Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Pidin Liiklusseadust lugema et kontrollida kas õigesti mäletan. 
Seda mäletasin et olulised on mõisted kergliikur (nn tõuks), sõidutee ja muud teed. Kõnnitee, jalgratta või jalg/kõnnitee ei ole sõidutee.
Tõuks võib kõnniteel sõita kuid lõikamisel sõiduteega tuleb vajadusel kiirust vähendada ja üle sõidutee tohib sõita jalakäija kiirusega. Seda olenemata sellest kas asutakse peateel või mitte. Ehk peaaegu nii nagu OLAVI kirjutas. Iga maja ukse ees hoogu maha võtta ei tule kuid igal ristmikul küll kus autod sõidavad.
See on tegelikult juba sellepärast oluline et kõrvalteelt võib tulla operatiivsõiduk kellele peab teed andma olenemata liiklusmärgist. Või mõni sõiduk kes ei saa teed anda. Näiteks pidurid kadusid ära.
Need asjad on Liiklusseaduses paragrahv 31 ja natuke edasi.
Teine trend tõuksidel ja jalgratastel on sõita paralleelselt kõnniteel ja keerata sama hooga ülekäigurajale. Autojuhi seisukohalt võib suht rahulikult rihmaks sõita sest kohus mõistab õigeks. See Tartu õnnetus on samuti vähemalt segasüü kui fotol olnud tõuksi ega surnukeha teise kohta polnud viidud.
			
			
									
						
										
						Seda mäletasin et olulised on mõisted kergliikur (nn tõuks), sõidutee ja muud teed. Kõnnitee, jalgratta või jalg/kõnnitee ei ole sõidutee.
Tõuks võib kõnniteel sõita kuid lõikamisel sõiduteega tuleb vajadusel kiirust vähendada ja üle sõidutee tohib sõita jalakäija kiirusega. Seda olenemata sellest kas asutakse peateel või mitte. Ehk peaaegu nii nagu OLAVI kirjutas. Iga maja ukse ees hoogu maha võtta ei tule kuid igal ristmikul küll kus autod sõidavad.
See on tegelikult juba sellepärast oluline et kõrvalteelt võib tulla operatiivsõiduk kellele peab teed andma olenemata liiklusmärgist. Või mõni sõiduk kes ei saa teed anda. Näiteks pidurid kadusid ära.
Need asjad on Liiklusseaduses paragrahv 31 ja natuke edasi.
Teine trend tõuksidel ja jalgratastel on sõita paralleelselt kõnniteel ja keerata sama hooga ülekäigurajale. Autojuhi seisukohalt võib suht rahulikult rihmaks sõita sest kohus mõistab õigeks. See Tartu õnnetus on samuti vähemalt segasüü kui fotol olnud tõuksi ega surnukeha teise kohta polnud viidud.
Re: Autotehnikateema
Uste ees ettevaatlikult sõitmine on ikka enese alalhoiu instinktis kinni, sest häiritud uksest väljuja võib maha kukkunud ratturile peksa anda või selle maas vedeleva voki kõveraks lüüa.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
			
						Re: Autotehnikateema
Näen, et trummile oli antud jälle internetiluba tühja jutu ajamiseks.
			
			
									
						
							professional retard
			
						- 
				Erureamees
- Liige
- Postitusi: 991
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Trumm trummiks, ega trummofoobia ka kena tõbi pole. 
Igatahes iga liikuri juht võiks juba enesealalhoiu instinktist juhinduda ja lisaks sellele aru saada, et olenemata märkidest või muudest läbisõiduõigust reguleerivatest vahenditest peaks teisel juhil olema õigus juhinduda sellest, et sina liigud ka mingi mõistliku kiirusega. Nagu kunagi üks tubli noor rallimees sõitis miljon kilomeetrit tunnis Pärnu - Rakvere teel ja külapoisid sattusid ta tähelaeva teele.
			
			
									
						
										
						Igatahes iga liikuri juht võiks juba enesealalhoiu instinktist juhinduda ja lisaks sellele aru saada, et olenemata märkidest või muudest läbisõiduõigust reguleerivatest vahenditest peaks teisel juhil olema õigus juhinduda sellest, et sina liigud ka mingi mõistliku kiirusega. Nagu kunagi üks tubli noor rallimees sõitis miljon kilomeetrit tunnis Pärnu - Rakvere teel ja külapoisid sattusid ta tähelaeva teele.
Re: Autotehnikateema
Seal ei ole praegu mingit hekki enam. Toimub maja ehitus, paigaldatud on see igalpool kasutatav ajutine alumiiniumvõrkaed, millele on külge kinnitatud tulevase ehitise reklaamplakatid. Nähtavus Tamme tänavalt välja sõitmiseks on vägagi piiratud ja juba sealt maja nurga tagant Kastani tänavale nägemiseks tuleb ettevaatlikult nina välja pista. Kui kaubikujuht seal tõesti "kihutas", siis on see selles kohas ilmselge ohutuse eiramine. Aga ei tundu usutav, et selles kohas annab pimedat kurvi kitsal tänaval kihutades teha.Tegelane5 kirjutas: ↑30 Okt, 2025 14:08Seadus seaduseks aga ei eelda et ühe suunalisel tänaval mingi 25 km/h sõitev liikur vastassuunast tuleb. Vasakul olev hekk ei tee ka asja lihtsamaks, kuigi kaubikust vist näeb üle selle.
Teiseks, kui jalgratta teel võib mopeed sõita siis kas sellega tohib toda õnnetut Kastani tänavat sõita ühes suunas 30 km/h ning vastu ca 45 km/h?! Kuna 30 märke ju vastassuuna jaoks pole pandud, siis peaks ju märkide puudumine tähendama defacto 50 km/h piirangut
P.S. Umbes samas piirkonnas tagurpidi oma õuest välja tagurdades on juba enam kui kord on enne saba tänavale jõudmist auto tagant kõnniteel "siuhhhh" kiiremini kui 30-35km/h läbi lennanud tõuksur või jalgrattur. Siiamaani olen õnnega koos olnud, kiirus tagurdades on olnud ehk maks 5 km/h- hiilides, sest liiklusolukord rohkem ei võimalda. Aga sellistega õnnetust ära hoida mul 5 km/h-ga kah pole võimalik. Lihtsalt polegi näha, kui lendur tuleb... Kurb ja kahju.
Re: Autotehnikateema
Ka mina olen sellel tänaval elanud ja oi-oi-oi-kui-palju sõitnud rattaga, rulaga jne, käinud sedapidi kooli ja tagasi. Ka üle sellesama koha 10.keskkooli. See koht on KITSAS, ega sinna suuremat "anna teed" märki kah kannata panna. Nii, nagu ise uksest välja astudes pidid vaatama, et kellelgi ette ei astuks, nii samamoodi oli ka mõistlik olla ise ettevaatlik et mitte kihutada otsa samamoodi majast või õuest välja astunud sõprade emadel, isadel, või muidu-naabritele või masinatele. Tänapäeval on see aspekt muidugi üldine kama-kaks. Kui nüüd ei pea seda tegema, ega sellega arvestama ja seda kõike tolereeritakse, siis ongi jamad juba eos sisse kirjutatud. Praeguseks on Kastanisse ilmunud 30-e märgid. Piltide pealtki paistab/tundub, et sealt välja sõites polnud kaubikul suurt kiirustki, ehk 5, liikunud ~meetri sellest punktis edasi, kust üldse avaneb vaade Kastani tänavale nägemaks, kas üldse saab edasi pööret sooritada. Pakuks, et põhirõhk nii traagilises tagajärjes oli ikka kaubiku alla kihutanud tõuksuril.
Muideks, veneajal tuli ülevalt ja keeras sellest samast, st samakitsast koridorist (tänavast) nii paremale kui vasakule pidevalt välja nii soolo kui järelhaakega (nii kutsika kui pika täishaakega) estakaadilt erinevate puisteainetega Autovedude kalluritehordid. Tänav on siiamaani samakitsas, kuigi kõrvalt võeti plats vanadest puumajadest tühjaks juba no ca 30 aastat tagasi. Eraldi teema on nüüd see, et see koht on tänu moodsa-aja-apparaaditehasele tiheda melu keskele sattunud. Täna oleks isegi sealt äärepealt kell 8 läbi sõitnud, aga läksin teist teed, ja stgantjärgi selguski, et seal on avarii... Nimelt, kui Kastanit pidi minna, siis fooritsükkel on niimoodi, et teades olukorda, kui punane ees paistab, siis on trikk keerata sinna Tamme striiti ja sealt sõita otse Riia-Vaksali risti- saad varem minema kui Kastani-Riia ristis foori oodates. Tean, et osad seda trikki kasutavad- isegi olen kasutanud. Teine ja palju hullem trikk on see, kui tiptunnil tulla ülevalt Riiat pidi linna sisse ja üritada pöörata vasakule Vaksalisse. No ei õnnestu, terve teine rida on pikalt kinni plokitud, sest vasakpöörde sooritajad on liikluskorraldajate poolt täiega issanda meelevalda jäetud. Aga esimene rida on otsesõiduks vaba. Ja nüüd ongi trikk selles, et uhad sellest teise rea stau-st mööda, raudteesilla alt läbi ja teed Riia-Vaksali ristist pöörde paremale, sõidad 50 meetrit ja kas teed tagasipöörde, et ületada ristmik otse Vaksalisse jõudes, või siis "nõrgemad" pööravad vasakule ja lähevad lihtsalt tegema ringi ümber Hektori j läbi selle sama tänase avarii ristmiku ja sealt edasi Kastani-Riia risti kaudu Vaksalisse. Mina täna hommikul kell 7.55 valisin Raudtee(parempööre Riia-tänavale kohe teise ritta)-Riia(viadukti alt läbi kohe teise ritta vasakpöördeks)-Vaksali. Kah võimalik marsuut Võru-Kastani-(Tamme)-Riia-Vaksali jäi täna valimata....
					Viimati muutis Peeter, 31 Okt, 2025 1:02, muudetud 2 korda kokku.
									
			
						
										
						Re: Autotehnikateema
Ega kui mingi jama oleks kokku keeranud, siis kõik ikka tundsid ja teadsid kes see poiss oli. Ja siis, kui olekski minema saanud, aga ikka vaja oleks olnud, siis hullema jama korral oleks onu külla tulnud ja isa-emaga rääkinud. Muidu oleks lihtsalt sõna saadetud, et "poiss sul ei oska tänaval liigelda". Ja siis oleks võinud kõnniteel uljasülbelt rattaga kihutamine tükiks ajaks ära jääda...
Re: Autotehnikateema
Minu panus teemasse : 
Praegusel pimedal aastaajal võiks kasutada helkurit , jalamehed esmajärjekorras , jalgratturid pimedal maanteel valgustamata jalgrattaga , otsivad ilmselt surma , kõigil on õigused , kohustused on "nõrkadele " .
			
			
									
						
										
						Praegusel pimedal aastaajal võiks kasutada helkurit , jalamehed esmajärjekorras , jalgratturid pimedal maanteel valgustamata jalgrattaga , otsivad ilmselt surma , kõigil on õigused , kohustused on "nõrkadele " .
Re: Autotehnikateema
Täitsa teises maakonnas teises liiklussituatsioonis. Ehk oma maja ees parkimiskohast välja sõites kus kohe prkimiskoha tagant läheb läbi kõnnitee ja seal sõidavad
ka tõuksid. Lähtun mina teadmisest et tõuksi maks kiirus on lubatud 25km/h. Tean et nad sõidavad seal tubli 50+ kusjuures autodele on seal piiratud kiirus 30.
Ehk kui laks käib ei saa mina näha ja teada, et ta sealt nurga tagant välja lendab.
Just nagu see viidatud juhtum kus kõrvalteelt peateele ette sõitnud autojuht ei saa eeldada ja arvestada et peateel sõitja ületab kiirust 2...3x.
Oma küla tõuksikangelaste vanematele olen ka oma seisukoha välja öelnud ja sealt tuli vastuseks. Kui tõuksil oleks piirang 25 km/h peal siis jääks see nurka seisma.
S.t. loe. Tõuks pole liikumiseks punktist A punkti B vaid adrenaliini saamiseks hängimiseks, trikitamiseks jms.
Igapäevaselt näeb mõnda neist tagarattal sõitmas, üle sõidutee künnise hüppamas jms.
			
			
									
						
										
						ka tõuksid. Lähtun mina teadmisest et tõuksi maks kiirus on lubatud 25km/h. Tean et nad sõidavad seal tubli 50+ kusjuures autodele on seal piiratud kiirus 30.
Ehk kui laks käib ei saa mina näha ja teada, et ta sealt nurga tagant välja lendab.
Just nagu see viidatud juhtum kus kõrvalteelt peateele ette sõitnud autojuht ei saa eeldada ja arvestada et peateel sõitja ületab kiirust 2...3x.
Oma küla tõuksikangelaste vanematele olen ka oma seisukoha välja öelnud ja sealt tuli vastuseks. Kui tõuksil oleks piirang 25 km/h peal siis jääks see nurka seisma.
S.t. loe. Tõuks pole liikumiseks punktist A punkti B vaid adrenaliini saamiseks hängimiseks, trikitamiseks jms.
Igapäevaselt näeb mõnda neist tagarattal sõitmas, üle sõidutee künnise hüppamas jms.
Re: Autotehnikateema
Muidugi lisades siia veel klassikaline kaitumismuster kus tõuksiga ja jalgratastega sõidetakse "slaalomit" ehk vastavalt vajadusele mingi lõik kõnniteel mingil hetkel sõiduteel. Kord ületatakse teed/ristmiku mööda sõiduteed kord üle sebra. Või sõites mööda sõiduteed siis sebrani jõudes pööratakse sellele ootamatult. Ja ole siis see hiromant kes ennustab kuhu järgmine manööver viib.
			
			
									
						
										
						Re: Autotehnikateema
Minu enesealalhoiuinstinkt sellistes kohtades kus madallendurid võivad välja söösta: esmalt piirdun auto nina väljapistmisega et mind nähtaks ning mingi hetke pärast lasen vaikselt edasi et ka ise juba näeks mõlemale poole. Ninatamine on eelduseks, et võimalik madallendur mind näeks ja veel auto eest läbi mahuks.
Aga eks nendega on sama lugu mis muu liiklusega - ka siin kehtib loodusseadus et tugevamad (ettenägelikumad/nutikamad/analüüsivõimelisemad) jäävad ellu. Karm looduslik valik teeb oma töö nagu mujalgi looduses - kahjuks..
			
			
									
						
							Aga eks nendega on sama lugu mis muu liiklusega - ka siin kehtib loodusseadus et tugevamad (ettenägelikumad/nutikamad/analüüsivõimelisemad) jäävad ellu. Karm looduslik valik teeb oma töö nagu mujalgi looduses - kahjuks..

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
			
						Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Oi kui palju mulle sellist pidurite testi tehtud on... ca 5 meetri kauguselt veereb keegi vaikselt ette. Õnneks pole ma siis olnud maanteerattaga, mille pidurid tublisti kehvemad, kui mu igapäevavokil.Walter2 kirjutas: ↑31 Okt, 2025 9:02 Minu enesealalhoiuinstinkt sellistes kohtades kus madallendurid võivad välja söösta: esmalt piirdun auto nina väljapistmisega et mind nähtaks ning mingi hetke pärast lasen vaikselt edasi et ka ise juba näeks mõlemale poole. Ninatamine on eelduseks, et võimalik madallendur mind näeks ja veel auto eest läbi mahuks.
Minu liikluskultuuritut sõidustiili näeb siit: https://www.youtube.com/watch?v=zj9P2YTPE14
Seal on kaamera just maanteeratta küljes, mis ehitatud vetevana käest saadud Pannonia Sport'i raamile.
Videos kirun raudtee ülekäigukohti, mida mõned reformistid lubasid legaliseerima hakata, kuid ei ole seda teps mitte teinud. pigem on neid hoopis lõhutud.
Re: Autotehnikateema
Aga mis on minu variandid, kas kutsuda keegi kõrvalseisja kes vaatab, et ei tuleks mõnda liikurit? Või loobuda autost? Ega jalakäiana ei ole ohutum. Meil läheb maja eest läbi see kombo: kergliiklustee ja kõnnitee. Ilusti joonega eraldatud. On esinenud juhtumeid, kus väravast välja astudes oleks peaaegu jäänud mingi liikuri ette. Ometi on värava ja kergliiklustee vahel kõnnitee laius ca 1,5m. Lisaks veel see rattatee. Üle eelmine nädal oleks jäänud samas kohas sõiduteel jalgratturi alla.Oi kui palju mulle sellist pidurite testi tehtud on... ca 5 meetri kauguselt veereb keegi vaikselt ette
Re: Autotehnikateema
Ma jalakäijatest nii kiiresti mööda ei julge sõita... Just tagant lähenedes. Ise tulin ka naisega jalgsi Selverist mööda kõnniteed ja siis naine hüüdis, et jalgratas!! Mina hüppasin vasakule ja tema paremale, mõistlik olnuks mõlemad ühele poole. Ja ilge hooga see me vahelt läbi põrutaski. Siis järgnes omavaheline vaidlus, et kumbale poole me pidanuks hoiduma. Naine arvas, et paremale, sest pea kõik jalgsi liiklejad hoiavad paremale, mina arvasin, et vasakule nagu sõiduteel eeskirjad ette näevad. Jäimegi eri arvamusele.
Autojuhina on minu jaoks probleem parempööre. Tagasivaate peegel näitab taha arvestusega, et näeks kõrvarea autot aga kõnniteed ei näe. Ristmikut ületavat jalakäija näeb kõrvale vaadates ära aga kiirelt tulevat kergliikurit näeb ainult üle õla vaadates. Vasakule keeramine selles osas ohutum, näeb kõnniteed päris pikalt.
Ise kasutan kõiki liikumisvahendeid, mis rendikatest parasjagu ette satub. Tõuks on neist kõige ebamugavam, miniroller ja elektrijalgratas on 10 korda mugavamad ja ohutumad. Üritan leida võimalikult väheste jalakäijatega teid ja neile tagant lähenedes tõmban kiiruse nii maha kui võimalik - äkki on mõni neist minusugune kaootilise liikumisstiiliga tegelane. Autojuhtidega on minu arust palju lihtsam hakkama saama, nood enamasti ikka jälgivad kuhu sõidavad.
			
			
									
						
										
						Autojuhina on minu jaoks probleem parempööre. Tagasivaate peegel näitab taha arvestusega, et näeks kõrvarea autot aga kõnniteed ei näe. Ristmikut ületavat jalakäija näeb kõrvale vaadates ära aga kiirelt tulevat kergliikurit näeb ainult üle õla vaadates. Vasakule keeramine selles osas ohutum, näeb kõnniteed päris pikalt.
Ise kasutan kõiki liikumisvahendeid, mis rendikatest parasjagu ette satub. Tõuks on neist kõige ebamugavam, miniroller ja elektrijalgratas on 10 korda mugavamad ja ohutumad. Üritan leida võimalikult väheste jalakäijatega teid ja neile tagant lähenedes tõmban kiiruse nii maha kui võimalik - äkki on mõni neist minusugune kaootilise liikumisstiiliga tegelane. Autojuhtidega on minu arust palju lihtsam hakkama saama, nood enamasti ikka jälgivad kuhu sõidavad.
Re: Autotehnikateema
Kui nüüd teha sellele tõuksiõnnetusele esmast analüüsi (olles kursis antud ristmiku olemusega), siis saaks teha kokkuvõtte, et kui vähendada antud ristmikule Tamme tänavalt välja Kastani tänavale keerava auto kiirust seniselt sihukeselt hiilivalt 1 meeter sekundis (st 3,6 km/h) veel poole võrra 0,5-le meetrile sekundis (st 1,8 km/h), siis väheneks küll tõenäosus õnnetuse toimumisse, aga raskete tagajärgede vähenemise aspektist oleks palju suurem rõhk siiski tõuksiga liikleja kiiruse vähendamine ja turvavarustuse kasutamine. Ehk siis: kui pauk peaks ikkagi toimuma, siis oluliselt rohkem selle ärahoidmisele saab panustada rolleri/tõuksi/jalgratta kiiruse vähendamise arvelt. Auto kiiruse langetamine vähendab lihtsalt õnnetusjuhtumi tekke tõenäosust. Seda kõike eriti veel, kui sõidetakse ilma kaitsevahenditeta (kiiver jne)
Nagu mulle ütles eksamiosakonna juhataj millalgi, kui poiss rolleri/tsikli lubasid teha tahtis: ta läheb sul liikluses tsikli koha peale ja tead ju ise küll kuidas tsiklistid "katki lähevad", Maarjamõisas laua peal oleme me kõik võrdses seisus.
Ja teine seik veel: vene keeles on hea ütlus, mis tõlkides ei anna küll sellist effekti:
Jalakäial on õigus senikaua kuni ta on elus. Ja sõnademängus tähendab vene keeles see sõna õigus enamat, kui eesti keeles. See on nii eesõigus, kui ka õigus hoolimatult ja/või kangekaelselt käituda oma eesõiguse kehtestamisel. Ja samas ka selgitab, mis siis juhtuda võib, kui jalakäija oma eesõigust läbimõtlematult kehtestama asub. Täpselt sama jutt on ka rolleristide, tõuksistide ja jalgratturitega.
			
			
									
						
										
						Nagu mulle ütles eksamiosakonna juhataj millalgi, kui poiss rolleri/tsikli lubasid teha tahtis: ta läheb sul liikluses tsikli koha peale ja tead ju ise küll kuidas tsiklistid "katki lähevad", Maarjamõisas laua peal oleme me kõik võrdses seisus.
Ja teine seik veel: vene keeles on hea ütlus, mis tõlkides ei anna küll sellist effekti:
Jalakäial on õigus senikaua kuni ta on elus. Ja sõnademängus tähendab vene keeles see sõna õigus enamat, kui eesti keeles. See on nii eesõigus, kui ka õigus hoolimatult ja/või kangekaelselt käituda oma eesõiguse kehtestamisel. Ja samas ka selgitab, mis siis juhtuda võib, kui jalakäija oma eesõigust läbimõtlematult kehtestama asub. Täpselt sama jutt on ka rolleristide, tõuksistide ja jalgratturitega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist
