Kas ja kui palju järgmiseks rahastusperioodiks "Euroopa rahasid" tuleb, on veel teadmata. Teiseks tuleb valmis saanud raudteed ülal pidama hakata ikka oma raha eest, kasumlik see tegevus ei ole. Kas kogu projektist lõpuks 2017. aasta analüüsiga lubatud "sotsiaalmajanduslik kasu" välja tuleb, ei oska enam arvata. Reaalset, majanduslikku kasu, ei suudetud tollalgi parima tahtmise juures pastakast välja imeda.Kilo Tango kirjutas: ↑22 Apr, 2024 16:00 See ei oleks arukas idee. RB ehitatakse suures osas Euroopa rahadega ja kui meie ehitusse seda raha enam sellisel kujul sisse ei tule, kahaneb SKT ja maksutulu.
Kas härra korrutab papagoina ainult EKRE loosungeid, või oskab seda väidet kuidagi sisustada? Riigieelarvest on vähemalt 80% seadustega seotud kohustustena juba lukus. Tahaks näha, kuskohast see "palju õhku" välja lastakse. Tabelis, päris arvudega, mitte niisama sooja õhuna.
Kui nüüd võtta ette tänane Välistunni saade (väga hea ja informatiivne, soovitan kuulata, mitte ainult riigikaitse eelarve koha pealt) ja väide, et riigikaitsest on puudu 1,5 miljardit, siis "maksuküüru" kaotamise kulu on umbes kolmandik sellest. Leian, et on täitsa asjakohane ka siin teemas seda käsitleda. Lihtsustatult öeldes võiks "maksuküüru" alles jätmisel olla kaitseeelarve miinus 1,5 miljardi asemel 1 miljard. Jah, maksutõuse või lisamakse oleks ikka vaja, aga väiksemas mahus.
https://majandus.postimees.ee/7751394/p ... e-tahendab
Selle kalkulaatoriga saab igaüks numbreid toksida ja vaadata, palju plaanitav maksureform kedagi mõjutab. Brutopalgaga 1500€ on võit 37,88€ ja brutopalgaga 5000€ on võit 57,6€. Neto hakkavad vähem teenima alles 7990€ ja suurema brutopalgaga isikud. Eks igaüks otsustab ise, kas 5000€ brutopalgaga isikud on see "keskklass", kellele hädasti on vaja rohkem raha kätte jätta. Majanduslik fakt on ka, et madalamapalgalistel süüakse see juurdesaadav kopikas käibemaksu ja üldise elukalliduse tõusuga lihtsalt ära.