Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
EnnR
Liige
Postitusi: 180
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas EnnR »

Roamless kirjutas: 27 Okt, 2025 9:17
Nad mõistavad, et me ei jäta sellist tegevust ja me jälitame, kasutades kõiki võimalikke nii rahvuslikke kui ka rahvusvahelisi juriidilisi instrumente, jälitame seaduse järgi kõiki neid, kes on seotud selliste ebaseaduslike otsuste langetamisega,“ ütles Peskov.
Hakkavad Trump kohtus vangi mõistama või? Lubage naerda, ju teevad paar siseriiklikku näidisprotsessi mõne Lääne-Euroopa poliitiku suhtes ja annavad Interpolis välja tema tagaotsimismääruse ja ongi kogu lugu. Asjaosalisetelt sügavalt poh..., kuna niikuinii nad Venemaale ei reisi ja üle Venemaa ei lenda.
Pöörakem tähelepanu orkide mõistele "...kasutades kõiki võimalikke rahvuslikke .../... juriidilisi instrumente" Maffioosse riigi "rahvuslikeks juriidiliseks instrumentideks" on ikkagi kõrgetel korrustel asetsevad lahtised aknad ja abimees nimega Novitšok...
goga66
Liige
Postitusi: 931
Liitunud: 15 Mär, 2006 8:09
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas goga66 »

Greek shipping corporations have begun to massively refuse to sign contracts for the transportation of 🇷🇺Russian oil.

It is noted that tankers belonging to these companies transport about a third of Russian oil from Western ports - from 10 to 20 million barrels per month.

In turn, the costs of transporting oil have also begun to increase: the price of transporting the purchased batch to India has increased.
G tõlge
Kreeka laevandusettevõtted on hakanud massiliselt keelduma Venemaa nafta veolepingute allkirjastamisest.

Märgitakse, et nendele ettevõtetele kuuluvad tankerid transpordivad lääne sadamatest umbes kolmandiku Venemaa naftast – 10–20 miljonit barrelit kuus.

Omakorda on hakanud tõusma ka nafta veokulud: ostetud partii Indiasse transportimise hind on tõusnud.
https://x.com/front_ukrainian/status/19 ... 3290128805
pwn13
Liige
Postitusi: 1072
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas pwn13 »

Lukoil müüb välismaal oleva vara maha
https://x.com/nexta_tv/status/1982892511291941306
ahto42
Liige
Postitusi: 746
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ahto42 »

Ei tea kas õige teema, aga keegi professor räägib sellest, et miks ei saa venemaa rahu lubada, sest nende majandus ei suuda tagasipöördujaid vastu võtta.
https://www.youtube.com/watch?v=GCalxQCXt7A
Puurija
Liige
Postitusi: 1695
Liitunud: 01 Mai, 2014 11:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Puurija »

2022. aasta juulist alates vahendas 2022. aasta juunis kehtima hakanud sanktsioonide tõttu ettevõte Capital Market ettevõtte Flügger värve Türgi partneri kaudu. 2023. aasta jaanuaris müüs Capital Market mitukümmend tonni värvi Türki. Täpselt sama kaalu, hinna ja kuupäevaga on vormistatud ka tollipaberid, mille järgi Türgi partner müüb värvi edasi Venemaa partnerile Kaverstroi. 2022. juulist kuni 2024. oktoobrini läks selliselt Eesti kaudu Venemaale vähemalt 136 laadungit Flüggeri värve. Kokku umbes 1900 tonni, 1,5 miljonit liitrit. 2023. aasta veebruarist hakkas kaup Eestist Venemaale liikuma Kasahstani partneri Horoshie Kraski LLP kaudu. Maikuust Kõrgõzstani partneri Vap Grupp kaudu. Eesti statistikaameti andmebaasis kajastuvad need tarned kui Eesti eksport nii-öelda kolmandatesse riikidesse, kuigi reaalne lõppklient asub tollipaberite kohaselt Venemaal. Tollideklaratsioonides märgitud Venemaa partnerfirmad on neid värve ka täiesti avalikult turustanud. Peaaegu kõikidele neile tarnetele pakkus tolliteenuseid Sillamäe ettevõte MGT Baas. Äri keelatud kaupadega lõppes Ekspressile teadaolevalt 2024. aasta lõpus.
Taani rahvusringhäälingu ajakirjanikud avastasid Flüggeri harukontori Venemaal, mis müüb seal Taanis toodetud värvi.
Taani politsei korraldas 26. juunil 2025 Taani värvitootja Flügger kontoris ning suurettevõtte peadirektori kodus reidi. Kinni peeti kaks ettevõtte tippjuhti, kes said kahtlustuse äri tegemises Venemaaga.
Flügger: „Meid on petnud meie partnerid Kasahstanist, Kõrgõzstanist, Aserbaidžaanist ja… Eestist.“
John Andrian Gabaran Soguilon ostis augusti keskpaigas Eestis Flüggeri esindusena (Flügger Eesti) tegutsenud Capital Marketi osaühingu selle juhilt ja omanikult 46-aastaselt idavirulaselt Olga Gurjanovalt. Varem on Capital Marketit ka juhtinud Gurjanova elukaaslasne 48-aastane Venemaa kodanik Andrei Kudinov (tegutsenud 2000ndate esimeses pooles keskastme juhina Venemaa suurpankades ja Venemaa meediateadete järgi on ta Flüggeri Venemaa esinduse kaasasutaja). Neile kuulub Narva-Jõesuus asuv mereäärne korter. Kudinovi nimel tegutsenud Capital Market oli Flüggeri värvide Eesti ametlik edasimüüja, tarnides sealhulgas neid Venemaale.
Ettevõtte tegevjuht MGT Baas Sergei Golubev: „MGT Baas pakkus teenuseid tõepoolest Flüggeri värvivedudele. Need liikusid Kasahstani. Flüggeri värvid liikusid autodega läbi Sillamäe. Ma nägin neid isiklikult. Ma pole kursis, kas kaup võis jõuda Venemaale – sealse lokkava korruptsiooni tõttu pean seda igati võimalikuks. MGT Baasi kontaktisik Flüggeri värvide osas oli teine tolliteenuste pakkuja Vladimir Potanin ja Ost Tor OÜ. Olen Kudinoviga tennist mänginud.“
Potanin ja Kudinov juhtisid ning omasid paarkümmend aastat tagasi koos ühist ettevõtet.
Flüggeri emafirma: „Venemaale müüsid ja turundasid keelatud kaupa partnerid meie selja taga ning hetkel teeme politseiga igakülgset koostööd.“
Lasnamäel Tähesaju teel tegutsenud Flüggeri esinduspoe vaateaknad on kaetud tumeda kilega. Teine esinduspood asub Narvas.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1204 ... otja-kaupa
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23452
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Sahhaliinide elektrijaam tegi pauku. Saar ilma elektrita.
Power station on Russia's Sakhalin Island reportedly exploded, leaving the island in total blackout.

Sakhalin sits about 6400 km (4000 mi) east of Moscow, roughly a 9 hour flight away.

👉 Even that far, the shock will reach the Kremlin.
https://x.com/officejjsmart/status/1982939890909159569
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
seersant Angua
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas seersant Angua »

Ei ole kogu Sahhalin, üks suurem ja neli väiksemat linna, umbes 200 000 elanikku kokku. Ilmselt elektrivarustus suunatakse kuidagi kuskilt mujalt. Kuid seal plahvatas ju soojuselektrijaam... Palju õnne, ilmaprognoos lubab nädala pärast -15 kraadi külma... Ja siis hakkab juhtuma.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7888
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

pwn13 kirjutas: 27 Okt, 2025 22:42 Lukoil müüb välismaal oleva vara maha
https://x.com/nexta_tv/status/1982892511291941306
Küsimus teadjatele,kas Lukoilil on veel elus olemas bensiinijaamu Eestis?
Jaanus2
Liige
Postitusi: 4651
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Jaanus2 »

Ei ole.
Huviline78
Liige
Postitusi: 1942
Liitunud: 20 Mär, 2022 11:02
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Huviline78 »

kaugeltuuriv kirjutas: 29 Okt, 2025 17:10
pwn13 kirjutas: 27 Okt, 2025 22:42 Lukoil müüb välismaal oleva vara maha
https://x.com/nexta_tv/status/1982892511291941306
Küsimus teadjatele,kas Lukoilil on veel elus olemas bensiinijaamu Eestis?
Olerex ostis need ära Lukoililt 10 aastat tagasi.

https://majandus.postimees.ee/3211509/o ... lad-eestis
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 43251
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Euroopa Liidu (EL) eelmisel nädalal vastu võetud 19. Venemaa-vastase sanktsioonipaketi üks olulisi punkte keelab täielikult Venemaa veeldatud maagaasi (LNG) impordi. Kui varasemate sanktsioonidega oli Euroopa Liit juba vähendanud oma sõltuvust Venemaa energiast, keelates tahkekütuste, toornafta ja naftatoodete meritsi sisseveo, siis nüüd jõudis järg ka veeldatud maagaasini. Keeld jõustub 1. jaanuaril 2027. See hakkab märkimisväärselt mõjutama Venemaa sissetulekut ja sõja finantseerimist.

Tänavu jaanuarist septembrini läks umbes pool Venemaa LNG koguekspordist Euroopa riikidesse – peamiselt Prantsusmaale, Belgiasse ja Hispaaniasse. Isegi kui saadetised Hiina, Jaapanisse ja teistele Aasia turgudele suurenesid, jäi Euroopa arenenud terminalitaristu ja suure nõudluse tõttu peamiseks ekspordikonnaks. Selle kanali kaotamine ei tähenda mitte ainult märkimisväärset valuutatulu vähenemist, vaid Venemaa peab nüüd leidma ka LNG-le kiiresti uusi ostjaid, mis pole aga sugugi lihtne, märgib väljaanne Riddle. Uusi kliente otsides tuleb neile LNG-d pakkuda soodushinnaga ja kulutada palju logistikale, sest eksporditaristu ja varasemad tarneahelad on kasutud ja uusi tuleb alles looma hakata.

Venemaa on Euroopa tarnete vähenemist ka juba tunda saanud. 2025. aasta jaanuarist septembrini vähenes Vene LNG import Euroopasse mullusega võrreldes 7%, kusjuures septembris kahanes import aastaga võrreldes lausa 30%. Seevastu Euroopa LNG koguimport suurenes järsult – üheksa kuu jooksul 27% ja ainuüksi septembris 1,5 korda.


Lähiajal Euroopa LNG-mahtude asendamine on Venemaa jaoks peaaegu võimatu. Isegi kui Venemaa leiab seni Euroopasse veetud LNG-le uue turu, takistab veeldatud maagaasi kiiret ümbersuunamist mitu piirangut. Venemaa toodab LNG-d peamiselt Siberi põhjaosa tehastes. Yamal LNG asub Kara mere rannikul Jamali poolsaarel ning teine tehas Arctic LNG-2 paikneb sealsamas üle lahe Gõda poolsaarel. Kui Yamal LNG toodang on seni jõudnud jäämurdmisvõimega laevadega Barentsi mere kaudu Loode-Euroopa terminalidesse, siis sanktsioonide alla pandud Arctic LNG-2 veeldatud gaas Euroopasse ei jõua.

Teoreetiliselt võiks Venemaa edaspidi suunata oma LNG Aasiasse Kirdeväila kaudu – see on Põhja-Jäämeres Venemaa rannikul Barentsi merest Beringi väinani kulgev meretee. Venemaa on juba ka seda transporditeed kasutanud. 2025. aasta augustis hakati Arctic LNG-2 veeldatud maagaasi Hiina vedama, mis viis tehase toodangu rekordtasemeni. See pole aga uues olukorras Venemaa jaoks hea lahendus, sest Hiina ostjaid tabavad nüüd USA kehtestatud teisesed sanktsioonid. Pealegi ei ole Kirdeväil jääolude tõttu aasta ringi laevatatav ja see segab gaasitarnete järjepidevust. Peale selle vajab Kirdeväilal liikumine Arc7 jääklassiga tankereid, kuid Venemaal on selliseid laevu vähe ja need ei suuda isegi praegu nõudlust täita. Venemaa on küll tellinud Lõuna-Korea laevatehastelt uued alused, aga sanktsioonide tõttu jäävad need tarnimata. Venemaa enda Zvezda laevatehas on raskustes, sest kasutab samuti Lõuna-Koreast pärit varustust ja laevakomponente, mida Lõuna-Korea enam Venemaale ei saada.

Riddle märgib, et kuigi Euroopa Liidu 19. sanktsioonipakett ei too kaasa Venemaa veeldatud maagaasi ekspordi kohest kokkuvarisemist, muudab see sektori edasise kasvu äärmiselt keeruliseks. Euroopa turust loobumine röövib tööstusharult selle kõige tulusama suuna, vähendab tootmist ja konkurentsivõimet võrreldes teiste LNG-müüjatega. Kui seni on Venemaa teiste meritsi veetavate ja sanktsioonide all olevate fossiilkütuste ekspordiks kasutanud varilaevastikku, siis LNG-d vedada on tunduvalt keerulisem. Esiteks ei saa veeldatud maagaasi segada või nimetada seda dokumentides ümber millekski muuks, et sanktsioone vältida. Teiseks on Venemaal väga vähe LNG vedamiseks sobivaid laevu. Riddle toob esile, et 2025. aasta keskpaigaks oli kogu maailma peale umbes 750 sellist laeva, millest vaid umbes 20 olid Venemaa kontrolli all. Ülejäänud alused kuuluvad selliste riikide laevaoperaatoritele, kes tunnistavad sanktsioone ega võimalda Venemaal oma tankereid rentida ning LNG-d salaja välja vedada. Seega, varilaevastik siinkohal Venemaad ei aita.

LNG salajast väljavedu takistab ka veeldatud maagaasi ümberlaadimise spetsiifilisus. LNG-d ei saa samamoodi ümber pumbata nagu naftat. Selleks on vaja krüogeensete ainete käitlemiseks sobivat terminali, et väga madalal temperatuuril (kuni –161,7 °C) veeldatud maagaasi vastu võtta, hoiustada ning vajaduse korral taas gaasilisse olekusse viia. Niisuguste terminalide ehitamine ei käi sõrmenipsust. Sanktsioonide vältimiseks peaks Venemaa kasutama kolmandate riikide terminale ja laevaoperaatoreid, kes on valmis riskima ja Venemaad aitama, aga maailmas on LNG ümberpumpamise ja hoiustamise võimekusega sadamaid niigi vähe ja peaaegu kõik need kuuluvad ettevõtetele, mis tunnistavad EL-i ja USA sanktsioone. Ning Venemaa ei saa loota, et mõni sanktsioone eirav riik ehitaks kiiresti sobiva LNG-terminali.
https://www.delfi.ee/artikkel/120413579 ... eekord-abi
nukkel
Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas nukkel »

Sakslastel osalus Rosneftis päästis firma viimasest sanktsioonide ringist ,said usa käest 6 kuud aja pikkendust probleem lahendada. https://www.reuters.com/business/energy ... 025-10-27/
vilhelm
Liige
Postitusi: 503
Liitunud: 16 Jaan, 2020 9:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas vilhelm »

pwn13 kirjutas: 27 Okt, 2025 22:42 Lukoil müüb välismaal oleva vara maha
https://x.com/nexta_tv/status/1982892511291941306
Ostjaks Gennadi Timchenkole kuuluv Gunvor.

https://www.kommersant.ru/doc/8161887?from=top_main_1
olevtoom
Liige
Postitusi: 377
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas olevtoom »

vilhelm kirjutas: 30 Okt, 2025 10:30 ... Ostjaks Gennadi Timchenkole kuuluv Gunvor. ...
Mida see "Gun" selles nimes tähendab?
Kremli troll.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: k6rsik22, Tauri_J ja 7 külalist