Re: Kaitsetahe? Ja riigikaitse ning kehalise õpetusest kooli
Postitatud: 08 Aug, 2017 10:05
Edasine toitumisnõu palun siia: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... &start=360
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
MS Word dokumentДанная программа разработана на основе обобщенного опыта работы лучших воен-
но-патриотических клубов Самарской области по военно-патриотическому воспитанию
молодежи и организации подготовки допризывной молодежи к службе в армии. Про-
грамма для ВПК и ВСК представляет образовательный стандарт по начальной военной
подготовке, которым в обязательном порядке должны овладеть курсанты первого, вто-
рого и третьего годов обучения в ВПК или ВСК. Рекомендуется руководителям клубов
военно-патриотического и военно-спортивного профиля.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 16#p505116Fucs kirjutas:Kokkuvõtteks minu nägemus antud hetkel.
1. Olemasolev "Riigikaitse" õpetus praegusel muutmata kujul peaks olema igal juhul kohustuslik õppeaine.
...lisaks...
2. Mina viiks "Riigikaitse" õppeaine "ajaloo osa" ajaloo õppeaine alla koos ajaloo õppekavas teatud rõhkude teraviku ja erinevate teemade mahtude ümbervaatamisega. Ajaloo õppeaine peaks rohkem sisaldama meiega seotud (sõja)ajalugu ja riigikaitsetahte ning patriootlikuse kasvatust läbi ajalooliste teemade. Praeguse "Riigikaitse" õppematerjali "ajaloo osa" tuleks omandada täismahus ajalootundides, mitte riigikaitsetundides ja vabanev ressurss tuleks täita muuga.
3. See "muu" võiks olla näiteks otseste riigikaitseteemaliste teemade süvaõpe, või kasvõi nt. õppematerjalid ja tegevused mida kasutatakse Noorkotkaste, Kodutütarde ja Kaitseliidu liikmete väljaõppes-harimises.
4. Riigikaitse õppeaine tuleks viia vähemalt 2 aasta peale (11;12 klass) või ideaaljuhul lausa 3 aasta peale (10;11;12 klass) ja siis jõuaks nii mõndagi enamat ja süvendatumalt õpetada. Mida hiljem vanuseliselt igasuguse kasvatus ja õppetööga alustada, seda raskemini on eesmärgid saavutatavad.
5. Praegune suhteliselt teoreetiline õppekava tuleks muuta praktiliseks (ohtra praktikaga täidetud) õppekavaks.
6. Ideaaliks kuhu püüelda võiks olla "süsteemne lähenemine" (riigikaitseliste nüansside õpetamine ja sidusus teiste õppeainetega).
7. Kui "liiga sõjalist" väljaõpet koolides võib mõni pidada "liiga kõvaks" lähenemiseks, siis "pehmem" lähenemine peaks vähemalt sisaldama enam patriootlikusele ja isamaalisele kasvatusele suunatud tegevusi (vt. neid samu noorteorganisatsioone ja nende tegevust) elik riigikaitse, patriootlikus ja isamaaline kasvatus ei tohi olla üksnes vabatahtlike organisatsioonide pärusmaa. Sõjaline väljaõpe ja militaariaga ohtralt rikastatud kasvatus võib aga seda olla küll.
Olgu nende draamaõpetuste ja õpiabi tundidega kuidas on, aga IMHO mahuks vägagi hästi tänastesse tunniplaanidesse ära ka 1 või 2 riigikaitseõpetuse tundi.Draamaõpetus - mänguline aktiivsus õpetamises.
Draamaõpetus on mänguline tegevusprotsess ning on võrreldes akadeemilise õppega (tavaõpe) atraktiivne, tugeva energialaenguga, vabastav ja emotsioone puudutav. Draamaõpetuse kaudu on õppimine meeldiv, isegi lapsele vastumeelsetes ja raskena tunduvates teemades, sest loominguliste tegevuste kaudu on lapse teadlik meel suunatud mujale, stimuleerides alateadlikku õppimist.
VF-s nagu näha, siis samuti toimub noorte vabatahtlik "sõjaline" algõpe (tunniplaaniväline) 1 kord nädalas + 1 tund nädalas kohustuslik ОБЖ (tunniplaanis).Noorkotkad kirjutas:Rühmade põhitegevus toimub õppeaasta põhiselt kord nädalas. Rühmade tegevus hõlmab matkamist, orienteerumist, kodumaa tundmist, organisatsiooni õpet, esmaabi õpet, sõdurioskuste harjutamist, lasketreeninguid, ekskursioone jne. Liituma on oodatud kõik poisid vanuses 7 – 18 eluaastat.
Minu oma kogemused nõuka ajast ja laste ning nüüd ka lastelaste kogemused iseseisva Eesti koolisüsteemist õnneks ei toeta sellist väidet läbikukkunud ja kibestunud endistest sportlastest. Viimased löövad üldse käega, kuid õpetajad on pigem entusiastid, kelle agarust ei hinda loomult mugavad ja laisad inimesed ...Z03 kirjutas:Pigem mõjub kooli kehaline kasvatus vaimsele tervisele halvasti. Vähemalt niikaua, kuni pole loobutud normidest ja hindamisest (numbriga hindest). Pidin ise kooliajal päris palju haiget teesklema, et ema puudumistõendi kirjutaks, kehalise kasvatuse tunni õudustest pääsemiseks. Mina ei tea, mis kehalise kasvatuse õpetajatel viga on, kas satuvadki sellele tööle endised koolikiusajad või siis läbikukkunud sportlased, kes oma kibestumust laste peal välja elavad. Seetõttu olen väga rõõmus, et nüüdsest hakkab kehalise kasvatuse tund inimlikumaks muutuma, loobutakse hindamisest ja normidest, eesmärgiks liikumisharjumuse kujundamine ja liigutamisest rõõmu tundmine...
Kuna sealt enne midagi üheselt selgitatud on?mart2 kirjutas:siiani pole üheselt Haridusministeeriumist kehalise kasvatuse õpetajatele selgitatud
Kriku kirjutas:Kuna sealt enne midagi üheselt selgitatud on?mart2 kirjutas:siiani pole üheselt Haridusministeeriumist kehalise kasvatuse õpetajatele selgitatud
Milleks seda kõike vaja on?Eesti ujumisliit on koostöös ujumise õpetajate, päästeameti ja Eesti vetelpääste seltsiga välja töötanud ülima õpiväljundi ehk definitsiooni, millega saab reaalset ujumisoskust mõõta. See kõlab järgmiselt: Hüppa sügavasse vette, uju 100 m rinnuli asendis, sukeldu, too käega põhjast ese, püsi paigal puhates ja asendeid vahetades kolm minutit, uju seejärel 100 m selili asendis ja välju veest.
Kas mina olen ainuke, kes selles lõigus vastuolu näeb?Näiteks tuleks õppida vee all väljahingamist, sukeldumist, hõljumist ja vee all läbi rõnga ujumist. «Kui veega on sõbraks saadud, siis võiks edasi minna sobiva tehnika õppimise juurde,» selgitas Kurbat. «Seejuures ei ole kõige olulisem mitte ideaalne tehnika, vaid ikka see, et õnnestuks ka pikemat aega vee peal püsida ja edasi liikuda. Igaühest ei saa ega peagi saama meistersportlast, kuid vee peal püsimise ja elementaarse ujumisoskuse omandamine on jõukohane peaaegu igaühele.»
Läbi rõnga ujumine on ellujäämiseks vajalik?Erinevates Eesti piirkondades osales ujumisharjutustel kokku 3910 last vanuses 8-11. Enamik lapsi oli läbinud enamiku kooliujumises ette nähtud tunde, mis tähendab, et nende ujumisoskus oleks pidanud olema hea. Kurb tõdemus oli, et ülalmainitud kompleksharjutuse suutis sooritada vaid 14 protsenti 3910 lapsest. See tähendab, et meie laste ujumisoskus ei taga vees ellujäämiseks vajaminevaid oskusi.
Pigem on nii, et varasem raudse rusika distsipliin ei ole häid tulemusi andnud ja peab otsima uusi metoodikaid. Vanad, nõukaaegsed õpetajad, neil on jah raske harjuda uue mõtteviisiga. Aga tuleb muutustega kaasas käia, midagi pole teha, aeg läheb edasi ja inimesed saavad targemaks.mart2 kirjutas:Just eile juhtusin pikalt vestlema ühe kooli kehalise kasvatuse õpetajaga (staaži üle 30 aasta). Tema, vastupidi akf Z03-le , leidis et praegu läheb asi järjest hullemaks.
Tegemist oli naisterahvaga, tal omal kolm sportlikku last keda trenni pole pressinud ja isegi treenerina ei tööta. Pole ta siiani kedagi üritanud tippsportlaseks teha. Vaata veel kord tema toodud näidet suusapoisist ... Küsimus on kodude ja ühiskonna suhtumisest kooli kehalisse kasvatusse.Z03 kirjutas:Pigem on nii, et varasem raudse rusika distsipliin ei ole häid tulemusi andnud ja peab otsima uusi metoodikaid. Vanad, nõukaaegsed õpetajad, neil on jah raske harjuda uue mõtteviisiga. Aga tuleb muutustega kaasas käia, midagi pole teha, aeg läheb edasi ja inimesed saavad targemaks...Ja veel - kooli kehalise kasvatuse tunni eesmärk ei ole tõesti sportlaste väljaõpetamine...mart2 kirjutas:Just eile juhtusin pikalt vestlema ühe kooli kehalise kasvatuse õpetajaga (staaži üle 30 aasta). Tema, vastupidi akf Z03-le , leidis et praegu läheb asi järjest hullemaks.
Siin seletamine võtab pikaks - soovitan otsida mõni kehalise kasvatuse õpetaja ning teha temaga tass kohvi või kruus õlut ...Z03 kirjutas:... Kooli kehalise kasvatuse tunni eesmärk on õpetada, kui mõnus on sporti teha. Liikumisrõõmu ja liikumisharjumuse kujundamine. Selleks vajalike vahendite võimaldamine: õpetatakse erinevaid sportmänge, pallimänge, spordivahendeid kasutama jms. Kui keeruline see ikka olla saab, et õpetajad kohe midagi enam aru ei saa? ... Klassika on ju viielised õpilased, kes sageli füüsiliselt vähemvõimekamad, viletsama koordinatsiooniga, liiga uimased võistlusmängudes osalemiseks, sest pea muid mõtteid täis ... Mis sellest kõigest kasu on?