Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Re: Autotehnikateema
Äädikas. Kui see ei aita siis kasko. Kui kaskot pole siis €200-ga uus esiklaas. Selline täiesti autoremondis võhiku lahenduskäik.
Re: Autotehnikateema
Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastada
Klaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.
Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.
Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43907
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mis autost jutt?parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46 Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).
Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.
NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
See tähendab, et autot ei tohi õue lasta, sõitmisest rääkimataOLAVI kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:10Vast on abiks. Vast on seda klaasi niiskes keskkonnas hoitud?
https://moodnekodu.delfi.ee/artikkel/92 ... -puhastadaKlaasesemete suurimaks vaenlaseks on vananemine, mida ei ole võimalik ei peatada ega tagasi pöörata. Küll aga võib seda õige hooldusega aeglustada.
Klaasi kui materjali vananemine ehk degradatsioon sõltub kahest faktorist: klaasi koostisest ja ümbritsevast keskkonnast. Kõige enam tekitab muret selline vananemisnähtus nagu mikropragunemine (crizzling), mida nimetatakse ka “klaasi haiguseks”. Peamiseks põhjuseks on kõrge suhteline õhuniiskus, mis meelitab klaasi koostises olevad aluselised elemendid klaasi pinnale. Aluseline pind seob endaga õhus olevat niiskust, mille tulemusel tekivad klaasi pinnale veepiisakesed. Kuivemas keskkonnas võivad veepiiskade asemel pinnale moodustuda aluselised kristallid. Lõhna poolest meenutab protsess tolmust äädikat. Selline vananemise protsess võib olenevalt klaasi koostisest aega võtta kas mitu sajandit või kõigest paar aastakümmet.
Nagu eelpoolgi öeldud, siis klaasi “haigust” ei ole võimalik pöörata ega peatada. Ainus, mida teha saab, on seda aeglustada, pestes selle pinnale tekkiva aluselise kihi maha ning hoides eset stabiilsetes tingimustes kuivas hästi ventileeritud ruumis. Nii tuleb klaasi pesta siis, kui see muutub häguseks.

Re: Autotehnikateema
Levinuim põhjus sellele on siiski soojendusradika väike leke, mis kannab klaasile jahutusvedeliku aurud, mis seal ladestuvad ja niiske ilmaga seovad niiskustKapten Trumm kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:22Mis autost jutt?parkija kirjutas: ↑09 Okt, 2025 8:46 Hea küll , piduritrumli saate kätte moel või teisel , kuumutades , lõigates või vasaraga pekstes , mul on veidi "labasem" mure : Kuidas saada auto esi/ tuuleklaas seestpoolt kirkalt puhtaks ? Olen proovinud erinevaid spestsiaalseid auto klaasipuhastuslappe , spetsiaalseid vahtusi , spreisi ja nühi palju nühid , ikka jääb klaas seestpoolt hall .
Vanemate Mersude puhul, millel on konditsioneer, on selline seespoolt rasvane esiklaas tavaline nähtus, minu loogika järgi on juurpõhjus vananema kippuv külmaradikas, mis mingil määral lekib õli ja mida salongiventilaator rõõmsalt salongi kannab (ja mis klaasile ladestub).
Arvan, et proovi nt bensiinise lapiga ühest kohast. Eemaldada on vaja õhukest õlikihti.
NB! On minu teooria, lükake paremaga ümber kui soovite.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43907
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Minu mersul sai esiklaas vahetatud poolteist aastat tagasi (väljaspoolt liiga täpiline, segas pimedas sõitmist), sisepind kipub endiselt selline rasvane olema
Carglassis vahetati, ise maksin, mingi 250 eurot vist oli.
Teistel umbes samavanadel kondiga autodel pole seda täheldanud. Samas ma tean paari samasuguse mersuga isikut, kes kurdavad sama probleemi. Ei pretendeeri tõele, kui teil on parem teooria, olen valmis õppima.
Aga "aluselisuse" juttu ei usu. Mul seisab auto kuivas garaazis, aknad lahti ja sõidab korra nädalas. Esiklaas läks seest rasvaseks paari nädala jooksul peale vahetust.

Teistel umbes samavanadel kondiga autodel pole seda täheldanud. Samas ma tean paari samasuguse mersuga isikut, kes kurdavad sama probleemi. Ei pretendeeri tõele, kui teil on parem teooria, olen valmis õppima.
Aga "aluselisuse" juttu ei usu. Mul seisab auto kuivas garaazis, aknad lahti ja sõidab korra nädalas. Esiklaas läks seest rasvaseks paari nädala jooksul peale vahetust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43907
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane.

Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tänapäevastel autodel on soojendusraikas nii peente kanalitega, et lekkepeataja kasutamine ajab ta 100% umbeKapten Trumm kirjutas: ↑09 Okt, 2025 9:56Ma seda varianti ka vaatasin, märkisin peene vildikata paisupaagile, kusmaal nivoo on jne - aasta jooksul pole tilkagi peale valada vaja. Aga noh, kõike võib olla. Ja see soga on tõesti natuke nagu rasvane.
Kui see soga pärineb soojendusradikast, siis ilmselt kõige lihtsam on kasutada mingit kvaliteetset lekkepeatajat, muidugi hoolega ja mõistusega. Selline ollus peatab hästi neid pisilekkeid, kus väike tilgake ilmub.
-
- Liige
- Postitusi: 4681
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Klaasipesuvahendile pisike tilk ammoniaaki, töötab nagu reklaamis
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43907
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Esiklaasi sisepinnal....?
Või mõtlesid ikka jahutusvedelikku?
Või mõtlesid ikka jahutusvedelikku?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: blueant ja 3 külalist