Re: Nutt ja hala
Postitatud: 04 Aug, 2024 23:09
See on umbes sama asjalik funktsioon nagu ettevaatepeegel.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
See on umbes sama asjalik funktsioon nagu ettevaatepeegel.
Puhake jalga, lugupeetav...näiteks kehtib Rootsis asulavälisel teel üldine kiirusepiirang 70 km/h. Kiir- ja ekspressteedel on lubatud 110 km/h, kuid järelhaagisega sõiduautodele ja kaubikutele massiga kuni 3,5 tonni 80 km/h, kui liiklusmärkidega ei ole osutatud teisiti. Leedus ei tohi kruusateel sõita kiiremini kui 70 km/h ning Soomes kehtib asulavälisel teel üldine piirkiirus 80 km/h. Saksamaal võib asulavälisel teel sõita 100 km/h ning kiir- ja ekspressteedel on soovituslik kiirus 130 km/h, kuid haagisega sõiduauto ei tohi ka kiirteel liikuda kiiremini kui 80 km/h,Terve Euroopa on kokku leppinud, et 90 on mõistlik.
Kui sa sõidad Stockholmist Oslosse, mitu km seda 70 kmh asulavälist teed sul ette juhtub?
Alustame sellest, et inimesed elavad Rootsis mujal ka peale Stockholmi.Meil on 110 kmh imepisike murdosa kogu teedevõrgust.
See on siis, kui kaks jalakäijat kokku põrkavad, või kui üks jalakäija lihtsalt ninuli käib
"Olmetrauma" on omas kodus ja töömaal juhtub "töötrauma" aga avalikul teeliiklusmaal juhtunut peab vist kuidagi teisiti nimetama?
IMHO on allajoonitud osa suht ebareaalne.
Lihtne loogika ütleb, et kui teedel on rohkem autosid, suureneb tõenäoliselt ka nendega toimuvate õnnetuste arv. Selge on see, et pärast autoostulubade kadumist hakkas Eestis liiklusvahendite arv kasvama. Seekordses blogis võtsime vaatluse alla kolmel kümnendil toimunud inimkannatanutega liiklusõnnetuste andmed.
Sõidukite arv teedel on võrreldes 1991. aastaga küll kolmekordistunud, aga inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv on nende aastatega korralikult vähenenud. Liiklusõnnetuste* arv maanteedel on Eesti taasiseseisvumisele järgnevatel aastatel vähenenud 35%, neis hukkunute arv vähenes 2020. aastal võrreldes 1990. aastaga koguni 86%, vigastatute arv aga 34%. Joobes sõidukijuhtide põhjustatud õnnetused kahanesid 2020. aastal võrreldes 1992. aastaga 44% ning nendes hukkunute arv võrreldes 1998. aastaga, mil selle kohta alustati andmete kogumist, 81%.
Liiklusohutusprogramm aitas õnnetusi vähendada
Liiklusõnnetuste arv hakkas märgatavalt vähenema 2000. aastate keskel, kui võeti vastu liiklusohutusprogramm. Sellega seoses pöörati ühtmoodi tähelepanu liiklusohutusmeetmetele nii teede taristu, sõidukite turvalisuse kui ka inimeste liiklusharjumuste, käitumisnormide ja hoiakute kujundamisega tegeledes. Pöördepunktiks osutus aga aasta 2006, kui liiklusõnnetuste ja vigasaanute arv oli kõrgpunktis, vastavalt 2585 õnnetust ning 3508 vigastatut aasta kohta. Järgneval aastal alustati teedele kiiruskaamerate paigaldamist, mis andis uue tõuke liiklusõnnetuste vähenemisele.
Osaliselt mõjutas õnnetuste kahanemist ka 2000. aastate teise poole majanduskriis, mis vähendas mõnevõrra sõidukite arvu teedel.
Liikluses hukkunute arv tuleb viia nullini
Aastate jooksul on muutunud ja karmistunud ka Euroopa Liidu liiklusohutuspoliitika. Liiklusohutuse valdkonnas on Euroopa Komisjoni eesmärgid väga ambitsioonikad – vähendada liikluses hukkunute arvu 2050. aastaks nullini.
Euroopa Komisjoni andmetel oli 2019. aastal Eestis 39 liiklusõnnetustes hukkunut miljoni elaniku kohta, Euroopa Liidus tervikuna oli see näitaja 51 hukkunut. Väikseima hukkunute arvuga oli Rootsi (22) ning suurimaga Rumeenia (96).
https://www.stat.ee/et/uudised/liikluso ... a-vahemaks
Sõiduteeolud Rootsis
Rootslased on Rootsis kehtivate sõidureeglite suhtes väga ettevaatlikud ja järgivad rangelt kiiruspiiranguid, sõites vaatamata ees olevale vabale sõidurajale väga aeglaselt. Nad järgivad rangelt liikluseeskirju ja piiranguid.
Liiklusõnnetuste statistika
Rootsi on viimastel aastatel märganud liiklussurmade arvu kasvutendentsi. 2018. aastal registreeriti hukkunute arvu tõus 2010. aastaga võrreldes märkimisväärse 21,8% võrra. Lisaks suurenes liiklussurmade arv aastatel 2017–2018 28,6% , kusjuures paljud intsidendid toimusid teedel, mille kiirus on vahemikus 70 km/h kuni 90 km/h.
See kasv toimus hoolimata liiklussurmade 6,7%lisest vähenemisest aastatel 2016–2017.
Levinud sõidukid Rootsis
2019. aastal registreeriti kokku 355 704 uut autot, mis teeb sellest organisatsiooni ajaloos kolmanda uute autode müügiaasta. Rootsis enim registreeritud autode hulgas on Volvo S/V60 ja Volvo S/V90 autod, milliseid on 23 179 ja 14 714 registreeritud autot.
Volkswagen, Kia ja Nissan on ka ühed enimostetud autod, mida Rootsi juhid kasutavad.
Tänavad Rootsis
Rootsil on suurepärane teedevõrk, mitmerealised teed, rohked märgid ja hästi valgustatud tingimused.
Rootsi teed on üldiselt mugavad ja rahvavabad. Hoolimata kõrgest elatustasemest, omavad rootslased harva rohkem kui ühte autot pere kohta, mistõttu on harvad ka liiklusummikud.
Sõidukultuur
Rootsi juhid on tuntud oma kiiruspiirangutest kinnipidamise ja vastutustundliku sõiduharjumuse poolest, mille tulemuseks on teiste Euroopa piirkondadega võrreldes madalam avariide statistika.
Agressiivne autojuhtimine on rootslaste seas haruldane. Külastajana oodatakse sinult hoolsalt fooride ja liiklusmärkide jälgimist, tagades nii kohalikele kui ka välismaalastele turvalisemad teed.
Rootsi teed
Rootsi heas korras teed ja distsiplineeritud kohalikud juhid aitavad kaasa meeldivale sõidukogemusele. Kiirteed on projekteeritud sujuvate ja aeglaste kurvidega libedate olude jaoks ning arvukad hoiatussildid ja kiiruspiirangud edendavad ohutust.
https://internationaldriversassociation ... ad-rootsis
Ehk siis natuke üle 10% juhtudest oli üheks riskifaktoriks kiirus (5 juhtu 47-st). Kuidagi nagu vähe kaalukas argument korraldada mingeid Puna-Hiina stiilis liiklejate jälgimist kaamerast möödumisel. Ja pole ühtegi juhtumit, kus peapõhjuseks on lubatust tunduvalt suurem kiirus.47 surmaga lõppenud liiklusõnnetusest (võivad olla erinevate õnnetuste puhul ka risti kombineeritud):
* 22 juhul kokkupõrge
* 15 juhul ühesõidukiõnnetus
* 13 juhul joobes juht
* 11 juhul teelt väljasõit
* 11 juhul vastassuunda sõit
* 5 juhul oli üheks riskifaktoriks kiirus
* 3 juhul rasked talvised teeolud
* 2 juhul valearvestusega möödasõit
* 1 juhul jooksis teele põder
* 1 juhul võimalik suitsiid
Eks ametnikel ole ka tuttavad liikluskorraldusvahendite firmades, kel on vaja tööd jne.Nüüd ma jõuan siis lõpuks sinnamaani, et küsida: milliseid probleeme Maanteeamet riigi maanteedel oma dildoalleedega, sõiduridade vaheliste metallpiiretega, S-manöövritele sundivate "ohutussaartega", sujuvate maha- ja pealesõitudega ristmike täisnurkseteks ümberehitamistega, arusaamatute joonte teele joonistamistega, ristmike asemele ringliikluste ehitamistega jne jne lahendada üritab?