26. leht 64-st

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 12:34
Postitas Runkel
parkija kirjutas: 29 Aug, 2023 8:09 Mõte liigub vägisi selles suunas - kas peaminister saab takistada / pidurdada mõnda uurimist , kasvõi vihjamisi siseministrile soovitusi andes , milleks nii kramplikult ja üldise pahameele ära teeninuna sellest peaministri toolist kinni hoida ?
Pole näinud ühtegi põhiseadust väljatöötanud inimese arvamust praeguse olukorra suhtes .
Adamsi ja Hänni kommentaarid:
Kehtiva riigikogu kodu- ja töökorra seaduse kohaselt sõltuvad riigikogu komisjonide volitused komisjoni liigist. Riigikogus on nelja liiki komisjone: alatised, eri-, uurimis- ja probleemkomisjonid.

Kõige ulatuslikumad volitused on uurimiskomisjonidel – selle kutse peale on kohustatud ilmuma ka näiteks ärimehed ning tulemata jätmist on võimalik karistada rahatrahviga (§23).

«Vabariigi valitsuse liikmed on kohustatud oma võimkonda kuuluva küsimuse aruteluks ilmuma ka teistesse komisjonidesse, kuid seadus ei näe teist liiki komisjonide puhul ette mitteilmumise eest karistamist. Samas on riigikogul võimalus avaldada valitsusliikmele umbusaldust,» lisati õiguskantsleri büroost. Riigikogu saab vajadusel ka seadust muuta.

Hea tava, aga karistusi kutse ignoreerimisele ei järgne
Poliitik ning Eesti põhiseaduse projekti peamine autor Jüri Adams sõnas, et Mart Helme viide peaministri kohustusele (riigikogu kodu- ja töökorra seaduse paragrahvi 22 kohaselt) on ja ei ole ka tõene. See tähendab, et kuigi kohustus on riigikogu kodu- ja töökorra seadusesse sisse kirjutatud, ei järgne kutse ignoreerimisele mitte mingid tagajärjed. Töösuhete vaatevinklist vaadatuna oleks kohale ilmumine aga tervitatav.

«Sellel on oma ajalugu ja eri riikides on need asjad natuke erinevad. Näiteks Ameerikas on parlamendi komisjonidel õigus nõuda ja kui öeldakse ei, on see karistatav. Eesti seaduses sellist asja otseselt ei ole.»

Adams tõi näiteks 1995. aastal aset leidnud SIA skandaali Edgar Savisaarega, mille valguses loodi riigikogusse eraldi uurimiskomisjon. Ehkki Savisaar keeldus Adamsi sõnul neile selgitusi jagamast ning vastu punnisid ka mitmed teised, suudeti siiski kompromiss saavutada. «Mäletan, et kunagise peaministri Tiit Vähiga oli nii, et komisjon läks ise tema kabinetti ja vestles temaga seal.»

Adams lisas, et kuigi kõik valitsuse liikmed on sisuliselt kohustatud tulema riigikogu kui kõrgema seadusandliku võimu esindajate ette ja vastama küsimustele, siis praktikas ei ole kellelgi aega joosta siis, kui käsk tuleb. «Need asjad toimuvad ikka niimoodi, et võetakse ühendust ja lepitakse kokku sobiv aeg. Teine asi on selles, et täitevvõimu esindajad kuni peaministrini välja, ega nende päev ei ole ju ka prügikast,» sõnas Adams.

Ka endine poliitik ja kunagise põhiseaduse assamblee liige Liia Hänni sõnas, et kui nad kunagi parlamentaarset riigikorraldust ette kujutasid, oli see selline, et kuna valitsus on parlamendi poolt paika pandud, siis parlament teostab ka täitevvõimu üle järelevalvet. «Oleks igati soovitatav, kui see koostöö laabuks.»

Üldine loogika parlamentaarses riigikorralduses on tema sõnul olnud see, et kui parlamendil on vaja suhelda täitevvõimu esindajatega, siis see aeg leitakse.

«Mainiksin ka veel niipalju, et igal riigikogu komisjonil on oma pädevus ja keegi peaks ka seda vaatama, et kas komisjonid tegelevad asjadega, milleks nad ellu kutsutud on. Aga see on riigikogu töökorralduse küsimus.»
https://www.postimees.ee/7843285/kas-pe ... tse-tagasi

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 12:34
Postitas Some
Vaatasin otseülekande otsast lõpuni ära. Esimesed poolteist tundi oli puhas porno. Endise tolliinspektorina läks minu jaoks huvitavaks siis kui hakati küsimusi tolli esindajale esitama. Reinsalu oli vist ainsana natuke ennast üritanud pisut kurssi viia aga isegi temal olid apsakad sees. Kõige pealt, kogu vastutus üle piiri pandi kauba vedajale. Tegelikult osutas Stark Logistics ainult veoteenust. Nendelt tellitakse ainult koorma viimine punktist A punkti B. On see siis metall või kalakonservid, vedaja jaoks vahet pole. Deklareerimiskohustus ja vastutus deklaratsioonil olevate andmete õigsuse eest (kaasa arvatud korrektne kaubakood) lasub eksportival ettevõttel. Ehk siis käesoleval juhul Metaprindil. Tavaliselt tellitakse deklareerimine sisse tollimaaklerilt (erafirma), kes püüab siis ka võimalikult õige kaubakoodi määrata. Deklaratsiooni esitamisel tollile tehakse esialgne formaalne kontroll ainult deklaratsioonile, et kas sisaldab kaupu mida on lubatud välja viia jne.

Piiritollipunktis kontrollitakse kas kauba kogused, kaubakood ja hind vastavad koormas olevale. Kahtluse korral suunatakse kaup täiendavasse tollikontrolli. Arusaadavalt ei saa kõik rekasid/konteinereid kontrollida - milline tollipunkt suudaks päevas 150 rekatäit kaupa maha laadida, kauba üle lugeda ja siis uuesti peale laadida? Ehk siis toimub ikkagi pisteline kontroll. Milline reka täiendavasse kontrolli suunatakse otsustab inspektor oma äranägemise järgi või siis tolli infosüsteem oma riskianalüüsi järgi.

Helme küsimused olid muidugi eriti imelikud. Tolliinspektor vaatab muidugi tühja auto või konteineri üle aga kui kaupa pole, siis pole ka mindagi deklareerida ja tolli infosüsteemis ei kajastu. Registris olev transpordivahend pole kaup ja kajastub hoopis piirivalve süsteemides. Süüdistamine tolliametnikku selles, et ta otseeetris konkreetsete firmade ärisaladusi välja ei räägi ja et ametnik kardab ülemuste kättemaksu vms on ka suht jabur. Tõenäoliselt on too ametnik tema endagi valtsuse üle elanud, võimalik et ka rohkemgi. Ja elab ka järgmise kui just endal siiber ei saa ja raettevõtlusse ei suundu. Siis millegipärast ta hirmsasti teada kuhu antud firmad Venemaal investeerinud on ja kui palju. Ja ta tahab seda teada Eesti MTA-lt??? Hallooo, natuke loogilist mõtlemist võiks isegi poliitikutel olla!

Kommenteeriks veel aga ei jõua enam.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 12:35
Postitas Peeter
Kopeerin boikoti-teemast siia kah, sobib siia kah samamoodi:

Gideonic kirjutas: 29 Aug, 2023 12:15...
Ärritab lihtsalt see, et reaalsed tegevused mis firmad teevad on äravahetamisi sarnased neile, mida nad teeks olukorras kui teadlik plaan oleks maksimaalselt kaupa vattidele sahkerdada, ainult elementaarselt jälgi segades (otse muidugi päris ei saa, ikka liiga pasarahe tuleb). Uskumatu et jälle hunniik "naiivitare" kohe üldse ei taha sellest aru saada.
...
Kui sul on laual kodus veremaitseline leib, mille on lauale toonud sinu kallis abikaasa, ja kui ta teenib seda veremaad teenindades ja kui sind selle pealt vahele võetakse, siis on täitsa loomulik, et esimese asjana ütled kohe "ei teadnud, ei mäleta, pole olnud"... Aga mida ta muud saakski öelda... Ja siis tahetakse suisa riiklikul tasemel mängida mängu, et "näed jah, ei teadnudki" ja igatsugu jutunäod noogutavad kaasa pehme tooniga ja ütlevad, et usaldavad seda juttu jne. Leiutatakse lihtsalt õigustusi, et kuidagi ei tuleks üle huulte öelda, et "peaminister lihtsalt ja labaselt valetab meile kõigile". Küsitluse järgi rahvas vaatab seda pealt, ca 24% kiidavad takka, ca 8% mõtlevad, et aga mine tea, äkki oligi ja siis ca 70% leiavad konkreetselt, et "peaminister valetab".

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 12:56
Postitas AMvA
MadMan kirjutas: 29 Aug, 2023 11:48 Sanktsioneeritud on just need tooted ja kaubad, mille orkidele toimetamisega otsustajad ja nende lähedased kasumit ei teeni.
Lauslollust pole küll mõtet ajada. Su avatar on vale, känguru on targem

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:03
Postitas Peeter
Siin teeksin Somele tiba täiendusi. Üks asi on kaupade vedamine, teine asi on kaupade deklareerimine. Ma vaatasin ka no enamuse 80% ülekandest. Ilmselge oli, et küsijatel oli soov veeretada jutt niimoodi, et oleks kandvaks teemaks jäänud, et
a) veod jätkusid või isegi mahud suurenesid
b) mitte keegi kaubakoodi muutustele deklareerimisel dokumentatsioonipoolel ei reageerinud
c) mitte keegi ka veoste vastavust deklareeritule faktiliselt ei kontrollinud.
Siit edasi saab juba aretada vastavalt elukogemustele lihtlabast hoolimatust oma töökohustusse või ka juba kellegi poolt suunatud hoolimatust oma töökohustustesse.
On täitsa loogiline, et kõiki veoseid ei suuda ümberlaadida ja tehakse kontrolli pisteliselt. Lihtsalt seda oli vaja EMTA esindaja välja ütlema panna.

Eraldi teema üldisemaks lahtirääkimiseks on see, et kes mille eest vastutab, kui sõiduk siseneb piiritollipunkti. Üks asi on ametniku vaatenurk, teine asi on praktiline tegevusjärjekord. Kõige pealt vastutab juht koos oma veokiga, ükskõik, mis ka poleks. Ei huvita kedagi, kui ta ütleb, et laadimise juures polnud, pani plommitud haake platsilt taha ja tegi CMR-ile märke selle kohta. Kui ikka koormas on suur sitt, siis läheb juht (vähemalt algatuseks) kinnimajja, tema juhitud veok ja haagis aga aresti alla. Samas otsitakse kauba omanikku ja deklareerijaid (et kas neid ehk üldse on), ja mis nendega teha saab. Ja võibolla saab isegi juht kinnimajast välja tagasi koju isegi ja ehk isegi veok aresti alt... Öelda, et sõiduki juht või vedaja ei vastuta on selline lihtsustatud nägemus.
* (Ei huvitanud kedagi mitte midagi, kui Eesti päritolu autojuht sai Kreekas viis aastat vangistust kui tema veoki kinnisel turvatud sadama territooriumil asunud korrektselt plommitud ja kinnisest järelkärust enne Itaalia laeva minekut pagulased leiti. Inglismaa samalaadsetest asjadest ei räägigi, see on kõigi jaoks suur probleem). Sama asi on samamoodi taha pandud või peale laetud haakest leitud aktsiisikaupadega (suitsud, kärakas jne) Tavaliselt läheb ka juht kinni, või saab sisenemiskeelud kaela...
* omal ajal belglastega rääkides (maksupettuste teemal) ütles ta, et meil (st neil) on see kõik juba ammu läbi elatud. Et kui jama välja tuleb, siis meie korjame kõik ära ja siis hakkame vaatama, kes mida räägib, et keda koju tagasi saab lasta. Aga teil on veel selline leebe lastevärk, et teie ei otsi süüdlasi, vaid otsite hoopis põhjuseid, miks kedagi kinni panna ei saa.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:05
Postitas parkija
Kohe on Vikerraadios "Stuudios on peaminister" .

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:05
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 29 Aug, 2023 12:56
MadMan kirjutas: 29 Aug, 2023 11:48 Sanktsioneeritud on just need tooted ja kaubad, mille orkidele toimetamisega otsustajad ja nende lähedased kasumit ei teeni.
Lauslollust pole küll mõtet ajada. Su avatar on vale, känguru on targem
Kaubagruppidele kehtestatud piirangud, maksud või nõuded tulevad Euroopa Liidu ühtsest andmebaasist. (NB! kogu EU ulatuses) Sisestad kaubagrupi deklarisse ja saad nõuded teada.
Siit ka täiendus: Kui sul on hea deklarant ja süsteem, siis saad valida gruppi, millel kohustusi, nõudeid või piiranguid ei ole, või on oluliselt vähem (isiklik kogemus).

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:15
Postitas OhYeah
AMvA, nägin su postitust enne kui sa ise selle kustutasid või Kriku eemaldas. Minult ainult üks küsimus:

kas enne valimisi ei positsioneerinud Reform ennast selgelt Ukrainat toetava ja Vene vastase erakonnaga ja kas Kaja Kallas peaministrina ei ole olnud rahvusvahelisel areenil üks Venemaa majandusliku isoleerimise vajalikkuse peamiseid eeskõnelejaid?

Kui oled aus inimene, siis vastasid "jah". Sellisel juhul on selge, et Kaja Kallas on käitunud risti vastupidiselt sellele, mida ta nii siseriiklikult kui rahvusvaheliselt teistele on südamele pannud.

Kordan veelkord, igas Lääne demokraatias oleks ainuüksi see moraalne kahepalgelisus ja huvide konflikt (keelates riiklikus transiidifirmal tegutseda turul, kus sinu perekonna osalusega äri tegutseb) põhjus KOHESEKS tagasiastumiseks. Rääkimata kõigest muust.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:19
Postitas AMvA
OhYeah kirjutas: 29 Aug, 2023 13:15 AMvA, nägin su postitust enne kui sa ise selle kustutasid või Kriku eemaldas. Minult ainult üks küsimus:

kas enne valimisi ei positsioneerinud Reform ennast selgelt Ukrainat toetava ja Vene vastase erakonnaga ja kas Kaja Kallas peaministrina ei ole olnud rahvusvahelisel areenil üks Venemaa majandusliku isoleerimise vajalikkuse peamiseid eeskõnelejaid?

Kui oled aus inimene, siis vastasid "jah". Sellisel juhul on selge, et Kaja Kallas on käitunud risti vastupidiselt sellele, mida ta nii siseriiklikult kui rahvusvaheliselt teistele on südamele pannud.

Kordan veelkord, igas Lääne demokraatias oleks ainuüksi see moraalne kahepalgelisus ja huvide konflikt (keelates riiklikus transiidifirmal tegutseda turul, kus sinu perekonna osalusega äri tegutseb) põhjus KOHESEKS tagasiastumiseks. Rääkimata kõigest muust.
Milles konkreetselt, ja palun tõesti konkreetselt, ilma mingi vahuta, seisneb otseselt Kaja Kallase süü? Kuna sina oled üks tema põhilisi süüdistajaid, siis sul peaks see selge olema.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:26
Postitas Peeter
14.24 :dont_know: Vikerraadios käis ikka veel jutt ettevõtte kokku pakkimise aitamisest? Kas siis ettevõtluse mahte tõsteti, et asi kokku pakkida? :roll:
14.29 Kallas: Riigisaladuse uuendamise käigus ei öeldud mulle midagi, sest minu abikaasa aitas Eesti ettevõttel lahkuda Venemaalt. Huvitav aitamine lahkumisel mahtude tõstmisega kaupade sinna viimise ja sealt mitte millegi tagasi toomisega, ja selle eest ülemiljonilise kasumi teenimisega?

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:28
Postitas Kriku
AMvA kirjutas: 29 Aug, 2023 13:19Milles konkreetselt, ja palun tõesti konkreetselt, ilma mingi vahuta, seisneb otseselt Kaja Kallase süü?
Täpsustan: seoses sanktsioonidega.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:28
Postitas Some
Peeter, tehniliselt on sul õigus - tõepoolest saab autojuhi kui vahetu üle piiri toimetaja vastutusele võtta. Reaalsuses pidasime ainult kauba kinni. Juhi kallale läksime pigem siis kui nägime, et on üritatud lisada mingeid kaupu mida CMRil või deklaratsioonis ei olnud (või siis üldse salasigarid vms). Kui kaup oli kinni peetud siis juba edasine uurimine näitas kelle kraesse karata. Kauba kogust suudab autojuht veel silmaga määrata kuidagi aga kui kaubakood on vale, siis vaatasime pigem kauba saatja poole.
Selles suhtes on vedajale muidugi kõige ohutum vedada TIR-iga, kaup laetakse tolliametnike silme all peale ja sihtkoha tolliametnike silme all maha.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:32
Postitas MadMan
AMvA kirjutas: 29 Aug, 2023 12:56
MadMan kirjutas: 29 Aug, 2023 11:48 Sanktsioneeritud on just need tooted ja kaubad, mille orkidele toimetamisega otsustajad ja nende lähedased kasumit ei teeni.
Lauslollust pole küll mõtet ajada. Su avatar on vale, känguru on targem
Kelle huvides on sanktsioonide järk-järguline ja valikuline kehtestamine? Lauslollide või kasulike idiootide?
https://www.ft.com/content/8b99b33b-92b ... bc9fae4c4c
This “incrementalist” approach, as some diplomats put it, prevailed last night after lengthy discussions on whether to include more sanctions, including cutting Russia from the international bank messaging system known as Swift.
https://www.euractiv.com/section/eu-rus ... to-europe/
For years, civil society and the media have exposed breaches of sanctions, arms embargoes, and product bans. Until Russia’s circumvention tactics highlighted the true size of the enforcement gap, these felt like isolated events and struggled to make it on the EU’s agenda. In 2019, Marietje Schaake, a Dutch liberal MEP, called sanctions breaches a “systematic problem.”
https://www.aljazeera.com/news/2023/3/2 ... ith-russia
Much trade still flows between the bloc’s 27 countries and Russia, partly because some in the EU are unwilling to take a harder economic hit.
https://www.aljazeera.com/opinions/2023 ... w-know-why
European businesses and third countries are actively circumventing sanctions, providing Russia with sanctioned goods and thus helping its war effort.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:39
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 29 Aug, 2023 13:19Milles konkreetselt, ja palun tõesti konkreetselt, ilma mingi vahuta, seisneb otseselt Kaja Kallase süü? Kuna sina oled üks tema põhilisi süüdistajaid, siis sul peaks see selge olema.
Oma rahvale valetamine.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 29 Aug, 2023 13:41
Postitas Lemet
Kõige pealt vastutab juht koos oma veokiga, ükskõik, mis ka poleks.
See on riigiti kaunikesti erinev, Venemaal vastutav tõepoolest kõige eest vedaja ning võib nii koormast kui autost ilma jääda. Eestis sedasorti praktikat ei viljeleta ja ka seaduses on ikkagi vastutus kauba saatjal, mitte vedajal. Juhul, kui vedaja pole koorma komplekteerimisel omaloomingut viljelenud.