Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2korda2 kirjutas: 20 Dets, 2023 20:47
Kapten Trumm kirjutas: 20 Dets, 2023 12:21 Suht sisutühi teoretiseerimine, kommenteeriks.
Kui argumendid otsa saavad ega siis paremat vastust anda olegi. Lükka väited ümber, ära tühja haugu. Mind eriti huvitab kuidas veereval rehvil naelad muudkui samasse vakku satuvad.
Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?
Viimati muutis Kapten Trumm, 21 Dets, 2023 10:47, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kaupo51 kirjutas: 20 Dets, 2023 22:19 Täna õhtul Tallinnas selline lugu. Ilm oli temperatuuri mõttes umbes nullis. Asfalt kaetud nagu õrna jääkirmega. Seisan esiveolise sõiduautoga punase tule taga esimesena Paldiski maanteel K Rauta poe juures Õismäel. Teises reas, mis läheb otse, esimene rida lõpeb varsti ära ja pöördub Alexela jaama. Esimesse ritta tekib kõrvale paar autot. Saan aru, et neil on varsti plaan mulle kiirendusega "ära teha". Roheline tuli. Võtan kohalt normaalses tempos ja kõrvalreas hakkab õudne krabin pihta, nagu naelad kraabiksid asfalti. Kuulen kuidas mootor kõrvalreas korraks möiratab, aga rattad ei haaku, krõbin ja auto ei liigu minust ette. Kui rada lõpeb otsa, reastub auto minu taha, marki ei suuda pimeduse tõttu tuvastada, aga pigem uuepoolne auto. Mõtlen, et miks tal see kiirendussööst välja ei tulnud, äkki mingid odavad naelrehvid? Oskamatu juht? Ei tea. Minu autol olid all Conti VikingContact 7 lamellid. Tõesti hea rehv peaks ütlema, ei mingit krõbinat ja ei mingit rataste ringikäimist (tühjalt kraapimist).
Antud 01. nov Autolehe artikkel muidu toob päris häid näited, kuidas rohkete naeltega Hiina rehvid (stiilis Huu Haa Winter Mega Grip) jäid kõikides katsetes, sh jääl sõidus, alla korralikule lamellile.

Korralik naastrehv on nats enam kui 200 naela, tänapäeva naastrehv on ikkagi naelutatud lamell ja kui see mustri osa on plastmassist ning naelad on paigutatud "nagu vanasti", siis ongi tegu üllatavalt libeda asjaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kõvasulam ei tohiks üldse kuluda, pigem murdub. Ja murdekoht on jällegi terav. Analoogne keraamikaga, tassikillud nt.

Kusagilt jäi meelde test, kui panna kõvasulamist katsekeha teatud surve all vastu asfalti lohisema, siis 100km kohta kulumine mikromeetrites.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Naastusüdamikud kuluvad päris kindlasti. Tõsi, nende kulumise ulatus jääb tublisti alla asfaldile, mida nad kulutavad :P
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Isiklik kogemus: Metalli treimisel kõvasulamteradega on soovituslikud lõikekiirused. Kui seda ületad, hakkavad terad megakiiresti kuluma (murduvad siis kui etteanne on liiga suur).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No eks kõvasulamist lõikeriistu teritatakse enamasti abrasiivselt (käiaga), lihtsalt protsess on aeglasem ja käia kulub rohkem, aga päris kulumiskindel pole ka treitera lõikeplaat näiteks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas 2korda2 »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Dets, 2023 10:36 Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?
Veel viimast korda: ei asu naelad juhuslikes kohtades. Arvestades rehvi tööpinna ja mustrisoonte suhet ning naelade arvu rehvis oleks juhusliku paigutuse korral mitmed naelad mustrisoone põhjas. Ei ole ju?!
Mina ei tea kindlalt miks on naelad just nii nagu on aga võin oletada. Näiteks võib teedele tekkida pikisuunalisi ebatasasusi. Tüüpiline näide kinnisõidetud lumega tee sulamise aegu. Seal võib olla pikisuunalisi konarusi millel "naelad ainult servas" rehviga sõites ei pruugi halva õnne korral naelad korralikult jääni ulatuda. Naelu ühtlasemalt kogu rehvi tööpinna suhtes jaotades on tõenäosus igal hetkel vähemalt mõnega korraliku kontakti loomiseks suurem.
Üldiselt on väitluses viisakas oma väiteid ise tõestada, mitte nõuda teistelt oma paljasõnaliste väidete ümber lükkamist.
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas slider »

Küllap on leitud ka mingi optimaalne paigutus diagonaalis vaadates, et külgpidavus oleks optimaalne, kuigi seal see "nael üksteise taga" muutub koos libisemise nurgaga.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Võtsin katsetuse mõttes sel aastal sportlikule käkile uued naelad kõige odavamad. Kõige-kõige odavamad. Käkk pole ka kõige jõuetum versus kaal. Goodride või Sailun, ei mäletagi. Häda oli selles ka, et üks sild 18, teine 19 tolli..
Eile vaatasin, krt, taga kõik naelad alles. 19-tollised püksirihmad.
Ja mõlemad tagarattad käivad korraga ringi, pole üherattavedu, oleks selle mootoriga eriti rumal lahendus niikuinii..
Kriipimisjäljed on ka adekvaatsed, ca 3+3 või 4+4 triipu jääb jää peale küll mõlemat silda lugedes.

Järeldan ka varasema BMW kogemuse pealt, et savi, mis nael ja ei kipu usku väga muutma.
professional retard
seersant Angua
Liige
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas seersant Angua »

Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Minu poolest võib oskaja mees sõita ka kabrioletiga ja 4-season rehviga kesk talve, kuid ise hoiaks siis lihtsalt veidi suuremat vahet ... :lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
KategorieC
Liige
Postitusi: 805
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas KategorieC »

No millest me siin räägime. Ajateenistuses värskelt load saanud ajateenijad sõidavad kaitseväe maasturitega, millel on aastaringsed rehvid, ei mingeid veijõukontrolle, ABS'e jne. Pole asi millest tasuks üle päeva mingit uudist toota. Eks nelivedu muidugi aitab, aga vaevalt et värskelt load saanud poiss seda isegi tajub.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kõige odavamatel käkkidel on omadus mingitest miinuskraadidest allapoole muuta umbes sama libedaks kui kelgu põhi. Kunagi olid mul ühed Hifly rehvid millega -10 kraadiga garaaži künkast üles ei saanudki. Tavapärase kehva suusailmaga, +/- 5 kraadi ümber nulli polnud väga vigagi.
Praegult on samuti 4-seasonid, uued ja tuntud tootjatelt. Need on -15 juures täitsa kobedad olnud, rohkem pole tänavu külma olnud.

Selliseid materjali metamorfoose võib töösaabastel samuti kogeda. Olen kunagi Caterpillari päris kalleid saapaid proovinud ja pakasega ning metalli peal niitsid kohe jalust maha. Sievi või Jalase saapad, muul ajal on samasugused kuid ei lähe kõva külmaga libedaks.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Ei teagi kas see on nüüd õige koht aga koperdasin krt teab kuidas video otsa kus miksi tegelane annab väga otse teada mida ta arvab 2023 aastal tehtud orkide kodumaisest asjast. Erilise rõõmupurtsatuse saab umbes 14. minutil. Ega eelnev kah väga kurb ei ole. https://www.youtube.com/watch?v=5-G-Y0DY32I
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

seersant Angua kirjutas: 25 Dets, 2023 10:27 Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.
Küllap vist vananedes väärtushinanngud muutuvad, mäletan isegi neid BMW-ga tehtud uisutamisi, kui talvel lund ka maas oli - no möödasõit või ümberreastumine läbi selle radade vahelise lumepudru valli oli ikka minimaalselt "liblikad kõhus". Rehvid olid toona suht korralikud, 196/65/R15 Fulda naastud. Hakata seda asja nt 225 Huu-Haa Winter Mega Traction püksirihmaga, mil pole erilisi haardeomadusi kah, nii suitsidaalne ma vist enam poleks.
Enam nii teravad elamused ei meeldi. Ahjaa, 225-ga olen lumepudrus kraavis ka käinud, korralikud Michelini naastud olid veel all. Ühel hetkel hakkas kandma ja roolimine-pidurdamine mõju ei avaldanud. Sellest alates tempel mälus igavesti, et ära paku talverehvi suurusega üle.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist