Re: Lennuki karburaator
Postitatud: 16 Mär, 2014 20:55
Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati. 

Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati.
Aga kas siis oli/on kasutusel ujuk vöi membraankarbussid?EOD kirjutas:Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati.
Aga küsitud karburaator on kahtlematult lennukilt. Po-2, R-5? Igatahes "vanakooli" oma.
Seda küll, kuid peaaegu seliliasendist läbistartimisel antakse kergelt juhist ette ja samaaegselt ülemist jalga. Seega umbes -1G. Tsentrifugaaljõud hoiab G positiivsena näiteks sõlmes, kuid see on omaette teema.Kulibin kirjutas:Tsentrifugaaljõu olemasolul töötab ujukiga karpa samuti igas asendis.
Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütustEOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.Kulibin kirjutas:Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütustEOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.nagu metsasael.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisegaEOD kirjutas:Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.Kulibin kirjutas:Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütustEOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.nagu metsasael.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
Kel huvi karburaatori ehituse vastu, siis vaadaku Rotax 912 Illustrated Parts Catalog lehekülg 22-4.
Kütusepumpasid võib olla nii üks kui kaks, sõltuvalt lennuki konstruktsioonist. Kütust "ise otsiv" kütusevõtja on pilotaažilennukitel ja Rotaxi 4-taktiline mootor pilotaažilennukile ei sobi. Seda "kuiva karteriga" õlitussüsteemi tõttu. Negatiivse G-ga lennates tõmbab ülipaagist õhu õlitussüsteemi, seal satub see hüdrotõukuritesse ja tagajärjeks võib olla väga kulukas mootoriremont. Isegi propellerit ei tohi neil mootoritel seetõttu vastassuunas pöörata, et õhku sisse ei tõmbaks.
Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole.EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisegaMõtle miks ?
Lugupidamisega
Ikkagi ära targuta, miks sellisel juhul tulevad mõnedel propid küljest lennu ajal, oli selline juhus ?EOD kirjutas:Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole.EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisegaMõtle miks ?
Lugupidamisega![]()
Over and out.