Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44106
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Sa siis ei tea Trummi? "Faktid" mõeldakse välja diskussiooni käigus, vastavalt agenda vajadustele. Alguses oli jutt "pardakist". Kui selgus, et tõuks sõitis peateel sõidueesõigusega, siis mõeldi välja kohe järgmine "fakt".
Lugeda ei oska?Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur
Sarnane pauk 5a tagasi.
Ma näen risti vastupidist olukorda.Peateel liikunud kaubikuga kokkupõrke vältimiseks järsult pidurdanud 49-aastane mees paiskus elektritõukerattalt vastu kaubiku tagumist ratast,
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44106
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuule andrus, kaugel see allikaviide minu pidevate hooldusvigade kohta on.....?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kus sa võtad, et auto üldse seisis? Ja kust sa võtad, et tõuksijuht sõitis kiiresti?OLAVI kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:19Kastani tänaval avanevad kõikide majade välisuksed otse kõnniteele.
Olen ise elanud sellel tänaval, sõitnud tuhandeid kordi ise jalgrattaga samal kõnniteel ja siin ei pea mitte ainult iga risti, põõsa või hoovivärava juures kiirust maha võtma vaid ka iga maja ukse ees, sest kunagi ei tea, et kuskohast saab keegi ette astuda.
Et sellisel linnatänava "pimedal ristil seisva" auto nina vastu ennast surnuks sõita on ikka äärmine hoolimatus kaaskodanike suhtes, sest praktiliselt peaks kogu pikkuses sellel kõnniteel liikuma jalakäija kiirusel.
KASTANI TÄNAV 2025-10-30 14.05.12.png
"pimedal ristil seisva" auto
Re: Autotehnikateema
Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur
Sarnane pauk 5a tagasi.
Re: Autotehnikateema
India kodanik, tuleb välja.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... oukerattur
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Eeldan, et jutt käib sellest postitusest?Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:37 Kuule andrus, kaugel see allikaviide minu pidevate hooldusvigade kohta on.....?
Kas magister oma pikal ja mitmekesises haridusteel tõesti statistikast ja valimist ei ole midagi kuulnud?andrus kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:579 autot samade hooldusvigadega võib olla statistika mõttes kehvem valim kui 2 liisinguautot, kui viimaseid hooldavad erinevad inimesedKapten Trumm kirjutas: ↑29 Okt, 2025 11:07 Minu hoole all olevad üheksa autot annavad kindlasti palju suurema empiirilise kogemuse kui sinu kaks liisinguautot.![]()
https://www.taskutark.ee/mida-uurib-sta ... mistamine/
Postituse mõte oli selles, et ainuüksi autode arv ei määrav, vaid valimit mõjutavad ka muud tegurid, näiteks kui hooldust teeb üks inimene ja ta teeb kõiki üheksat autot hooldades sama hooldusvea, siis on tõenäoline, et need autod/autode mingid osad käituvad pärast ühtemoodi.
Selmet töökojas hooldust tegevad erinevad inimesed. Siis on tõenäosus väiksem, et mingi jupp kuvaldaga seeneks taotakse.
-
krossipart
- Liige
- Postitusi: 351
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma ei soovi nalja teha...Kuid...isakene kirjutas: ↑30 Okt, 2025 16:25India kodanik, tuleb välja.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 12:48 Hommikuses uudistes teatati, et eile öösi oli liiklusõnnetuses surma saanud üks elektritõuksi sõitja. Mida oligi oodata, loodus pardakki ei salli. Minu mälu järgi peaks esimene olema.
https://tartu.postimees.ee/8352243/kast ... oukerattur
https://www.youtube.com/watch?v=UIthEM6pDqw
Re: Autotehnikateema
Täpselt sarnane, sest kergliikuri juht peab valima tee ületuseks sobiva ohutu kiiruse aga surma põhjuseks on mõlemal juhul hooletult liigse kiirusega liikuva kergliikuri juhi kukkumine ja "oma pea vigastamine".AMvA kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:39Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur
Sarnane pauk 5a tagasi.
Kui kergliikur sõidaks kõnniteel kõnniteele kohase kiirusega, siis tema pea kineetiline energia oleks sarnane jalgsi liikuja pea energiaga ja surma saamise tõenäosus kukkudes oleks ka sama tõenäoline kui jalgsi liikujal.
Talvelibedaga kukkub tänavatel väga palju inimesi ja kui suur on nende seas kukkumise tagajärjel surma saanute protsent?
https://www.err.ee/1609843197/tartus-hu ... oukerattur

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kust sa tead, et kergliikuri juht sõitis "liigse kiirusega"?OLAVI kirjutas: ↑30 Okt, 2025 17:41Täpselt sarnane, sest kergliikuri juht peab valima tee ületuseks sobiva ohutu kiiruse aga surma põhjuseks on mõlemal juhul hooletult liigse kiirusega liikuva kergliikuri juhi kukkumine ja "oma pea vigastamine".AMvA kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:39Ei ole sarnane, sest sellel juhtumil sõitis kaubik peateel.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:25 https://tartu.postimees.ee/7012555/karl ... oukerattur
Sarnane pauk 5a tagasi.
Kui kergliikur sõidaks kõnniteel kõnniteele kohase kiirusega, siis tema pea kineetiline energia oleks sarnane jalgsi liikuja pea energiaga ja surma saamise tõenäosus kukkudes oleks ka sama tõenäoline kui jalgsi liikujal.
Talvelibedaga kukkub tänavatel väga palju inimesi ja kui suur on nende seas kukkumise tagajärjel surma saanute protsent?
https://www.err.ee/1609843197/tartus-hu ... oukerattur
Re: Autotehnikateema
Tra kuidas mind ajavad pöördesse need igasugused uued, uueaja "spetsialistide" poolt tehtud liikluskorraldused.NGolf kirjutas: ↑30 Okt, 2025 13:22 Tundub ka päris ühemõtteline koht, tahvel 835 "Teeandmise koht jalgrattateel sõitjale" kasutatuna koos märgiga 221 „Anna teed” näitab
teeandmise kohta jalgrattateel ning jalgratta- ja jalgteel sõitjale.
https://www.google.com/maps/@58.369951, ... FQAw%3D%3D
No selline ristmik ja liikluskorraldus on igasuguse terve mõistuse vastane. Ime, et seal iga päev keegi alla ei jää.
Kas sealt on üldse võimalik nn "Tamme" tänavalt (p.s. ametlikult Tartus Tamme tänavat ei ole) välja sõita nii, et eriti paremalt, maja nurga tagant (aga ka vasakult põõsa tagant - on see põõsas seal vajalik liiklusohutuse seisukohast?), mõni kiirem rüblik jala ette ei satu või "kergliikleja" ette ei sõida enne, kui paremale või vasakule üldse midagi näha on? Sealt pole paremalt tulevat sõidukit ka näha. Sellistes kohtades ei tohi teha ei ülekäiguradasid ega mingeid kergliiklusteega ristumisi otse ristmiku nurgast. Peab olema tõkend otse liikumise takistamiseks ja liiklejad tuleb suunata ümber maja nurga ja ümber põõsa (kui seda põõsast ökoärevuses inimesed maha võtta ei luba) nn "Tamme" tänavale alustuseks ja siis 5m kaugusel ristmikust tuleb teha ülekäik.
Või siis üldse keelata nn "Tamme" tänavalt sõidukite liiklus Kastani tänava suunas.
EDIT: OK seda põõsast pole seal enam, aga on mingi krdi ehitusplatsi aed.
Ja kas väiksemat märki "Anna teed" ei andnud enam teha? Need "mikromärgid" on ka mingi uus viimase aja trend. Et jumala eest, parem ärgu märgaku juht seda märki kui, et äkki märkabki, sest plekilt ja värvilt saab sigapalju pappi kokku hoida.
...
-
maksipoiss
- Liige
- Postitusi: 2349
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sama siin, ise sellistel tänavatel rattaga sõites sõidan alati autoteel võimalikult paremal servas. Sellised "linnaruumispetsialistide" üllitatud kergliiklusteed ongi jube ohtlikud minu arust.
Re: Autotehnikateema
https://www.err.ee/1609843491/slovakkia ... %A4ijatele.
Slovakkia parlament võttis vastu liiklusseaduse muudatuse, mis kehtestab linnapiirkondades kõnniteedel lubatud maksimaalseks liikumiskiiruseks kuus kilomeetrit tunnis.
Parlamendis teisipäeva pärastlõunal heaks kiidetud piirang kehtib jalakäijatele, jalgratturitele, rulatajatele ning tõukeratta- ja elektritõukerattaga sõitjatele – kõigile, kellel on kõnniteedel lubatud liikuda – ja selle eesmärk on vältida sagedasi kokkupõrkeid kõnniteedel, vahendas väljaanne Politico.
"Peamine eesmärk on suurendada ohutust kõnniteedel, arvestades tõukeratturite osalusel toimunud kokkupõrgete sagenemist," ütles muudatuse autor Lubomír Vážny peaminister Robert Fico vasakpoolsest-populistlikust parteist Smer, mis kuulub valitsevasse koalitsiooni.
Seadusandja sõnul on muudatus kasulik rikkumiste tõendamisel, eriti juhtudel, kui on vaja objektiivselt kindlaks teha, kas liiguti kiiremini kui see, mida peetakse sobivaks kiiruseks aladel, mis on mõeldud peamiselt jalakäijatele.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
On muidugi ohtlikult lahendatud, Tartu Postimehes üks hommikune kommentaar räägib, et see trend kahjuks jätkub, roheliikumise hoos.
Oleme pidevalt kergliikluskomisjonis räägitud sellest et kõnniteele ei tohiks panna jalg- ja jalgrattatee märk (paremini tuntud kui kergliiklustee märk). See tekitab vale arusaam, et seal on turvaliselt sõita kaherattalistega. Kahjuks ei võtnud abilinnapea ega linnamajandusosakond seda kuulda, ja isegi praegu veel lisatakse selliseid eluohtlikke kohti juurde - näiteks Karlovas ilmusid hiljuti selliseid märgistused kõnniteedele mis on täis pimesid nurki, mis on vaevalt meetri laiused ja kuhu on ka veel lasteaia värav... Need ohud on ju ilmselgelt, miks ikka arvatakse, et see on vastuvõetav.. Väga kurvaks teeb.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: pikk ja 3 külalist