2. leht 2-st
Postitatud: 22 Mär, 2007 20:23
Postitas Luciano
Hea vastus! 5 pluss kirjaliku väljenduse osas

Aga...
...küsin porffilt siis niimodi - millist värvi ja mis firma oma kasutad sina?
Kaspar
Postitatud: 23 Mär, 2007 12:21
Postitas fossiil
No proff nüüd kohe kindlasti mitte - minu tööstiili juures tuleb värvimist liialt harva ette, et võiksin sellise austava nimetusega kekutada..
Aga värvidest kasutan praktiliselt kõike, mida lihtsam kätte saada, alguses oli põhiliselt Humbrol, nüüd olen suuremalt jaolt üle minemas Testors/Model Masterile, kuna viimase pigmendi tera on veidi peenema jahvatusega. Mõned värvid olen ka Revelli omad ostnud, nii asenduseks, kui parajasti muud sobivat tooni ei pakuta, aga eriti nad mulle ei istu, kuna tunduvad veidi liiga jämedateralised.
Kuid üks on alati kindel - puhtaid toone praktiliselt ei kasuta, tavaliselt segan sobiva varjundi saamiseks ostetud värvid suurema või väiksema eduga omavahel kokku. Miks? Aga sellepärast. et olgu tootjate värvipaletid kuitahes kirjud, harva kui mõni pakutav toon nii sobilik on, et kõlbab kohe pritsi valada. Näiteks kõlbab hästi vene tankide värvimiseks kasutatud 4BO - iga tootja pakub vene tankide jaoks oma versiooni rohelist värvi, kõik nad erinevad veidi üksteisest, kusjuures reaalse tooniga pole ühelgi neist midagi pistmist - üritasin mõni aeg tagasi sarnast tooni kokku segada, kui varasemastes postingutes otsid, leiad mu ponnistuste tulemused üles. Samuti postitasin siia tõlke ühes vanas mudeliajakirjas avaldatud artiklist:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?t=4075 , arvan siiani, et tegelikult on see üsna asjalik jutt.
Urmas.
Postitatud: 23 Mär, 2007 13:09
Postitas Luciano
Su vastused lähevad aina põhjalikumaks ja paremaks. Pean sind vist edasi pinnima, siis saan ehk ülima tõe jälile
Model Mastersi värv on tõesti paremd ka pintsliga värvimisel kui Humbrol omad. Revelli matt must on aga selline mida on väga ebamugav kasuta ka ohtralt vedeldades - kuivab jube ruttu ja kipub krobeline jääma. Sobib ainult saapataldade ja rehvide värvimiseks.
Postitatud: 23 Mär, 2007 17:17
Postitas fossiil
Pinni aga pinni, ega mul mingit lõplikku tõde tagataskus peidus nagunii ei ole..

Aga kui küsimusi on - lase tulla, eks me kõik püüame võimaluse korral vastata või nõu anda.
Selle mati musta kohapealt võiks ju veidi kobiseda ka - Revelli värv on nagu ta on, ühele meeldib, teisele mitte, aga ega ta ehedal kujul tooni poolest rehvide värvimisekski ei sobi - isegi poes müügil olevad uued rehvid ei ole täiesti sügavmustad, alati on kerge hallikas varjund juures.
Aga kui toimetad sõjaeelsete-aegsete masinatega, siis nende rehvidel oli mitte niisama hallikas, vaid kergelt pruunikashall toon juures, kuna tolleaegne keemiatööstus oli tänapäevasega võrreldes siiski alles arenemisjärgus. No ja kui tegu pole mitte päris tuttuue masinaga, siis veel tolm ka lisaks - vaata tänavale, seal ju päris süsimusta ketsiga autosid ei liigu...
Urmas.
Postitatud: 23 Mär, 2007 21:31
Postitas Luciano
on jah vaja sellist juttu rääkida, ma olin just oma mustade rehvidega pea-aegu rahul

Õnneks on sellel õnnetul kettenil ainult üks rehv.
Aga see värvide segamine on küll keeruline. Kuivab ta ju ka veel tagatipuks natuke teiseks. Ma püüan praegu enam vähem puhaste värvidega maha saada. Pühapäeval on plaanis lakk selga tõmmata. Ja siis pesema - aga vaatamata siinsetele viidetele ei ole ma päris täpselt ikka veel aru saanud, et siis millest pesulahus valmib ja kuidas ma seda pesulahust peale kannan. Aga vaja seda on sest minu pintsliga värvimise kvaliteet ei ole selline "tehase liinilt tuttuus masin" kvaliteet.
Ja siis hakkan alust tegema. Sest enne ma oma viguure ei esitle kui need kuhugi kaevikusse ära peidetud on. Muidu paistavad veel pildipeal välja

Postitatud: 24 Mär, 2007 14:52
Postitas fossiil
Olgu, sumistame siis edasi...
Kõigepealt pesulahustest - kõik sõltub alusvärvist, antud juhul, kui muidugi õigesti aru sain, on nendeks Humbroli-Revelli-Testorsi emailid. Pesulahus peab olema sellise keemilise koostisega, et ta ei hakkaks alusvärviga reageerima. Ise kasutan Humbroli värve, mille väikese koguse lahustan vaigutärpentiniga, nii et jääb väääga lahja lahus. Kui mudeli prototüüp on sõitnud tolmusel teel, siis segan kõigepealt kokku natuke määrdunudpruuni ja tolmuhalli, iga kord isesuguse, et mudelid tüütult ühes stiilis ei tuleks ja seejärel valan peale tärpentini, selle kõige tavalisema. Kunstikauplustes müüakse ka lõhnatut, mida on mugav kasutada õlivärvide juures, aga Humbroli värv selles ei lahustu. Aga ega ta vaigutärpentiniski hästi lahustuda taha - saadud lahjat vedelikku tuleb pealekandmise ajal pidevalt pintsliga segada. Kuid muidu käitub kenasti - jookseb ilusasti kõiksugu süvenditesse ja pragudesse sisse ja kuivabki sinna ära - mida ongi ju põhimõtteliselt vaja. Kui mudeli prototüüp on miskis mustmullavööndi poris püherdanud, siis tuleks pesulahuse värviks võtta vastavalt mustjaspruunid toonid ja kõik ülejäänu on sama, iga asi tahab katsetamist, kuni igaüks leiab just temale sobiva meetodi.
Nüüd veel rehvidest - kusagilt lugesin sellisest meetodist: alguses värvid rehvi tumehalliks (miks, sellest me juba eelnevalt rääkisime) ja lased korralikult ära kuivada, samuti värvid ka velje sobivat värvi. Siis ujutad kogu rehvi beežikashalli pesulahusega üle ja lased sellegi ära kuivada. Peaasi et rehvi küljed ja protektor kenasti üle on käidud. Loogika on järgmine - tumehalli kummiga masin sõitis tolmusel pinnaseteel - klapib? Edasi, et asi maalilisem tuleks, pööras masin asfaldile, või muidu kõva kattega teele, nüüd juhtub selline asi, et protektori välispind muutub uuesti värskelt mustjashalliks, aga uurded on endiselt heledad-tolmused, rehvi külgedelt pudeneb veeremisel kummi deformeerumise tõttu samuti suurem osa tolmust maha, kuid velje serva jääb reeglina parajalt lai ebühtlaste servadega tolmukarva rõngas.
Selleks et kogu seda kenadust jäljendada, võtad õlivärvid, segad mustale veidi valget juurde, nii et saad sellise "värske" kummi tooni ja torkad oma kuivanud rattad pulgakeste otsa. Edasi puudutad sõrmeotsaga kergelt seda värvi ja silitad protektori välispinna õrnalt üle - uuretesse jääb heledam pesulahus ja pealispind jääb kenasti "värske". Samamoodi silitad üle ka rehvi küljed, nii et velje äärde jääks heledam rõngas alles.
Miks õlivärvid? Aga sellepärast et nendega ülekäidud või värvitud pindu saab lihtsalt parandada - pühid ainult liigse värvi tampooniga maha ja kordad protsessi, kuni tundub et on hea. Kuivab küll kauem, aga igatahes tasub proovida.
Puhh, loodan et päris ära ei tüüdanud.
Urmas.
Postitatud: 24 Mär, 2007 22:48
Postitas Luciano
Üldse kohe ei tüüdanud. Sellist juhendit ma ootasingi. Hakkan seda kohe katsetama. Ehk siis teen oma olemasoleva email värviga tärpentiini lahuse ja kannan seda kõikdiele osadel mis peavad olema nii-öelda porised/tolmused. Kas sama trikki peaks siis ka figuuride peal kasutama? Ja ilmselt siis aluse puhul ka?
No eks ma nüüd katsetan ise edasi.
Postitatud: 25 Mär, 2007 10:44
Postitas fossiil
No kena, kindlasti proovi omal nahal järgi, tihti on nii, et miski "targa" jutu lugemine ja sellele järgnev praktika võivad jätta üsna erineva mulje. Figuuride peal peaks samuti saama sel kombel sügavamaid volte ja muid varje rõhutada - peaks sellepärast, et ise pole seni veel ühtegi isegi proovinud kokku liimida, värvimisest rääkimata.
Aga alus - no nende tegemiseks on igasuguseid juhised, eks peaksid vastava kirjandusega lähemalt tutvust tegema - ka selles valdkonnas mul praktilised teadmised puuduvad.
Urmas.
Postitatud: 25 Mär, 2007 10:50
Postitas Luciano
No jah, mul on jälle vaja kohe kõiki asju proovida, selle asemel, et prooviks algul ühe asjaga korralikult maha saada. See figuuride värvimine on jube närvesööv tegevus. Ikka kipub käsi väärahtama. Ja figuurile on igal juhul vaja alus teha. Ilma jääb ikka väga lahjaks.
Aga kas meil kuskil on müügil seda luubi ja klambritega alust ka mis natuke lihtsustaks seda tegevust?
Postitatud: 26 Mär, 2007 9:28
Postitas Lemet
Vaata Tevalost ja Oomipoest,so siis peenema elektrivärgendusega tegelevatest üritustest.Või kui Ruotsimaale asja,siis Ohlsenist,endale tõin sealt.
Postitatud: 26 Mär, 2007 9:46
Postitas Luciano
Tänud