Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 27 Nov, 2024 10:58
Huvitav oleks teada, milline "kuritegelik maailm" eestis evib ülivõimsaid masinaid eesmärgiga politsei eest põgenemiseks?
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
See võimsus ei ole politsei eest ära sõitmisel mingi näitaja.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Nov, 2024 9:43 Üsna selge on, et 140 kW ja umbes kahetonnise tegeliku massiga Superb on selline "sveitsi armeenuga", millega saab keskmiselt teha palju asju, kuid mis hästi ei tee suurt midagi. Ja riigivõimu puhul on sellised keskpõranda lahendused levinud ressursipiirangu tõttu - kuritegelik maailm suudab iga kell osta kiirema auto ja seda tuleb tasa lülitada taktika ja koostöö, mitte võidukihutamisega (millega kaasnevad lisa ohud muule liiklusele), politseiauto maksimaalkiirus ja 0-100 kiirendus on tegelikult teisejärgulised näitajad. Klemmikas lihtsalt eksib ja tirazeerib streetrace'i fantaasiaid.
Nädalavahetusel vaatasin, auto24-s oli müügil B6 kerega Audi S4, käsikast, 345 hobust (4,2 V8), nelivedu, vajab roolilati vahetamist, 5000 eurot. Iga kell sellest Superbist kiirem. Paar tuhhi remondiks ja ongi olemas. Repliigi mõte on selles, et kiireid autosid on saada üllatavalt vähese raha eest ja kõigiga võidu sõita pole Superbiga lootustki.
Alles oli Eesti ekspressis lugu, kuidas riik vangis istunud tegelase Lamborghinile ja AMG mersule politsei parklas tekkinud kahjustuste eest suurema kärata 130 tuhat eurot kahjutasu maksis. Ju siis ikka on. Ma ei tea, kas eesmärk on põgeneda, aga minuarust taoline element sõidab way kiiremate autodega kui kakskomanull diisel superb.
Mootorrattaga põgenejad saadakse kätte taktikaga, mitte võidusõiduga. Mootorattaga on alati võimalus keerata kuhugile kitsale kohale, kust auto läbi ei saa ja ongi jaht läbi - tuleb taktikat ilmutada. Samad mootorrattaad, mille näitajate kõrval Audi S4 "kahvatub", löövad kui kakskomanulldiiselsuperbi suisa pahviks.AMvA kirjutas: ↑27 Nov, 2024 11:10 See võimsus ei ole politsei eest ära sõitmisel mingi näitaja.
Meie teedel liigub piisavalt mootorrattaid, millede kõrval selle Audi kiirus ja kiirendusnäitajad kahvatuvad (kiirendus 100-ni ca 3 sek ja 200-ni ca 7 sek), aga lõpuks ikka on enamus neist eest ära sõitjatest kätte saadud.
Point ongi see, et ükskõik milline eest ära sõitev sõiduk saadakse kätte koostöö ja taktikaga.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Nov, 2024 16:37Mootorrattaga põgenejad saadakse kätte taktikaga, mitte võidusõiduga. Mootorattaga on alati võimalus keerata kuhugile kitsale kohale, kust auto läbi ei saa ja ongi jaht läbi - tuleb taktikat ilmutada. Samad mootorrattaad, mille näitajate kõrval Audi S4 "kahvatub", löövad kui kakskomanulldiiselsuperbi suisa pahviks.AMvA kirjutas: ↑27 Nov, 2024 11:10 See võimsus ei ole politsei eest ära sõitmisel mingi näitaja.
Meie teedel liigub piisavalt mootorrattaid, millede kõrval selle Audi kiirus ja kiirendusnäitajad kahvatuvad (kiirendus 100-ni ca 3 sek ja 200-ni ca 7 sek), aga lõpuks ikka on enamus neist eest ära sõitjatest kätte saadud.
Mis võimsust puudutab (tingimusel muidugi, et muu auto on kooskõlas sellega), siis Vaz 2105-ga Porsche 911-ga samu ringiaegu ei saa, sõida kuidas tahad. Porsche on igas asendis kiirem. Kui võidusõidust rääkida. Kuigi näide on ehk äärmuslik, siis antud juhul Vaz-iga ei saaks Porschet kätte juba seepärast, et viimase ohutu kiirus maanteel on kaugelt suurem kui Vaz maksimaalkiirus, kui piisav vahe sees ja silmside kaob, siis tekib ka valikuvabadus marsruudi osas. Korraliku performance auto ohutu kiirus mitte eriti liiklust täis heal teel on way kiirem kui on 140 kW Superbi maksimaalkiirus.
Ma küll ei lugenud sellest loost välja episoodi, kus neid masinaid kasutati politsei eest põgenemiseks. Lambo oli üldse enen juppideks võetud. Pealegi need tegelased küll mingit erilist kuritegeliku maailma ei moodustanud. Sotsist ärikas ja sotsist bussipargi garaaži pealik tegid omavahel kohaliku omavalitsuse rahadega diile ja jäid haledalt vahele. Soetatud masinad olid pigem edevuse laadal osalemiseks mitte politsei eest põgenemiseks.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Nov, 2024 16:24Alles oli Eesti ekspressis lugu, kuidas riik vangis istunud tegelase Lamborghinile ja AMG mersule politsei parklas tekkinud kahjustuste eest suurema kärata 130 tuhat eurot kahjutasu maksis. Ju siis ikka on. Ma ei tea, kas eesmärk on põgeneda, aga minuarust taoline element sõidab way kiiremate autodega kui kakskomanull diisel superb.
Vaatasin Tarankovi matuste galleriid. Autod alates pildist 137. Mõned autod olid tiba ägedamad, enamik ikka suht tavaline saksa kolmik.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Nov, 2024 17:07 Äkki näiteks sobiks, mis autodega see "allilm" sõidab. Pole päris VW Golfid ka.
Ja millisest koolist sa need teadmised ammutasid, mida sa siin jagad?klemmikas kirjutas: ↑27 Nov, 2024 18:01
Kui siin mõni inimene ei saa aru, miks madalatel pööretel kiirendamine on jõu raiskamine ja kuidas need madalamad pöörded vale ülekandega tekivad, siis pole mul temaga millestki rääkida.
Diislid ka raiskavad oma jõudu, kuna neil on kiirendamiseks lühem pööretevahmik ja madalamal, kui bensiinil.
Kui kiirenduse hetke on pöörded näiteks 2000, aga teisel mootoril 5000, siis on teisel mootoril kergem kiirendada, kuna 5000 pööret tähendab kergemat ülekannet ja kergema ülekandega on kiirendus kiirem.
Opel Lotus Omega vs Svenska politsei Saab 9-3 turbo. Saabil on 200 pealt pidu läbi, Opel kaob silmapiiri taha. Suhteliselt "tavaline" maantee, mitte väga ühetasane ja kurve on ka. Taolistel kiirustel ongi nendel rahvaliku mootorimahuga autodel pidi läbi, isegi usutavat möödasõidukiirendust ei teki. Opelil ilmselt kiirendus siis alles algab. Antud kiiruse ja liiklustihedusega Opeli juht erilisi riske ei võta, lihtsalt laseb jalal vajuda ja võimsuste vahe teeb ülejäänu. Pigem tundub, et jänni jääb Saab, mille võhm hakkab lõppema ja tänu kokutamisele möödasõitudel (puudub vaba võimsusvaru hetkeliseks möödumiseks) ja iga ette jääva autoga kaotab pigem nõrgem jälitaja. Video lõpus pole Opelit enam näha.Aspelund kirjutas: ↑27 Nov, 2024 18:45 Paljuski sõltub see, kas ja kes keda püüab ka sellest, kes roolis on. Sirgel lennutajatega on nagu on, aga kurvide tekkides tulevad kohe käärid nende vahele, kes sõita oskavad ja neile, kes ei oska. Tahes või tahtmata tuleb siis füüsikaga sõber olla, olgu Sul Lambo või Škoda. Eriti drastiliseks muutub olukord siis, kui teekatte asemel on midagi muud kui asfalt.