Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 26 Nov, 2024 0:26
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Sa ka ei väsi oma rumalust demonstreerimast.mart2 kirjutas: ↑26 Nov, 2024 10:16 Loodan, akf klemmikas defineerib - mis asi on tema nägemuses kiirendus ning vajadusel piiritleb selle aja ja distantsiga. Kas 0-90? 0-100? 60-150?
Misiganes ...![]()
Minu eelpool toodud näites oli paigalt 3-käiguline jeep parem kui bemar, kuigi viimane sai ta alati varsti kätte. Loeb käigu pikkus ning ka mass, mitte ainult käikude arv.
Minu auto variaatoriga kasti puhul on üldse kaks elektroonilist valikut - tavaline ja sport režiim, kuid kiiruse alumine ots ("0") ja ülemine ots ("alla 200") on ikka samad, kuigi kiirenduse vahe on tuntav.
Kui klemmikas ise oma laiu avaldusi ei piiritle konkreetsete numbritega/määratlustega, jäävad kõik need vaieldavaks!![]()
Äkki akf annab mulle teada, mis minu jutus rumal oli?tsivi_list kirjutas: ↑26 Nov, 2024 12:55 ... Sa ka ei väsi oma rumalust demonstreerimast.
Klemmikal on õigus, kuid nagu tavaliselt, mattub tarkus lollide enesekindluse laviini alla.
Paraku eksid sina.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Nov, 2024 10:05 Klemmika jutt käikude arvu eelisest kiirendamisel on tegelikult BS.
Nendes Skoda DSG kastides on palju käike vaja seepärast, et mootori kasutatav pööretevahemik on üsna lühike.
140 kW näiteks on see ainult 1500-3000. 3000-st pöördest edasi hakkab moment kolinal langema ja edasi liikumine toimub karmi mootori piitsutamise arvelt, mille käigus turbo kuumeneb helevalgeks ning see saavutatav 140 kW saadakse lihtsalt pöördekasvu arvelt.
Väiksematel diislitel on see vahemik veel väiksem, nt 1,6 diislil on see momendivahemik vähem kui 1000 pööret.
Mootor lihtsalt on optimeeritud tööks väikestel pööretel, 1200-2000 pööret.
Mercedes W140 6-liitrisel V12 mootoril on 275 Nm saadaval juba 1000 pöördel ja see kasvab progresseeruvalt 4000 pöördel 570 Nm-ni. Sellise momendikarakteristikuga pole sada aastat mingit 8-t käiku tarvis.
Sest tohutu võimsatele autodele on raske ehitada käigukasti, mis ka vastu peaks jne.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Nov, 2024 13:22 Käigukast pidi olema nõrga mootori tunnus, ütleb ameerika vanasõna.
Autodel, mis kiirendavad 0-100 2 sek kandis, on käigukastiks 2-käiguline ürgaegne Powerglide ja Top Fuel, mis kiirendab 4 sekundiga 400 kmh, polegi käigukasti![]()
OK, maanteesõit on natuke muud kui kiirendus, kuid kui mootorit õieti pole, siis ei aita ka 10 käiku. Klemmika kontseptsioon, et rohkem ja lühemad käigud tagavad (muudel võrdsetel tingimustel) parema kiirenduse, on üsnagi ebaõige.
Tänapäeva 1,0 ökopuuks tüüpi mootorid ei suudagi normaalselt sõita, kui autol pole 8-t käiku. Käsikaste sõiduautole üle 6 käigu enam ei tehta, sest keegi ei suudaks neid käike vahetada. Seepärast seal on nt 8k automaat teretulnud nähtus.
Sa pole vist kursis, et vag grupi turbo bensukatel hakkab maksimum moment juba 1500-1700 rpm peale, ehk siis jõuaks kiirendada küll, aga madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine iga mootori puhul.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Nov, 2024 10:28 Tänapäevase, "narrowband" tüüpi mootori kombineerimine vanakooli, nt 4-käigulise (kiirendava 4- käiguga ehk overdrive) pikakäigulise kastiga tooks kaasa
1. kiirendamisel langevad pöörded liiga madalaks, et mootoril poleks jõudu efektiivselt kiirendada ("hakkab jalga puhkama").
2. selleks, et seda olukorda vältida, on vaja kasutada madalamaid käike, mis viivad jällegi pöörded ökonoomsusvahemikust välja.
Käigukast (tegelt kogu ülekanne) peab sobima kokku mootori omadustega. 8-käigulise DSG headus ei seisne mitte 8-s käigus kui sellises, vaid mootori tööga hästi sobivates ülekandearvu vahemikes.
Näiteks sama W140 kerega S600 mootori otsas ei annaks 8-käiguline kast pea mingit efekti võrreldes sünnipärase 4-käigulisega.
Automaatkastidele tuli 4s käik omal ajal tänu kiirteedele ja sõidukiiruse kasvule - nii nagu tuli 5-s käik käsikastile. Sealt edasi on käikude arvu kasv tulnud mootori kasuliku pööretevahemiku kokku kuivamisega (esmalt neljaklapimootorite tulekuga) ja hiljem juba ökonoomsusega seoses (mis on samuti koos pööretevahemiku kokku kuivamisega). Kui mootor veab lühemalt, siis peavad ka käigud olema "lühemad" ja neid peab olema rohkem.
Vanakooli (4k) automaatide puhul tuleb veel arvestada ka seda, et nende juhtimine toimus suuremas osas hüdromehhaaniliselt, mitte elektriliselt läbi aju juhitavate solenoididega (mis on kiirem).
Soovitad teistel siin end harida aga veel kord küsimus, milline on sinu tehniline haridus? Tehnika Kõrgkool? Tehnika Ülikool? Mõni kutsekool? YouTube ja internet? Palun vasta sellele küsimusele. Siis saame ka vastavalt ümber vaadata oma arvamused asjast.klemmikas kirjutas: ↑26 Nov, 2024 18:08 Siinsetel on kaks varianti, kas mind edasi halvustada ja auto teemal ebapädevad edasi olla või võtta vaevaks ja ennast harida sel alal.
On selgelt aru saada, et siinsed ei üritagi ennast harida ja on tehnoloogiliselt 60ndates oma mõtlemisega.
Administraatorilt võiks paluda küll, et tõstaks need postitused auto teemasse, kus ma enam edasi vaielda ei viitsi, mõttetu.
Huvitav, et kas koolis õpitakse selliseid lauseid või mõnes kirikus:davidsoniharald kirjutas: ↑26 Nov, 2024 18:31Soovitad teistel siin end harida aga veel kord küsimus, milline on sinu tehniline haridus? Tehnika Kõrgkool? Tehnika Ülikool? Mõni kutsekool? YouTube ja internet? Palun vasta sellele küsimusele. Siis saame ka vastavalt ümber vaadata oma arvamused asjast.klemmikas kirjutas: ↑26 Nov, 2024 18:08 Siinsetel on kaks varianti, kas mind edasi halvustada ja auto teemal ebapädevad edasi olla või võtta vaevaks ja ennast harida sel alal.
On selgelt aru saada, et siinsed ei üritagi ennast harida ja on tehnoloogiliselt 60ndates oma mõtlemisega.
Administraatorilt võiks paluda küll, et tõstaks need postitused auto teemasse, kus ma enam edasi vaielda ei viitsi, mõttetu.
klemmikas kirjutas:
"madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine iga mootori puhul."
"pöörded langevad liiga madalaks, mis raiskab jõudu."
Sa tead ilmselt vastust isegi nagu me kõik - selle virtuaalkiirendaja maksimaalne haridus ongi YouTube ja internet..