smr kirjutas: ↑22 Jaan, 2025 17:20
seersant Angua kirjutas: ↑22 Jaan, 2025 16:50
Kuskilt selgrooajust tuleb meelde nagu mingi mälupilt, et norrakad katavad oma veealust taristut killustikukihiga... Neil selleks vist olemas isegi spetsiaalsed laevad, kus vees oleva terasesvõrgust "toru" otsas oleva kaameraga saab sarnaseid puistetöid meetrise täpsusega toimetada. Paarimeetrine killustikukiht peaks välistama igasugu ankrukahjud. Aga mina pole insener, kes teaks, kas savikihi peal see taktika toimiks. Kui aga toimiks, siis on kohe küsimus, et miks seda siis tehtud pole? Laiskus või koonerdamine?
https://www.iadc-dredging.com/subject/e ... e-vessels/
Midagi sellist.
peidus olevat kaabli rikkekohta on raske leida ning seda parandada. Lisaks ei jahuta maetud laablit merevesi nii palju seega selle ülekandemaht väheneb
Jahutamine ei pruugi probleemiks olla. Vesi on üsna halb soojusjuht ja pea igasuguses pinnases on jahutus parem. Suurusjärgud on umbes õhk - 0,025, vesi 0,5, vesiliiv 2,5 graniit 3.
Veega jahutamisel on eelis ainult siis kui vesi liigub ja soojuse kohe edasi kannab. Merepõhjas märja killustiku sees olev kaabel pole halvemini jahutatud kui samas kohas vees olev kaabel.
Savikihi või liiva sisse on kaablit lihtne kaevata ja sinna ei peagi killustikku laotama. Kivise põhjaga on vastupidi ja sinna mingi kraavi kaevamine on tüütu töö. Põhi muutub Eestist Soome poole liikudes üha kaljusemaks (graniidisemaks). Kui ma peaks kaablit kaitsma siis Eesti poolt minnes kaevaks kraavi nii kaugele kui kannatab ja sealt edasi killustiik peale.
Kaableid ikka kaitstakse ka erinevate meetoditega ja nad polnud Läänemeres sugugi mitte viimati 1944 a ohus.
Üks soomekeelne jutt, seotud sellega et miks üldse peetakse võimalikuks et kaabli vigastamine ei olnud tahtlik
https://yle.fi/a/74-20138573
(ei hakka Eestineni tõlget kellegi ärritamiseks lisama, kiirabil on niigi käed-jalad tööd täis)
...Jäikö ankkurin kiinnitys miehistöltä tarkistamatta?
Merenkulun asiantuntijoiden mukaan vaihtoehdoiksi jää, että Eagle S:n ankkuri on päässyt mereen omia aikojaan – tai että joku on laskenut ankkurin.
– Kyllähän kuka tahansa voi mennä keskellä yötä keulaan, aukaista varmistukset ja laittaa ankkurin menemään, merenkulun lehtori Magnus Winberg toteaa.
Asiantuntijat pitävät mahdollisena, että ankkuri on kiinnitetty väärin satamassa tai että kiinnityksessä on ollut joku vika. Ankkurin kiinnityksessä on kolmiportainen varmistus.
– Jos ankkuri on kiinnitetty oikein, on mahdottomuus, että se sieltä lähtee, Helsingin Laivapäällikköyhdistyksen puheenjohtaja, merikapteeni Stig Sundberg sanoo.
Ankkurin kiinnityksen tarkastus on perusrutiini ennen laivan lähtöä. Käytännössä se on vahdissa olevan perämiehen mutta viime kädessä laivan päällikön vastuulla.
– Päällikkö tarkistaa listat, että kaikki on tehty, Stig Sundberg sanoo.
Lühidalt: Ankur on merel kas ise lahti pääsenud või on keegi selle alla lasknud. Võimalik on et ankur on sadamas valesti kinnitatud või on kinnitus olnud vigane. Kui ankur on kinnitatud õigesti on võimatu et ta ise lahti pääseb.
See nüüd puudutab siingi foorumis kõlanud vanade meresõitjate mõtteid ei ankur ei saa ise alla kukkuda või et ankru allaandmine on meeskonnatöö.
Kui see nii oleks poleks üldse ka mingit kahtlust tahtluse asjus ja politseil oleks mõttetu seal oma ressurssi raisata.