There are no specific EU rules on the odour of windshield washer fluid, but regulations focus on its toxic ingredients to prevent poisoning, with restrictions on methanol and requirements for child-resistant packaging. While the odour itself isn't directly regulated, some member states may have rules about odours from industrial emissions if they cause public nuisance, and certain chemicals that create odour are also regulated because of their toxicity.
Toxicity and ingredient regulations
Methanol: The EU has restricted methanol in windshield washing and defrosting fluids to a maximum of \(0.6\%\) concentration to prevent methanol poisoning through accidental ingestion.
Other harmful substances: Regulations also require that products do not contain substances with endocrine-disrupting properties or those that meet the criteria for Persistent, Bioaccumulative, and Toxic (PBT) substances.
Safety information: Manufacturers must provide safety data sheets that list the hazardous substances and their concentrations, and ensure the product is properly labeled.
Packaging and safety
Child-resistant fastenings: Containers for windshield washer fluid must have child-resistant fastenings to prevent accidental ingestion.Tactile warning: A tactile warning of danger must be present on the container.
Member state regulations
Odour nuisance: Some EU member states may have national regulations for controlling industrial odours that are considered a considerable nuisance or health hazard, although these are not directly tied to the odour of the product itself.
Examples: Germany and other countries have rules about industrial emissions and the potential for odour to be a public nuisance.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
AI ütleb ka, et üldist EU lõhnamäärust klaasivedelikule ei ole, küll aga võivad kohalikud võimud neid kehtestada. Eks ma küsin järgi, kui järgmine kord jutule satun.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Hankook naast on vali vs michelinRunkel kirjutas: ↑03 Nov, 2025 23:27, Kadrioru lossi ei tahaks protiga ikka vurada.
Muidu meeldiv lugeda, et mehed püsivad kenasti kas lamelli- või naastrehvikaevikus. Kui keegi on hiljuti positsiooni muutnud kas naastudelt lamellidele või siis lamellilt tagasi naastudele ootaks muljeid ja mõtteid - kas tasus possa vahetust.
Kas Hankook on haip või tasub paremate rehvide valikul neid tõsiselt võtta?
Re: Autotehnikateema
Mu äi ostis 2017 RAV4. See talv läks sama Hankooki lamell alla millega ta poest välja sõitis. Läbisõit 84000. Suvekad on samuti sama vanad kui auto, ilmselt samuti hankook lamell(ilma lumehelbekeseta). Järgmine suvi sõidab nendega jälle edasi...
-
Madis Reivik
- Liige
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Justkui ei tohiks metanooliga müüa aga ikka müüakse.
https://www.ideaalpuhastus.ee/toode/aut ... l-metanoo/
Huvitav kas EU normid on vabatahtlikud ?
https://www.ideaalpuhastus.ee/toode/aut ... l-metanoo/
Huvitav kas EU normid on vabatahtlikud ?
Re: Autotehnikateema
Tootja lehel kirjas, et müüa tohib ainult jur. isikutele. Edasimüüja bläkk.Madis Reivik kirjutas: ↑06 Nov, 2025 17:16 Justkui ei tohiks metanooliga müüa aga ikka müüakse.
https://www.ideaalpuhastus.ee/toode/aut ... l-metanoo/
Huvitav kas EU normid on vabatahtlikud ?
https://pood.flexoil.ee/et/a/flexoil-kl ... ol-talvine
EDIT Kuigi, minu keemiaalased teadmised ei luba järeldada, milline koostisosa nüüd siis metanooli alla käibki...?
Koostisosad: vesi, 15-30% bioetanool, <5% isopropanool, <5% metüületüülketoon.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
-
Madis Reivik
- Liige
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõesti huvitav.. äkki on METANOOL lihtsalt parmude kollitamiseks peale kirjutatud või siis oli vanast ajast miljon silti üle ?
Ma ei taibanud koostist lugeda enne.
Metüületüülketooni lisamine on muidugi eriti seksikas.. huvitav kuidas see värvile mõjub ?
Ma ei taibanud koostist lugeda enne.
Metüületüülketooni lisamine on muidugi eriti seksikas.. huvitav kuidas see värvile mõjub ?
Re: Autotehnikateema
Mehed, mis te vaidlete oma "vanade romude" üle - marss-marss kohe uut, moodsat ja soodsat autot ostma!
https://www.err.ee/1609850220/uute-auto ... lla-viinud
Ka sellise jutuga võib reklaami teha!

https://www.err.ee/1609850220/uute-auto ... lla-viinud
Ka sellise jutuga võib reklaami teha!
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Odavamaid autosid ostma?
Üks võimalus on selline, et üha rohkem hakkab meile tekkima igasuguste hiina automarkide esindusi. Seesama hr. Luberg räägib ühes teises artiklis, kuidas nad just hakkasid maale tooma üht uut hiina automarki
https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=66050
Selle foorumi ühest teisest teemast loen ma, et hiina autod võivad sinu järele luurata, nad on ju varustatud igasuguste kaamerate, andurite, mikrofonidega. Taanis juba "hiina bussiskandaal"
https://www.theguardian.com/world/2025/ ... tric-buses
https://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=66050
Selle foorumi ühest teisest teemast loen ma, et hiina autod võivad sinu järele luurata, nad on ju varustatud igasuguste kaamerate, andurite, mikrofonidega. Taanis juba "hiina bussiskandaal"
https://www.theguardian.com/world/2025/ ... tric-buses
Re: Autotehnikateema
Elon Musk luurab veel rohkem, Teslal on lausa funktsioon Sentry, mis isegi pargitud autost kaameratega ümbrust luurab
Hiina autodel saab vähemalt SIM kaardi välja võtta.
Ja kes BMW jms premium brändid tikuvad ka firma serveritega kogu aeg ühenduse olema.
Ja kes BMW jms premium brändid tikuvad ka firma serveritega kogu aeg ühenduse olema.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10287
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No kui ei saa ilma luuravat autot ostmata, siis ma igast asendist eelistaks Elon Muski toodangut Hiina omale.
Üleüldse ma ei saa sellest hästi aru. Euroopa tarbija näiteks on pahane Muski peale, et see on sihuke parempopulist ... ja siis ostab auto Hiinast, kus kehtib kommunistlik terrorirežiim. Et mis otsaga need inimesed mõtlevad või ei mõtle ...
Re: Autotehnikateema
Eks eurooplane võiks olla patrioot ja osta ideaalis Euroopas toodetud autosid. Teoreetiline oht on olemas, et kui Euroopa suurel hulgal hiinlaste toodetud (sageli odavamaid) autosid ostab, siis lähevad Euroopa autotootjad pankrotti ja 30 aasta pärast sõidab kogu Euroopa ringi Hiina autodega.
Nendega, mis siis veel takkaotsa luuravad sinu järele
Nendega, mis siis veel takkaotsa luuravad sinu järele
Re: Autotehnikateema
Luuramine võib olla kindlustusfirmade agitatsioon või autotehase plaan enda seljatagust kindlustada.
Mu mäletamist mööda algas see seoses suuremate ehitusmasinatega. Mingid sellised juhtumid et kraanaga hakati katust peale tõstma, nool murdus pooleks ja tekkis mitme miljoniline häving. Siis oli jälle pikk vaidlus et kui rasket asja ikka tõsteti, kui kõva see tuul oli jms. Seepärast salvestavad igasugused ehitusmasinad juba ammu andmeid ja edastavad tootjale. Järjepanu on see ka lihtsamatele liikuritele jõudnud. Kindlustaja ei taha raha ehku peale välja käija ja tootjal on samuti hea näidata et "ise loll, unustasid käsipiduri ära"
Patrioodina peaks ostma üldse kasutatud autosid. Esiteks taaskasutus ja remondiraha jääb siis Euroopasse. Aga mida uuem seda hullem. Ainuke vahe et Hiina oma on odavam ja raisatud rahat pole nii kahju. Odavam on ta sisendite tõttu. Euroopa saab muidugi ise ka palju ära teha - loll rahatrükk lõpetada, energiahinnad kulupõhiseks. mtü-dest puugid vahelt ära lõigata jms.
Mu mäletamist mööda algas see seoses suuremate ehitusmasinatega. Mingid sellised juhtumid et kraanaga hakati katust peale tõstma, nool murdus pooleks ja tekkis mitme miljoniline häving. Siis oli jälle pikk vaidlus et kui rasket asja ikka tõsteti, kui kõva see tuul oli jms. Seepärast salvestavad igasugused ehitusmasinad juba ammu andmeid ja edastavad tootjale. Järjepanu on see ka lihtsamatele liikuritele jõudnud. Kindlustaja ei taha raha ehku peale välja käija ja tootjal on samuti hea näidata et "ise loll, unustasid käsipiduri ära"
Patrioodina peaks ostma üldse kasutatud autosid. Esiteks taaskasutus ja remondiraha jääb siis Euroopasse. Aga mida uuem seda hullem. Ainuke vahe et Hiina oma on odavam ja raisatud rahat pole nii kahju. Odavam on ta sisendite tõttu. Euroopa saab muidugi ise ka palju ära teha - loll rahatrükk lõpetada, energiahinnad kulupõhiseks. mtü-dest puugid vahelt ära lõigata jms.
Re: Autotehnikateema
Automüüjad juba ennustavad, et kasutatud autode läheb varsti lakke. Nimelt saabub varsti Euro7 saastenorm ja see muutvat normile vastavate autode tootmise kõvasti kallimaks. Väikeautode tootmine ei tasuvat juba praegugi eriti ära. Ja tarbijal ongi siis mõtlemiskoht - kas maksta uue auto eest rohkem või osta korralik teise ringi auto. Või oodata, et särtsukate hinnad alla tulevad. Hetkel minu arust hind on ainus asi, miks inimesed elektrikat ei osta. Tehnoloogiliselt särtsukad juba täitsa head.
Re: Autotehnikateema
Ma kuskilt internetiavarustest leidsin infot, et Euro 7 lükati edasi ja peaks jõustuma 2027, kui seda veel edasi ei lükata. Eks suured autotootjad teevad selleks lobitööd. Trump tõmbas USA-s elektriautodele pidurit ja ega Euroopa ei soovi siin kõrvalvaatajaks jääda. Samuti on olnud artikleid 2035 aasta osas, algne kokkulepe oli, et siis on ainult elektriautod tootmises, aga kui neid suurtes kogustes ei osteta, siis võiks ju ka selle ümber vaadata? Ma ei ole 100% kindel täna, et sisepõlemismootor on surnud. Aga eks me lähiaastatel näeme, kuidas minema hakkab.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist