Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma ise Peedut ei tundnud, aga abikaasa käis isegi temaga taevas. Ja keegi oli ärbeldes küsinud, et kas saab mootori õhus seisata. Seiskas. Kui palju seal tõtt,ma ei tea, abikaasa oli seal üleval, kui ma tema juttu ei usu, siis...
Eks nad natuke uljaspead ole, kahju muidugi. Ma olen seisnud haua ääres ja mõelnud -millised ajud.
Viimati muutis Rebane11, 19 Mai, 2025 19:25, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Peter[L+] kirjutas: 19 Mai, 2025 16:52 Sõnajala kopter oli Austria registris, Jaaganti oma Eesti. Seega on olemasoleva info põhjal teada, kes lendas paremal, kes vasakul.
Jaagant lendas viimased 15 minutit enam-vähem ühtlase kõrguse ja kiirusega enam-vähem otsejoones, asetus vasakul ja oli enamuse sellest ajast eespool. Tegi ühe korra kursi korrigeerimise paremale. Teisel korral kursimuutusel toimus kokkupõrge.
Sõnajalg hoidis sel perioodil tahapoole. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas. Ja siis võiski juhtuda nii, et Sõnajalg sattus oma kopteriga olema sellises kohas, millega Jaagant ei oskanud arvestada.
Kõnesalvesised on olulised.

NG-s oli üks lennuõnnetuste-seeria saade, kus huvilende teinud väikelennukid lahe kohal kohalikes oludes ilma lennujuhita piirkonnas omavahel kokku põrkasid. Vaatamata "tahvli, äpi jne" laadse hoiatusäpi olemasolule samal kõrgusel olevad lennukid lähenesid üksteisele ja taganttulija sõitis ees lendavale tagantpoolt piki sisse.
Visuaalkontakt.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Rebane11 »

Toda vast ei peagi niiväga avalikkusele toonitama kes süüdi. Sõitsid ju kaks sõpra rõõmuga. Väike viga. Mingi eelnõu võiks algatada, et avalikkusele olulised inimesed liiguksid mitte kõrgemal kui 2 m ja mitte kiiremini kui 90 km.
Saamegi siba RB kohti täis.
Viimati muutis Rebane11, 19 Mai, 2025 19:44, muudetud 1 kord kokku.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

Pojake, lenda hästi tasa ja madalalt! Mina keelaks kui juba keelamiseks läheks jalgrattaga (eriti elektritõuksiga) sõitmise olulistele persoonidele.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma Jürgen Ligi rattaharrastust pooldan täiega.
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

Jah, lennundus on kallim kui näiteks purjetamine, millega ma juba tegelen. Aga - täiesti lennuvõimelise kasutatud lennuki hinnad on kusagil keskklassi pereauto hinnaklassis. Seda saab enesele lubada täiesti keskmine inimene, kui vähegi soovib
Millisest lennukist räägime? Lihtsuse mõttes jätame 10a kuuris ehitatud eksperimentaalsed välja. C172 aastast 1975 leiad tõesti ca 50k euro eest aga üldiselt ostad seal järele jäänud mootori lennutunde järgmise 1500-2000h hoolduseni ja see lõbu maksab juba omakorda keskmiselt 35k eur. Järgneva summa kohta on internet kõiksugu tabeleid täis aga kõik kokku siis aastas lennates 100 tundi läheb sulle 30k eur suurusjärku. Nordic Aviation Academy rendib oma C150 lennutundideks 275€/h, Phoenix Aviationi C172R on 340€/h, seega enamvähem klapib. PPL jaoks läheb umbes 15k. Vana tehnikaga juhtub asju ning kui praegu pakud mõne varuosa hinna puusalt siis pane kohe üks null otsa.

:D ma olen suht keskmine aga jube kehv keskmine vist, ei küündi vaba raha selliste summadeni :D
Viimati muutis slider, 19 Mai, 2025 22:32, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Aga miks peab harrastuspiloot olemiseks üldse isiklikku lennukit omama? Suhteliselt idiootne mõte, kui rahakott ei kannata.

Kõige odavam meetod litsentsi hankimiseks ja hoidmiseks:
1. Teed teooriakoolituse läbi ja vastavad eksamid õppepiloodi paberiteks
2. Möllid ennast emba-kumba suurtest Eesti lennuklubidest (Ridali või Kuusiku) liikmeks
3. Seal hakkad (esmalt kõrvalistmel) pukseerima purilendureid. Saad korralikult lennutunde ja maandumisi. Kõik puhta muidu, sest lennuklubidele on purilendureid pukseerida oskavaid piloote vaja.
4. Muidugi tuleb lennata ka lennuväljaringi, harjutada tsiviillennuväljadel toimetamist jms., aga sa ei pea oma raha eest tõuse ja maandumisi kinni taguma. Vähemasti mitte täissumma eest.
5. Saad oma tõusud/maandumised ja lennutunnid täis, teed kõik eksamid & kontroll-lennud jms. ära, saad oma litsentsi kätte.

Edasi siis on valida, kas jääda sinna lennuklubisse purilendureid lennutama või rentida vajadusel lennukit. Või teha mõlemat. Mingit mõtet ei ole osta omale mingit kuluühikut sinna Tallinna lennuvälja perroonile vedelema, kus see inimestele ette jääb, hooldust ja tähelepanu vajab jne.

Kui ma tahaks praegu PPL-i litsentsi teha, ei hakkaks lennuki omandamise peale üldse mõtlemagi. Lõppude lõpuks tuleb ka ajaga kogemus ja selgus, millist lennukit ikkagi tahetakse, kui just tingimata on vaja omada.

Enamus PPL litsentsiga piloote, keda ma tean, ei oma lennukit. GPL-ist (purilend) rääkimata.

Kui on soov lennukit omada, siis ei keela keegi ka näiteks PPL litsentsiga lennata ülikerge lennukiga. Neid on tänapäeval saadaval täiesti viisakaid. Mõned on muidugi üsna kallid ka. Lätlaste Tarragon näiteks: https://www.tarragonaircraft.com/

Lisaks on lennukite omamisel üsna tavalised konsortsiumid, kus masin ostetakse kamba peale ja siis seda koos ka käitatakse ja hooldatakse.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Eilsest AK-st: uus Robinson maksab suurusjärk 700k ning tema eluiga on 12 aastat. Selle aja möödudes investeerid tema uuendamisse umbes sama summa või annad lennumasina muuseumisse. Ilmselt mängivad oma osa ka agregaatide lennutunnid, mis eluiga võivad lühendada.
Siin on valik erinevaid kasutatud lennuvahendeid - tegelt need hinnad polegi nii väga kirved:
https://www.planecheck.com/eu/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi :D
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

slider kirjutas: 21 Mai, 2025 1:05 Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi :D
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas retti »

Peeter kirjutas: 19 Mai, 2025 19:25
Peter[L+] kirjutas: 19 Mai, 2025 16:52
. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas.
Pühajärv on sihtkohana sama kui Võrtsjärv, ca25 km pikk.Ning läheduses pole ka ühtegi teist sellist.
Järve mitte leida või kaotada silmist on hea nähtavusega võimatu
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

retti kirjutas: 21 Mai, 2025 10:36
Peeter kirjutas: 19 Mai, 2025 19:25
Peter[L+] kirjutas: 19 Mai, 2025 16:52
. Viimase 10 minuti jooksul käis Sõnajalg kaks korda kõrgemal, justkui sihtkohta ostimas. On spekuleeritud, et nad võisid lennuväljad segamini ajada või oligi neil plaan lennata selle Pühajärveni ja seal korrigeerida kurssi, ja et Sõnajalg (kogenumana) käiski kõrgemal õiget sihtmärki otsimas.
Pühajärv on sihtkohana sama kui Võrtsjärv, ca25 km pikk.Ning läheduses pole ka ühtegi teist sellist.
Järve mitte leida või kaotada silmist on hea nähtavusega võimatu
Pidasin silmas, et sihtkohaks oli neil ikka Piikajärvi, mitte Pühäjärvi. Et siis ehk lendasid Pühajärveni, et siis korrigeerida kurssi paremale, Piikajärvele. Viimane "üleshüpe" oli muideks just selle sama Pühajärve kohal lennates.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Kilo Tango kirjutas: 21 Mai, 2025 10:32
slider kirjutas: 21 Mai, 2025 1:05 Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi :D
polegi nii väga kirved:
Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
Üks jutt Tartus oli, et "lähme teeme ühe päevase huviringi Peipsile". No mingi 400+hp-d. Kütet võttis paaki ringile 400 liitrit. Et see läheb selle ringi peale ka ära. See siis kuludepoolelt ainult küte.
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas krossipart »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 12:22
Kilo Tango kirjutas: 21 Mai, 2025 10:32
slider kirjutas: 21 Mai, 2025 1:05 Rikkurid, koperdada on tund 450 eur R44ga.Tsiteerides klassikuid: midavi--tu, kust see raha tuleb? Kõigil järsku priiskab nii palju, et tühitähi :D
Walter milleks käia mööda maad....
Elementaarne kadedus räägib.
Teeni pappi ja tee ise ka. Keegi ei keela.
Üks jutt Tartus oli, et "lähme teeme ühe päevase huviringi Peipsile". No mingi 400+hp-d. Kütet võttis paaki ringile 400 liitrit. Et see läheb selle ringi peale ka ära. See siis kuludepoolelt ainult küte.
Kütusekulu oleks google poolt pakutuna - 57L/H
Roamless
Liige
Postitusi: 4119
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Roamless »

Robinson on meite rikkurite lemmik just odava lennutunni ja lihtsuse poolest ja mitmel on neist olemas ka edevamad kopterid ja mõnel suisa eraldi palgatud piloodiga, aga mingi aja pärast on kõik Robinsoni juurde jõudunud. Kui mälu ei peta, siis ka Gross ja Hein on nö edevate kopterite kõrvale Robinsoni soetanud või siis Robinsoni kõrvale edevama soetanud. Ka Sõnajalad varasemalt vist kasutasid miskit kallima lennutunniga tiivlist, kuni jõudsid Robinsonini.
Unforeseen consequences
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline