339. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 10:36
Postitas Kapten Trumm
2korda2 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:47
Kapten Trumm kirjutas: 20 Dets, 2023 12:21 Suht sisutühi teoretiseerimine, kommenteeriks.
Kui argumendid otsa saavad ega siis paremat vastust anda olegi. Lükka väited ümber, ära tühja haugu. Mind eriti huvitab kuidas veereval rehvil naelad muudkui samasse vakku satuvad.
Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 10:41
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: 20 Dets, 2023 22:19 Täna õhtul Tallinnas selline lugu. Ilm oli temperatuuri mõttes umbes nullis. Asfalt kaetud nagu õrna jääkirmega. Seisan esiveolise sõiduautoga punase tule taga esimesena Paldiski maanteel K Rauta poe juures Õismäel. Teises reas, mis läheb otse, esimene rida lõpeb varsti ära ja pöördub Alexela jaama. Esimesse ritta tekib kõrvale paar autot. Saan aru, et neil on varsti plaan mulle kiirendusega "ära teha". Roheline tuli. Võtan kohalt normaalses tempos ja kõrvalreas hakkab õudne krabin pihta, nagu naelad kraabiksid asfalti. Kuulen kuidas mootor kõrvalreas korraks möiratab, aga rattad ei haaku, krõbin ja auto ei liigu minust ette. Kui rada lõpeb otsa, reastub auto minu taha, marki ei suuda pimeduse tõttu tuvastada, aga pigem uuepoolne auto. Mõtlen, et miks tal see kiirendussööst välja ei tulnud, äkki mingid odavad naelrehvid? Oskamatu juht? Ei tea. Minu autol olid all Conti VikingContact 7 lamellid. Tõesti hea rehv peaks ütlema, ei mingit krõbinat ja ei mingit rataste ringikäimist (tühjalt kraapimist).
Antud 01. nov Autolehe artikkel muidu toob päris häid näited, kuidas rohkete naeltega Hiina rehvid (stiilis Huu Haa Winter Mega Grip) jäid kõikides katsetes, sh jääl sõidus, alla korralikule lamellile.

Korralik naastrehv on nats enam kui 200 naela, tänapäeva naastrehv on ikkagi naelutatud lamell ja kui see mustri osa on plastmassist ning naelad on paigutatud "nagu vanasti", siis ongi tegu üllatavalt libeda asjaga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 11:22
Postitas Madis Reivik
Kõvasulam ei tohiks üldse kuluda, pigem murdub. Ja murdekoht on jällegi terav. Analoogne keraamikaga, tassikillud nt.

Kusagilt jäi meelde test, kui panna kõvasulamist katsekeha teatud surve all vastu asfalti lohisema, siis 100km kohta kulumine mikromeetrites.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 11:46
Postitas Kapten Trumm
Naastusüdamikud kuluvad päris kindlasti. Tõsi, nende kulumise ulatus jääb tublisti alla asfaldile, mida nad kulutavad :P

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 14:14
Postitas Väino
Isiklik kogemus: Metalli treimisel kõvasulamteradega on soovituslikud lõikekiirused. Kui seda ületad, hakkavad terad megakiiresti kuluma (murduvad siis kui etteanne on liiga suur).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Dets, 2023 14:18
Postitas Kapten Trumm
No eks kõvasulamist lõikeriistu teritatakse enamasti abrasiivselt (käiaga), lihtsalt protsess on aeglasem ja käia kulub rohkem, aga päris kulumiskindel pole ka treitera lõikeplaat näiteks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Dets, 2023 12:31
Postitas 2korda2
Kapten Trumm kirjutas: 21 Dets, 2023 10:36 Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?
Veel viimast korda: ei asu naelad juhuslikes kohtades. Arvestades rehvi tööpinna ja mustrisoonte suhet ning naelade arvu rehvis oleks juhusliku paigutuse korral mitmed naelad mustrisoone põhjas. Ei ole ju?!
Mina ei tea kindlalt miks on naelad just nii nagu on aga võin oletada. Näiteks võib teedele tekkida pikisuunalisi ebatasasusi. Tüüpiline näide kinnisõidetud lumega tee sulamise aegu. Seal võib olla pikisuunalisi konarusi millel "naelad ainult servas" rehviga sõites ei pruugi halva õnne korral naelad korralikult jääni ulatuda. Naelu ühtlasemalt kogu rehvi tööpinna suhtes jaotades on tõenäosus igal hetkel vähemalt mõnega korraliku kontakti loomiseks suurem.
Üldiselt on väitluses viisakas oma väiteid ise tõestada, mitte nõuda teistelt oma paljasõnaliste väidete ümber lükkamist.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Dets, 2023 13:35
Postitas slider
Küllap on leitud ka mingi optimaalne paigutus diagonaalis vaadates, et külgpidavus oleks optimaalne, kuigi seal see "nael üksteise taga" muutub koos libisemise nurgaga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 3:02
Postitas mongol
Võtsin katsetuse mõttes sel aastal sportlikule käkile uued naelad kõige odavamad. Kõige-kõige odavamad. Käkk pole ka kõige jõuetum versus kaal. Goodride või Sailun, ei mäletagi. Häda oli selles ka, et üks sild 18, teine 19 tolli..
Eile vaatasin, krt, taga kõik naelad alles. 19-tollised püksirihmad.
Ja mõlemad tagarattad käivad korraga ringi, pole üherattavedu, oleks selle mootoriga eriti rumal lahendus niikuinii..
Kriipimisjäljed on ka adekvaatsed, ca 3+3 või 4+4 triipu jääb jää peale küll mõlemat silda lugedes.

Järeldan ka varasema BMW kogemuse pealt, et savi, mis nael ja ei kipu usku väga muutma.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 10:27
Postitas seersant Angua
Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 11:33
Postitas mart2
Minu poolest võib oskaja mees sõita ka kabrioletiga ja 4-season rehviga kesk talve, kuid ise hoiaks siis lihtsalt veidi suuremat vahet ... :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 12:09
Postitas KategorieC
No millest me siin räägime. Ajateenistuses värskelt load saanud ajateenijad sõidavad kaitseväe maasturitega, millel on aastaringsed rehvid, ei mingeid veijõukontrolle, ABS'e jne. Pole asi millest tasuks üle päeva mingit uudist toota. Eks nelivedu muidugi aitab, aga vaevalt et värskelt load saanud poiss seda isegi tajub.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 12:27
Postitas vanahalb
Kõige odavamatel käkkidel on omadus mingitest miinuskraadidest allapoole muuta umbes sama libedaks kui kelgu põhi. Kunagi olid mul ühed Hifly rehvid millega -10 kraadiga garaaži künkast üles ei saanudki. Tavapärase kehva suusailmaga, +/- 5 kraadi ümber nulli polnud väga vigagi.
Praegult on samuti 4-seasonid, uued ja tuntud tootjatelt. Need on -15 juures täitsa kobedad olnud, rohkem pole tänavu külma olnud.

Selliseid materjali metamorfoose võib töösaabastel samuti kogeda. Olen kunagi Caterpillari päris kalleid saapaid proovinud ja pakasega ning metalli peal niitsid kohe jalust maha. Sievi või Jalase saapad, muul ajal on samasugused kuid ei lähe kõva külmaga libedaks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2023 21:24
Postitas _dumbuser_
Ei teagi kas see on nüüd õige koht aga koperdasin krt teab kuidas video otsa kus miksi tegelane annab väga otse teada mida ta arvab 2023 aastal tehtud orkide kodumaisest asjast. Erilise rõõmupurtsatuse saab umbes 14. minutil. Ega eelnev kah väga kurb ei ole. https://www.youtube.com/watch?v=5-G-Y0DY32I

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Dets, 2023 12:07
Postitas Kapten Trumm
seersant Angua kirjutas: 25 Dets, 2023 10:27 Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.
Küllap vist vananedes väärtushinanngud muutuvad, mäletan isegi neid BMW-ga tehtud uisutamisi, kui talvel lund ka maas oli - no möödasõit või ümberreastumine läbi selle radade vahelise lumepudru valli oli ikka minimaalselt "liblikad kõhus". Rehvid olid toona suht korralikud, 196/65/R15 Fulda naastud. Hakata seda asja nt 225 Huu-Haa Winter Mega Traction püksirihmaga, mil pole erilisi haardeomadusi kah, nii suitsidaalne ma vist enam poleks.
Enam nii teravad elamused ei meeldi. Ahjaa, 225-ga olen lumepudrus kraavis ka käinud, korralikud Michelini naastud olid veel all. Ühel hetkel hakkas kandma ja roolimine-pidurdamine mõju ei avaldanud. Sellest alates tempel mälus igavesti, et ära paku talverehvi suurusega üle.