Vat selle osa kohta tahaks seletust;Postitus Postitas Kapten Trumm » 24 Aug, 2023 13:25
Svitani artiklis leiduva eksliku info kohta on Tehnika foorumis vastavas teemas pikem jutt kirjutatud. Resümee oli, et mingil põhjusel on seal hinnatud AIM-120 võimalusi kõvasti üle. Kui siia lisada veel Euroopa A-mudeli F-16'te küllalt algelise APG-66 radari piiratud võimalused, siis tõesti, olukord õhus paraneks, kuid mingist ülekaalust õhus pole põhjust unistada.
Vastaspool omab radareid, mis näevad poole kaugemale ja rakette, mis lendavad üle 200 km. Selliseid võimeid ei oma pa parimad F-16'd täna. Näiteks Poola puhul (F-16C Block52) räägiks me radari ulatusest teise hävitaja vastu umbes 130 km ja laskekaugusest kuni 105 cm (AIM-120C5).
Lisaks F-16'tele on vaja ka nn raskeid hävitajaid, eriti arvestades UKR territooriumi suurust. Näiteks F-15 või lausa F-14 (viimane oleks ilmselt tõsine vastukaal venelaste kaugmaarünnakutele, kui AIM-54 olemas oleks).
Mida siin silmas peetud on? Kas venelaste SU35 radarid "näevad" kaugemale kui ükski lääne hävitus-pommitaja peal olev? Raketid, mis lendavad üle 200 km on õhk-õhk? Mis muudab AIM-120 venelaste tehnikaga võrreldes üsna alaväärseks.Vastaspool omab radareid, mis näevad poole kaugemale ja rakette, mis lendavad üle 200 km.
Muidu iseenesest nõus. Kui ukrainlased saavad suurema hulga lennukeid ning oma rünnakusuunal suruvad maapealse õhutõrje maha. Sel juhul peab venelane oma lennuväe mängu tooma ning siin hakkaks veneaste moodsamate lennukite tehnika rolli mängima.