Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2783
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

kaupo51 kirjutas: 02 Okt, 2025 14:05 Et siis see RMI võiks olla midagi sellist, et ka sõltumatul töökojal oleks ligipääs samasugusele remonditeabele nagu esindusel täna on?
Näiteks Veho esindab täna Eestis Mercedest ja omab ligipääsu selle automargi remonditeabele (igasugu remondijuhendid ja manuaalid), aga mingile kolme mehega töökojale seda ligipääsu ei võimaldata? Olavi võiks selle lahti seletada.
EU's on kohustuslik, et autotootjad peavad tagama ligipääsu EU's müüdava auto remondiks vajalikule teabele ja praegu peab olema see teave kättesaadav raha eest igale asjast huvitataule ning ka autoomanikule endale.
Ehk kõik vastab seadusele, kui kasutajale on antud võimalus infole ligi pääseda aga see ei pruugi tähendada, et igaüks suudaks selle info alusel ka vajalikul tasemel remonditööd teostada.

Tuleb ennast registreerida vastavas teabekeskkonnas, sisestada auto VIN kood ja maksta kasutusõiguse pileti eest.
Kõik info on VIN koodi järgi.
Erinevatel kasutustasemetel on erineva sügavusega teave ja vastavalt erinev hind.
Ühe kasutuspäeva pileti hind kõige lihtsamal tasemel on ca 50eur ja see oleneb auto margist.

Tunduks nagu lihtne olema aga tegelikult on siin mõningad autoomanikule raskendavad tegurid.
Kõigepealt tuleb leida üles see keskkond, kus saab tehn. infot, sest aadressid muutuvad ajas.
Kui mõne töö jaoks on vaja margipõhist rakist, siis antakse rakise number, mille järgi saab leida vajaliku rakise.
Kui on vaja margipõhist mõõteriista/testrit, siis võõrale testrile näidud ei pruugi remondiks sobida.
Ehk klient võib saada küll nõuete kohase info aga see võib olla esitatud sellisel kujul, millest tavakasutaja ei pruugi aru saada. (Vajaliku on eelteadmised remonditehnoloogiast, mis tootjatel võivad olla erinevad.)
Suurematel margipõhistel remondikodadel on ostetud "aastapilet" aga kui väike töökoda peaks "iga nende jaoks erilise" auto jaoks ostma ligipääsu teabele, siis see kajastub kohe kõrgemas remondihinnas.

Automargi nimi garaaži uksel ei pruugi tähendada, et see oleks antud margi volitatud esindus vaid, et "see firma julgeb nimetatud autosid remontida" ja heal juhul on neil ostetud ligipääs selle tootja teabele.

Ja nagu eeltoodud artiklis kirjutati ja ka veremaal kurdetakse, et hiinaautodel ei olegi kättesaadavat remondiinfot.

Näiteks Skoda andmebaas, kust saab osta remonditeavet:
https://skoda.erwin-store.com/erwin/sho ... latrate.do
Robottõlge:

erWin Online
Alusta standardiseeritud navigeerimist
erWin toetab teid sõidukite remondil, pakkudes vajalikku dokumentatsiooni.
Saate üksikasjalikud juhised sõiduki remondiks.

Lisaks pakub erWin fikseeritud hindu erinevate funktsioonide komplektidega. Meie tootevõrdluses saate valida oma vajaduste põhjal mitmesuguste valikute hulgast.
Tellimuse netosumma (lisandub käibemaks vastavalt kliendi elukohariigi õigusaktidele)

erWini fikseeritud hinnapaketiga saate piiramatu juurdepääsu veebiteenuste teabele fikseeritud hinnaga. Fikseeritud hinnapaketi broneerimiseks peate olema registreeritud ja sisse logitud.

Saate perioodi ise valida, olenevalt oma vajadustest:

* 1 tund koos printimisõigustega (8,4+km)
* 1 päev koos trükkimisõigustega (30+km)
* 7 päeva, sh trükkimisõigused (129+km)
* 30 päeva, sh trükkimisõigused (302+km)
* 365 päeva, sh trükkimisõigused (2800+km)


Fikseeritud hind hakkab kehtima kohe pärast ostmist. Seda ei saa katkestada ja see lõpeb ostetud perioodi lõppemisel.

VW andmebaas :https://volkswagen.erwin-store.com/erwin/showHome.do
BMW : https://aos.bmwgroup.com/
jne. on iga margi kohta oma leht.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
kaupo51
Liige
Postitusi: 376
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

No selge, siis ongi nii nagu ma arvasin. Tallinnas muidugi leidub sõltumatuid töökodasid, kes on pühendunud mingile kindlale margile, näiteks Mercedest remondivad lisaks ametlikule Vehole veel Lesven, Hort Auto, MB Abi ja eks neid on veel. Nemad ilmselt saavad ja peavad omama mingeid litsentse ja originaaltestreid, et Mercedest diagnoosida ning remontida. Odav selline asi ei ole, pakun, et aastane summa on neljakohaline number ja ei alga ühega. Paides, Jõgeval ja teistes maakonnakeskustes peab sõltumatu töökoda kõiki automarke remontima ning nemad reeglina sellist infot ostma ei hakka. Nemad kasutavad universaaltestreid ja universaalsemaid programme, näiteks Haynes, Autodata, Bosch ESItronic ja saavad oma töö samuti suures osas tehtud.
Walter2
Liige
Postitusi: 4873
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

kaupo51 kirjutas: 02 Okt, 2025 18:19 Paides, Jõgeval ja teistes maakonnakeskustes peab sõltumatu töökoda kõiki automarke remontima ning nemad reeglina sellist infot ostma ei hakka. Nemad kasutavad universaaltestreid ja universaalsemaid programme, näiteks Haynes, Autodata, Bosch ESItronic ja saavad oma töö samuti suures osas tehtud.
Siin aga tekib koheselt tõrge - iga külapoe taga oleval garaažil pole tehaserakiseid mida mujalt ei saa ning tööd, mis vajavad kvaliteedi tagamiseks eelnimetet asju tehakse pm. kuvalda ja kõikehaldava "ema" abiga. Selliste meetoditega aga on kvaliteedi tagamine küsimärk.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
kaupo51
Liige
Postitusi: 376
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Walter2 kirjutas: 02 Okt, 2025 18:26
kaupo51 kirjutas: 02 Okt, 2025 18:19 Paides, Jõgeval ja teistes maakonnakeskustes peab sõltumatu töökoda kõiki automarke remontima ning nemad reeglina sellist infot ostma ei hakka. Nemad kasutavad universaaltestreid ja universaalsemaid programme, näiteks Haynes, Autodata, Bosch ESItronic ja saavad oma töö samuti suures osas tehtud.
Siin aga tekib koheselt tõrge - iga külapoe taga oleval garaažil pole tehaserakiseid mida mujalt ei saa ning tööd, mis vajavad kvaliteedi tagamiseks eelnimetet asju tehakse pm. kuvalda ja kõikehaldava "ema" abiga. Selliste meetoditega aga on kvaliteedi tagamine küsimärk.
Kui mingi töö tegemiseks on vaja eritööriistu, mida sul ei ole, siis on võimalik öelda kliendile- me ei saa seda tööd teha ja suunata ta mujale. Alati ei pea kohe haamriga vehkima hakkama.
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kui päris aus olla, siis ma ei selle OLAVi posti mõttest aru, kas see on nutt&hala või siis lihtsalt fakti tõdemine.

Võrreldes varasemaga on tegelikult seiskord paremaks läinud - autofirmad on kohustatud jagama oma infot. Kas nad teevad seda raha eest või siis mingitel "muutuvate aadressidega" lehel on ikka parem kui mitte midagi. Samas kas see info on olemas või mitte asjatundlikke remonditöökodasid eriti ei morjenda. Auto elektroonikaosale saab ka mitte originaalsete OBD skänneritaga väga edukalt ligi ja see kas sa loetud koodi järgi tegeliku vea üles leiad, on rohkem sinu kogemusest sõltuv, kui tehasejuhendi poolt abistatud.
Ja muud remondijuhised on pigem neile, kes on kahe vasaku käega sündinud. Kogenud mehaanik teeb kõik tööd ilma remondijuhiseta ära.

Ja tehase serverile juurdepääs ning tarkvarauuenduste alla laadimise õigus jääb niikuinii ainult volitatud esindustele
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43909
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tagasi patusele maakamarale: et kas selline asi, et võtmeta käivituseta autol (VW) on normaalne, kui aasta auto pidamise jooksul läks sisse juba kolmas puldi patarei? Võtmega käivitusega auto puldipatarei (CR2032 tavaliselt) käib rahulikult 5 kuni 10 aastat sõltuvalt kasutamise sagedusest. Volvol, millega ma sõidan peamiselt nädalavahetusel, vahetasin seda viimati 14 a tagasi ja seni pole asja olnud sinna rohkem.

Küsimus pole selles 2,50 euros uue patarei ja väikses vahetuse vaevas - olen lihtsalt kogenud, et pult lõpetab töö üsna ootamatult ja siis on autosse saamisega natuke tegemist. Ja selle käigus signalisatsioon karjub ning kõik vahivad nagu varast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2025 10:23 Tagasi patusele maakamarale: et kas selline asi, et võtmeta käivituseta autol (VW) on normaalne, kui aasta auto pidamise jooksul läks sisse juba kolmas puldi patarei? Võtmega käivitusega auto puldipatarei (CR2032 tavaliselt) käib rahulikult 5 kuni 10 aastat sõltuvalt kasutamise sagedusest. Volvol, millega ma sõidan peamiselt nädalavahetusel, vahetasin seda viimati 14 a tagasi ja seni pole asja olnud sinna rohkem.

Küsimus pole selles 2,50 euros uue patarei ja väikses vahetuse vaevas - olen lihtsalt kogenud, et pult lõpetab töö üsna ootamatult ja siis on autosse saamisega natuke tegemist. Ja selle käigus signalisatsioon karjub ning kõik vahivad nagu varast.
Täitsa tavaline. Eriti VW puhul
Ei soovita võtit pikalt hoida auto sees väljalülitatud mootoriga, sest siis suhtleb võti kogu aeg autoga ja tõmbab patarei kiiresti kuivaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43909
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kaupo51 kirjutas: 03 Okt, 2025 9:25 Kui mingi töö tegemiseks on vaja eritööriistu, mida sul ei ole, siis on võimalik öelda kliendile- me ei saa seda tööd teha ja suunata ta mujale. Alati ei pea kohe haamriga vehkima hakkama.
Tegelt on üsna paljusid eritööriistu nõudvaid asju võimalik teha põlve otsas ka, aga kas klient on valmis need töötunnid välja makstma?
Näiteks see legendaarne BMW tagasilla talapukside vahetus, mis oli teema juba 1990ndatel - neid andis vahetada ka nii, et võtad tagasilla enamavähem laua peale ja siis kruustangide vahel pressid- aega läheb mitu tundi. Esinduses aga (olen vahetanud) on olemas spets tõmmitsad, millega tehase antud ooper ära auto all ja aega läks selleks umbes tunnike. Ehk siis kuskil 2000ndate alguses, kui neid eritööriistu liikus vähem, oli rentaablim minna kalli tunnihinnaga esindusse.

Seda peab alati hindama, kas põlveotsas tegu on rentaabel või mitte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
isonts
Liige
Postitusi: 1306
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

Kui uus ja kui pees peab üks masin olema, et automehaanik peab remondi teostamiseks VIN koodi abil remondiks vajaliku infot otsima kusagilt vabriku andmebaasist? Iga päev remondid hunniku masinaid ja iga masina puhul logid uuesti kusagile tehase kodulehele järgi vaatama kui piduriklotse vaja vahetada?
Ma pean oma sugulaselt seda nüüd küll järgi küsima, kui teda järgmine kord näen. Ükskord ta vandus uut mehaanikut, kes kogu aeg vaatas youtubeist, kuidas mingit tööd tegema peaks... :lol:
AMvA
Liige
Postitusi: 5170
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

isonts kirjutas: 03 Okt, 2025 11:17 Kui uus ja kui pees peab üks masin olema, et automehaanik peab remondi teostamiseks VIN koodi abil remondiks vajaliku infot otsima kusagilt vabriku andmebaasist? Iga päev remondid hunniku masinaid ja iga masina puhul logid uuesti kusagile tehase kodulehele järgi vaatama kui piduriklotse vaja vahetada?
Ma pean oma sugulaselt seda nüüd küll järgi küsima, kui teda järgmine kord näen. Ükskord ta vandus uut mehaanikut, kes kogu aeg vaatas youtubeist, kuidas mingit tööd tegema peaks... :lol:
Sul on üldjoontes õigus.
Ainukesed korrad kus seda on vaja, kui vaja esimest korda mingeid salongiplaste lahti võtta vms. Sellistel juhtudel on vale lähenemise juures väga kerge plastid või kinnitused ära lõhkuda.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1684
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Okt, 2025 10:23 Tagasi patusele maakamarale: et kas selline asi, et võtmeta käivituseta autol (VW) on normaalne, kui aasta auto pidamise jooksul läks sisse juba kolmas puldi patarei? ...
Isiklik kogemus: mingi märguanne soovitas puldi patareid peatselt vahetada. Sõitsin selle märguandega mingi kaks kuud, siis vahetasin ära. See oli rohkem, kui aasta tagasi. Uus patarei ei ole siiani tühjaks saanud ega märguannet kuvatud. Võtmeid autos ei hoia. Patarei sai poest kõige kallim võetud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Walter2
Liige
Postitusi: 4873
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Need CR20xx -tüüpi patareisid tarbivad asjad on huvitava nähtusega. Näit. vanem Telia digiboxi pult sõi ka neid isukalt. Uus patarei on pakist võttes 3,2V. Niipea kui selle pinge langeb 3V- ni lakkab Telia pult töötamast (kuigi patarei pinge on langenud tema nimipingeni?!). Vaata huvi pärast palju on selle VAG puldi patarei nimipinge, kui ta lakkab töötamast. Mul oli üks järelpaigaldatud signa (GT) pult samade omadustega - 3V ja pult ei tööta. :?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
avrnbr
Liige
Postitusi: 203
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

isonts kirjutas: 03 Okt, 2025 11:17 Ükskord ta vandus uut mehaanikut, kes kogu aeg vaatas youtubeist, kuidas mingit tööd tegema peaks... :lol:
Poolmuigamisi ma seda mehaanikut väga ei vannukski, rohkem tema tööandjat, kes kogemusteta mehe autu kallale lasi omapäi.
Vähemalt sai aru, et teemat ei valda ja selmet kuvalda ja mattidega kallale tormata, üritas kuskiltki tarkust nõutada.
Ja ärge te nüüd tulge siin kooris kuulutama, et kõik, mis juutuubis on, on sulaselge jama.
Seal on kõike. Omal peab ka suti möistust olema, kui klassikuid parafraseerida. 8)
mongol
Liige
Postitusi: 1806
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Kõik esimest korda ette võetavad remonditööd, mis ma olen oma raibertitel ette võtnud, olen youtube abil ära luuranud. Pole õnnestunud perse keerata midagi tänu sellele, mõnel juhul isegi lihtsamini pääsenud - VW T5 Transporteri genekavahetuse juures ei peagi tegelt esistanget radikaga mingite spets-pulkadel "välja sõidutama". Mahub niisama ka, kui nõksa peaga vaadata. Crossfire remont on ka seni lihtne olnud, aga too on mersumootor kah.
professional retard
isonts
Liige
Postitusi: 1306
Liitunud: 06 Aug, 2004 13:48
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isonts »

avrnbr kirjutas: 03 Okt, 2025 17:34
isonts kirjutas: 03 Okt, 2025 11:17 Ükskord ta vandus uut mehaanikut, kes kogu aeg vaatas youtubeist, kuidas mingit tööd tegema peaks... :lol:
Poolmuigamisi ma seda mehaanikut väga ei vannukski, rohkem tema tööandjat, kes kogemusteta mehe autu kallale lasi omapäi.
Vähemalt sai aru, et teemat ei valda ja selmet kuvalda ja mattidega kallale tormata, üritas kuskiltki tarkust nõutada.
Ja ärge te nüüd tulge siin kooris kuulutama, et kõik, mis juutuubis on, on sulaselge jama.
Seal on kõike. Omal peab ka suti möistust olema, kui klassikuid parafraseerida. 8)
Youtube aitab igast hädast. Ma lammutasin kunagi kalli sugulase läpaka laiali. vedeles 1,5 aastat kusagil nurgas kuni viga sai lahenduse, aga ei mäletanud kuidagi kuidas asi uuesti kokku käis. Vaatasin youtubeist lahtivõtmist ja panin vastupidises järjekorras uuesti kokku. Hunnik juppe/kruvisi jäi küll üle aga masin ärkas ellu..
Kui mul mingi jama siis ma alati uurin kõigepealt youtubeist või perefoorumist. Ühest neist saab alati lahenduse..
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist