23. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:30
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 07 Juul, 2023 10:03
Ja mille poolest see suhtumine on halvem suhtumisest "mina ja minu jalgratas:? Et lugupeetav peab igati õigustatuks, kui üks tolvan paneb terve sõidurea enda järel kiirusega 20-30 km/h liikuma? Rääkimata sellest, et fooritsüklite läbitavus tema armust kordades väiksemaks muutub.
Ma liiklen igapäevaselt autoga Tallinnas ja mul ei ole siiani mitte kunagi tekkinud olukorda, kus jalgrattur takistaks mu liiklemist. Kui kellelgi on pidevad probleemid jalgratturitega, siis peaks vist eelkõige peeglisse vaatama.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:31
Postitas Kilo Tango
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 10:22 ...

Kuna paljud kergliiklejad, kes on harjunud sõitma bussiga eelistavad oma kergliikuriga liigeldes täpselt samu bussimarsruute ja nõuavad nendele jalgrattaradasid, teadmata et linnas on olemas veel palju teid mis kulgevad samas suunas.
Eeldus, et jalgrattaga liiklejad omavad ainult ühistranspordiga liiklemise kogemust, on olemuslikult vale.
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 10:22 ...
Saadud kogemuse abil õnnestus hiljem, juba teiste liikusvahenditega sõita nii lubadeta kui ka joogisena.
Tõesti "eeskujulik liikleja", kellel on ka teiste suunas midagi möliseda. Pakun, et sa kimad mööda linna suht sellises stiilis: https://youtu.be/rj0d5VTTMSU?t=17

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:32
Postitas Walter2
Ja mille poolest see suhtumine on halvem suhtumisest "mina ja minu jalgratas:? Et lugupeetav peab igati õigustatuks, kui üks tolvan paneb terve sõidurea enda järel kiirusega 20-30 km/h liikuma? Rääkimata sellest, et fooritsüklite läbitavus tema armust kordades väiksemaks muutub.
Ilmselt pole sa sattunud mõnel vahemeremaal trakatsi või suisa hobuveoki sabas kitsal mägiteel sõitma. Ilusti mahtusid sinna nii kohalikud külamehed oma päevinäinud pikapidega, turiste täis bussid kui välismaalased kallimate/nooblimate liikuritega. Ning jaksasid kõik ära oodata millal lugupeetav oma koduhoovini jõudis üritamata temast mööda pressides kellegi elu ohtu seada. Teistega arvestamine ning nõrgemate tolereerimine. Eestis ilmselt nii ei saaks sest siinsete liiklejate ego on lihtsalt nii suur et see ei mahu koos teistega teedele-tänavatele ära. Hetkest kui autouks kinni tõmmatakse muutuvad ka kõige viisakamad ja vaguramad tallekesed möirakiskjateks ja emalõvideks sest kalli raha eest omandatud liikur on tema privaattsoon ja häda neile, kes seda ohustama kipuvad. Rahvuslik eripära mis muud..

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:36
Postitas OLAVI
Lemet kirjutas: 07 Juul, 2023 10:12
...
P.S. Mul on üks tuttav, kes regulaarselt käib Viimsist Männikule tööle jalgrattaga, kasutamata selleks ülepea tiheda liiklusega sõiduteid. Ja saab suurepäraselt trenniga hakkama, osaleb Põhjamaades ja Euroopas 300 km+ võistlustel. Nii et saab ka linnas edukalt trenni teha, ronimata selleks tiheda liiklusega trassidele autojuhtidele peavalu valmistama.

Kui inimene linna ei tunne, siis sõidabki rattaga "bussi taga", ehk nendel tänavatel kus toimub ühistransport, sest ei tea teiste teede olemasolust.
Kuna linnaametnikud sõidavad ise autoga, siis ka nemad ei oska leida sobivaid liikluskoridore.

Seni kuni rattateid tehakse "tavakasutaja häältega" poliitilist profiiti püüdes ei tõuse teadlike rattasõitjate (neid on vähemus) hääl esile rattateede planeerimisel.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:41
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 10:36
Kui inimene linna ei tunne, siis sõidabki rattaga "bussi taga", ehk nendel tänavatel kus toimub ühistransport, sest ei tea teiste teede olemasolust.
See on nüüd üks rumalamaid väiteid, mis ma siin foorumis olen lugenud.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:47
Postitas OLAVI
Kilo Tango kirjutas: 07 Juul, 2023 10:31...
Tõesti "eeskujulik liikleja", kellel on ka teiste suunas midagi möliseda. ....
Nii loll ei ole keegi, et teisi õpetada ei oskaks. :write:

Noorena sõitsin iga suvepäev linnas jalgrattaga spidomeetri järgi 50km.
Tänapäeval liiklen linnas autoga ja kodualevis on nüüd kergliiklusteed mida mööda poodi sõita.
Autos on kaamera, probleemsete olukordade lahendamiseks.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 10:59
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 07 Juul, 2023 10:41
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 10:36
Kui inimene linna ei tunne, siis sõidabki rattaga "bussi taga", ehk nendel tänavatel kus toimub ühistransport, sest ei tea teiste teede olemasolust.
See on nüüd üks rumalamaid väiteid, mis ma siin foorumis olen lugenud.
Selline pilt tekkib lugedes noorte kirjutatut ja jälgides linnaliiklust.
Kas tasub "mõistmatut teemat" nimetada rumalaks?
Tasub lugeda erinevaid (noorte, probleemsete) liiklejate sots.meedia gruppe, kus arutatakse linnaliikluse kergliikluse planeerimise arengute üle ja näete, et vanemate seltsimeeste soovitusi sõiduteekonna planeerimisel ei peeta miskiks.
Agaramad nõuavad isegi eraldi "jalgratta kiirrada" sõiduteele, Lasnamäe kanalisse ja Järvevana teele.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:02
Postitas Some
Kuuel kuul aastast saan jalgrattast täiesti aru, meie peres ka kõigil jalgrattad. Aga milleks kasutatakse jalgrattateid ülejäänud kuudel?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:07
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas: 07 Juul, 2023 11:02 Kuuel kuul aastast saan jalgrattast täiesti aru, meie peres ka kõigil jalgrattad. Aga milleks kasutatakse jalgrattateid ülejäänud kuudel?
Vaatab alljärgnevat videot: https://www.youtube.com/watch?v=X6EaJ1Zd8Kk
Muide, ma olen käinud proovi pärast talv läbi jalgrattag tööl. Naelkummid alla ja pole hullu midagi. Alla -10 oli parem sõita balaklavaga.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:11
Postitas OLAVI
Kilo Tango kirjutas: 07 Juul, 2023 10:31
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 10:22 ...

Kuna paljud kergliiklejad, kes on harjunud sõitma bussiga eelistavad oma kergliikuriga liigeldes täpselt samu bussimarsruute ja nõuavad nendele jalgrattaradasid, teadmata et linnas on olemas veel palju teid mis kulgevad samas suunas.
Eeldus, et jalgrattaga liiklejad omavad ainult ühistranspordiga liiklemise kogemust, on olemuslikult vale. ...
Kus on vale?
Sina kasutad sõna "ainult", mitte mina?
Kui kergliikuri juhil puudub vanuse tõttu teiste sõidukite juhtimise õigus, siis ei saagi temal olla täismõõtmelise mootorsõiduki juhtimise isiklikku kogemust.
Tema isiklik sõidukogemus saab olla ainult "reisija kogemus".

Ja kuna selline Liiklusseadust mittetundev grupp on kõige kõvema emotsionaalse kisaga "oma õiguste nõudjad", siis on ka neid kõige rohkem kuulda.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:13
Postitas Some
Kilo Tango kirjutas: 07 Juul, 2023 11:07
Some kirjutas: 07 Juul, 2023 11:02 Kuuel kuul aastast saan jalgrattast täiesti aru, meie peres ka kõigil jalgrattad. Aga milleks kasutatakse jalgrattateid ülejäänud kuudel?
Vaatab alljärgnevat videot: https://www.youtube.com/watch?v=X6EaJ1Zd8Kk
Muide, ma olen käinud proovi pärast talv läbi jalgrattag tööl. Naelkummid alla ja pole hullu midagi. Alla -10 oli parem sõita balaklavaga.
See vast pigem fanaatikute lõbu. Väga harva kui kergliiklusteel talvel mõnda jalgratturit näeb. Võimalik sõita kindlasti aga kas ka mõnus?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:38
Postitas Lemet
Ma liiklen igapäevaselt autoga Tallinnas ja mul ei ole siiani mitte kunagi tekkinud olukorda, kus jalgrattur takistaks mu liiklemist. Kui kellelgi on pidevad probleemid jalgratturitega, siis peaks vist eelkõige peeglisse vaatama.
Kuidas see liiklusõnnetuste statistika, mis siin mõni postitus tagasi välja toodi, oligi??? 80%?? Minul pole mingeid probleeme, pigem on need tõukseritel ja jalgratturitel.
Ilmselt pole sa sattunud mõnel vahemeremaal trakatsi või suisa hobuveoki sabas kitsal mägiteel sõitma. Ilusti mahtusid sinna nii kohalikud külamehed oma päevinäinud pikapidega, turiste täis bussid kui välismaalased kallimate/nooblimate liikuriteg
Rohkem kui küll. Portugal, Hispaania , Prantsusmas, Itaalia, Malta- kõik on risti ja põiki läbi sõidetud- lihtsalt töö on selline. Ja sealsest liiklusest võin ma lugupeetavale pikki loenguid pidada.
Mulle tundub see pastakst imetud probleemina.
Nii ja naa...selliseid tolavaskasi oli sel nädalal kahel korral õnn kohata
Kusjuures mõlemal korral tekitasid nad probleemi Pirita Selverist Randvere tee ristini. On seda palju või vähe, jääb igaühe enda otsustada.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 11:57
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas: 07 Juul, 2023 11:38 ...
Kusjuures mõlemal korral tekitasid nad probleemi Pirita Selverist Randvere tee ristini. On seda palju või vähe, jääb igaühe enda otsustada.
Kui see on tõsi, siis on sul mingi juhtimispuue. Peaksid kiiremas korras juhiload loovutama. Kogu sellel alal on sul kasutada 2 parallelset sõidurida ja kui sa neid kasutades ühest jalgratturist mööda ei saa, siis on probleem rooli ja istme vahel, mitte jalgratturis.

Tõenäolisem on, et sa valetad. 2 jalgratturit ei saa põhjustada probleeme Pirita Selverist Randvere tee ristini.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 12:02
Postitas Lemet
Kui see on tõsi, siis on sul mingi juhtimispuue. Peaksid kiiremas korras juhiload loovutama. Kogu sellel alal on sul kasutada 2 parallelset sõidurida ja kui sa neid kasutades ühest jalgratturist mööda ei saa, siis on probleem rooli ja istme vahel, mitte jalgratturis.
Kaunikesti loll avaldus IMHO. Mõlemad sõiduread on kella poole viie paiku tihedalt autosid täis ja reavahetus on asjatu tõmblemine ning niigi närvilise liikluse veelgi närviliseks muutmine.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 07 Juul, 2023 12:08
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas: 07 Juul, 2023 12:02 ...
Kaunikesti loll avaldus IMHO. Mõlemad sõiduread on kella poole viie paiku tihedalt autosid täis ja reavahetus on asjatu tõmblemine ning niigi närvilise liikluse veelgi närviliseks muutmine.
No ei ole tõsi. Ma olen seda otsa sõitnud tubli 25+ aastat. Alati on võimalust rida vahetada. Alati. Kui sinu reas on mingi takistus, siis on reavahetus igati õigustatud. Nimetada seda "asjatuks tõmblemiseks" näitab veelkord, et sa peaksid juhiload loovutama.

Pigem on su vihapurske põhjuseks kadedus, sest nimetatud jalgrattur liiklus ilmselt ummikuga sama kiiresti või kiiremini.