Vene MOBILISATSIOON
Re: Vene MOBILISATSIOON
See on see teema, millest ka siin foorumis juba ammu kirjutasin. Kui keegi ootab "Putinit ja Nõukogude võimu", või lihtsalt ei soovi selles sõjas poolt valida, või lihtsalt ei soovi sõdida ja ootab sõja lõppu, siis venevant teebki selliste eest selle poolevalimise ära. Aetakse Putini punakaltsud selga, tehakse pilt, pannakse sotsmeediasse üles, ja tagasiteed naljalt Ukraina poolele sellel isikul enam ei ole. Punkt. Ja nüüd edasi "vperjot rindele mjasorubkasse miinivälja puhastama ja droone peibutama!"
Ainult et... see käis juba alguses kohe ju! Palju neid jäänud on?
Ainult et... see käis juba alguses kohe ju! Palju neid jäänud on?
Re: Vene MOBILISATSIOON
Kas käis? DNR/LNR-ist pole jah vist enam kedgai võtta, aga mujalt...?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Vene MOBILISATSIOON
Kas meite viies kolonn on "lootusrikkalt" ootel, kui keel on ju suus ja meel samal lainel?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Vene MOBILISATSIOON
Putin allkirjastas eile kaks seadust mobiliseerimiseks. ISW hinnangul ka võimalikuks sõjaks NATO-ga.
Ukaasid ise sisaldavad esmapilgul varem tutvustatud seaduse eelnõus pakutud muudatusi: ukaas nr 412 sätestab, et allkirja ei pea kutsele enam andma ja üleüldiselt ei pea enam nägu näitama, et komisjon otsuse langetaks ja õnnelik väljavalitu kroonulobi peale saaks jne - ja nüüd saab kõike seda (st teenistuseks kõlbulikkuse kontrolli) aastaringselt.
Aga kas on midagi uut veel?
Ukaas nr 411 on napim ja kinnistab varasemalt siin arutatud "objektide kaitse".
Mõned seadusemuudatused asuvad jõusse kohe, osad 2026. aasta 1. jaanuarist.
Redigeerimata masintõlget alates teisest lehest:
Ukaas nr 411 teisel ja kolmandal lehel (masintõlge, ei viitsi redigeerida):
https://x.com/TheStudyofWar/status/1985917242588958802Russian President Vladimir Putin signed two laws on November 4 that likely aim to facilitate the use of Russia’s inactive reserve in a protracted war in Ukraine and a possible war against the North Atlantic Treaty Organization (NATO), as well as the use of the active reserve in combat in Ukraine.
Ukaasid ise sisaldavad esmapilgul varem tutvustatud seaduse eelnõus pakutud muudatusi: ukaas nr 412 sätestab, et allkirja ei pea kutsele enam andma ja üleüldiselt ei pea enam nägu näitama, et komisjon otsuse langetaks ja õnnelik väljavalitu kroonulobi peale saaks jne - ja nüüd saab kõike seda (st teenistuseks kõlbulikkuse kontrolli) aastaringselt.
Aga kas on midagi uut veel?
Ukaas nr 411 on napim ja kinnistab varasemalt siin arutatud "objektide kaitse".
Mõned seadusemuudatused asuvad jõusse kohe, osad 2026. aasta 1. jaanuarist.
http://publication.pravo.gov.ru/documen ... 14?index=1Федеральный закон от 04.11.2025 № 412-ФЗ
"О внесении изменений в Федеральный закон "О воинской обязанности и военной службе" и статью 11 Федерального закона "Об альтернативной гражданской службе"
Redigeerimata masintõlget alates teisest lehest:
1) artikli 7 punkti 2 viiendas lõigus asendada sõnad „esialgne registreerimine” sõnadega „kodanike registreerimine”;
2) artiklis 71:
a) lisada punktile 1 järgmine lause: „Sel juhul ei tohi sõjaväekomissariaadi kutse, mis on postitatud kutsete registrisse, ilmumise kuupäev ületada 30 päeva alates sellise kutse postitamise kuupäevast kutsete registrisse.”;
b) punktis 2 asendada sõnad „on allkirjastatud sõjaväekomissari elektroonilise allkirjaga. Teave nimetatud otsuse kohta saadetakse automaatselt päeval, mil sõjaväekomissariaadi kutse postitatakse kutsete registrisse” sõnadega „jõustub päeval, mil sõjaväekomissar allkirjastab nimetatud otsuse elektroonilise allkirjaga. Teave allkirjastatud otsuse kohta saadetakse automaatselt päeval, mil see allkirjastatakse”;
c) punktis 5 asendada sõnad „on allkirjastatud sõjaväekomissari elektroonilise allkirjaga”.
Teave nimetatud otsuse kohta saadetakse automaatselt elektrooniliselt" asendada sõnadega "jõustub päevast, mil sõjakomissar on nimetatud otsuse elektrooniliselt allkirjastanud. Teave allkirjastatud otsuse kohta saadetakse automaatselt selle elektroonilise allkirjastamise päeval";
3) artikli 8 lõikes 5:
a) lisada uus kuues lõik järgmise sisuga:
"Sõjaväekomissaridel on lisaks käesoleva punkti teises kuni viiendas lõigus nimetatud dokumentidele õigus väljastada esmasele sõjaväeregistrile kuuluvatele kodanikele, sõjaväeregistris olevatele kodanikele ja kodanikele, kes ei ole sõjaväeregistris, kuid on kohustatud sõjaväeregistris olema, väljavõtteid sõjaväeregistrist, mida saab neile kodanikele edastada ka elektroonilisel kujul ühel käesoleva föderaalseaduse artikli 83 lõikes 4 nimetatud viisil.";
b) lugeda kuues lõik seitsmendaks lõiguks;
4) sõnastada artikli 22 lõige 3 järgmises sõnastuses:
"3. Reservis mitteolevate kodanike ajateenistusse kutsumine toimub igal aastal 1. jaanuarist kuni 31. detsembrini Venemaa Föderatsiooni presidendi dekreedi alusel.“;
5) tunnistada artikkel 25 kehtetuks;
6) artiklis 26:
a) punkti 1 kolmandas lõigus asendada sõnad „teenistus ja asukoht“ sõnadega „teenistus käesoleva föderaalseaduse artiklis 26 kehtestatud tähtaegadel ja asukoht“;
b) punktis 1¹ asendada sõnad „sõjaväeteenistus“ sõnadega „Vene Föderatsiooni valitsuse poolt kinnitatud sõjaväeteenistus“;
c) tunnistada punkt 1² kehtetuks;
d) punktis 4 kustutada sõnad „Vene Föderatsiooni valitsuse poolt kinnitatud“;
7) täiendada artiklit 26 järgmise sisuga:
"Artikkel 26¹. Reservis mitteolevate, kuid ajateenistusse kutsutud kodanike lähetamine ajateenistuskohta
Reservis mitteolevate, kuid ajateenistusse kutsutud kodanike lähetamine ajateenistuskohta toimub kaks korda aastas 1. aprillist kuni 15. juulini ja 1. oktoobrist kuni 31. detsembrini järgmiste eranditega:
a) Kaug-Põhja teatud piirkondades või Kaug-Põhja piirkondadega võrdsustatud teatud paikades elavad kodanikud lähetatakse ajateenistuskohta 1. maist kuni 15. juulini või 1. novembrist kuni 31. detsembrini. Nende piirkondade ja paikade loetelu, samuti kodanike ajateenistuskohta lähetamise tingimused nendes piirkondades ja paikades elavad kodanikud määrab kindlaks Vene Föderatsiooni relvajõudude peastaap;
Maapiirkondades elavad kodanikud, kes tegelevad otseselt külvi- ja koristustöödega, saadetakse sõjaväeteenistuskohta 15. oktoobrist kuni 31. detsembrini;
Haridusasutuste pedagoogilised töötajad saadetakse sõjaväeteenistuskohta 1. maist kuni 15. juulini.";
artiklis 28:
a) punkti 1 esimest lõiku muudetakse järgmiselt:
"1. Sõjaväeteenistusse kutsumisega seotud tegevuste läbiviimisel usaldatakse sundteenistuskomisjonile reservi mittekuuluvate kodanike tervisekontrolli ja professionaalse psühholoogilise valiku korraldamine, samuti nende kohta ühe järgmistest otsustest tegemine:";
b) punkti 13 muudetakse järgmiselt:
"13. Ajateenistusse kutsumise komisjoni otsus reservis mitteoleva kodaniku ajateenistusse kutsumise kohta kehtib kogu Vene Föderatsiooni territooriumil ja kuulub täitmisele ühe aasta jooksul alates selle tegemise päevast, võttes arvesse sõjaväe registreerimisandmete kontrollimist. Kodanik, kes ei ole reservis, kelle suhtes on tehtud otsus sõjaväeteenistusse kutsumise kohta, on õigus sõjaväeteenistusse kutsumise määrusega kehtestatud viisil teatada sõjaväekomissariaadile, kus ta on sõjaväeteenistusse registreeritud, tema jaoks asjaolude ilmnemisest, mis on aluseks käesoleva artikli lõikes 1 sätestatust erineva otsuse tegemisele. Sellisel juhul saadab ajateenistusse kutsumise komisjon või sõjaväekomissariaat viie tööpäeva jooksul alates sellise kodaniku avalduse registreerimise kuupäevast asjakohased materjalid läbivaatamiseks Vene Föderatsiooni moodustava üksuse ajateenistusse kutsumise komisjonile.
c) lisada punktile 5 teine lõik järgmise sisuga:
"Samal ajal võib ajateenistusse kutsumise komisjon reservis mitteoleva kodaniku puhul teha otsuse sõjaväeteenistusest vabastamise, ajateenistusse kutsumisest vabastamise või ajateenistusse kutsumisest edasilükkamise kohta ilma sellise kodaniku isikliku ilmumiseta ajateenistusse kutsumise komisjoni koosolekule."
d) lisada punktis 6 sõna "(tehtud)" järele sõnad "välja arvatud juhtudel, kui ajateenistusse kutsumise komisjoni otsuse saab teha ilma sellise kodaniku isikliku ilmumiseta";
e) lisada punkt 8 järgmise sisuga:
8. Sõjaväeteenistusse kutsumise komisjoni töö korraldamise kord on kindlaks määratud sõjaväeteenistusse kutsumise määrusega.
9) Artikli 29 lõikele 31 lisatakse sõnad "ja kahe nädala jooksul teavitab sellest sõjaväeteenistusse kutsumise otsuse teinud värbamiskomisjoni".
10) Artiklis 31:
a) lõikes 1 asendatakse sõnad "väeosale" sõnadega "kohta";
b) lõike 2 teine lõik sõnastatakse järgmiselt: „Sõjaväeteenistusse kutsutav kodanik (välja arvatud käesoleva föderaalseaduse artikli 22 lõikes 2 nimetatud kodanikud), sealhulgas isik, kes on kaotanud aluse ajateenistusest ajamisest edasilükkamise saamiseks, kes ei ole saanud sõjaväekomissariaadilt kutset enne käesoleva föderaalseadusega kehtestatud järgmise reservis mitteolevate, ajateenistusse kutsutud kodanike ajateenistuskohta saatmise perioodi algust kahe nädala jooksul alates nimetatud perioodi algusest, on kohustatud isiklikult ilmuma sõjaväekomissariaati sõjaväe registreerimisandmete kontrollimiseks.“;
c) lõikest 23 jäetakse välja sõnad „ajateenistuse ajal“;
11) artikli 35 lõike 1 kuues lõik pärast sõna „kadetid“ täiendada sõnadega "sealhulgas need, mis on seotud kadettide üksuste juhtimisega ja millele ei ole ette nähtud ohvitseri auastet". Artikkel 2
25. juuli 2002. aasta föderaalseaduse nr 113-FZ "Alternatiivse tsiviilteenistuse kohta" (Vene Föderatsiooni õigusaktide kogu, 2002, nr 30, artikkel 3030; 2013, nr 27, artikkel 3477) artikli 11 lõige 1 sõnastatakse järgmiselt:
"1. Kodanikel on õigus esitada sõjaväeteenistusse registreerimise kohas sõjaväekomissariaadile taotlusi sõjaväeteenistuse asendamiseks asendusteenistusega järgmistel tähtaegadel:
enne 1. aprilli kodanikel, kelle sõjaväeteenistusse saatmine on kavandatud käesoleva aasta 1. oktoobrist kuni 31. detsembrini;
enne 1. oktoobrit kodanikel, kelle sõjaväeteenistusse saatmine on kavandatud järgmise aasta 1. aprillist kuni 15. juulini.
Kodanikel, kellel on sõjaväeteenistusest edasilükkamine, on edasilükkamise aluste ennetähtaegsel lõppemisel õigus esitada sõjaväeteenistuse asendamise taotlus." asendades sõjaväeteenistuse asendusteenistusega 10 päeva jooksul alates edasilükkamise aluste lõppemise kuupäevast.
Kodanikud, kes on avaldanud soovi asendada sõjaväeteenistus ajateenistusega alternatiivset tsiviilteenistust läbides peavad põhjendama, et sõjaväeteenistus on vastuolus nende veendumuste või usuga.
Artikkel 3
Kehtetuks tunnistada:
22. veebruari 2004. aasta föderaalseadus nr 4-FZ "Sõjaväekohustuse ja sõjaväeteenistuse föderaalseaduse artikli 25 muutmise kohta" (Vene Föderatsiooni õigusaktide kogu, 2004, nr 8, artikkel 600);
6. juuli 2006. aasta föderaalseaduse nr 104-FZ "Vene Föderatsiooni teatud õigusaktide muutmise kohta seoses sõjaväeteenistuse tähtaja lühendamisega ajateenistuse teel" (Vene Föderatsiooni õigusaktide kogu, 2006, nr 29, artikkel 3122) artikli 2 lõige 6;
2. juuli 2013. aasta föderaalseaduse nr 185-FZ "Vene Föderatsiooni teatud õigusaktide muutmise ja Vene Föderatsiooni õigusaktide (seadusandlike aktide eraldi sätete) kehtetuks tunnistamise kohta seoses föderaalseaduse "Haridus Venemaa Föderatsioonis" vastuvõtmisega" artikli 52 lõige 18 (Vene Föderatsiooni õigusaktide kogu, 2013, nr 27, artikkel 3477).
Artikkel 4
Käesolev föderaalseadus jõustub selle ametliku avaldamise päeval, välja arvatud sätted, mille puhul käesolevas artiklis on kehtestatud erinev jõustumiskuupäev.
Käesoleva föderaalseaduse artikli 1 punktid 4–10 ning artiklid 2 ja 3 jõustuvad 1. jaanuaril 2026.
http://publication.pravo.gov.ru/documen ... 2511040012Федеральный закон от 04.11.2025 № 411-ФЗ
"О внесении изменений в статью 4 Федерального закона "Об обороне" и статьи 37 и 57-1 Федерального закона "О воинской обязанности и военной службе"
Ukaas nr 411 teisel ja kolmandal lehel (masintõlge, ei viitsi redigeerida):
ISW kokkuvõte seadustest (nende tõlgenduses/tõlkes jõustuvad muudatused 1. jaanuarist):Vene Föderatsiooni relvajõudude mobiliseeritud inimreservis olevaid kodanikke võib Vene Föderatsiooni presidendi määruse alusel saata eriväljaõppelaagritesse kriitilise tähtsusega rajatiste ja muude elutalitlust toetavate rajatiste kaitse tagamiseks.
Eriväljaõppelaagrite läbiviimise korra määrab kindlaks Vene Föderatsiooni valitsus.
Kodanikele, kes on sõlminud lepingu Vene Föderatsiooni relvajõudude mobilisatsioonireservis viibimiseks, kehtivad juhul, kui nad saadetakse erilaagritesse kriitilise tähtsusega rajatiste ja muude elutoetussüsteemide kaitse tagamiseks, föderaalseaduste ja muude Vene Föderatsiooni normatiivaktidega ette nähtud õigused, kohustused, sotsiaalsed garantiid, hüvitised ja vastutus kodanikele, kes on kutsutud sõjaväelisele väljaõppele ja läbivad seda.
https://understandingwar.org/research/r ... er-4-2025/Russian President Vladimir Putin signed two laws on November 4 that likely aim to facilitate the use of Russia’s inactive reserve in a protracted war in Ukraine and a possible war against the North Atlantic Treaty Organization (NATO), as well as the use of the active reserve in combat in Ukraine. Putin signed a law allowing Russian military conscription administrative processes to occur year-round, as opposed to the current system that only processes conscripts during the semi-annual spring and fall cycles.[39] The law will come into effect on January 1, 2026, at which point military registration and enlistment offices will be able to issue conscription summonses, organize medical examinations, and hold draft board meetings year-round instead of only twice a year. ISW continues to assess that the year-round conscription process aims to mitigate bureaucratic bottlenecks that complicate Russia’s force generation efforts during large-scale involuntary call-ups.[40] Changes to Russia’s personnel processing system are likely intended to support ongoing efforts to increase the size of the Russian military and would allow Russia to mobilize forces faster and more efficiently during both a protracted war in Ukraine and a possible future war against NATO.
Putin also signed a law requiring active reservists to participate in special training to protect critical and other infrastructure in Russia.[41] The Russian Ministry of Defense (MoD) first proposed a version of this law in October 2025 that would have permitted the Russian military to use Russia’s active reserve (“human mobilization reserve”) in expeditionary deployments outside of Russia without an official Kremlin declaration of mobilization or a state of war.[42] Russian State Duma Defense Committee Chairperson Andrei Kartapolov stated on October 13 that the prior draft of the law would allow the Kremlin to deploy active reservists outside of Russian territory, including to Ukraine’s Sumy and Kharkiv oblasts.[43] The version of the law that Putin signed into law only calls for active reservists to protect Russian infrastructure facilities, but ISW continues to assess that the Kremlin is using the deployment of active reservists to protect critical infrastructure to set conditions to mobilize active reservists for combat in the future, including in Ukraine.[44]
Re: Vene MOBILISATSIOON
Nende seaduste raames peab meeles pidama seda olulist nüanssi, et Venemaa on kuulutanud enda omaks (ning pannud põhiseadusesse!) neli Ukraina oblastit.
Kuigi osa sellest on ukrainlaste kontrolli all, saab antud seaduste raames saata mobiliseeritavaid "oma riigi sees" rindele - näiteks "valvama elutähtsaid objekte Pokrovskis".
Miks mitte järgmisena Herson või Sumõ linnad?
Kuigi osa sellest on ukrainlaste kontrolli all, saab antud seaduste raames saata mobiliseeritavaid "oma riigi sees" rindele - näiteks "valvama elutähtsaid objekte Pokrovskis".
Miks mitte järgmisena Herson või Sumõ linnad?
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Vene MOBILISATSIOON
Kas siit saab välja lugeda, et välismaal (ka meil) asuvale kodanikule saadetud meil on võrdne seadusliku dokumendina ja selle eirajaid saab karistada seaduses ettenähtud korras tagaselja tehtud kohtu otsusega?Rändur kirjutas: ↑05 Nov, 2025 7:53 ... Ukaas nr 412 sätestab, et allkirja ei pea kutsele enam andma ja üleüldiselt ei pea enam nägu näitama, et komisjon otsuse langetaks ja õnnelik väljavalitu kroonulobi peale saaks jne - ja nüüd saab kõike seda (st teenistuseks kõlbulikkuse kontrolli) aastaringselt.
Aga kas on midagi uut veel? ....
Et on rakendatud instrument välisriikides asuva 5 kolonni liikmete mõjutamiseks, kus iga piiritaga asuvat vene- või topeltkodakonsusega isikut võib lugeda potensiaalseks venemaa relvajõudude liikmeks?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Vene MOBILISATSIOON
Oleks tore, kui see nii oleks. Iga meilt Veresse sugulastele külla sõitev potensiaalne Veremaa kodakondsusega või hallipassimehest kutsealune võidakse verelaste poolt mitte tagasi lubada ja sõtta saata. Piiriületuste hulk jääks oluliselt vähemaks. Selle teemat peaks meie meedia üles keerutama.OLAVI kirjutas: ↑05 Nov, 2025 12:42Kas siit saab välja lugeda, et välismaal (ka meil) asuvale kodanikule saadetud meil on võrdne seadusliku dokumendina ja selle eirajaid saab karistada seaduses ettenähtud korras tagaselja tehtud kohtu otsusega?Rändur kirjutas: ↑05 Nov, 2025 7:53 ... Ukaas nr 412 sätestab, et allkirja ei pea kutsele enam andma ja üleüldiselt ei pea enam nägu näitama, et komisjon otsuse langetaks ja õnnelik väljavalitu kroonulobi peale saaks jne - ja nüüd saab kõike seda (st teenistuseks kõlbulikkuse kontrolli) aastaringselt.
Aga kas on midagi uut veel? ....
Et on rakendatud instrument välisriikides asuva 5 kolonni liikmete mõjutamiseks, kus iga piiritaga asuvat vene- või topeltkodakonsusega isikut võib lugeda potensiaalseks venemaa relvajõudude liikmeks?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: ugandiklubi ja 11 külalist