
Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
No rehvivahetuses on ju iga nuustik näinud kuidas seda tehakse...Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Veebr, 2024 13:49 Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata![]()
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Rehivahetuses just tõstetaksegi auto enne üles ja siis keeratakse suruõhukeerajaga poldid lahti. Maas keeratakse midagi üldse nendes vähestes kohtades, kus on kombeks lõpppingutus momentvõtmega teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Enamuse esiveoliste autode kasutusjuhendis on kirjutatud (olenemata difrist), et hädaratas tuleb panna mittevedavale sillale.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Veebr, 2024 9:45 ....
Veel - kui autol on kas piiratud libisemisega differ (LSD) või viskodiffer vedavas sillas, siis selle pisikese hädarattaga väga sõita pole soovitatav, ainult niipalju kui tõesti hädapärast vaja. Muidu saab peale rehvi veel ka difrit vahetada.
Ehk esiveolise auto esirehvi purunemisel pannakse kõigepealt hädaratas taha ja seejärel tagant tõstetakse terve rehviga ratas ette vedvale sillale.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Rattamutrite lahtikeeramiseks on sõidab autos selline liigendiga võti:
https://www.motonet.ee/et/toode/767067/ ... -12-600-mm
Sellist 900mm pööra kasutades avanevad kõik rattapoldid:
https://www.motonet.ee/et/toode/767074/ ... -34-990-mm
+ pikk jõupadrun:
https://www.motonet.ee/et/toode/762517/ ... n-17-mm-34

https://www.motonet.ee/et/toode/767067/ ... -12-600-mm
Sellist 900mm pööra kasutades avanevad kõik rattapoldid:
https://www.motonet.ee/et/toode/767074/ ... -34-990-mm
+ pikk jõupadrun:
https://www.motonet.ee/et/toode/762517/ ... n-17-mm-34
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ka poltide lahtikeeramist tuleb osata.Some kirjutas: ↑26 Veebr, 2024 13:59No rehvivahetuses on ju iga nuustik näinud kuidas seda tehakse...Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Veebr, 2024 13:49 Ma poleks nii kindel, et keskmine nuustik taipab polte enne tungimist lahti keerata![]()
Kunagi aitasin ühel hädalisel lahti polte lahtikeerata ja see oli pärast hingepõhjani solvunud, et "Tema, Idamaiste võitluskunstide meister ja õpetaja ei saa polti lahti aga suvaline nuustik sama võtmega keerab lahti".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Igasugused liigendiga võtmed ja meetrised torud vähendavad ju auto kasulikku stardimassi. Ma pole kruvikeeraja ja näpitsate kaasaveoks leidnud ühtegi head põhjust.
Re: Autotehnikateema
Kas ma nüüd saan õigesti aru et akf Rebane11 kõige pikemad sõidud on kohalikku kaubanduskeskusesse ja sügisel, kui ikka tervist on ja ilma peab, siis seenemetsa
Ma kui teise äärmuse esindaja kaalusin ükskord bussi millega pikemaid otsi sõidan. Ca 500 kg tööriistu. Nende hulgas olid küll ka generaator, kompressor ja paar veoauto mõõdus tagavaraakut. Mitte et mul neid kõike tingimata tarvis oleks aga .... kuidagi kindlam tunne on.
Kuldse keskteena võiks vähemalt kullinokk-näpitsaid ja vahetatavate otstega kruvikeerajat kaasas tassida. Leatherman sõitis 1970-ndatel vana Fiati rondiga Euroopas ringi ja ainuke tööriist oli taskunuga. Sai kuidagiviisi hakkama aga sellest hoolimata leiutas nende kogemuste baasil Leathermani noa. Ta kaebas et kõige rohkem tundis puudust näpitsatest.

Ma kui teise äärmuse esindaja kaalusin ükskord bussi millega pikemaid otsi sõidan. Ca 500 kg tööriistu. Nende hulgas olid küll ka generaator, kompressor ja paar veoauto mõõdus tagavaraakut. Mitte et mul neid kõike tingimata tarvis oleks aga .... kuidagi kindlam tunne on.
Kuldse keskteena võiks vähemalt kullinokk-näpitsaid ja vahetatavate otstega kruvikeerajat kaasas tassida. Leatherman sõitis 1970-ndatel vana Fiati rondiga Euroopas ringi ja ainuke tööriist oli taskunuga. Sai kuidagiviisi hakkama aga sellest hoolimata leiutas nende kogemuste baasil Leathermani noa. Ta kaebas et kõige rohkem tundis puudust näpitsatest.
Re: Autotehnikateema

P.S. Mul see torujupp kiloke ehk? Ja siis veljerist kah juurde. Talvotsa on üks kott graniitsõelmeid kah Volvol pagassis olnud koos mini-lumelabidaga. Tänu kotile mul muideks auto tagasild stabiilsem. Ja veel P.S. Mul vahepeal loksusid kaks Makita kohvrit pidevalt pagassis kaasa. Üks oli komplekteeritud elektritööde kohvrina. See oli kergem, aga ikka koos kõikide näpitsate ja hülssijate ja muu vajaliku mudruga mitu-mitu kilokest. Teine oli santehnika-luksepatööde kohver kõiksugu mitmes mõõdus erikujuliste otsadega kullinokkade, torutangide, tellitavate, näpitsate, koputillode ja igatsugu muude "konksjullade" ja esmaste avariitarvikute ja kuni-tolliste liideste, ventiilide, torulappimistarvikute jmt-sega. See kast oli ikka mitu-mitu kilo raskem. Diislis peitub jõud ja ma ei tundnud auto minekus küll probleemi neid pidevalt maha tirida. (Liitiumakud ja tööriistad vedasin küll kohvritega sisse.... aga ega nende elektri- ja torutööriistade kohvrite taassoetuse maksumus on kah parajalt mõtlema panev. Sõelmekott on ikka kõige odavam asi seal pagassis.

Re: Autotehnikateema
Tühja paagiga küll sõita ei tohi. Paagi ülemine osa roostetab läbi ja siis on kirdõkk.
90-ndatel oli mul vahepeal 100 liitrise paagiga Usa buss aga nii palju raha polnud et paaki täis osta. Kütet võttis ta ka niimoodi et hakkasin õhtul Lasnamäelt töölt koju minema, seier näitas et paak tühi. Võtsin Susi hotelli juurest tanklast 10 liitrit, rohkem ei raatsinud. Sõitsin Mustamäele ja Marja poe juures vaatasin seierilt et tuleks bensiini juurde panna, muidu homme tööle ei jõua.
Ja niimoodi mitu korda . Lõpuks roostetas ülemine osa läbi ja siis polnud enam vahet - ükskõiki kui palju tankisin, nagunii loksus enamus välja

Re: Autotehnikateema
Paak on mul alati täis või poolik. Tangin silmini ja kui saab poole peale, siis minu jaoks tühi. Perekondlik kokkulepe ja alatine stardivalmidus. Mootoreid ka üksjagu näpitud - vene omasid aga ka lääne. Kui diisel veel diisel oli. Praegu - no mida. Võtad selle näpitsa ühte pihku, kruvika teise ja tatsud ümber auto? Ega ta sellepeale käima lähe, uskuge mind!
Puksiirköis on võlusõna.
Paagi mädanemisest. Abikaasa ostis endale kunagi pisikese Opeli. Nii jubeda, et nimigi ei tule meelde. Corsast väiksem igatahes. Agila äkki? Pole kindel, sest ma keerasin ikka pea kõrvale kui kaasa mööda sõitis. Aastaid oli isendil 8-9. Ja siis abikaasa tangib ja kõik läheb varba peale. Paagi kõri oli nii läbi mädanenud, et ainult värv seda koos hoidiski. Juppe ka netu. Midagi ma sinna kokku keevitasin, nii et maha sai müüdud. Isetegevusega kaasa enam ei tegele, ikka peab nõu ka.
Siin eespool piduritorudest juttu, sama lugu - ilus, läikiv must aga kui puutud, siis ainult värv alles.

Paagi mädanemisest. Abikaasa ostis endale kunagi pisikese Opeli. Nii jubeda, et nimigi ei tule meelde. Corsast väiksem igatahes. Agila äkki? Pole kindel, sest ma keerasin ikka pea kõrvale kui kaasa mööda sõitis. Aastaid oli isendil 8-9. Ja siis abikaasa tangib ja kõik läheb varba peale. Paagi kõri oli nii läbi mädanenud, et ainult värv seda koos hoidiski. Juppe ka netu. Midagi ma sinna kokku keevitasin, nii et maha sai müüdud. Isetegevusega kaasa enam ei tegele, ikka peab nõu ka.
Siin eespool piduritorudest juttu, sama lugu - ilus, läikiv must aga kui puutud, siis ainult värv alles.
Re: Autotehnikateema
Tee peal midagi remontida polegi viimase 30 aasta jooksul tarvidust olnud. Evakueerida aga küll. Eelmine suvi mu oma Volvot, läks abikaasa käes lõhkuma. Õnneks taipas 6 käigu ja pidurite abil välja suretada. Kunagi eespool oli sellest juttu. Said kap. rem pihustid, aga külmalt käivitades ikka loksub minut - paar ja siis on hääled ilusad. Loogilised asjad on meistrite poolt üle vaadatud, nüüd läheme ebaloogiliste asjade juurde, hammasrihma kallale. Ma üsna algul viitasin võimalusele, aga meistritele oli see nagu punane rätik. Nüüd on veidi leebunud, sest nad ei oska enam midagi kosta. Sest kui kõik on korras, siis auto mootor peaks käima laitmatult.
Re: Autotehnikateema
Kaasajal on enamusel autodest plastpaagid ja need ei roosteta aga kaasaegsete autode kübemefiltri puhastus tavaliselt ei hakka tööle kui paagis on ettenähtud miinimumist vähem kütust.
Ehk kui sõita pidevalt alla poole paagiga ja alla 2000rpm pööretega, siis ei toimu automaatset kübemefiltri puhastust ja hakkavad pihta hädad katalüsaatoriga.
Mootori töötamisel alla 2000rpm (kui diisel mootor töötab stöhhiomeetrilise seguga) ei pruugi väljalaskegaasides olla piisavalt hapniku, et selle kontsentratsioonist piisaks kübemefiltri puhtaks põletamiseks. https://et.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6hhiomeetria
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Maru kihvt on vaadata kuidas minu huumorinurk on tõsiselt tsiteerimist leidnud...
Oleks vist pidanud kirjutama, et piisab 5 liitritki.... Ja et ka klaasipesupaaki poleks kah iial üle liitirkese vaja valada jne. 


Re: Autotehnikateema
Ei vea ka mingeid võtmeid, näpitsaid kaasa.
Isegi tagavara ratast pole, tung millegipärast on. Tungile ilusti oma pesa a ratas õnnestus aint tõstukil eemaldada, niiet garaazi ta jäigi.
Kaalu ei jälgi ja paak on pigem täis.
Mosset pidi teeääres remontima, tänapäeva auto peab korras olema ja kui lähebki katki siis näpitsate ja kruvikaga pole seal midagi teha.
Isegi tagavara ratast pole, tung millegipärast on. Tungile ilusti oma pesa a ratas õnnestus aint tõstukil eemaldada, niiet garaazi ta jäigi.
Kaalu ei jälgi ja paak on pigem täis.
Mosset pidi teeääres remontima, tänapäeva auto peab korras olema ja kui lähebki katki siis näpitsate ja kruvikaga pole seal midagi teha.
Kristo 53980192
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist