
Võib olla sobib siit midagi: https://www.autoterm.ee/
Läti ettevõte.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 805
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

isonts kirjutas: 27 Okt, 2025 7:27
OLAVI kirjutas: 26 Okt, 2025 23:29 Ühe liitri vedelkütuse põlemisel tekkib ca 1 liiter vett ja eks see vesi silindrist ka õlisse jõuab.
Paagitäie kütuse põletamisel saab siis ca 40 liitrit vett?
Jah, põhimõtteliselt on see nii. Suurema paagi korral saab rohkem ka :). Süsivesinike täielikul põlemisel tekivad süsihappegaas, vesi ja soojus. Ainult et see vesi väljub mootorist auru kujul väljalaskegaaside koosseisus.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline