Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?
Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Viimati muutis Kapten Trumm, 21 Dets, 2023 10:47, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Antud 01. nov Autolehe artikkel muidu toob päris häid näited, kuidas rohkete naeltega Hiina rehvid (stiilis Huu Haa Winter Mega Grip) jäid kõikides katsetes, sh jääl sõidus, alla korralikule lamellile.kaupo51 kirjutas: ↑20 Dets, 2023 22:19 Täna õhtul Tallinnas selline lugu. Ilm oli temperatuuri mõttes umbes nullis. Asfalt kaetud nagu õrna jääkirmega. Seisan esiveolise sõiduautoga punase tule taga esimesena Paldiski maanteel K Rauta poe juures Õismäel. Teises reas, mis läheb otse, esimene rida lõpeb varsti ära ja pöördub Alexela jaama. Esimesse ritta tekib kõrvale paar autot. Saan aru, et neil on varsti plaan mulle kiirendusega "ära teha". Roheline tuli. Võtan kohalt normaalses tempos ja kõrvalreas hakkab õudne krabin pihta, nagu naelad kraabiksid asfalti. Kuulen kuidas mootor kõrvalreas korraks möiratab, aga rattad ei haaku, krõbin ja auto ei liigu minust ette. Kui rada lõpeb otsa, reastub auto minu taha, marki ei suuda pimeduse tõttu tuvastada, aga pigem uuepoolne auto. Mõtlen, et miks tal see kiirendussööst välja ei tulnud, äkki mingid odavad naelrehvid? Oskamatu juht? Ei tea. Minu autol olid all Conti VikingContact 7 lamellid. Tõesti hea rehv peaks ütlema, ei mingit krõbinat ja ei mingit rataste ringikäimist (tühjalt kraapimist).
Korralik naastrehv on nats enam kui 200 naela, tänapäeva naastrehv on ikkagi naelutatud lamell ja kui see mustri osa on plastmassist ning naelad on paigutatud "nagu vanasti", siis ongi tegu üllatavalt libeda asjaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 4625
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kõvasulam ei tohiks üldse kuluda, pigem murdub. Ja murdekoht on jällegi terav. Analoogne keraamikaga, tassikillud nt.
Kusagilt jäi meelde test, kui panna kõvasulamist katsekeha teatud surve all vastu asfalti lohisema, siis 100km kohta kulumine mikromeetrites.
Kusagilt jäi meelde test, kui panna kõvasulamist katsekeha teatud surve all vastu asfalti lohisema, siis 100km kohta kulumine mikromeetrites.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Naastusüdamikud kuluvad päris kindlasti. Tõsi, nende kulumise ulatus jääb tublisti alla asfaldile, mida nad kulutavad 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Isiklik kogemus: Metalli treimisel kõvasulamteradega on soovituslikud lõikekiirused. Kui seda ületad, hakkavad terad megakiiresti kuluma (murduvad siis kui etteanne on liiga suur).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No eks kõvasulamist lõikeriistu teritatakse enamasti abrasiivselt (käiaga), lihtsalt protsess on aeglasem ja käia kulub rohkem, aga päris kulumiskindel pole ka treitera lõikeplaat näiteks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Veel viimast korda: ei asu naelad juhuslikes kohtades. Arvestades rehvi tööpinna ja mustrisoonte suhet ning naelade arvu rehvis oleks juhusliku paigutuse korral mitmed naelad mustrisoone põhjas. Ei ole ju?!Kapten Trumm kirjutas: ↑21 Dets, 2023 10:36 Miks siis moodsatel rehvidel need juhuslikes kohtades asuvad?
Mina ei tea kindlalt miks on naelad just nii nagu on aga võin oletada. Näiteks võib teedele tekkida pikisuunalisi ebatasasusi. Tüüpiline näide kinnisõidetud lumega tee sulamise aegu. Seal võib olla pikisuunalisi konarusi millel "naelad ainult servas" rehviga sõites ei pruugi halva õnne korral naelad korralikult jääni ulatuda. Naelu ühtlasemalt kogu rehvi tööpinna suhtes jaotades on tõenäosus igal hetkel vähemalt mõnega korraliku kontakti loomiseks suurem.
Üldiselt on väitluses viisakas oma väiteid ise tõestada, mitte nõuda teistelt oma paljasõnaliste väidete ümber lükkamist.
Re: Autotehnikateema
Küllap on leitud ka mingi optimaalne paigutus diagonaalis vaadates, et külgpidavus oleks optimaalne, kuigi seal see "nael üksteise taga" muutub koos libisemise nurgaga.
Re: Autotehnikateema
Võtsin katsetuse mõttes sel aastal sportlikule käkile uued naelad kõige odavamad. Kõige-kõige odavamad. Käkk pole ka kõige jõuetum versus kaal. Goodride või Sailun, ei mäletagi. Häda oli selles ka, et üks sild 18, teine 19 tolli..
Eile vaatasin, krt, taga kõik naelad alles. 19-tollised püksirihmad.
Ja mõlemad tagarattad käivad korraga ringi, pole üherattavedu, oleks selle mootoriga eriti rumal lahendus niikuinii..
Kriipimisjäljed on ka adekvaatsed, ca 3+3 või 4+4 triipu jääb jää peale küll mõlemat silda lugedes.
Järeldan ka varasema BMW kogemuse pealt, et savi, mis nael ja ei kipu usku väga muutma.
Eile vaatasin, krt, taga kõik naelad alles. 19-tollised püksirihmad.
Ja mõlemad tagarattad käivad korraga ringi, pole üherattavedu, oleks selle mootoriga eriti rumal lahendus niikuinii..
Kriipimisjäljed on ka adekvaatsed, ca 3+3 või 4+4 triipu jääb jää peale küll mõlemat silda lugedes.
Järeldan ka varasema BMW kogemuse pealt, et savi, mis nael ja ei kipu usku väga muutma.
professional retard
-
- Liige
- Postitusi: 159
- Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.
Re: Autotehnikateema
Minu poolest võib oskaja mees sõita ka kabrioletiga ja 4-season rehviga kesk talve, kuid ise hoiaks siis lihtsalt veidi suuremat vahet ... 

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
-
- Liige
- Postitusi: 805
- Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No millest me siin räägime. Ajateenistuses värskelt load saanud ajateenijad sõidavad kaitseväe maasturitega, millel on aastaringsed rehvid, ei mingeid veijõukontrolle, ABS'e jne. Pole asi millest tasuks üle päeva mingit uudist toota. Eks nelivedu muidugi aitab, aga vaevalt et värskelt load saanud poiss seda isegi tajub.
Re: Autotehnikateema
Kõige odavamatel käkkidel on omadus mingitest miinuskraadidest allapoole muuta umbes sama libedaks kui kelgu põhi. Kunagi olid mul ühed Hifly rehvid millega -10 kraadiga garaaži künkast üles ei saanudki. Tavapärase kehva suusailmaga, +/- 5 kraadi ümber nulli polnud väga vigagi.
Praegult on samuti 4-seasonid, uued ja tuntud tootjatelt. Need on -15 juures täitsa kobedad olnud, rohkem pole tänavu külma olnud.
Selliseid materjali metamorfoose võib töösaabastel samuti kogeda. Olen kunagi Caterpillari päris kalleid saapaid proovinud ja pakasega ning metalli peal niitsid kohe jalust maha. Sievi või Jalase saapad, muul ajal on samasugused kuid ei lähe kõva külmaga libedaks.
Praegult on samuti 4-seasonid, uued ja tuntud tootjatelt. Need on -15 juures täitsa kobedad olnud, rohkem pole tänavu külma olnud.
Selliseid materjali metamorfoose võib töösaabastel samuti kogeda. Olen kunagi Caterpillari päris kalleid saapaid proovinud ja pakasega ning metalli peal niitsid kohe jalust maha. Sievi või Jalase saapad, muul ajal on samasugused kuid ei lähe kõva külmaga libedaks.
-
- Liige
- Postitusi: 2367
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei teagi kas see on nüüd õige koht aga koperdasin krt teab kuidas video otsa kus miksi tegelane annab väga otse teada mida ta arvab 2023 aastal tehtud orkide kodumaisest asjast. Erilise rõõmupurtsatuse saab umbes 14. minutil. Ega eelnev kah väga kurb ei ole. https://www.youtube.com/watch?v=5-G-Y0DY32I
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Küllap vist vananedes väärtushinanngud muutuvad, mäletan isegi neid BMW-ga tehtud uisutamisi, kui talvel lund ka maas oli - no möödasõit või ümberreastumine läbi selle radade vahelise lumepudru valli oli ikka minimaalselt "liblikad kõhus". Rehvid olid toona suht korralikud, 196/65/R15 Fulda naastud. Hakata seda asja nt 225 Huu-Haa Winter Mega Traction püksirihmaga, mil pole erilisi haardeomadusi kah, nii suitsidaalne ma vist enam poleks.seersant Angua kirjutas: ↑25 Dets, 2023 10:27 Mmm... Kemppi differ ja Bayerische Monster Winterbeater... No selline kooslus tänavuse lumerohke talvega on ainult kadedaks tegev. Samuti on odavaim rehv ainumas lahendus, sest tegelikult sulle ei ole ju vaja haarduvust. Aga ma aiman, et peagi täitub teema hurjutavate sajatustega sinusuguste liiklusreostajate aadressil.
Enam nii teravad elamused ei meeldi. Ahjaa, 225-ga olen lumepudrus kraavis ka käinud, korralikud Michelini naastud olid veel all. Ühel hetkel hakkas kandma ja roolimine-pidurdamine mõju ei avaldanud. Sellest alates tempel mälus igavesti, et ära paku talverehvi suurusega üle.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist