669. leht 671-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 04 Okt, 2025 8:22
Postitas maksipoiss
mongol kirjutas: ↑03 Okt, 2025 19:46
Kõik esimest korda ette võetavad remonditööd, mis ma olen oma raibertitel ette võtnud, olen youtube abil ära luuranud.
Sama siin, kui kunagi oma Grand Cherokeed hoolega ramontida sai. Sellised asjad nagu armatuuri maha võtmine soojendusradika vahetuseks ,sai ikka netist eelnevalt läbi tudeeritud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 04 Okt, 2025 12:36
Postitas Kapten Trumm
isonts kirjutas: ↑03 Okt, 2025 20:28
Youtube aitab igast hädast. Ma lammutasin kunagi kalli sugulase läpaka laiali. vedeles 1,5 aastat kusagil nurgas kuni viga sai lahenduse, aga ei mäletanud kuidagi kuidas asi uuesti kokku käis. Vaatasin youtubeist lahtivõtmist ja panin vastupidises järjekorras uuesti kokku. Hunnik juppe/kruvisi jäi küll üle aga masin ärkas ellu..
Kui mul mingi jama siis ma alati uurin kõigepealt youtubeist või perefoorumist. Ühest neist saab alati lahenduse..
Hiljutine kogemus - ühe targa õpetus P2 tagaluugi luku avamisest, kui see elektriliselt ei avane, osutus täielikuks jamaks. Seda järgides lõhkusin ära paar asja, mis nagu hiljem selgus - asjata. Tegelikult väljaspoolt seda kirjeldatud viisil avada polegi võimalik, ainus võimalus on teha tagumise polstriga paar jõuvõtet ja liimida see pärast kokku (või siis osta uus). Aru sain siis, kui värk mul lauapeal laiali oli - et olin asjata lõhkunud, pidanuks kohe jõuvõtte tegema. Antud autol polegi muud võimalust (kui puudub sisemine link või võimalus avariiavamiseks võtmega väljast) - tuleb lihtsalt tagaluugi polstrit niipalju väänata, et saad käe vahele ja vastavat hooba liigutades lukust lahti. Polster ise on lisaks tüüblitele ja tagaluugi küljes nelja kruviga ja neile saab ligi ainult lahtise luugiga.
Seal on õiget asja ja jampsi vaheldumisi, kriitiline mõtlemine on abiks. Kuid olen ka asjalikke asju ka saanud ja seeläbi hulka raha säästnud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 04 Okt, 2025 12:40
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑03 Okt, 2025 13:29
Need CR20xx -tüüpi patareisid tarbivad asjad on huvitava nähtusega. Näit. vanem Telia digiboxi pult sõi ka neid isukalt. Uus patarei on pakist võttes 3,2V. Niipea kui selle pinge langeb 3V- ni lakkab Telia pult töötamast (kuigi patarei pinge on langenud tema nimipingeni?!). Vaata huvi pärast palju on selle VAG puldi patarei nimipinge, kui ta lakkab töötamast. Mul oli üks järelpaigaldatud signa (GT) pult samade omadustega - 3V ja pult ei tööta.
Kipun ka samamoodi arvama - et seal on tegemist ka puldi enda ehitusveaga, kus juba 3V pealt pekstakse häiret, siis häire kaob ja ühel hetkel ei tule lihtsalt uksed lahti või ei lähe lukku.
Meil on päris palju 3V patareiga asju majas (PLC kontrollerid) ja seal on tavaline, et peksab ka patarei häiret, kuigi patarei pinge on sama, mis uuel patareil, vahetad ära, häire kaob. Väga palju tarbetut kingakulu, ütleks.
Aga ok, lessons taken, edaspidi vahetan esimese häire peale patarei ära ja kogu moos.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 04 Okt, 2025 19:12
Postitas MeelisV
Eks need väikesed nööp patareid on nagu muud akulised
Seal on ju ka mahtuvus ja vool mitte ainult pinge. Tootjaid on palju ja igal tootjal veel erinevad tooteseeriad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Okt, 2025 22:54
Postitas OLAVI
Kuna majandusega on nii nagu on, ja üha rohkem tuleb (ise) remontida olemasolevaid masinaid ning nende kinni jäänud mutreid lahti keerata, siis võibolla mõnele veel tundub vajalik hobikasutusse sobiv, EU laos olev, "odav" (132eur) induktsioonkuumuti, mis on ohutum kui leeklambiga kõrvetamine.
https://www.aliexpress.com/item/1005008997236648.html

Max võimsuse numbritest ei maksa lasta ennast eksitada, sest see töötab samal põhimõttel nagu induktsioonpliit ja võimsus sõltub otseselt rauatüki suurusest ning on pöördvõrdeline detaili kaugusega poolist.
Ehk olenemata reklaamis lubatud max võimsusest ei võimalda loodusseadused nagunii "väiksesse detaili" suurt võimsust suunata, olenemata kuumuti passivõimsusest.
Kõige väiksema läbimõõduga spiraal ajas õhus oleva M16 mutri punaseks 1min 10sek ajaga ja energiakulu mõõtja näitas sellel ajal elektritarbeks ca 800W.
Auto küljes katsetades päästis ka päeva, et ei pidanudki polte puru keerama.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 7:10
Postitas Marvin
Ma ostsin ühe roostes autost vähem roostes auto tegemise projekti jaoks sellise induktsioonkuumuti Aliexpressist. Parim investeering kokku hoitud aega arvestades. Peab küll arvestama, et tõsisema kuumutamise järel tahab jahtuda ning keeldub mõned minutid uut polti kuumaks ajamast

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 8:28
Postitas AMvA
See on hea asi jah, aga alati ei pääse igale poole sellega korralikult ligi, nii et gaasipõletit ei maksaks ära visata

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 8:39
Postitas ahto42
Olen kasutanud nö proffi oma..
Pea on vesijahutusega... spiraaliasemel on nö puuteplaat, väga kasulik siis kui poldi korpust vaja kuumutada, st kui poldipea/mutter ei ole ligipääsetav.
Viimati omal masinal moodne tagarattalaagri komplekt, mis nelja poldiga kinnitub käändmiku külge. Saigi rummu poolt kõrv punaseks ja siis hakkasid poldid liikuma. Poldipea poolt oli veovõll ees ja ei oleks mahtunud... Huvitav, kas antud olukorras poldipea kuumutamise oleks aidanud? Sest keere oli ise ca 10-15mm eemal.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:02
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑08 Okt, 2025 8:28
See on hea asi jah, aga alati ei pääse igale poole sellega korralikult ligi, nii et gaasipõletit ei maksaks ära visata
Gaasibrenneri eelis on selles, et leek on ju päris pikk (10+ cm) ja kõige kuumem osa pidi leegi tipus olema ehk leegiga pääseb ligi sinna, kuhu sa ühe näpuga ligi saad. Sellise kuumutiga peab ruumi rohkem olema.
Sellistes kohtades, kus leegiga laiata ei saa, aitab MIGMAGi keevituskäpp. Keevitad poldiköndile ühe mutri külge ja selle käigus kuumeneb see könt ühtlasi erepunaseks, mistõttu tuleb keerates juba lahti.
Aga huvitav vidin, ilmselt hea eur/bang suhtega.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:09
Postitas Walter2
Mis tänapäeval neis põletites läbi käib ei tea aga ennevanasti, kui atsetüleeni kasutati gaaskeevituseks, siis kõige kuumem osa oli leegi tuum (sinine).
Ilmselt on prop/butaani leegi loogika samasugune.
https://keevitus.weebly.com/gaaskeevitu ... mlbid.html
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:14
Postitas mart2
Allo-allo ...!
Juba sügis käes ja varsti vaja rehve vahetada - millal alateema "naastud vs. lamell" sõda uuesti avatakse? Lihtsalt küsin...

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:27
Postitas AMvA
mart2 kirjutas: ↑08 Okt, 2025 9:14
Allo-allo ...!
Juba sügis käes ja varsti vaja rehve vahetada - millal alateema "naastud vs. lamell" sõda uuesti avatakse? Lihtsalt küsin...
1. novembril piduliku lindilõikamise ja ilutulestikuga

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:36
Postitas Kapten Trumm
Vanasti oli ju keevituspitsi taga 2 voolikut, hapnik ja atsetüleen. Tänapäevane gaasibrenner on tavaliselt samasuguse gaasiballooni otsas nagu matkapliitidel on ja leek on suht kollane.
Muidu see 2 voolikud ja räme põlemistemperatuur polnud vajalik mitte roostes poltide avamiseks, vaid gaasilõikuseks ja -keevituseks, poldikuumutamine oli nagu kõrvalkahju (ei vaja tegelt nii rämedat temperatuuri).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 9:40
Postitas Kapten Trumm
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1204 ... id-soovima
Olen enam kui kindel, et KGB suutis omal ajal ära hoida hulgaliselt kuritegusid, saades oma nuhkimisvõrgustiku abil aegsasti infot nende plaanimisest.
Küsimus on selles, et kas me soovime endale mingit laiaulatusliku ligipääsuga jälgimist ja taolisi "organeid" nagu KGB.
Endine KGB asejuht Pool kirjutab oma raamatus, kuidas KGB hoidis omal ajal ära Tallinna põhjavee ärakurnamise ning joogiveekihtide kokkuvajumise, kuna vastav rahulolematuse puhang tuli geoloogidelt. KGB informeeris seepeale toonast ministrite nõukogu ja see pani rattad käima, Tallinn läks üle pinnaveele (Ülemiste). Näe, ilma KGB-ta oleks täna äkki Tallinnas suured põhjavee probleemid...?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Okt, 2025 10:17
Postitas Walter2
Misasjad on kukkumiskaamerad - kõlab nagu peksasaamiskaamerad?