EU's on kohustuslik, et autotootjad peavad tagama ligipääsu EU's müüdava auto remondiks vajalikule teabele ja praegu peab olema see teave kättesaadav raha eest igale asjast huvitataule ning ka autoomanikule endale.kaupo51 kirjutas: ↑02 Okt, 2025 14:05 Et siis see RMI võiks olla midagi sellist, et ka sõltumatul töökojal oleks ligipääs samasugusele remonditeabele nagu esindusel täna on?
Näiteks Veho esindab täna Eestis Mercedest ja omab ligipääsu selle automargi remonditeabele (igasugu remondijuhendid ja manuaalid), aga mingile kolme mehega töökojale seda ligipääsu ei võimaldata? Olavi võiks selle lahti seletada.
Ehk kõik vastab seadusele, kui kasutajale on antud võimalus infole ligi pääseda aga see ei pruugi tähendada, et igaüks suudaks selle info alusel ka vajalikul tasemel remonditööd teostada.
Tuleb ennast registreerida vastavas teabekeskkonnas, sisestada auto VIN kood ja maksta kasutusõiguse pileti eest.
Kõik info on VIN koodi järgi.
Erinevatel kasutustasemetel on erineva sügavusega teave ja vastavalt erinev hind.
Ühe kasutuspäeva pileti hind kõige lihtsamal tasemel on ca 50eur ja see oleneb auto margist.
Tunduks nagu lihtne olema aga tegelikult on siin mõningad autoomanikule raskendavad tegurid.
Kõigepealt tuleb leida üles see keskkond, kus saab tehn. infot, sest aadressid muutuvad ajas.
Kui mõne töö jaoks on vaja margipõhist rakist, siis antakse rakise number, mille järgi saab leida vajaliku rakise.
Kui on vaja margipõhist mõõteriista/testrit, siis võõrale testrile näidud ei pruugi remondiks sobida.
Ehk klient võib saada küll nõuete kohase info aga see võib olla esitatud sellisel kujul, millest tavakasutaja ei pruugi aru saada. (Vajaliku on eelteadmised remonditehnoloogiast, mis tootjatel võivad olla erinevad.)
Suurematel margipõhistel remondikodadel on ostetud "aastapilet" aga kui väike töökoda peaks "iga nende jaoks erilise" auto jaoks ostma ligipääsu teabele, siis see kajastub kohe kõrgemas remondihinnas.
Automargi nimi garaaži uksel ei pruugi tähendada, et see oleks antud margi volitatud esindus vaid, et "see firma julgeb nimetatud autosid remontida" ja heal juhul on neil ostetud ligipääs selle tootja teabele.
Ja nagu eeltoodud artiklis kirjutati ja ka veremaal kurdetakse, et hiinaautodel ei olegi kättesaadavat remondiinfot.
Näiteks Skoda andmebaas, kust saab osta remonditeavet:
https://skoda.erwin-store.com/erwin/sho ... latrate.do
Robottõlge:
erWin Online
Alusta standardiseeritud navigeerimist
erWin toetab teid sõidukite remondil, pakkudes vajalikku dokumentatsiooni.
Saate üksikasjalikud juhised sõiduki remondiks.
Lisaks pakub erWin fikseeritud hindu erinevate funktsioonide komplektidega. Meie tootevõrdluses saate valida oma vajaduste põhjal mitmesuguste valikute hulgast.
Tellimuse netosumma (lisandub käibemaks vastavalt kliendi elukohariigi õigusaktidele)
erWini fikseeritud hinnapaketiga saate piiramatu juurdepääsu veebiteenuste teabele fikseeritud hinnaga. Fikseeritud hinnapaketi broneerimiseks peate olema registreeritud ja sisse logitud.
Saate perioodi ise valida, olenevalt oma vajadustest:
* 1 tund koos printimisõigustega (8,4+km)
* 1 päev koos trükkimisõigustega (30+km)
* 7 päeva, sh trükkimisõigused (129+km)
* 30 päeva, sh trükkimisõigused (302+km)
* 365 päeva, sh trükkimisõigused (2800+km)
Fikseeritud hind hakkab kehtima kohe pärast ostmist. Seda ei saa katkestada ja see lõpeb ostetud perioodi lõppemisel.
VW andmebaas :https://volkswagen.erwin-store.com/erwin/showHome.do
BMW : https://aos.bmwgroup.com/
jne. on iga margi kohta oma leht.