Aga eks peab reedel natuke varem lahkuma ja vaatama selle Kullo ka üle. Siiamaani olen ainult Mekat ja Juku poode väisanud
Palun abi!
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Ma eriti ei muretseks täpsete vastetega. Asi on kõik loogiliselt lahendatav. Vaatad karbipilti, vaatad teiste mudelid (samuti artikleid) ja vaatad ajaloolisi fotosid ja näed, et kõik ei ole 100% täpselt sama värviga. Üldjuhul mõjutab kõik see hiline kulutamine tooni piisavalt, et potsikus tundub olevat hoopis teine värv kui mudelil.
Julget pealehakkamist.
Eile enne poodi minekut netis ringi vaadates ja poes olles võtsin jah selle otsuse vastu, et vaatasin värve enam-vähem silma järgi. Kolme eri sorti kollase otsustasin ühildada, kuna nende toonide vahe oli minu silmale enam-vähem olematu. Niiviisi sain peaaegu kõik kätte.
Ainuke jama on nüüd see, et oma tankiga edasi minna, oleks mul vaja tavalist musta, aga näe, ei müüdud seda. Peab nädalavahetusel vist Juku poed ette võtma ja sealt neid otsima. Kui sellest ka tolku pole, peab ennast kuidagi Kullosse vedama. (aga teie juttude järgi ma kardan seda poodi, kardan, et ainult värvidega ma sealt tagasi ei tuleks
)
Ainuke jama on nüüd see, et oma tankiga edasi minna, oleks mul vaja tavalist musta, aga näe, ei müüdud seda. Peab nädalavahetusel vist Juku poed ette võtma ja sealt neid otsima. Kui sellest ka tolku pole, peab ennast kuidagi Kullosse vedama. (aga teie juttude järgi ma kardan seda poodi, kardan, et ainult värvidega ma sealt tagasi ei tuleks
Sakslased kasutasid aastatel 1943-45 oma sõidukite kamoflaazhiks kolme värvi süsteemi: põhivärvideks olid oliivi-roheline ja punakaspruun. Talvine kaitsevärv oli muidugi valge. Värvitoonid küll varieerusid kuna sõja ajal tuli tihti kasutada seda mida käepärast oli. Värvimiseks kasutati väga erinevaid meetodeid ning maalritöö oli valdavalt soomuki/tanki meeskonna enda töö. Enamusel tolle aja (saksa)soomusmasinatel oli ka mootori jõul töötav kompressor abiks. Lisaks kasutati pintsleid, harju, käsnasid jne. Kõige ekstreem-kiirvärvimine (just talvekasuka puhul) oli see, et värvipott visati soomuki peale tühjaks ja kiirelt aeti käepäraste vahenditega laiali. Tänu kõigele sellele ei olnud olemas mingit kindlat mustrit ega värvigammat mida kasutati. Tihti erinesid sama pataljoni tankid üksteisest silmnähtavalt. Ainus kindel ettekirjutusega värvikood oli Aafrika tarvis. Ettekirjutusi oli ka Soome, Leningradi, Kreeka ja Balkanimaade kohta. Sakslaste 'Itaalia'; 'Vene' ja 'Prantsuse' värvikoodid puudusid täielikult. Neis kohtades kasutati valdavalt hallikaid toone. Kamoflaazhi erinevused tulenesid käepärastest värvidest ja sõiduki meeskonna maalrioskustest.
Mul on näpus kaks 1:72 saksa tankisti. Muidugi lähen lolliks kui neid värvima hakkan. Katsuge ise neile silmi teha
.
Asi selles, et hetkel viibin hoopis läänerannikul ja siinses Jukus on saada Revelli ja Humbroli värve. Karbi (Italeri) peal on Model Masteri värvid. Küsimus siis selline, et millised esimesena mainitud kahe firma värvid sobivad mehikese lõusta ja tankistiunivormi tegemiseks?
MM värvid muidu Skin Tone (1516) ja Black (1749).
PS. Ise ei leidnud kuskilt netiavarustest võrdlevat värvitabelit.
Asi selles, et hetkel viibin hoopis läänerannikul ja siinses Jukus on saada Revelli ja Humbroli värve. Karbi (Italeri) peal on Model Masteri värvid. Küsimus siis selline, et millised esimesena mainitud kahe firma värvid sobivad mehikese lõusta ja tankistiunivormi tegemiseks?
MM värvid muidu Skin Tone (1516) ja Black (1749).
PS. Ise ei leidnud kuskilt netiavarustest võrdlevat värvitabelit.
-
Joss Metsast
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Heippa,
Nägude jaoks olen ise läbi aegade eelistanud revelli nr 35 , sinna siis vastavalt vajadusele miskit sisse segades.
1/72 tankisti vormi värvimiseks kasutaks ise matt musta , humbrol 33 näiteks,... millesse on segatud paras törts valget värvi, nii umbes neljandiku jagu, siis peaks mõõtkava efekt ka tulema. Tegelikult oli siin foorumis kusagil sobiv tabel, mis näitas kui mitu % valget vastavalt mõõtkavale põhivärvile sisse segada, olemas. Ehk otsinguga näkkab.
Värvivastavus tabeleid saad siit:
http://www.ipmsstockholm.org/colorchart ... arts_2.asp
Jõudu nokitsemisel,
Levar
Nägude jaoks olen ise läbi aegade eelistanud revelli nr 35 , sinna siis vastavalt vajadusele miskit sisse segades.
1/72 tankisti vormi värvimiseks kasutaks ise matt musta , humbrol 33 näiteks,... millesse on segatud paras törts valget värvi, nii umbes neljandiku jagu, siis peaks mõõtkava efekt ka tulema. Tegelikult oli siin foorumis kusagil sobiv tabel, mis näitas kui mitu % valget vastavalt mõõtkavale põhivärvile sisse segada, olemas. Ehk otsinguga näkkab.
Värvivastavus tabeleid saad siit:
http://www.ipmsstockholm.org/colorchart ... arts_2.asp
Jõudu nokitsemisel,
Levar
Ei hakanud uut teemat tegema, lihtsalt on abi vaja ühe lolli asjaga. Uuriksin ise netist lektüüre, paraku lähimal ajal on internetiaeg suhteliselt piiratud, seega loodan teie heatahtlikkusele.
Lihtlabaselt, kus asus saksa tankidel bensuluuk? Täpsemalt huvitab mind just Panzer II ausf F. Kas tankimiseks oli vastav auk/luuk kuskil masinas sees või kuskil väljapool esi/tagaosas.
Tänud ette ära
Lihtlabaselt, kus asus saksa tankidel bensuluuk? Täpsemalt huvitab mind just Panzer II ausf F. Kas tankimiseks oli vastav auk/luuk kuskil masinas sees või kuskil väljapool esi/tagaosas.
Tänud ette ära
-
skeletondude
- Liige
- Postitusi: 785
- Liitunud: 28 Apr, 2007 7:33
- Asukoht: Mustvee
- Kontakt:
Mudeli tasakaal
Nimelt valmimas siis uus linnuke - 1/72 Italeri Douglas A-26 Invader. Probleemiks on lennuki raskuskese. Nimelt vajub ninarattaga lennuk sabale, sest peatelikust on raskus u cm võrra tagapool. Ei tahaks ka ninaosa kokpitti raskusi kuhjata, mis teeks mudeli päris raskeks. On ehk kellelgi sellise arusaamatuse lahendamiseks mingit ideed pakkuda?
Kuna sul on tegemist linnukesega kellel nina klaasist siis pead sealkandis ringi vaatama kuhu annaks kasvõi plastiliini panna. Näiteks kabiini seinataha
Endapuhul on plastiliini lisamine aidanud. Sellega lennukitel ikka nina maha saadud. Alati võid ju proovida ka liimipüstoli ja mingite suvaliste metallitükkidega. Või kalanduse poest osta tinast raskusi ja neid sinna panna.
Põhimõttelislt võib ju sinna kõike sisse panna peaasi et lennukil nina maha saad ja kuskilt raskuseks pandud asjad välja ei paista.
Terv,
Krahv
Endapuhul on plastiliini lisamine aidanud. Sellega lennukitel ikka nina maha saadud. Alati võid ju proovida ka liimipüstoli ja mingite suvaliste metallitükkidega. Või kalanduse poest osta tinast raskusi ja neid sinna panna.
Põhimõttelislt võib ju sinna kõike sisse panna peaasi et lennukil nina maha saad ja kuskilt raskuseks pandud asjad välja ei paista.
Terv,
Krahv
Don`t be afraid of your model, it is you who is holding the knife. There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline