lk.19 III/KG 1 hädamaandumine.
Naljakas on see, et antud sündmus, mille kohta on suhteliselt palju teada, on nii ebakindlalt kirja pandud: "pidi see hiljem alla kukkuma" ja "vähemalt major pääses". Mujal on palju kehvemate andmete põhjal väga kindlaid väiteid esitatud
Ühesõnaga, teema on foorumil jällegi läbi käinud:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 31#p190531
Hädamaandumise kohaks annab “Suvesõda Pärnumaal” Häädemeeste ranna, 300-400 meetrit Mihhail Mäe talust laevakapten Albert Rähessoni Jago talu kaerapõllu. Kellaajaks 9 paiku. Pääsenute arvu koha pealt räägitakse samas 2 lendurist, kellele metsavennad olevat auto andnud. Mul ei ole mingit infot, et keegi oleks sellel lennul hukkunud, seega on number 2 kummaline.
9.juuli "väikese madinaga Irbe väina kohal" nägin kuradima palju vaeva.
9.7. oli esimene päev üldse, mil saksa mereväeüksustele seal kandis katet tehti. Merevägi ei saanud miine traalida ja konvoisid läbi viia õhu- ja laevaohu tõttu. Suuremad õhurünnakud algasid vist 6.juulil, kui Ventspilsi kandis 2 miinitõkkemurdjat pihta said ja traalereid ründama hakati. Mereväe ja maaväe soovid ilmselt sundisidki lennuväge Ventspilsi hävituslennukeid paigutama.
Lahtine on milline/millised üksused saadeti. Prienil on kirjas (kaldkirjas, mis ilmselt tähendab, et ta pole kindel?) 1./ErgGr./JG 54 saabumine 10.juulil, mereväe paberitest paistab, et mingi üksus saabus kas 8. õhtul või 9.hommikul. Nimetatakse selliseid üksusi: 1 Staffel Jagdgr.54, Jagdstaffel Jagdgruppe 54, Jagdstaffel Gruppe 84 (
sic!).
Tulemuste kohta 9.juulil raporteerib Fliegerführer Ostsee seevastu, et "2 Jagdgruppe 53" olevat hommikul Ventspilsi lähedal alla lasknud 2 Kurtiss-lennukit (
sic!) ja et õhukatet meretranspordile tehakse alates kella 14:00.
Tony Woodi claimlisti
http://lesliesawyer.com/claims/tonywood.htm avades avastasin üllatusega, et JG 53 võidud on seal väga kesiselt esindatud. Aga pole hullu, avasin hoopis Prieni raamatu.
9.juuli hommikupoolega sobivad eelpooltoodud infoga JG 53 ja JG 54 allüksustest (arvestasin võimalikku trükiveakuradit ja seda, et mereväel olid õhuväe araabia/rooma numbrid sageli segamini) 2 5./JG53
claimi:
Kurt Braasch I-153 kell 05:00 (koht puudub)
Kurt Brändle Li-6 kell 05:01 (koht puudub)
Li-6 võiks olla trükiviga ja mõeldud oli äkki Di-6? Selle nimega raporteeriti teinekord nõukogude biplaane (nagu ka Curtiss nimega).
Kaotusi 5./JG53 sellel päeval Prieni raamatus kirjas ei ole, samuti ka mitte 1./ErgGr./JG 54, kui oletada, et õhukatet peale lõunat tegi viimatinimetatud salk.
12.juuli õhulahing.
Nagu eespool öeldud sai, osales võitlustes ainult 1./ErgGr./JG 54. Selle täiendusgrupiga on selline lugu, et salga number kattub JG 54 I grupi salga numbriga (üldiselt muidu on võimalik salga numbrist tuletada grupi number). Antud erandjuhtum on ilmselt põhisüüdlane ka antud juhul kaotuse mitteleidmisel. Nimelt, kui siinkohal oletada, et Rosipali nimekirja kohta kasutatakse eufemismi "saksa dokumendid" (ja 9.juulil koguni "arhiivimaterjalid"), siis antud nimekirjas on, kui uskuda jällegi Prieni raamatut, kaks 1./ErgGr./JG 54 kaotust ilusasti olemas:
N.N. Bf109E-7 1160 100% nahe Domesness
Schöchlin Rudolf verw. Bf109E-7 1528 100%
ehk siis esimene lennuk kaotati tõenäoliselt ilma piloodi vigastuseta (asukoht peaks andma vihje, Prien/Rosipal ütlevad lisaks, et õnnetus stardil)
ja teine peaks olema see alla tulistatud lennuk (selle kohta oleks saanud vihje, kui vaadata claim listis 27.augustil pilootide nimesid)