Re: Autotehnikateema
Postitatud: 22 Okt, 2025 14:48
Auto esiklaasi läbipaistvuse / puhtuse teemasse tagasi tulles : "valvolineclasscleaner" oli just see , mis toimis , lõhn polnud tappev , pigem talutav . W5 toodet ei proovinud .
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
https://x.com/visegrad24/status/1981017197045584256News from the Russian car industry
For the first time, the Lada Niva will feature an airbag, but not for the driver.
The single airbag is designed for one rear-seat passenger and will only be available in the "Sport" trim.
The new Lada Niva Sport is set to hit the market in December, priced at around $21,000.
Meanwhile, AvtoVAZ, the company behind Lada, announced that amid the ongoing crisis, many factory workers are being reassigned as janitors to avoid layoffs.
Thousands of skilled technicians are now cleaning floors, collecting metal shavings, and repainting equipment instead of working on the production line.
Meil oli vaja luua oma ettevõttes meie poolt maale toodavate väikemootorite/mootorsõidukite/jne kompleksne hoolde/remondi süsteem-juhend, mille järgi nii ise töötada, kui ka edasimüüjate hooldajatele/remontijatele anda. Olen varem kah loonud sellist üle-Eestilist süsteemi Tarbijakaitseseaduse nägemuses nn tehniliselt keerulistele ja spetsiifiliselt käsitletavatele kaupadele. Ehk siis kogemus selles vallas juba olemas. Süsteem ei pea olema mitte ainult tehniline lahendus, vaid ka tagama äri edukuse kaasates sinna kõigi osapoolte jaoks kõige vähem kõikvõimalikke pretensioone jne võimaldava/tagava toimiva süsteemi. Süsteem siis tervik alates heast hinnast üle paindlike maksetingimuste ja logistika kuni edasimüüja jaoks kõiki tarbijapoolseid võimalikke probleeme ja pretensioone võimalikult hästi lahendav süsteem.AMvA kirjutas: ↑20 Okt, 2025 11:17Sa oleks võinud enne kirjutamist teha veidi kodutööd.Peeter kirjutas: ↑20 Okt, 2025 10:29 Üks näide siia: Mobilil on küllalt erinevaid 10W-40-neid. Aga ainult mõnele neist on eraldi peale kantud märgistus mootorratta näol. Õlimüüja väitel/andmeil on tegemist justnimelt õliga, mille flashpoint on kõrgem, tehtud justnimelt kõrgemal temperatuuril töötavate mootorsõidukite (mootorrataste) jaoks.
Selle mootorrattaõli Mobil 1 Racing 10W-40 leekpunkt on 204 kraadi C, sama viskoossusega autoõli Mobil 1 10W-40 leekpunkt on 241 kraadi.![]()
Mootorrattaõlid erinevad automootrite õlidest just Trummi poolt ära toodud omaduse tõttu - mootorratstel on valdavas enamuses märgsidurid, mis jagavad mootoriga sama õli, siis on õlis vähem hõõrdumist vähendavaid lisandeid.
Sina (või mina) võid rääkida igasuguseid teooriaid ja aretada seisukohti, aga probleemi pead lahendama. Muidu lüüakse sulle lihtsalt see perses asi pähe kinni. Lüüakse niimoodi kinni, et sa rohkem enam ei kögise (oma teooriatest). Nüüd mõtle järele, kas sul on äriliselt olulisem kellegagi vaielda erinevatest teooriatest, või seadme puudused välja selgitada ja kõrvaldada (mida nagunii teha tuleb kui sa oma mainet tahad hoida). Ma olen sellega (just nn tuletõrjujana probleemide lahendamisega, mitte targutamisega) aastaid tegelenud ja nagu juba varem olen kirjeldanud siis ka kaks korda tollajal Tarbijakaitse Ameti vahekohtusse välja jõudnud oma õiguste, kohustuste ja seisukohtade jne kaitsel. Siis kui eriti räigelt üritati pähe istuda ja rikastuda. Tarbijakaitse Amet kaasas tookord isegi Autoettevõtete liidu ekspertidena. Mul olid isegi videod kaasas mootori defekteerimisest koos põhjuste selgitamisega. Sirge seljaga tulin välja. Ei pidanud saba jalgevahele tõmbama ja toote tagasi ostma koos kõikide kaasnevate ette kokku kirjutatud kahjunõuetega jne. Kui sa seal pelgalt oma teooriatest kavatsed rääkida, siis soovitan kohe parem suu kinni hoida. (Aga see kõik on jällegi eraldi teema)Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Okt, 2025 12:59 Tootja andmetes olev leekpunkt on ju fakt, kas üritatakse väita, et töökoja kogemus suudab selle ümber lükata?
Praktilisel kasutusel sellest kasutaja aru ei saagi, enne kui rõngad kinni on kärsanud.
Siduri libisemisest õnneks saab üsna pea aru, selleks peab vana õli enne siduriketaste vahelt lahkunud olema (võtab tibake aega).
Siis nii tulekski juttu alustada, mitte kirjutada, et jutud märgsidurite libisemisest ja kolvirõngaste kärssamisest (vastupidiselt tehase andmetele) ei pela. Ei ole sisukas, eriti kui pool mahust moodustab dotseerimine teemal "mis teie teoreetikud siin kah teate".davidsoniharald kirjutas: ↑23 Okt, 2025 13:25 Tänan Peetrit sisuka ja pika postituse eest. Väga hea ja hariv lugemine. Tähtis on siinkohal ära märkida, et jutt põhineb väikeste mootorite kogemusel. Suurematel mootorratastel on auto õli märgsiduriga kasutades libisemine granteeritud. Rohkem kui üks on proovinud.
Ja mis me nüüd teada pidime saama? Et laboratoorselt määratud leekpunkt on vale?Peeter kirjutas: ↑23 Okt, 2025 13:58Sina (või mina) võid rääkida igasuguseid teooriaid ja aretada seisukohti, aga probleemi pead lahendama. Muidu lüüakse sulle lihtsalt see perses asi pähe kinni. Lüüakse niimoodi kinni, et sa rohkem enam ei kögise (oma teooriatest). Nüüd mõtle järele, kas sul on äriliselt olulisem kellegagi vaielda erinevatest teooriatest, või seadme puudused välja selgitada ja kõrvaldada (mida nagunii teha tuleb kui sa oma mainet tahad hoida). Ma olen sellega (just nn tuletõrjujana probleemide lahendamisega, mitte targutamisega) aastaid tegelenud ja nagu juba varem olen kirjeldanud siis ka kaks korda tollajal Tarbijakaitse Ameti vahekohtusse välja jõudnud oma õiguste, kohustuste ja seisukohtade jne kaitsel. Siis kui eriti räigelt üritati pähe istuda ja rikastuda. Tarbijakaitse Amet kaasas tookord isegi Autoettevõtete liidu ekspertidena. Mul olid isegi videod kaasas mootori defekteerimisest koos põhjuste selgitamisega. Sirge seljaga tulin välja. Ei pidanud saba jalgevahele tõmbama ja toote tagasi ostma koos kõikide kaasnevate ette kokku kirjutatud kahjunõuetega jne. Kui sa seal pelgalt oma teooriatest kavatsed rääkida, siis soovitan kohe parem suu kinni hoida. (Aga see kõik on jällegi eraldi teema)Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Okt, 2025 12:59 Tootja andmetes olev leekpunkt on ju fakt, kas üritatakse väita, et töökoja kogemus suudab selle ümber lükata?
Praktilisel kasutusel sellest kasutaja aru ei saagi, enne kui rõngad kinni on kärsanud.
Siduri libisemisest õnneks saab üsna pea aru, selleks peab vana õli enne siduriketaste vahelt lahkunud olema (võtab tibake aega).
Millalgi ammu ammu (enne 2000-t vist isegi) Pärnus olin ühes selle ameti kabinetis anonüümselt vestlusel ja seal siis ametnik vestluse ajal ütles a´la, et ega igaüks peab oma õiguste eest seisma jne ja ka müüjad ise peavad oma õiguste eest seisma, aga meie kaitseme siin ainult ostjate huve. Ja siis ütles, et aga vaat selle firma poolt müüdavaid seadmeid ma küll ei soovitaks osta, et neil on väga vint kasutusjuhend ja garantiitalong ja süsteem, et nendega vaidlemine eeldab tõsist ettevõtmist, et on olemas palju laadnamaid garantiitingimusi, et millede puhul on väga kerge vaiet esitada (noh Kreisiraadio stiilis "mängisin klaverit ja kell läks katki"). Ma ütlesin, aga vaat just see firma ma olengi. Siis ütles "ahah", jäi vait, ja siis vaatas otsa ja ütles "aga teil on väga hea garantiitingimuste talong".
Mis seal loos lõbusat on?Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Okt, 2025 15:10 Vahepeal ka midagi lõbusamat, Birgitte-Susanne Hunt on rolleriga käna käinud
https://kroonika.delfi.ee/artikkel/1204 ... HVldWYwJye